2,3 litraisen Eaton M62 ahtimella olevaan Mersuun luvataan OBD-portin kautta tehdyllä moottorin optimoinnilla lisätehoa 25hp ja vääntöä 30 nm lisää.
"Remmiturbon" asetuksiakin pystytään näin vähän muuttamaan ilman "pulley kittiä"?
Hihnapyörän vaihdolla tulisi lisätehoa enemmän,kun turbon saisi pyörimään vikkelämmin ?
Kun tietäisi tuleeko pelkällä optimoinnilla nuo luvatut lisätehot,onko kellään oikeaa tietoa tästä asiasta ?
SLK R170 2,3 moottorin optimointi.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: SLK R170 2,3 moottorin optimointi.
99% varmuudella ei tule hyvä jos 10hpJ-66 kirjoitti:2,3 litraisen Eaton M62 ahtimella olevaan Mersuun luvataan OBD-portin kautta tehdyllä moottorin optimoinnilla lisätehoa 25hp ja vääntöä 30 nm lisää.
"Remmiturbon" asetuksiakin pystytään näin vähän muuttamaan ilman "pulley kittiä"?
Hihnapyörän vaihdolla tulisi lisätehoa enemmän,kun turbon saisi pyörimään vikkelämmin ?
Kun tietäisi tuleeko pelkällä optimoinnilla nuo luvatut lisätehot,onko kellään oikeaa tietoa tästä asiasta ?
sitten kun pyörylät ja muu tehty niin ohjelmallakin saa paremmin lisää
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: SLK R170 2,3 moottorin optimointi.
Niin se asia taitaa olla että kampiakselin hihnapyörä pitää vaihtaa,siten saadaan nostettua ahtimen pyörintänopeutta.CDI203 kirjoitti:99% varmuudella ei tule hyvä jos 10hpJ-66 kirjoitti:2,3 litraisen Eaton M62 ahtimella olevaan Mersuun luvataan OBD-portin kautta tehdyllä moottorin optimoinnilla lisätehoa 25hp ja vääntöä 30 nm lisää.
"Remmiturbon" asetuksiakin pystytään näin vähän muuttamaan ilman "pulley kittiä"?
Hihnapyörän vaihdolla tulisi lisätehoa enemmän,kun turbon saisi pyörimään vikkelämmin ?
Kun tietäisi tuleeko pelkällä optimoinnilla nuo luvatut lisätehot,onko kellään oikeaa tietoa tästä asiasta ?
sitten kun pyörylät ja muu tehty niin ohjelmallakin saa paremmin lisää
Sen jälkeen optimointi OBD-portin kautta = tehoa/vääntöä tulee lisää.
Onko linkkiä mistä saisi ostettua kampiakselin hihnapyörän eli pulley kitin.
Re: SLK R170 2,3 moottorin optimointi.
Kampiakselin hihnapyörän suurennusosaa näkee silloin tällöin osoitteessa ebay.de
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: SLK R170 2,3 moottorin optimointi.
Kiitos vastauksista.
Paljon löytyy luettavaa netissä tästä asiasta.
Kyllä kompressori moottoriin saa tehoja monella tavalla asetuksia muokkaamalla ja sitten tietysti hihnapyörän välitystä muuttamalla +lastu.
Ilmanputsarin vaihto,peltipakosarja ja pakoputki antaa myös lisätehoa tähän malliin.
Tehoa näihin haetaan vähän eritavalla kun "jenkkiautoihin" joiden kanssa joskus harrastelin,jenkkeihin tuli isompi 4kurkkuinen kaasutin,imusarja,kansi,nokka-akseli,virranjakaja,iso ilmanputsari,peltipakosarja,virityspakoputket väliputkella...ne oli jotenkin helppoja rakentaa ( tai ainakin tuntui siltä)
Paljon löytyy luettavaa netissä tästä asiasta.
Kyllä kompressori moottoriin saa tehoja monella tavalla asetuksia muokkaamalla ja sitten tietysti hihnapyörän välitystä muuttamalla +lastu.
Ilmanputsarin vaihto,peltipakosarja ja pakoputki antaa myös lisätehoa tähän malliin.
Tehoa näihin haetaan vähän eritavalla kun "jenkkiautoihin" joiden kanssa joskus harrastelin,jenkkeihin tuli isompi 4kurkkuinen kaasutin,imusarja,kansi,nokka-akseli,virranjakaja,iso ilmanputsari,peltipakosarja,virityspakoputket väliputkella...ne oli jotenkin helppoja rakentaa ( tai ainakin tuntui siltä)
Re: SLK R170 2,3 moottorin optimointi.
Tuosta M111 230K-moottorista otetaan tehtaan kunnossa 193 hv, mikä tekee noin 84 hv/litra. Jenkkikaseissa saattaa litrateho olla lähtiessä about puolet tästä, joten lisätehon saaminen ei ole vaikeaa. Tuo 84 hv/litra vastaa 480 hv / 350 CID.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: SLK R170 2,3 moottorin optimointi.
Ihan samaa ilmaa ja bensaa nämäkin polttavat ja sammn tapaan viritettään(kun tosi mielässä sitä tehdään)J-66 kirjoitti:Kiitos vastauksista.
Paljon löytyy luettavaa netissä tästä asiasta.
Kyllä kompressori moottoriin saa tehoja monella tavalla asetuksia muokkaamalla ja sitten tietysti hihnapyörän välitystä muuttamalla +lastu.
Ilmanputsarin vaihto,peltipakosarja ja pakoputki antaa myös lisätehoa tähän malliin.
Tehoa näihin haetaan vähän eritavalla kun "jenkkiautoihin" joiden kanssa joskus harrastelin,jenkkeihin tuli isompi 4kurkkuinen kaasutin,imusarja,kansi,nokka-akseli,virranjakaja,iso ilmanputsari,peltipakosarja,virityspakoputket väliputkella...ne oli jotenkin helppoja rakentaa ( tai ainakin tuntui siltä)
isompaa läppä runkoa kannen portaus toisen lainen nokkaakseli jne
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
