S211 facelift jarruputken ilmaus
S211 facelift jarruputken ilmaus
Moro.
Jouduin tuossa pieneen autokolariin, jossa hieman vaurioitui keulaa. Pellit ja muut saatu kuntoon mutta ilmaantui uusi ongelma, jarrut.
Jarruttaessa poljin menee lähes pohjaan, mutta lopussa löytyy heikohkot jarrut. Jarruneste säiliö lähes tyhjä, joten ilmaakin varmaan järjestelmässä. Forumia selailin ja purin takapään putket esille. Kuljettajan puoleinen putki kostea ja ilmeisesti hätäjarrutuksessa mennyt happamasta kohdasta rikki. Yritin tuota ilmatakkin mutta en saanu perinteisellä tavalla kuin pienen lirun tulemaan piiristä. Huomenna tarkoitus uusia pätkä jarruputkea kohtaan ja tarvitsisin vinkkiä ilmaukseen. Meneekö jollain imulaitteella ilmaus, perinteisellä tavalla vai tarvitaanko starilla ilmausta. Taloudesta löytyy stari mutta käyttö vielä opettelua ja en löytänyt kohtaa mistä ilmaus tapahtuisi.
Jouduin tuossa pieneen autokolariin, jossa hieman vaurioitui keulaa. Pellit ja muut saatu kuntoon mutta ilmaantui uusi ongelma, jarrut.
Jarruttaessa poljin menee lähes pohjaan, mutta lopussa löytyy heikohkot jarrut. Jarruneste säiliö lähes tyhjä, joten ilmaakin varmaan järjestelmässä. Forumia selailin ja purin takapään putket esille. Kuljettajan puoleinen putki kostea ja ilmeisesti hätäjarrutuksessa mennyt happamasta kohdasta rikki. Yritin tuota ilmatakkin mutta en saanu perinteisellä tavalla kuin pienen lirun tulemaan piiristä. Huomenna tarkoitus uusia pätkä jarruputkea kohtaan ja tarvitsisin vinkkiä ilmaukseen. Meneekö jollain imulaitteella ilmaus, perinteisellä tavalla vai tarvitaanko starilla ilmausta. Taloudesta löytyy stari mutta käyttö vielä opettelua ja en löytänyt kohtaa mistä ilmaus tapahtuisi.
MB E S213 200d -19
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Re: S211 facelift jarruputken ilmaus
Nyt on mystistä touhua jarruissa. Vuotanut putki korjattu uudella liitoksella ja putkella. Linjasto tiivis.
Jarrupiiri huuhdeltu noin 2l joka kulmasta mallia motonet ja jokaisesta kohteesta tulee kirkasta nestettä. Silti takajarrut uupuu, etujarrut toimii joskin aivan polkimen lopussa. Ilmatessa välillä polkimessa jo normi tuntumaa, mutta auton käynnistettyä poljin menee löysäksi ja jarrut toimii aivan lopussa. Lisäksi painetta pitäen autokäynnissä poljin painuu hiljalleen pohjaan.
Onko kierrossa vielä ilmaa, pääsylinteri sökö vai onko tässä joku vielä kokeilematta? vinkkejä?
Jarrupiiri huuhdeltu noin 2l joka kulmasta mallia motonet ja jokaisesta kohteesta tulee kirkasta nestettä. Silti takajarrut uupuu, etujarrut toimii joskin aivan polkimen lopussa. Ilmatessa välillä polkimessa jo normi tuntumaa, mutta auton käynnistettyä poljin menee löysäksi ja jarrut toimii aivan lopussa. Lisäksi painetta pitäen autokäynnissä poljin painuu hiljalleen pohjaan.
Onko kierrossa vielä ilmaa, pääsylinteri sökö vai onko tässä joku vielä kokeilematta? vinkkejä?
MB E S213 200d -19
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Re: S211 facelift jarruputken ilmaus
Starilla olen kaivellut ohjetta tuloksetta. Vikakoodeja ei tule ollenkaan, joka myös ihmetyttää. Muuta valikkoa en löydä jarruihin kuin tuo adaptiiviset jarrut valikko. Jonkun painetestin löysin kuljettajan puolelle ja näyttää vain eteen painetta ei taakse.
MB E S213 200d -19
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Re: S211 facelift jarruputken ilmaus
Jaa-a, sopivasti ilmakupla kun pääsee linjaan niin hankalaa on.
