W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

H.E. von Kuusi kirjoitti: Kuinkakohan muuten on käynyt sen uuden, suoran kutosdieselin kanssa? Siitä ei ole kuulunut mitään enää sen jälkeen, kun siitä huhuttiin w213 ensitietojen yhteydessä. Niin hieno kone kun tuo 350 bluetec onkin, niin alkaa auttamattomasti jäädä kilpailijoiden jalkoihin sillä. Bemarin 535d 313hv/630Nm, Audin A6 myös 313hv/650Nm ja Jaggellakin XF:ssä 30d mallissa 300hv/700Nm. Mersun lukemat siis se 258hv/620Nm.
Mersun V6-dieselin tehoa on taidettu loppuaikoina jopa tiputtaa (kai päästöjen vuoksi), koska teho kävi muistaakseni parhaimmillaan lukemassa 265 hv. Uusi OM656 nähdään konepellin alla ensimmäistä kertaa tänä vuonna S:n faceliftissä. E-sarjaan moottori saadaan ehkä vasta sen faceliftissä (2019?). Oudolta hieman tuntuu, että merkki, joka ennen mainosti itseään dieseleiden edelläkävijänä, on viime vuosina jättäytynyt suosiolla kilpailijoidensa vanaveteen. Esim. kun BMW lopetti V8-dieselinsä 7:n siirryttyä E65:sta F01:een, teki M-B saman tempun pian jo kesken W221:n elinkaaren. BMW kuitenkin nosti R6-dieselinsä tehon pian vanhan V8:n tasolle, Mersun jäädessä "onanoimaan" OM642:nsa kanssa kehittämättä koneen tehoja ainakaan ylöspäin. :thumbdown:
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Laaksonen kirjoitti: Mersun V6-dieselin tehoa on taidettu loppuaikoina jopa tiputtaa (kai päästöjen vuoksi), koska teho kävi muistaakseni parhaimmillaan lukemassa 265 hv.
Jep, omassa (Blue Efficiency tjsp) tuo 265, uudemmissa (Bluetec tjsp) sitten kai tuo 258
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

RH kirjoitti:
H.E. von Kuusi kirjoitti: Kuinkakohan muuten on käynyt sen uuden, suoran kutosdieselin kanssa? Siitä ei ole kuulunut mitään enää sen jälkeen, kun siitä huhuttiin w213 ensitietojen yhteydessä. Niin hieno kone kun tuo 350 bluetec onkin, niin alkaa auttamattomasti jäädä kilpailijoiden jalkoihin sillä. Bemarin 535d 313hv/630Nm, Audin A6 myös 313hv/650Nm ja Jaggellakin XF:ssä 30d mallissa 300hv/700Nm. Mersun lukemat siis se 258hv/620Nm.
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ ... oottoriin/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aa, erinomaista, kiitos! Kesää odotellessa 8) Ei tosin taida tulla vielä 2018 mallisiin Eemeleihin.
Laaksonen kirjoitti:
H.E. von Kuusi kirjoitti: Kuinkakohan muuten on käynyt sen uuden, suoran kutosdieselin kanssa? Siitä ei ole kuulunut mitään enää sen jälkeen, kun siitä huhuttiin w213 ensitietojen yhteydessä. Niin hieno kone kun tuo 350 bluetec onkin, niin alkaa auttamattomasti jäädä kilpailijoiden jalkoihin sillä. Bemarin 535d 313hv/630Nm, Audin A6 myös 313hv/650Nm ja Jaggellakin XF:ssä 30d mallissa 300hv/700Nm. Mersun lukemat siis se 258hv/620Nm.
Mersun V6-dieselin tehoa on taidettu loppuaikoina jopa tiputtaa (kai päästöjen vuoksi), koska teho kävi muistaakseni parhaimmillaan lukemassa 265 hv. Uusi OM656 nähdään konepellin alla ensimmäistä kertaa tänä vuonna S:n faceliftissä. E-sarjaan moottori saadaan ehkä vasta sen faceliftissä (2019?). Oudolta hieman tuntuu, että merkki, joka ennen mainosti itseään dieseleiden edelläkävijänä, on viime vuosina jättäytynyt suosiolla kilpailijoidensa vanaveteen. Esim. kun BMW lopetti V8-dieselinsä 7:n siirryttyä E65:sta F01:een, teki M-B saman tempun pian jo kesken W221:n elinkaaren. BMW kuitenkin nosti R6-dieselinsä tehon pian vanhan V8:n tasolle, Mersun jäädessä "onanoimaan" OM642:nsa kanssa kehittämättä koneen tehoja ainakaan ylöspäin. :thumbdown:
Joo, tiputettiin 265hv-258hv juurikin päästöjen vuoksi. Vääntö pysyi kuitenkin samana, ja uuden 9g-tronicin myötä (joka siis tuli tuon tehontiputuksen yhteydessä takavetoisiin) suorituskyky kasvoi, ja esim. 0-100km/h aika vauhdittui hieman.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Al Terrain ilmestynyt Saksan sivustolle:
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... ll-terrain" onclick="window.open(this.href);return false;
Tepsun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 31.03.2013 21:17

