W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
Kyseessä siis oma W211 facelift (-07) joka alkanut tekemään nyt muutaman kerran niin, että ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle. Silloin kun tämä vika on päällä, niin esim. pakin laittaminen aiheuttaa sellaisen nytkähtämisen. Mitään vikavaloa ei syty ja ainakin nyt jokaisella kerralla on vika poistunut kun on sammuttanut auton ja käynnistänyt uudelleen.
Myöskään vaihteita ei tällöin saa manuaalillakaan vaihdettua isommalle. Manuaalille kyllä vaihtaa (tulee vaihteen numero), mutta mitään ei tapahdu kun isommalle vaihtaa.
Oisko ehdotuksia mikä tuota voisi vaivata.
Kilometrejä on autossa 250 000 ja vaihteistoöljyt on vaihdettu merkkiliikkeessä pari kesää sitten (ehkä 20 000km sitten)
Olen koittanut etsiä tietoa forumilta ja googlesta, mutta en ole mitään selkeää samaa vikaa löytänyt.
Myöskään vaihteita ei tällöin saa manuaalillakaan vaihdettua isommalle. Manuaalille kyllä vaihtaa (tulee vaihteen numero), mutta mitään ei tapahdu kun isommalle vaihtaa.
Oisko ehdotuksia mikä tuota voisi vaivata.
Kilometrejä on autossa 250 000 ja vaihteistoöljyt on vaihdettu merkkiliikkeessä pari kesää sitten (ehkä 20 000km sitten)
Olen koittanut etsiä tietoa forumilta ja googlesta, mutta en ole mitään selkeää samaa vikaa löytänyt.
W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
Chip by powerflash.fi
Re: W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
Ihan normaali laatikon vikatila, silloin se töksäyttää, eikä mee isommalle.
Staarin piuhan päähän, turhapa tuota on arvuutella.
Staarin piuhan päähän, turhapa tuota on arvuutella.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
TCU:un öljyn tason tarkistusjoukot kirjoitti:Kyseessä siis oma W211 facelift (-07) joka alkanut tekemään nyt muutaman kerran niin, että ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle. Silloin kun tämä vika on päällä, niin esim. pakin laittaminen aiheuttaa sellaisen nytkähtämisen. Mitään vikavaloa ei syty ja ainakin nyt jokaisella kerralla on vika poistunut kun on sammuttanut auton ja käynnistänyt uudelleen.
Myöskään vaihteita ei tällöin saa manuaalillakaan vaihdettua isommalle. Manuaalille kyllä vaihtaa (tulee vaihteen numero), mutta mitään ei tapahdu kun isommalle vaihtaa.
Oisko ehdotuksia mikä tuota voisi vaivata.
Kilometrejä on autossa 250 000 ja vaihteistoöljyt on vaihdettu merkkiliikkeessä pari kesää sitten (ehkä 20 000km sitten)
Olen koittanut etsiä tietoa forumilta ja googlesta, mutta en ole mitään selkeää samaa vikaa löytänyt.
Juurikin näin sille kun on lukuisia mahdolisia syitä josta seuraa sama vikatilaKumipää kirjoitti:Ihan normaali laatikon vikatila, silloin se töksäyttää, eikä mee isommalle.
Staarin piuhan päähän, turhapa tuota on arvuutella.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
Eli tälläistä vikaa pukkas star ulos

Onkohan isokin rahareikä tiedossa?

Onkohan isokin rahareikä tiedossa?
W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
Chip by powerflash.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
7V laatiko niinjoukot kirjoitti:Eli tälläistä vikaa pukkas star ulos
[ http://i.imgur.com/9z4rUoX.jpg ]
Onkohan isokin rahareikä tiedossa?
Osat 1000-2000€
jos kaikki muut ohjatut tarkistukset on tehty
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
Voihan rahareikä!!! Juuri kehuin kaverille, että eipä ole tarvinnut 100k kilometriin tehdä mitään kalliimpaa remonttia niin sitte heti tälläinen. Ei kannattaisi puhua mitään ja manata laatikko paskaks.CDI203 kirjoitti: 7V laatiko niin
Osat 1000-2000€
jos kaikki muut ohjatut tarkistukset on tehty

W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
Chip by powerflash.fi
Re: W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
Johdinlevyn voi korjata, aihetta on käsitelty tässä ketjussa. Ei ole mikään iso juttu. Ehkä 700+ Eurua,
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9#p1132329" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 9#p1132329" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
Päivitys tähän hommaan. Syynä todellakin oli johdinlevy ja soittelin tuonne firmaan, joka niitä korjauttaa ja arvio nyt oli noin 900€ +työt.
