W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.
-
- Vakiokalustoa
W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.
Minkäs luotettavuusluokan auto tuollainen W219 3.5L V6 bensakoneella on jos mittarissa sellaiset reilut 200tkm, onko nuo ihan pommeja vai voisiko tuollaista harkita omistavansa vielä jonkin aikaa? Taitaa SBC:tä olla noissa W211 kanssa vuoteen 2006 asti. Olisi tuollainen kulkine ainakin nätin näköinen. Ps onkos tuo v6 kone muuten ketjulla varustettu? Onko autossa jotain varmoja merkkejä että osaa kertoa onko siinä sbc vai ei, kun noita vuosimalleja aina ilmoitellaan käyttöönottoajankohtien perusteella. W211 on ainakin tuo keulan muotoilu.
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
-
- Vakiokalustoa
Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.
Konepellin avaamalla, tai konehuonekuvasta näkee onko SBC. 6 / 2006 -> pitäisi olla jo ei SBC.
Kone on ketjulla ja huonolla sellaisella, ainakin itse olen ymmärtänyt, että ensimmäisen sukupolven 350 moottori on "susi". Ketju, tasapainoakselivikaa yms, kalliita remppoja, eikä tartte mahrottomia kilsoja ajella kun hommat on taas edessä.(LUE: Jos ei oo justiin tehty niin käyttöautoksi itselles tulevaan joutuu tehdä "jossain vaiheessa?")
Jos täytyy olla bensakoneella, niin ehdottomasti ääni 500:lle.
Kone on ketjulla ja huonolla sellaisella, ainakin itse olen ymmärtänyt, että ensimmäisen sukupolven 350 moottori on "susi". Ketju, tasapainoakselivikaa yms, kalliita remppoja, eikä tartte mahrottomia kilsoja ajella kun hommat on taas edessä.(LUE: Jos ei oo justiin tehty niin käyttöautoksi itselles tulevaan joutuu tehdä "jossain vaiheessa?")
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Minun käsittääkseni myös alkupään 500:ssa on samat viat.Suksipoika kirjoitti:Konepellin avaamalla, tai konehuonekuvasta näkee onko SBC. 6 / 2006 -> pitäisi olla jo ei SBC.
Ketju ei ole huono vaan tasapainoitus akselin rattaissa ollut karkaisuvikaa tietyssä erissä ja vikailmenee kun nokka-akselin asento tunnistin alkaa herjaamaan venymää.
Jos remppa on jo tehty niin kestää mutta jos ei niin se olisi edessä ja noin 5 tuhannen ekun remppa
http://selectluxurycars.com/common-merc ... 72-engine/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos remppa on jo tehty niin kestää mutta jos ei niin se olisi edessä ja noin 5 tuhannen ekun remppa
http://selectluxurycars.com/common-merc ... 72-engine/" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Jos kuuluu tasapainoakselin osalta "riskiryhmään" eikä ole varmaa tietoa että on korjattu niin älä osta. Jos on korjattu niin ei huolta enää, uudessa akselissa ei ole materiaalivikaa.
wiimax.fi
jossainhan oli linkki valmistenumeron? mukaan riskiryhmää kuuluvista autoista, onko jollain se tallessa (omasta kirjastosta ei löytynyt)
edit löysinkin tuosta tehdyn bulletinin pienellä haulla, tällä tabletin rämällä kun vaan mitään tekstiä saa kopioitua... oli siis moottorin sarjanumeron mukaan ilmoitettu...
ja sitten köytyi tämä:
http://www.mercedesmedic.com/check-my-m ... n-m272273/" onclick="window.open(this.href);return false;
edit löysinkin tuosta tehdyn bulletinin pienellä haulla, tällä tabletin rämällä kun vaan mitään tekstiä saa kopioitua... oli siis moottorin sarjanumeron mukaan ilmoitettu...
ja sitten köytyi tämä:
http://www.mercedesmedic.com/check-my-m ... n-m272273/" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ei ole M113 5.0 mutta M273 5.5 oli jotain vikaa, mutta ei noita vikoja mitä edellä mainittiin.Reddy kirjoitti:Minun käsittääkseni myös alkupään 500:ssa on samat viat.Suksipoika kirjoitti:Konepellin avaamalla, tai konehuonekuvasta näkee onko SBC. 6 / 2006 -> pitäisi olla jo ei SBC.
