Taksina S-mersu
Muutamia huomiota :
Kyllä se W140 olisi vaan ihan hieno taksi.
Sellaisen olisin varmaankin "Saksan tuontina" hankkinutkin, jos olisi sopivaan aikaan sattunut hyvä 300-turbodieseli kohdalle.
Kai se nyt alle 10 litralla satasen menee?
Silloin kun minä hankin ensimmäiseksi taksi-autokseni tuon vanhan W124 300 d-turbon, niin joku oli sitä mieltä etttä sillä ei kannata ajaa kun se on niin epätaloudellinen. Oli se ainakin minun tähän astisista takseistani reilusti kokonaistaloudellisin laite. Olisi vaan pitänyt maltaa ajaa sillä vielä vuosi pidempään.
Alustan osat on varmaankin kuluvampaa tavaraa verrattuna esim. W210-koppaiseen, mutta tuskinpa ne heikommat on kuin W211-korisessa?
Taitaapa nuo ennakkotilausmaksut olla lähinnä pääkaupinkiseudun erikoispiirre. Täällä maaseudulla niitä ei peritä, vaikka siihen laillinen oikeus olisikin. Jos esimerkiksi joku tilaa lentoasemalle auton ennakkoon, niin tilaus tulee datalta ulos 20 minuuttia ennen arvioitua laskeutumisaikaa. Jos kone on myöhässä, niin sitten odotetaan enemmän.
Tuntuu tosiaankin 1+8 henkilöauton välirahat uuteen vaihdettaessa olevan aikamoiset. Näyttää vähän siltä, että jos ei autoilijalla ole jotain säännöllistä kuljetusta johon tarvitsee ison auton, niin silloin semmoisen pito ei taloudellisesti kannata.
Tämä näyttää olevan vähän samantyyppinen kysymys, kuin se että bensa-autolla kannattaa ajaa taksia. Jonkun mielestä se on kannattavaa, mutta enemmistö kuitenkin laskee sen kannattamattomaksi.
Sellaisen olisin varmaankin "Saksan tuontina" hankkinutkin, jos olisi sopivaan aikaan sattunut hyvä 300-turbodieseli kohdalle.
Kai se nyt alle 10 litralla satasen menee?
Silloin kun minä hankin ensimmäiseksi taksi-autokseni tuon vanhan W124 300 d-turbon, niin joku oli sitä mieltä etttä sillä ei kannata ajaa kun se on niin epätaloudellinen. Oli se ainakin minun tähän astisista takseistani reilusti kokonaistaloudellisin laite. Olisi vaan pitänyt maltaa ajaa sillä vielä vuosi pidempään.
Alustan osat on varmaankin kuluvampaa tavaraa verrattuna esim. W210-koppaiseen, mutta tuskinpa ne heikommat on kuin W211-korisessa?
Taitaapa nuo ennakkotilausmaksut olla lähinnä pääkaupinkiseudun erikoispiirre. Täällä maaseudulla niitä ei peritä, vaikka siihen laillinen oikeus olisikin. Jos esimerkiksi joku tilaa lentoasemalle auton ennakkoon, niin tilaus tulee datalta ulos 20 minuuttia ennen arvioitua laskeutumisaikaa. Jos kone on myöhässä, niin sitten odotetaan enemmän.
Tuntuu tosiaankin 1+8 henkilöauton välirahat uuteen vaihdettaessa olevan aikamoiset. Näyttää vähän siltä, että jos ei autoilijalla ole jotain säännöllistä kuljetusta johon tarvitsee ison auton, niin silloin semmoisen pito ei taloudellisesti kannata.
Tämä näyttää olevan vähän samantyyppinen kysymys, kuin se että bensa-autolla kannattaa ajaa taksia. Jonkun mielestä se on kannattavaa, mutta enemmistö kuitenkin laskee sen kannattamattomaksi.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Kyllä sen ässän saa helposti kympin hörppäämään kaupungissa. Ota huomioon, että niissä on miehekkäästi elopainoa yli kaksi tonnia. Kyllä se massa jo syö arvokkaita alustanosia, renkaita ja polttoainetta.
Kaappien alhaisia vaihtohyvityksiä en muistanut mainita, mutta toisaalta invavarustellut on vapautettu kokonaan autoverosta. Niitä on sitten tosin pidettävä neljä vuotta, jonka jälkeen ne ovat varmaankin aika finaalissa.
Harkitsin itsekin vakavasti W140 300 SD:tä taksiin vara-autoksi, mutta ratkaiseva este oli säilytystalli, jonka pituus on 5,00 m. W140 on 5,113 ja langi 5,2113 meetriä pitkä.
Kaappien alhaisia vaihtohyvityksiä en muistanut mainita, mutta toisaalta invavarustellut on vapautettu kokonaan autoverosta. Niitä on sitten tosin pidettävä neljä vuotta, jonka jälkeen ne ovat varmaankin aika finaalissa.
