W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DiisseliKiisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37

W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja DiisseliKiisseli »

Minkäs luotettavuusluokan auto tuollainen W219 3.5L V6 bensakoneella on jos mittarissa sellaiset reilut 200tkm, onko nuo ihan pommeja vai voisiko tuollaista harkita omistavansa vielä jonkin aikaa? Taitaa SBC:tä olla noissa W211 kanssa vuoteen 2006 asti. Olisi tuollainen kulkine ainakin nätin näköinen. Ps onkos tuo v6 kone muuten ketjulla varustettu? Onko autossa jotain varmoja merkkejä että osaa kertoa onko siinä sbc vai ei, kun noita vuosimalleja aina ilmoitellaan käyttöönottoajankohtien perusteella. W211 on ainakin tuo keulan muotoilu.
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Konepellin avaamalla, tai konehuonekuvasta näkee onko SBC. 6 / 2006 -> pitäisi olla jo ei SBC.

Kone on ketjulla ja huonolla sellaisella, ainakin itse olen ymmärtänyt, että ensimmäisen sukupolven 350 moottori on "susi". Ketju, tasapainoakselivikaa yms, kalliita remppoja, eikä tartte mahrottomia kilsoja ajella kun hommat on taas edessä.(LUE: Jos ei oo justiin tehty niin käyttöautoksi itselles tulevaan joutuu tehdä "jossain vaiheessa?")

Jos täytyy olla bensakoneella, niin ehdottomasti ääni 500:lle.
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Reddy
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 16.06.2013 14:57

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja Reddy »

Suksipoika kirjoitti:Konepellin avaamalla, tai konehuonekuvasta näkee onko SBC. 6 / 2006 -> pitäisi olla jo ei SBC.

Kone on ketjulla ja huonolla sellaisella, ainakin itse olen ymmärtänyt, että ensimmäisen sukupolven 350 moottori on "susi". Ketju, tasapainoakselivikaa yms, kalliita remppoja, eikä tartte mahrottomia kilsoja ajella kun hommat on taas edessä.(LUE: Jos ei oo justiin tehty niin käyttöautoksi itselles tulevaan joutuu tehdä "jossain vaiheessa?")

Jos täytyy olla bensakoneella, niin ehdottomasti ääni 500:lle.
Minun käsittääkseni myös alkupään 500:ssa on samat viat.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ketju ei ole huono vaan tasapainoitus akselin rattaissa ollut karkaisuvikaa tietyssä erissä ja vikailmenee kun nokka-akselin asento tunnistin alkaa herjaamaan venymää.
Jos remppa on jo tehty niin kestää mutta jos ei niin se olisi edessä ja noin 5 tuhannen ekun remppa

http://selectluxurycars.com/common-merc ... 72-engine/" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18197
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos kuuluu tasapainoakselin osalta "riskiryhmään" eikä ole varmaa tietoa että on korjattu niin älä osta. Jos on korjattu niin ei huolta enää, uudessa akselissa ei ole materiaalivikaa.
wiimax.fi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6516
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja MiHe »

jossainhan oli linkki valmistenumeron? mukaan riskiryhmää kuuluvista autoista, onko jollain se tallessa (omasta kirjastosta ei löytynyt)

edit löysinkin tuosta tehdyn bulletinin pienellä haulla, tällä tabletin rämällä kun vaan mitään tekstiä saa kopioitua... oli siis moottorin sarjanumeron mukaan ilmoitettu...

ja sitten köytyi tämä:
http://www.mercedesmedic.com/check-my-m ... n-m272273/" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja acparma »

Reddy kirjoitti:
Suksipoika kirjoitti:Konepellin avaamalla, tai konehuonekuvasta näkee onko SBC. 6 / 2006 -> pitäisi olla jo ei SBC.