Perinteisellä tavalla ei onnistu , yritin 3 litran verran kunnes luovutin.
Sitten merkkikorjaamolle jossa yritettiin ensin muutama litra, ajoon, ei vaikutusta. Takaisin
hoitoon ja joka nurkasta taas ruuvit auki. Lopulta se jarrutunto palautui ja oman 3 ltr lisäksi saatiin 9 ltr lisää menemään eli 12 ltr.
Ainut positiivinen juttu että on poijat kirkasta jarrunestettä...
Varmaan olisi päässyt vähemmällä kun olisi heti paineella alettu ilmaamaan. Tai olla MB-expertti asialla.
Perinteisellä tavalla ei onnistu , yritin 3 litran verran kunnes luovutin.
Sitten merkkikorjaamolle jossa yritettiin ensin muutama litra, ajoon, ei vaikutusta. Takaisin
hoitoon ja joka nurkasta taas ruuvit auki. Lopulta se jarrutunto palautui ja oman 3 ltr lisäksi saatiin 9 ltr lisää menemään eli 12 ltr.
Ainut positiivinen juttu että on poijat kirkasta jarrunestettä...
Varmaan olisi päässyt vähemmällä kun olisi heti paineella alettu ilmaamaan. Tai olla MB-expertti asialla.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: S211 facelift jarruputken ilmaus
Kyllä meinas 3l kohdalla usko loppua koko touhuun. Pitkään starikin näytti painetestillä eteen 100bar ja taakse vain 20bar.
Lopulta ajoin auton autopukille perä edellä että perä oli korkeammalla kuin keula, rupesi perästä ilmaa tulemaan.
Eli ilmaa siellä pirulainen vaan on. Päässyt jarrupääsylkkä imaseen ilmaa oikeen kunnolla kun pääsi tyhjäksi.
Nyt *n mukaan 120bar etu ja takapäässä. Hieman ehkä vielä normaalista toimesta vajaa, mutta ilmaten jatketaan. Nyt sentään uskaltaa jo ajella.
Lopulta ajoin auton autopukille perä edellä että perä oli korkeammalla kuin keula, rupesi perästä ilmaa tulemaan.
Eli ilmaa siellä pirulainen vaan on. Päässyt jarrupääsylkkä imaseen ilmaa oikeen kunnolla kun pääsi tyhjäksi.
Nyt *n mukaan 120bar etu ja takapäässä. Hieman ehkä vielä normaalista toimesta vajaa, mutta ilmaten jatketaan. Nyt sentään uskaltaa jo ajella.
MB E S213 200d -19
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti 07.10.2014 17:03
Re: S211 facelift jarruputken ilmaus
Auto nyt kunnossa, loppu ilmaus meni ihan perinteisellä tavalla. Tuo Motonetin täyttölaite on kyllä kätevä jarrunesteen täyttöön/huuhteluun.Karhu78 kirjoitti:Kyllä meinas 3l kohdalla usko loppua koko touhuun. Pitkään starikin näytti painetestillä eteen 100bar ja taakse vain 20bar.
Lopulta ajoin auton autopukille perä edellä että perä oli korkeammalla kuin keula, rupesi perästä ilmaa tulemaan.
Eli ilmaa siellä pirulainen vaan on. Päässyt jarrupääsylkkä imaseen ilmaa oikeen kunnolla kun pääsi tyhjäksi.
Nyt *n mukaan 120bar etu ja takapäässä. Hieman ehkä vielä normaalista toimesta vajaa, mutta ilmaten jatketaan. Nyt sentään uskaltaa jo ajella.
Eniten jäi ihmetyttämään tuo ettei näyttöön tullut missään vaiheessa jarruista/abs piiristä mitään virheilmoitusta muutakuin jarrunestesäiliön tyhjentyminen. Ei tullut vaikka pelkkä etujarrupiiri oli ajossa käytössä. Onko normaalia
MB E S213 200d -19
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Re: S211 facelift jarruputken ilmaus
Tätäkö tarkoitat ? -> https://www.motonet.fi/fi/tuote/751000/ ... htotyokalu" onclick="window.open(this.href);return false;Karhu78 kirjoitti:Tuo Motonetin täyttölaite on kyllä kätevä jarrunesteen täyttöön/huuhteluun.
Pitäis tässä kesällä nesteet vaihdella.
Tosin tähtihuolto tekee sen kai kohtuu hintaan Jyväskylässä, joten veiskö sinne ?