Uuden laittaminen vaatii siis koodaamisen, jonka vuoksi korjaaminen saattaa olla vaihtoehto, koska silloin ei tarvi koodausta.
Itse soittelin monet paikat läpi ja edullisin vaihtoehto oli marmoritiski!
Nykyään mersu tarjoaa korjaussarjoja ja marmoritiskillä moinen maksoi 970€ ja työt, koodaukset ja öljyt päälle niin hintalappuun napsahti 1380€. No nyt toimii!
Jotain muutakin korjaantui, koska noin smoothisti tuo boksi ei ole vaihtanut koskaan.
Eli tuolla Forssassa olisi saanut noin tonnilla koko lystin mutta matkat ja 2vk auto aiellä niin tuo 380€ tuntui pieneltä erolta, lisäksi tuossa osassa on nyt kahden vuoden takuu.
Uuden laittaminen vaatii siis koodaamisen, jonka vuoksi korjaaminen saattaa olla vaihtoehto, koska silloin ei tarvi koodausta.
Itse soittelin monet paikat läpi ja edullisin vaihtoehto oli marmoritiski!
Nykyään mersu tarjoaa korjaussarjoja ja marmoritiskillä moinen maksoi 970€ ja työt, koodaukset ja öljyt päälle niin hintalappuun napsahti 1380€. No nyt toimii!
Jotain muutakin korjaantui, koska noin smoothisti tuo boksi ei ole vaihtanut koskaan.
Eli tuolla Forssassa olisi saanut noin tonnilla koko lystin mutta matkat ja 2vk auto aiellä niin tuo 380€ tuntui pieneltä erolta, lisäksi tuossa osassa on nyt kahden vuoden takuu.
W211 facelift 320cdi A
Chip by powerflash.fi
Chip by powerflash.fi
Re: W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
Hitto, mullakin pukkasi eilen 211:seen ekaa isompaa vikaaa ja se on just tämä laatikko-oire, kuin aloittajalla, mutta onko se minulle eri hintainen vika, kun mulla on 5 portainen laatikko? Ma. pitäs kai viedä starin päähän, mutta nyt uituttaa, niin ankarasti, että olisi kiva kuulla vika/hinta-arvioita ammattialsilta?CDI203 kirjoitti:7V laatiko niinjoukot kirjoitti:Eli tälläistä vikaa pukkas star ulos
[ http://i.imgur.com/9z4rUoX.jpg ]
Onkohan isokin rahareikä tiedossa?
Osat 1000-2000€
jos kaikki muut ohjatut tarkistukset on tehty
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
Melko varmasti halvempi homma jos on sähköinen vika, 5-v kytkinlevy kun ei vaadi koodausta ja maksaa pari sataa.Metusalem kirjoitti:Hitto, mullakin pukkasi eilen 211:seen ekaa isompaa vikaaa ja se on just tämä laatikko-oire, kuin aloittajalla, mutta onko se minulle eri hintainen vika, kun mulla on 5 portainen laatikko? Ma. pitäs kai viedä starin päähän, mutta nyt uituttaa, niin ankarasti, että olisi kiva kuulla vika/hinta-arvioita ammattialsilta?CDI203 kirjoitti:7V laatiko niinjoukot kirjoitti:Eli tälläistä vikaa pukkas star ulos
[ http://i.imgur.com/9z4rUoX.jpg ]
Onkohan isokin rahareikä tiedossa?
Osat 1000-2000€
jos kaikki muut ohjatut tarkistukset on tehty
7 on hienompi aski, mutta kalliimmat viat.