Kone on ketjulla ja huonolla sellaisella, ainakin itse olen ymmärtänyt, että ensimmäisen sukupolven 350 moottori on "susi". Ketju, tasapainoakselivikaa yms, kalliita remppoja, eikä tartte mahrottomia kilsoja ajella kun hommat on taas edessä.(LUE: Jos ei oo justiin tehty niin käyttöautoksi itselles tulevaan joutuu tehdä "jossain vaiheessa?")

Jos täytyy olla bensakoneella, niin ehdottomasti ääni 500:lle.
Minun käsittääkseni myös alkupään 500:ssa on samat viat.
Ei ole M113 5.0 mutta M273 5.5 oli jotain vikaa, mutta ei noita vikoja mitä edellä mainittiin.
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2476
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

acparma kirjoitti:
Reddy kirjoitti:
Suksipoika kirjoitti:Konepellin avaamalla, tai konehuonekuvasta näkee onko SBC. 6 / 2006 -> pitäisi olla jo ei SBC.

Kone on ketjulla ja huonolla sellaisella, ainakin itse olen ymmärtänyt, että ensimmäisen sukupolven 350 moottori on "susi". Ketju, tasapainoakselivikaa yms, kalliita remppoja, eikä tartte mahrottomia kilsoja ajella kun hommat on taas edessä.(LUE: Jos ei oo justiin tehty niin käyttöautoksi itselles tulevaan joutuu tehdä "jossain vaiheessa?")

Jos täytyy olla bensakoneella, niin ehdottomasti ääni 500:lle.


Minun käsittääkseni myös alkupään 500:ssa on samat viat.
Ei ole M113 5.0 mutta M273 5.5 oli jotain vikaa, mutta ei noita vikoja mitä edellä mainittiin.
Aikalailla samaa vikaa molemmissa
http://www.mercedesmedic.com/check-my-m ... n-m272273/" onclick="window.open(this.href);return false;

E. Hidas olin.
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja acparma »

Joo tuossa luki "balance shafts (M272 engines) or with defective idle gears ( M273 engines)".
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2476
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

acparma kirjoitti:Joo tuossa luki "balance shafts (M272 engines) or with defective idle gears ( M273 engines)".
Tosta jäi alku pois:
Mercedes produced certain models with defective gears in their balance shafts (M272 engines) or with defective idle gears ( M273 engines).

En ole varma mitä noilla tarkoitetaan, mutta eikö ne molemmat ole nimityksiä tuolle samalle rattaalle?:

Kuva

Siellä oli myös linkki tuohon mersun "lappuun":
http://benzbits.com/BalanceShaftTSB.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja sompio »

Onkos tuota tasapainoakseli vikaa ollut M112.941 moottoreissa, kun itsellä on tuo E320 V6 -98 kulkine niin kiinnostais tietää?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1639
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja MouTine »

noroljan kirjoitti:
acparma kirjoitti:Joo tuossa luki "balance shafts (M272 engines) or with defective idle gears ( M273 engines)".
Tosta jäi alku pois:
Mercedes produced certain models with defective gears in their balance shafts (M272 engines) or with defective idle gears ( M273 engines).

En ole varma mitä noilla tarkoitetaan, mutta eikö ne molemmat ole nimityksiä tuolle samalle rattaalle?
Samat rattaat. Vajaamoottori vaan tarvitsee keinotekoisen tasapainotuksen akselin ja vastapainojen kanssa. Kun taas oikea kokomoottori on luontaisesti tasapainossa ja ketjun ei tarvitse kuin kulkea tuon vapaana pyörivän rattaan kautta. Teroriassa tuo vapaanapyörivä rulla rasittaa tuota ratasta vähemmän kuin tasapainot akselilla, mutta lienee käytännössä se ja sama.