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: S211 facelift jarruputken ilmaus
Tuolla: https://www.motonet.fi/fi/tuote/765160/ ... stetyokalu" onclick="window.open(this.href);return false;TLP kirjoitti:Tätäkö tarkoitat ? -> https://www.motonet.fi/fi/tuote/751000/ ... htotyokalu" onclick="window.open(this.href);return false;Karhu78 kirjoitti:Tuo Motonetin täyttölaite on kyllä kätevä jarrunesteen täyttöön/huuhteluun.
Pitäis tässä kesällä nesteet vaihdella.
Tosin tähtihuolto tekee sen kai kohtuu hintaan Jyväskylässä, joten veiskö sinne ?
Tuolla onnistui hyvin. Kompurasta paineenalennin vaan 1bar kohdalle ja virittelin tuon työkalun letkuun normaalin auton renkaan venttiilin, johon sai paineilman kätevästi kiinni. Säiliö saisi olla suurempi tuossa kun vaan 3dl. 2L olisi jo hyvä.
Työkalun mukana tulee 4 erikokoista korkkia, joten käy useampaan merkkiinkin. Kumitiivisteet heikkoja joten ei liian tiukalle.
MB E S213 200d -19
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Ex MB E S211 280CDI A 4Matic -07
Ex MB C S203 220CDI A Avantgarde -06
Ex MB C S203 200CDI -02
Ex MB C S202 200CDI A -98
Ex MB C W202 200D -93
Ex MB W123 240 D -83
Ex MB 307 D -83
Re: S211 facelift jarruputken ilmaus
Käyttäkää korkin tilalle tulevaa ylipainekannua, tuolla ei tee oikee mitään .
Re: S211 facelift jarruputken ilmaus
VAihdoin jarruputken ja pitkän tappelun jälkeen korjaamolla "mersun sekvenssillä" jarrut saatiin ilmattua. Imin kotona laitteella 3l läpi, niin että jokin tunto oli jarruissa ja loppu tehtiin korjaamolla.
Pari kysymystä.
1. onko kenelläkään tietoa että mikä tuo mersun sekvenssi on? Ei taida olla pelkästään ylipaine?
2. Mitä ylipainelaitteistoja olette käyttäneet ilmaukseen kotioloissa ja miten hyvin on ilmaus onnistunut. Tulee vielä toinen jarruputken vaihtoeteen, niin kyselen tässä jo valmiiksi.
Pari kysymystä.
1. onko kenelläkään tietoa että mikä tuo mersun sekvenssi on? Ei taida olla pelkästään ylipaine?
2. Mitä ylipainelaitteistoja olette käyttäneet ilmaukseen kotioloissa ja miten hyvin on ilmaus onnistunut. Tulee vielä toinen jarruputken vaihtoeteen, niin kyselen tässä jo valmiiksi.
Re: S211 facelift jarruputken ilmaus
Itse tuossa viime syksynä tappelin takajarrujen kanssa (w211), kun meni putki poikki ja tyhjeni takapään piiri kokonaan... ei lähtenyt millään ilmaantumaan... toki ei ollut mitään painekannuakaan... poljin pysyi pehmeänä. Itsellä auttoi kun irrotti abs-yksiköltä jarrusylinteliltä televan takapään putken ja imaisi siitä lääkeruiskulla. Kuuli oikein kun pääsylinteristä tirskahti ilman liikkeelle ja kuplaneste tuli ruiskuun. Sitten homma olikin helppo... poljin oli heti kova ja nestettä meni takapäähän kun vaan pumppasi poljinta.
Re: S211 facelift jarruputken ilmaus
Tuossa ABS yksikössä saisi olla oma ilmausruuvi, niin moni harmaa hius olisi vältetty 
Pitäisikö se ABS yksikkö saada johonkin "tilaan", jotta imu menisi sen yli pääsylinterille ilman että siinä ABS yksikön päässä aukoo putkia?
Jossain vaiheessa mietin myös käänteistä paineistusta, mutta huollon kaveri sanoi että mersussa ei saa käyttää sitä tapaa.

Pitäisikö se ABS yksikkö saada johonkin "tilaan", jotta imu menisi sen yli pääsylinterille ilman että siinä ABS yksikön päässä aukoo putkia?
Jossain vaiheessa mietin myös käänteistä paineistusta, mutta huollon kaveri sanoi että mersussa ei saa käyttää sitä tapaa.