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Tepsun »

Nyt myös Suomen sivuilla tietoa uudesta e-coupé:sta. Ei vain vielä hinnastoa ladattavissa?

http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... ash.html#6
Mercedes Benz e 300 bluetec hybrid w212 vm.13
Ex. Audi A4 SportEdition 2.0TDI vm.06
Ex. VW Golf 1.6FSI vm.06
Ex. VW Golf 1.4 vm.04
manonyymi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja manonyymi »

Nyt näytti olevan myös coupeen hinnasto ilmestynyt. 220d -mallissa hinta ero sedaniin vain noin 500 € :wtf: Yleensähän coupeesta otetaan kovat lisähinnat..
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Tepsun
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Su 31.03.2013 21:17

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Tepsun »

Jep, tilaukseen menee!

Ihmetyttää vain miksi teknologia paketin saa vain (advantage-, Premium-, tai Premium Plus -paketin yhteydessä) Olisin ottamassa AMG line paketit jossa on puoli nahka penkit jne.. Enkä halua koko nahka penkkejä.
Mercedes Benz e 300 bluetec hybrid w212 vm.13
Ex. Audi A4 SportEdition 2.0TDI vm.06
Ex. VW Golf 1.6FSI vm.06
Ex. VW Golf 1.4 vm.04
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Berglund »

MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja TLP »

Berglund kirjoitti:All Terrain myös Suomen sivulta
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... rrain.html
Noista ei oikein koskaan löydä sitä max. maavaraa... ei Airmaticin, eikä näemmä tuon All Terraininkaan kohdalla.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Berglund kirjoitti:All Terrain myös Suomen sivulta
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... rrain.html
Verollinen hinta näköjään: 69 978,84 €, kuuleman mukaan Suomeen huhtikuussa, joten ei ehdi näyttämään taitojaan vielä tänä talvena.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Cabrio tulossa:
Kuva
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

E cabrio:
Kuva
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... reihe-238/" onclick="window.open(this.href);return false;
manonyymi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja manonyymi »

Hulppean näköinen ainakin tuossa kuvassa. Komeita väriyhdistelmiä myös Coupessa. :thumbup:
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Audi RS6:n haastaja Genevessä:
Kuva
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
W212FL
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 07.03.2017 23:14

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja W212FL »

Hei!

Piti rekisteröityä tänne kokonaan uudelleen kun en muistanut edes käyttäjätunnustani. Siitä voikin päätellä etten ole hetkeen tänne kirjoitellut. Viimeksi varmaan n. neljä vuotta sitten kun olin tilannut nykyisen E220cdiA Elegance faceliftini.

Ja nyt on tietysti työn alla W213:n tilaus.

Lähtökohtana 220d 4-matic Premium business. Muutama lisävaruste on jo päätetty;webasto,kalliimpi ilmastointiautomatiikka mikäsenniminytolikaan,aurinkosuojapaketti,premium paketti, exlusive ulkopuolenpaketti ja hopea metalliväri.