Vanha kunnon M113 ei petä tässä kohtaa. 8)
Viimeksi muokannut MouTine, Ke 08.03.2017 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2476
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

sompio kirjoitti:Onkos tuota tasapainoakseli vikaa ollut M112.941 moottoreissa, kun itsellä on tuo E320 V6 -98 kulkine niin kiinnostais tietää?
Ei ainakaan ole vastaan tullut 112 tai M113 kohdalla tuollaista (Tai edes tarttunut mieleen mistään nettikeskustelusta). Joten voin väittää ettei ole, vaikken tiedäkkään. Tuohan johtui huonoista materiaaleista, niin siksikin yksilöityy alkupään M272 ja M273 moottoreihin.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2476
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

dealer kirjoitti:Jos kuuluu tasapainoakselin osalta "riskiryhmään" eikä ole varmaa tietoa että on korjattu niin älä osta. Jos on korjattu niin ei huolta enää, uudessa akselissa ei ole materiaalivikaa.
Onko minkälaista muuta vikaa tullut vastaan noissa M272 ja m273 moottoreissa? Eihän tuo nyt niin paha olekkaan, jos kerta korjaamisella pääsee eroon viasta, jos muuten on hyvä moottori.

Edelleen M112/M113 kannalla, mutta niillä varustetut korimallit rupee olemaan väkisinkin jo melko iäkkäitä :D
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2476
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja noroljan »

MouTine kirjoitti:
noroljan kirjoitti:
acparma kirjoitti:Joo tuossa luki "balance shafts (M272 engines) or with defective idle gears ( M273 engines)".
Tosta jäi alku pois:
Mercedes produced certain models with defective gears in their balance shafts (M272 engines) or with defective idle gears ( M273 engines).

En ole varma mitä noilla tarkoitetaan, mutta eikö ne molemmat ole nimityksiä tuolle samalle rattaalle?
Samat rattaat. Vajaamoottori vaan tarvitsee keinotekoisen tasapainotuksen akselin ja vastapainojen kanssa. Kun taas oikea kokomoottori on luontaisesti tasapainossa ja ketjun ei tarvitse kuin kulkea tuon vapaana pyörivän rattaan kautta. Teroriassa tuo vapaanapyörivä rulla rasittaa tuota ratasta vähemmän kuin tasapainot akselilla, mutta lienee käytännössä se ja sama.

Vanha kunnon M113 ei petä tässä kohtaa. 8)
No niimpä näyttää olevan M112 ja M113 tapauksessakin. M112 moottorista löytyy tuo tasapainoakseli ja M113 taas ei.
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1806
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja sompio »

Eli ymmärsinkö oikein, että voin nukkua rauhassa ensiyönkin. :roll:
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: W219 luotettavuudesta, tyyppiviat yms.

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Moi.

Oma W219 CLS350 merkkasi reviiriään menneellä viikolla. Vuoto näyttäisi olevan öljynkierron kotelossa. Tai mikäpä se nyt sitten oikealta nimeltään onkaan. Öljynlauhduttajan sekä itse koteloinnin tiivisteet eivät vuoda vaan vuoto on tuossa laipassa. Noiden "piippujen" sisällä on varmaan jotkin venttiilit jotka ohjaavat nesteen ja öljyn kiertoa. Tässä omassa mallissa noiden "piippujen" päät on tulpattu yhden laipan alle, kun netistä etsimieni uusien koteloiden päissä on molemmissa "piipuissa" omat tulpat. Tosin yhden tietokoneella tehdyn koneen poikkileikkauksen löysin jossa se oli toteutettu kuten omani.

Sieltä varmaan on jokin tiiviste tullut tiensä päähän, mutta ennenkuin suolistan tuon nesteineen päivineen niin olisiko joku hieman voinut valaista mitä sieltä löytyy ja mistä osat toimintaan panemikseksi.

Ei viitsisi koko kotelointia ostaa, kun ei se käytössä kulu. Jos sieltä on mennyt joku euron O-rengas niin ei viittis montaa sataa upottaa uuteenkaan. Tuo setti näyttäisi olevan kiinni yhdellä kuusiokolo pultilla, kokeilin kiristää ja kiinni tuntuis olevan.

https://www.dropbox.com/s/ynbbo4p78o96v ... 0.jpg?dl=0" onclick="window.open(this.href);return false;
W219 CLS350 vm.2005
Vastaa Viestiin