Re: W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
Huh, nyt helpotti, koska uskon, että on sähkövika, kun laatikko ei luista ja kun vaihdan laatikon öljyt 30tkm välein ja ne on aina ollut aina vaihtaessa suht kirkkaan punaiset.Risto113 kirjoitti:Melko varmasti halvempi homma jos on sähköinen vika, 5-v kytkinlevy kun ei vaadi koodausta ja maksaa pari sataa.Metusalem kirjoitti:Hitto, mullakin pukkasi eilen 211:seen ekaa isompaa vikaaa ja se on just tämä laatikko-oire, kuin aloittajalla, mutta onko se minulle eri hintainen vika, kun mulla on 5 portainen laatikko? Ma. pitäs kai viedä starin päähän, mutta nyt uituttaa, niin ankarasti, että olisi kiva kuulla vika/hinta-arvioita ammattialsilta?CDI203 kirjoitti:7V laatiko niinjoukot kirjoitti:Eli tälläistä vikaa pukkas star ulos
[ http://i.imgur.com/9z4rUoX.jpg ]
Onkohan isokin rahareikä tiedossa?
Osat 1000-2000€
jos kaikki muut ohjatut tarkistukset on tehty
7 on hienompi aski, mutta kalliimmat viat.
Kiitos viestistäsi.

Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
Katsele se jo aiemmalle kyselijälle vinkattu TCU öljytaso, siis onko sinne päässyt öljyä. Mulla oli varmaan pari desiä yhdessä boksissa. Putsasin sen niin alkoi loota pelata nätimmin.Metusalem kirjoitti:Huh, nyt helpotti, koska uskon, että on sähkövika, kun laatikko ei luista ja kun vaihdan laatikon öljyt 30tkm välein ja ne on aina ollut aina vaihtaessa suht kirkkaan punaiset.Risto113 kirjoitti:Melko varmasti halvempi homma jos on sähköinen vika, 5-v kytkinlevy kun ei vaadi koodausta ja maksaa pari sataa.Metusalem kirjoitti:Hitto, mullakin pukkasi eilen 211:seen ekaa isompaa vikaaa ja se on just tämä laatikko-oire, kuin aloittajalla, mutta onko se minulle eri hintainen vika, kun mulla on 5 portainen laatikko? Ma. pitäs kai viedä starin päähän, mutta nyt uituttaa, niin ankarasti, että olisi kiva kuulla vika/hinta-arvioita ammattialsilta?CDI203 kirjoitti:7V laatiko niinjoukot kirjoitti:Eli tälläistä vikaa pukkas star ulos
[ http://i.imgur.com/9z4rUoX.jpg ]
Onkohan isokin rahareikä tiedossa?
Osat 1000-2000€
jos kaikki muut ohjatut tarkistukset on tehty
7 on hienompi aski, mutta kalliimmat viat.
Kiitos viestistäsi.
Vaihdatko pistokkeen öljyjen kanssa vai miten usein? 30tkm on liian tiheä huuhteluvaihdolle. Öljy kestää hyvin sen suositellun 60tkm.
Ja aina kannattaa ensin kurkistaa koodit, ettei tee turhaa hommaa ja ostele vääriä tarvikkeita...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
En vaihda huuhtelemalla, kun ei ole kaverin kanssa vehkeitä. Turbiinissa ei ole roppua, niin siiksi lyhyellä vaihtovälillä on menty. Uusi pistoke on hankittu, mutta ei olla vielä vaihdettu, kun on ollut aina kuivan näköinen. (virhe?)AK47 kirjoitti:Katsele se jo aiemmalle kyselijälle vinkattu TCU öljytaso, siis onko sinne päässyt öljyä. Mulla oli varmaan pari desiä yhdessä boksissa. Putsasin sen niin alkoi loota pelata nätimmin.Metusalem kirjoitti:Huh, nyt helpotti, koska uskon, että on sähkövika, kun laatikko ei luista ja kun vaihdan laatikon öljyt 30tkm välein ja ne on aina ollut aina vaihtaessa suht kirkkaan punaiset.Risto113 kirjoitti:Melko varmasti halvempi homma jos on sähköinen vika, 5-v kytkinlevy kun ei vaadi koodausta ja maksaa pari sataa.Metusalem kirjoitti:Hitto, mullakin pukkasi eilen 211:seen ekaa isompaa vikaaa ja se on just tämä laatikko-oire, kuin aloittajalla, mutta onko se minulle eri hintainen vika, kun mulla on 5 portainen laatikko? Ma. pitäs kai viedä starin päähän, mutta nyt uituttaa, niin ankarasti, että olisi kiva kuulla vika/hinta-arvioita ammattialsilta?CDI203 kirjoitti:7V laatiko niinjoukot kirjoitti:Eli tälläistä vikaa pukkas star ulos
[ http://i.imgur.com/9z4rUoX.jpg ]
Onkohan isokin rahareikä tiedossa?