Harkinnassa exlusive sisätilapaketti ja teknologiapaketti. Onko kellään tietoa onko missään esittelyautoa jossa olisi exlusive sisusta?

Teknologiapakettiin liittyykin kysymys. Onko täällä kellään moista ja jos on niin onko se teistä rahan arvoinen ja miksi tai miksi ei?

Tietysti otan vastaan kommentteja myös muista varusteista ja hyviä vinkkejä jos sellaisia jollakulla on.

Ja jos jotakuta kiinnostaa niin vaihtoon menevässä kulkineessa on nyt 193tkm mittarissa.
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Onko tullut kenelläkään takaisinkutsua vielä, kun nämä kuulemma palaa startin sähkövian takia?
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Legge »

Teknologia-paketin puolesta puhuu se, että pääsee eroon kamalasta normimittaristosta. Jos en ole aivan väärin ymmärtänyt, niin Widescreen cockpittiä ei saa erikseen vaan mukaan pitää aina ruksia Comand. Tällöin ei ole mitään järkeä olla ottamatta pakettia, koska se on paljon halvempi + mukaan tulee HUD. Ja Comandihan on aina kiva vempele.

Mitenkäs muuten tuo Premium-paketti? Eikös se kannata jättää ruksimatta, jos ottaa Teknologia-paketin ja lisäksi erikseen multibeam ledit. Tulee halvemmaksi, vaikka haluaisi ottaa erikseen vielä tuon katveavustimen. Kaikki muu Premium-paketin sisältö löytyy jo Teknologia-paketista ja Premium Busineksesta...tai sitten laskin jotain väärin.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

monsteri kirjoitti:Onko tullut kenelläkään takaisinkutsua vielä, kun nämä kuulemma palaa startin sähkövian takia?
Koskee monia muitakin mersumalleja. Itsesytytykseen tarvitaan vähän apuja, moottori pitää saada jumiin esim. hydro-lock ja sitten pitää toistaa starttausyritys useaan kertaan. Varmaan fiksaavat paikallisetkin autot mutta ei tuo kovin kiireellistä ole.
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Juu, meillä lienee 2 kpl näitä korjausta odottavia, eikä minua haittaa yhtään, vaikka palaisivatkin. Tosin asunto ei saa palaa mukana. Korjaus tehdään ensin myymättömiin ja osia ei liene heti miljoonaan autoon tarjolla.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja RH »

Voi hyvänen aika, että on nätti :thumbup:
Nelipaikkaista avoautoa tässä alkanutkin mieli tehdä...
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tietoa All Terrainista:
http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/ ... a,c2215572" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja TLP »

Laaksonen kirjoitti:Tietoa All Terrainista:
http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/ ... a,c2215572" onclick="window.open(this.href);return false;
"Näin maavaraa voi nostaa 20 millillä vielä 35 km/h ajonopeudessa, jolloin myös ESP:n ja ASR-luistoneston puuttumiskynnykset muuttuvat vastaavasti. "

Eli normaalitilasta korotus pysyy päällä vain 0-35km/h välissä ?

Eikös 211 korimallin Airmaticissa, missä se mökkiasetus on olemassa, pysy tuo korkein asetus 100km/h asti ?
Korkein asetus on muuten kokolailla saman korkuinen, mitä AllTerrainissa...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja D-MB »