W124 300 E -87 Aut.
Aikalailla samaa vikaa molemmissaacparma kirjoitti:Ei ole M113 5.0 mutta M273 5.5 oli jotain vikaa, mutta ei noita vikoja mitä edellä mainittiin.Reddy kirjoitti:Suksipoika kirjoitti:Konepellin avaamalla, tai konehuonekuvasta näkee onko SBC. 6 / 2006 -> pitäisi olla jo ei SBC.
Minun käsittääkseni myös alkupään 500:ssa on samat viat.
E. Hidas olin.
Joo tuossa luki "balance shafts (M272 engines) or with defective idle gears ( M273 engines)".
W124 300 E -87 Aut.
Tosta jäi alku pois:acparma kirjoitti:Joo tuossa luki "balance shafts (M272 engines) or with defective idle gears ( M273 engines)".
Mercedes produced certain models with defective gears in their balance shafts (M272 engines) or with defective idle gears ( M273 engines).
En ole varma mitä noilla tarkoitetaan, mutta eikö ne molemmat ole nimityksiä tuolle samalle rattaalle?:
Siellä oli myös linkki tuohon mersun "lappuun":
http://benzbits.com/BalanceShaftTSB.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Onkos tuota tasapainoakseli vikaa ollut M112.941 moottoreissa, kun itsellä on tuo E320 V6 -98 kulkine niin kiinnostais tietää?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Samat rattaat. Vajaamoottori vaan tarvitsee keinotekoisen tasapainotuksen akselin ja vastapainojen kanssa. Kun taas oikea kokomoottori on luontaisesti tasapainossa ja ketjun ei tarvitse kuin kulkea tuon vapaana pyörivän rattaan kautta. Teroriassa tuo vapaanapyörivä rulla rasittaa tuota ratasta vähemmän kuin tasapainot akselilla, mutta lienee käytännössä se ja sama.noroljan kirjoitti:Tosta jäi alku pois:acparma kirjoitti:Joo tuossa luki "balance shafts (M272 engines) or with defective idle gears ( M273 engines)".
Mercedes produced certain models with defective gears in their balance shafts (M272 engines) or with defective idle gears ( M273 engines).
En ole varma mitä noilla tarkoitetaan, mutta eikö ne molemmat ole nimityksiä tuolle samalle rattaalle?
Vanha kunnon M113 ei petä tässä kohtaa.

Viimeksi muokannut MouTine, Ke 08.03.2017 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Ei ainakaan ole vastaan tullut 112 tai M113 kohdalla tuollaista (Tai edes tarttunut mieleen mistään nettikeskustelusta). Joten voin väittää ettei ole, vaikken tiedäkkään. Tuohan johtui huonoista materiaaleista, niin siksikin yksilöityy alkupään M272 ja M273 moottoreihin.sompio kirjoitti:Onkos tuota tasapainoakseli vikaa ollut M112.941 moottoreissa, kun itsellä on tuo E320 V6 -98 kulkine niin kiinnostais tietää?
Onko minkälaista muuta vikaa tullut vastaan noissa M272 ja m273 moottoreissa? Eihän tuo nyt niin paha olekkaan, jos kerta korjaamisella pääsee eroon viasta, jos muuten on hyvä moottori.dealer kirjoitti:Jos kuuluu tasapainoakselin osalta "riskiryhmään" eikä ole varmaa tietoa että on korjattu niin älä osta. Jos on korjattu niin ei huolta enää, uudessa akselissa ei ole materiaalivikaa.
