Voi poistaa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 07.03.2017 11:26
Voi poistaa
Voi poistaa
Viimeksi muokannut rottaperkele, Ma 22.05.2017 08:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 07.03.2017 11:26
Re: w124 st projekti
varaan tämän vastauksen
Re: w124 st projekti
Kuvia peliin niin päästään porukalla arvioimaan projektin alkutilaa.
C107 350 SLC -72 242tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
W123 300D -76 497tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S123 300TDT autom -82 665tkm viewtopic.php?t=165053 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... 02#p792302
Fiat 600D -64 64tkm (MR) http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Neckar Autobianchi Panorama -65 95 tkm https://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?t=43903
Monark Monarped -61 9tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?f=140&t=66144
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 07.03.2017 11:26
Re: w124 st projekti
Kuvia tästä pommista en nyt vielä laitteleSharedoc kirjoitti:Kuvia peliin niin päästään porukalla arvioimaan projektin alkutilaa.

No mutta asiaan, tänään pääsin pumpun kimppuun ja jäi vähän sellainen maku,
että tuosta on 7mm tapit ja ppd touhut kaukana

Ensinäkin, tuossa on tuo sähköinen nykimisen esto, eli luukun
alla on tuo "iso" mötikkä, jonka keskellä sitten kuusiokolo.
Siinä tuli pulla suussa säädeltyä ja kun syöttöjä tuosta kuusiokolosta
löi niin alkoi ampumaan mustaakin, mutta kierrokset laskee vielä hitaammin.
Tyhjäkäynnin karkeaa säätöä ruuvasin ulos niin paljon, kuin tulee mutta ei
vaikutusta asiaan.
Tuossa itse syöttöruuvissa tuota ulkokehää pystynee pyörittelemään sormin
sisään ja ulos, onko tuolla vaikutusta syötän säätöön? Ja jos niin kuinka sen
tulisi olla?
No mutta, itse tuossa tein yhteenvetoa > syöttöä lisää > kierrokset laskee hitaasti >
karkea säätö ulkona > ei vaikutusta > vakio pumppu *tadaa*

Eli sellainen pumppu se, tai sitten en vaan osaa

Ideoita?
edit, pumppu näyttäisi äkkiseltään tältä
Re: w124 st projekti
jos siellä on 7mm elementit ja syöttöä säädetty sen, mitä pihalle saa, niin kyllä sen savun määrä on sellanen, että sen kyllä huomaa, eikä koneen toiminta nikottele vielä mitenkään. vakiotapeillakin saa savua aikaseks ilman ahtopaineita, mutta ei oikein vetoja. ja kun koittaa säätää vielä vähän lisää soppaa, niin koneen toiminta alkaa häiriintyyn esim. juuri mainitsemallasi tavalla.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 07.03.2017 11:26
Re: w124 st projekti
Niimpä niin, no näillä mennään nyt mitä toistaiseksi saadaan pihallepera8x kirjoitti:jos siellä on 7mm elementit ja syöttöä säädetty sen, mitä pihalle saa, niin kyllä sen savun määrä on sellanen, että sen kyllä huomaa, eikä koneen toiminta nikottele vielä mitenkään. vakiotapeillakin saa savua aikaseks ilman ahtopaineita, mutta ei oikein vetoja. ja kun koittaa säätää vielä vähän lisää soppaa, niin koneen toiminta alkaa häiriintyyn esim. juuri mainitsemallasi tavalla.

Pitänee alkaa haalia osia sitten tähän ja riipasta kerralla kunnon palikat.
Auto kuitenkin toistaiseksi päivittäisessä ajossa niin ei kehtaa osa kerrallaan vaihdella

Eli ostoslistalle lähtee nyt:
- Holset HX40 super #14 pesällä
- 8mm pumppu samantien, mahdollisesti ruotisista

- Ahtoputkea + silikoniputkea kuulerille
Pakosarja pitänee sitten katsastella, että miltä se näyttää, jalostaako siitä vai hommaako kunnollisen samantien,
jossa paikka hukkaportille. (nykyisessä ei siis ole paikkaa)
ABS-valo palaa edelleen, eli heti käynnistyessä jää palamaan. Hommasin Yj-releen, josko sillä rupeisi toimimaan.
Tiivisteet myös vitospytyn kammiolle hommattu, kun sais vielä aikaiseksi vaihtaa. Kammion irroitus voi kyllä koitua tässä ongelmaksi