Laaksonen kirjoitti:
H.E. von Kuusi kirjoitti: Kuinkakohan muuten on käynyt sen uuden, suoran kutosdieselin kanssa? Siitä ei ole kuulunut mitään enää sen jälkeen, kun siitä huhuttiin w213 ensitietojen yhteydessä. Niin hieno kone kun tuo 350 bluetec onkin, niin alkaa auttamattomasti jäädä kilpailijoiden jalkoihin sillä. Bemarin 535d 313hv/630Nm, Audin A6 myös 313hv/650Nm ja Jaggellakin XF:ssä 30d mallissa 300hv/700Nm. Mersun lukemat siis se 258hv/620Nm.
Mersun V6-dieselin tehoa on taidettu loppuaikoina jopa tiputtaa (kai päästöjen vuoksi), koska teho kävi muistaakseni parhaimmillaan lukemassa 265 hv. Uusi OM656 nähdään konepellin alla ensimmäistä kertaa tänä vuonna S:n faceliftissä. E-sarjaan moottori saadaan ehkä vasta sen faceliftissä (2019?). Oudolta hieman tuntuu, että merkki, joka ennen mainosti itseään dieseleiden edelläkävijänä, on viime vuosina jättäytynyt suosiolla kilpailijoidensa vanaveteen. Esim. kun BMW lopetti V8-dieselinsä 7:n siirryttyä E65:sta F01:een, teki M-B saman tempun pian jo kesken W221:n elinkaaren. BMW kuitenkin nosti R6-dieselinsä tehon pian vanhan V8:n tasolle, Mersun jäädessä "onanoimaan" OM642:nsa kanssa kehittämättä koneen tehoja ainakaan ylöspäin. :thumbdown:
SCRn lisääminen tosiaan vähensi tehoja. Toisaalta uusi kori ja 9G ovat vähentäneet 0-100 aikaa puolisen sekuntia. Mersu tekee yllättävän paljon päivityksiä vuosittain, joten uskon/toivon että rivi diesel tulee jo ennen. Myös esim. Stuttgartin keskustan EURO6 vaatimus on varmaankin yhtenä toimena vauhdittamassa siirtymistä uuteen diesel sukupolveen.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13723
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja DBFI »

D-MB kirjoitti:SCRn lisääminen tosiaan vähensi tehoja. Toisaalta uusi kori ja 9G ovat vähentäneet 0-100 aikaa puolisen sekuntia. Mersu tekee yllättävän paljon päivityksiä vuosittain, joten uskon/toivon että rivi diesel tulee jo ennen. Myös esim. Stuttgartin keskustan EURO6 vaatimus on varmaankin yhtenä toimena vauhdittamassa siirtymistä uuteen diesel sukupolveen.
Nykyinen E350d täyttää jo Euro6 vaatimukset, voisivat silti vähän paiskia ylitöitä.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kouvolan Auto-Sunilla All Terrain on jo näytillä. Valitettavasti suoraa vertailua mielestäni pahimpaan kilpailijaan, Audi A6 AllRoadiin on hieman hankalaa tehdä, Mersua kun tässä vaiheessa ainakin saa ainoastaan 2-litraisella dieselillä (E 220d, 143 kW) ja Audia vain 3-litraisella V6 dieselinä (140 - 235 kW). :problem:
manonyymi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja manonyymi »

Veho MB Airportissakin oli jo joku aika sitten useita All Terrain malleja pihalla. Massiivisen näköisiä. Tänä viikonloppunahan ko paikassa on jonkin näköiset 1-vuotis synttärit..
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
jejohan
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 04.02.2017 10:01

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja jejohan »