Edelleen M112/M113 kannalla, mutta niillä varustetut korimallit rupee olemaan väkisinkin jo melko iäkkäitä

No niimpä näyttää olevan M112 ja M113 tapauksessakin. M112 moottorista löytyy tuo tasapainoakseli ja M113 taas ei.MouTine kirjoitti:Samat rattaat. Vajaamoottori vaan tarvitsee keinotekoisen tasapainotuksen akselin ja vastapainojen kanssa. Kun taas oikea kokomoottori on luontaisesti tasapainossa ja ketjun ei tarvitse kuin kulkea tuon vapaana pyörivän rattaan kautta. Teroriassa tuo vapaanapyörivä rulla rasittaa tuota ratasta vähemmän kuin tasapainot akselilla, mutta lienee käytännössä se ja sama.noroljan kirjoitti:Tosta jäi alku pois:acparma kirjoitti:Joo tuossa luki "balance shafts (M272 engines) or with defective idle gears ( M273 engines)".
En ole varma mitä noilla tarkoitetaan, mutta eikö ne molemmat ole nimityksiä tuolle samalle rattaalle?
Vanha kunnon M113 ei petä tässä kohtaa.
Eli ymmärsinkö oikein, että voin nukkua rauhassa ensiyönkin. 

M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B 230 TEA -92 Pojalla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Moi.
Oma W219 CLS350 merkkasi reviiriään menneellä viikolla. Vuoto näyttäisi olevan öljynkierron kotelossa. Tai mikäpä se nyt sitten oikealta nimeltään onkaan. Öljynlauhduttajan sekä itse koteloinnin tiivisteet eivät vuoda vaan vuoto on tuossa laipassa. Noiden "piippujen" sisällä on varmaan jotkin venttiilit jotka ohjaavat nesteen ja öljyn kiertoa. Tässä omassa mallissa noiden "piippujen" päät on tulpattu yhden laipan alle, kun netistä etsimieni uusien koteloiden päissä on molemmissa "piipuissa" omat tulpat. Tosin yhden tietokoneella tehdyn koneen poikkileikkauksen löysin jossa se oli toteutettu kuten omani.
Sieltä varmaan on jokin tiiviste tullut tiensä päähän, mutta ennenkuin suolistan tuon nesteineen päivineen niin olisiko joku hieman voinut valaista mitä sieltä löytyy ja mistä osat toimintaan panemikseksi.
Ei viitsisi koko kotelointia ostaa, kun ei se käytössä kulu. Jos sieltä on mennyt joku euron O-rengas niin ei viittis montaa sataa upottaa uuteenkaan. Tuo setti näyttäisi olevan kiinni yhdellä kuusiokolo pultilla, kokeilin kiristää ja kiinni tuntuis olevan.
https://www.dropbox.com/s/ynbbo4p78o96v ... 0.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Oma W219 CLS350 merkkasi reviiriään menneellä viikolla. Vuoto näyttäisi olevan öljynkierron kotelossa. Tai mikäpä se nyt sitten oikealta nimeltään onkaan. Öljynlauhduttajan sekä itse koteloinnin tiivisteet eivät vuoda vaan vuoto on tuossa laipassa. Noiden "piippujen" sisällä on varmaan jotkin venttiilit jotka ohjaavat nesteen ja öljyn kiertoa. Tässä omassa mallissa noiden "piippujen" päät on tulpattu yhden laipan alle, kun netistä etsimieni uusien koteloiden päissä on molemmissa "piipuissa" omat tulpat. Tosin yhden tietokoneella tehdyn koneen poikkileikkauksen löysin jossa se oli toteutettu kuten omani.
Sieltä varmaan on jokin tiiviste tullut tiensä päähän, mutta ennenkuin suolistan tuon nesteineen päivineen niin olisiko joku hieman voinut valaista mitä sieltä löytyy ja mistä osat toimintaan panemikseksi.
Ei viitsisi koko kotelointia ostaa, kun ei se käytössä kulu. Jos sieltä on mennyt joku euron O-rengas niin ei viittis montaa sataa upottaa uuteenkaan. Tuo setti näyttäisi olevan kiinni yhdellä kuusiokolo pultilla, kokeilin kiristää ja kiinni tuntuis olevan.
https://www.dropbox.com/s/ynbbo4p78o96v ... 0.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
W219 CLS350 vm.2005