Harkitsin itsekin vakavasti W140 300 SD:tä taksiin vara-autoksi, mutta ratkaiseva este oli säilytystalli, jonka pituus on 5,00 m. W140 on 5,113 ja langi 5,2113 meetriä pitkä.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
- Olli Lajunen
- Asiantuntija
- Viestit: 1225
- Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
- Paikkakunta: Yppäri
Häh! Ei siinä mitään että on kuusiovinen, mutta että vielä farmari?Mesedesi kirjoitti:Vai mitä sanotte kuusiovisesta W210 farmarista?

No siinä on varmasti kuljetuskapasiteettia ja huomioarvoa tarpeeksi. Pitääpä odotella että jutullasi varustettu
Tähdelliset-lehti tupsahtaa postiluukusta...(taitanee juttu tosin venyä pitkälti ensivuoden puolelle?)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
Exä: W202 220 -96
Uusikoriset W220 S-Mersut VIP-406 ja SIR-406 liikkuvat Helsingissä välillä taxi-kyltti katolla. Viime talvena pääsin sattumalta kyytiin. Hyvä oli kyyti.raul kirjoitti:Ja jos ei muuten natsaa niin Limousine Serviceltä Laajasalosta löytyy vaikka mitä. Heidän taxinsa tunnistaa pääosin xxx-406 rekkareista, kuten sir-406, vip-406 jne... Muistaakseni nyt on myös W220 korinen ässä.
Yksi W140 on muuten stadissa siniharmaan värinen, metalliväri tietty.
Samalla yrityksella oli aikaisemmin käytössä W140, joka meni vaihtoon "reilusti" ajettuna. Vanhan W140:sen ylläpito kuulema maksoi ihan sikana, varsinkin loppuaikana. Näin kertoili auton kuski.
Kuvat löytyvät www.kilvet.com sivustolta.
SLK200 -96 & C 200 Coupé -16
jamppav kirjoitti:
kuopiossa tuli sunnuntaina w126 taxi vastaan.
Juu pitää paikkansa, omistajan kanssa oli joskus puhetta. Ihan kiitettävät takajalkatilat löytyy 8)Mesedesi kirjoitti:
Ko. taksi toimii virallisesti Siilinjärven alueella ja on tiettävästi alunperin ollut 300 bensa langi, mutta siihen olisi muka vaihdettu 300 turbodiesel.
Tämä on sellainen ikuisuuskysymys, joka vähän väliä nousee pinnalle. Tämän foorumin palstatila ei riitä tyhjentävään vastaamiseen eikä myöskään ole oikea paikka ratkoa tätä kysymystä.Löpönen kirjoitti:Miksi Suomessa taksiliikenne on luvanvaraista kun kerran viranomainen vahvistaa maksimihinnat jota enempää ei voi veloittaa? Saatais tulla tolpille eksoottisempaakin kalustoa.
Käypä noin alkajaisiksi tutustumassa Tallinnassa vapaan järjestelmän onneen ja autuuteen.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Niinpä. Tallinnassa tuon vielä "jotenkin ymmärtää"... Vaikka seudun historiaan verrattuna tuollainen taxijärjestelmä onkin täysin päinvastainen.IP kirjoitti:Tai Ruotsissa. Kuuluu olevan vähän samanlainen meno sielläkin.Taxana kirjoitti:Käypä noin alkajaisiksi tutustumassa Tallinnassa vapaan järjestelmän onneen ja autuuteen.
Onneksi Suomessa tuo voi olla joillekin vielä AMMATTI!
Menee vähän ohi aiheesta...Taxana kirjoitti:Löpönen kirjoitti:Käypä noin alkajaisiksi tutustumassa Tallinnassa vapaan järjestelmän onneen ja autuuteen.
Duunin tarjoilemalla Tallinnnanmatkalla pari työkaveria meinasi ottaa taksin. Kuski oli siistin näköinen ja univormu päällä. Eivät uskaltaneet mennä kyytiin kun katolla oleva taksikyltti oli peräisin Helsingistä! Numero sentään oli raaputettu pois, muttei Helsinki-tekstiä

C180T (S202) -99
Kyllä.Olli Lajunen kirjoitti:Pitääpä odotella että jutullasi varustettu
Tähdelliset-lehti tupsahtaa postiluukusta...(taitanee juttu tosin venyä pitkälti ensivuoden puolelle?)
Tämänvuoden viimeinen tähdellinen on jo teoriassa valmis.
Mutta yritän heti ensimmäiseen vuoden 2005 Tähdellisiin leipoa jotain tarinaa...
Omistajan kanssa tultiin siihen tulokseen, että valokuvien kannalta on parempi odotella kirkkaat hankiaiset, niin saa edustavia kuvia nappailtua autosta.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.