Laaksonen kirjoitti:
H.E. von Kuusi kirjoitti: Kuinkakohan muuten on käynyt sen uuden, suoran kutosdieselin kanssa? Siitä ei ole kuulunut mitään enää sen jälkeen, kun siitä huhuttiin w213 ensitietojen yhteydessä. Niin hieno kone kun tuo 350 bluetec onkin, niin alkaa auttamattomasti jäädä kilpailijoiden jalkoihin sillä. Bemarin 535d 313hv/630Nm, Audin A6 myös 313hv/650Nm ja Jaggellakin XF:ssä 30d mallissa 300hv/700Nm. Mersun lukemat siis se 258hv/620Nm.
Mersun V6-dieselin tehoa on taidettu loppuaikoina jopa tiputtaa (kai päästöjen vuoksi), koska teho kävi muistaakseni parhaimmillaan lukemassa 265 hv. Uusi OM656 nähdään konepellin alla ensimmäistä kertaa tänä vuonna S:n faceliftissä. E-sarjaan moottori saadaan ehkä vasta sen faceliftissä (2019?). Oudolta hieman tuntuu, että merkki, joka ennen mainosti itseään dieseleiden edelläkävijänä, on viime vuosina jättäytynyt suosiolla kilpailijoidensa vanaveteen. Esim. kun BMW lopetti V8-dieselinsä 7:n siirryttyä E65:sta F01:een, teki M-B saman tempun pian jo kesken W221:n elinkaaren. BMW kuitenkin nosti R6-dieselinsä tehon pian vanhan V8:n tasolle, Mersun jäädessä "onanoimaan" OM642:nsa kanssa kehittämättä koneen tehoja ainakaan ylöspäin. :thumbdown:
Heippa vaan, omien kokemuksien perusteella ei kannata näitä bemmin ja audin tehodieseleiden moottoreita kauheasti ihannoida. Etenkin audin moottorit on täysin jäte osastoa verrattuna mersuun, muutenkin ko. merkki ei paljoa eroa skodasta. Vikaa molemmissa on oikeasti jo uudesta saakka, ja erittäin ikäviä sellaisia. Olen omistanut useita bemareita f11 535d,f10 530d, f11 520d, audeja a6 3.0 tdi ja mersuja e200 cdi,220 cdi, e 500 ym ym uudesta asti. Mersulta on ollut ihan hyvä ratkaisu ollut jäädä onanoimaan tuon 258 heposen kanssa. Bemari on onnistunut kutoskoneiden kanssa luomaan hienon fiiliksen 5- sarjaan, mutta sisusta resonoi ja naksuu liikaa, eikä voimalinjakaan ole niin mukava kuin prosyyrit antaa olettaa..Kutoskoneet bemarilla ei kestä edes tavallista ajoa, ja ongelmat alkavat jo helposti 20-40 tkm kohdilla, kuten öljyä tihkuu salakavalasti pitkin poikin konehuonetta kun tekniikka ei kestä painetta ja öljyt palaa kiinni jäähdytyskanaviin. korjausten jälkeen bemarit ei ole enään luvattujen tehojen tasolla, eikä moottoritilaa pysty puhdistamaan kunnolla kun öljyä on ryöminyt joka paikkaan. Pitää olla valveutunut silmä sekä nenä näkemään ja haistamaan nämä bemarien öljyvuodot.. Bemun neloskoneet onkin sitten ihan täyttä jätettä, ja niiden ajettavuus on isommallakin tehoilla jähmeää eikä ole osattu hyödyntää tehoja ja vaihteistoa läheskään niin hyvin kuin mersussa, joten paperilla olevat tehot taitaa olla vain paperia, toisin kuin mersulla.. Audin nelos ja kutoskoneet onkin sitten vielä karmeampaa paskaa ja tehoja ei löydy millään kierroksilla niin että ajaminen voisi olla mukavaa.
Ei siis kannata haksahtaa näihin teholupauksiin joita hienoilta nettisivuilta on kiva lukea ja vertailla.. Odotukset loppuu lyhyeen+åpäöööööööööööööööö'=.,- Lupauksia kestävyydestä ei ole, mersulla kestävyydestä löytyy vielä joku lause..
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5494
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja S202 »

Varmasti ihan tarkkaan mietitty veto mersulta olla lähtemättä tuohon tehokilpaan, kun ei siinä ole mitään järkeä. Mihin se päättyy jos kaikki esittelee vuosi toisensa jälkeen tehokkaampia moottoreita, hetken päästä 2 litraiset on 300hp luokassa ja kutoskoneet neljässä sadassa? Varsinkin nyt kun jo suunnitellaan dieselin kieltämistä niin täytyy pistää resurssit saastelaitteiden kehittämiseen. Antaa noitten ikuisten kakkosten kehitellä niitä tehodieseleitänsä.
S124 300TE
W124 300D
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

No, mielestäni tehokilpailun kärkipaikan tavoitteluun ei ole tarvetta lähteä. 313 hv 3-litraisesta td:stä on mielestäni aivan sopivasti. Kuorma-autoissa Mersu voisi petrata vielä huipputehoaan. :think:
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Itse näen asian toisin kun muutamat aikasemmat viesetit tuossa yläpuolella .

Mutta ei siitä sen enempää .
Vastaa Viestiin