Osat 1000-2000€
jos kaikki muut ohjatut tarkistukset on tehty
7 on hienompi aski, mutta kalliimmat viat.
Kiitos viestistäsi.
Vaihdatko pistokkeen öljyjen kanssa vai miten usein? 30tkm on liian tiheä huuhteluvaihdolle. Öljy kestää hyvin sen suositellun 60tkm.
Ja aina kannattaa ensin kurkistaa koodit, ettei tee turhaa hommaa ja ostele vääriä tarvikkeita...
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
Huuhtelemalla vaihtamiseen ei tarvita mitään erityisiä vehkeitä. Normaalisti pohja pois ja öljyt ulos ja pohjan putsaus. Uus tiiviste ja suodatin sekä se pistoke (itse en vaihda joka kerta). Pohja takas ja kaataa 3 litraa tikun reijästä. Paluuletku jäähdyttimeltä lootalle päin, liitos irti (tarvitsee kaksi kiintoavainta). Letkunpätkä poistolinjaan ja toinen keräysastiaan. Sit mylly pyörimään ja kun 3 litraa tullut ulos tai pukkaa ilmapierun niin mylly seis. Lisätään öljyä 3 l ja samaa toistetaan kunnes poistuva öljy kirkasta. Tarvitsee n 10-14 litraa öljyä.Metusalem kirjoitti:En vaihda huuhtelemalla, kun ei ole kaverin kanssa vehkeitä. Turbiinissa ei ole roppua, niin siiksi lyhyellä vaihtovälillä on menty. Uusi pistoke on hankittu, mutta ei olla vielä vaihdettu, kun on ollut aina kuivan näköinen. (virhe?)AK47 kirjoitti:Katsele se jo aiemmalle kyselijälle vinkattu TCU öljytaso, siis onko sinne päässyt öljyä. Mulla oli varmaan pari desiä yhdessä boksissa. Putsasin sen niin alkoi loota pelata nätimmin.Metusalem kirjoitti:Huh, nyt helpotti, koska uskon, että on sähkövika, kun laatikko ei luista ja kun vaihdan laatikon öljyt 30tkm välein ja ne on aina ollut aina vaihtaessa suht kirkkaan punaiset.Risto113 kirjoitti:Melko varmasti halvempi homma jos on sähköinen vika, 5-v kytkinlevy kun ei vaadi koodausta ja maksaa pari sataa.Metusalem kirjoitti:Hitto, mullakin pukkasi eilen 211:seen ekaa isompaa vikaaa ja se on just tämä laatikko-oire, kuin aloittajalla, mutta onko se minulle eri hintainen vika, kun mulla on 5 portainen laatikko? Ma. pitäs kai viedä starin päähän, mutta nyt uituttaa, niin ankarasti, että olisi kiva kuulla vika/hinta-arvioita ammattialsilta?CDI203 kirjoitti:7V laatiko niinjoukot kirjoitti:Eli tälläistä vikaa pukkas star ulos
[ http://i.imgur.com/9z4rUoX.jpg ]
Onkohan isokin rahareikä tiedossa?
Osat 1000-2000€
jos kaikki muut ohjatut tarkistukset on tehty
7 on hienompi aski, mutta kalliimmat viat.
Kiitos viestistäsi.
Vaihdatko pistokkeen öljyjen kanssa vai miten usein? 30tkm on liian tiheä huuhteluvaihdolle. Öljy kestää hyvin sen suositellun 60tkm.
Ja aina kannattaa ensin kurkistaa koodit, ettei tee turhaa hommaa ja ostele vääriä tarvikkeita...
Ja ihan ensimmäisenä se vaihelaatikon ohjausboksi auki että näkee onko sinne noussut öljyä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
Kaverin 7g vaihdettiin toi surullisen kuuluisa kierroluku tieto anturit romanian pojilla ja hinta oli 350e rahteineen..takuu työnä...entiseen levyyn ja ei mitään koodailuja...oliko noin 5päivää kuljetuksineen sillä tiellä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 facelift ei vaihda 2-vaihdetta pidemmälle
Letkun päässä nyt autoa käytetty ja ylättys yllätys sieltä oli kierroslukutieto kadoksissa, eli johdinlevy ja varalta kyb- venan vaihtojumppaa tiedossa. Kiitos kaikille vinkkejä antaneille profeetoille.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)