Ostoslistalla on myös:
- Vakio puskuri, kuitu AMG myynnissä
- Vakio valot, nuiden kirkasoptiikka umpioiden valokuvio & laatu jotain aivan kauheaa (nämä tulee myös myyntiin)
- Ehjä kuskin sivupeilinlasi
- Vakiopeltivanteet tahi 16" peltivanteet (OEM-lookkia haetaan)
- Nippeliä & nappelia
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 07.03.2017 11:26
Re: w124 st projekti
Heitellääs vielä mielipidekysymys ahtimesta,
Holset hx40 super vs. hx40w
Kokemuksia heräävyydessä, huipputehossa yms yms.
Lähinnä tässä arvon ottaakko pakosarjan ulkoisella hukkaportinlähdöllä
vaiko ei joten ahdinta sitten sen mukaan
Holset hx40 super vs. hx40w
Kokemuksia heräävyydessä, huipputehossa yms yms.
Lähinnä tässä arvon ottaakko pakosarjan ulkoisella hukkaportinlähdöllä
vaiko ei joten ahdinta sitten sen mukaan

Viimeksi muokannut rottaperkele, Ma 27.03.2017 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w124 st projekti
Omaan otin ptracingiltä pakosarjan ilman ulkoisen hukkaportin lähtöä sekä proturbolta hx40w super, käyttökokemusta ei toistaiseksi tästä paketista löydy
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: To 14.04.2016 19:28
Re: w124 st projekti
No pakopesänkoko vaikuttaa oleellisesti heräämiseen ja hx40super on ilman porttia ja w on wastagate elikkä portillinen malli..rottaperkele kirjoitti:Heitellääs vielä mielipidekysymys ahtimesta,
Holset hx40 super vs. hx40w
Kokemuksia heräävyydessä, huipputehossa yms yms.
Lähinnä tässä arvon ottaakko pakosarjan ulkoisella hukkaportinlähdöllä
vaiko ei joten ahdinta sitten sen mukaan
Mullon omasa tenavassa 40superi 16# pesällä ja 8mm mynä, ahin herää alta 3000rpm ja tehoja on ylitte 400++.. ite ainakin tykkään tuosta ahtimesta pirusti.. ja se pakosarja kannattaa teetättä PT-Racingillä Pyry tietää mitä tekee ja tekee sellasenkun asiakas haluaa sieltä itekki otin satsin ja olen ollu tyytyväinen
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Re: w124 st projekti
niin kun kaverilla oli sitte sama setti mut 14# pesällä ni se kelas 8mm pumpulla jo melkoset pakopaineet..
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 07.03.2017 11:26
Re: w124 st projekti
Jere97 kirjoitti:Omaan otin ptracingiltä pakosarjan ilman ulkoisen hukkaportin lähtöä sekä proturbolta hx40w super, käyttökokemusta ei toistaiseksi tästä paketista löydy

Kuitupuskuri joutaa, onko sun puskin samoja värejä? Oma auto 512 koodilla.Rajanpeikko kirjoitti:Hmm vaihtusko kuitupuskuri vakioon?
Laita yksityisviestiä niin tuumataan.
Kiitos valaisevasta vastauksestaRopsoni88 kirjoitti:No pakopesänkoko vaikuttaa oleellisesti heräämiseen ja hx40super on ilman porttia ja w on wastagate elikkä portillinen malli..rottaperkele kirjoitti:Heitellääs vielä mielipidekysymys ahtimesta,
Holset hx40 super vs. hx40w
Kokemuksia heräävyydessä, huipputehossa yms yms.
Lähinnä tässä arvon ottaakko pakosarjan ulkoisella hukkaportinlähdöllä
vaiko ei joten ahdinta sitten sen mukaan
Mullon omasa tenavassa 40superi 16# pesällä ja 8mm mynä, ahin herää alta 3000rpm ja tehoja on ylitte 400++.. ite ainakin tykkään tuosta ahtimesta pirusti.. ja se pakosarja kannattaa teetättä PT-Racingillä Pyry tietää mitä tekee ja tekee sellasenkun asiakas haluaa sieltä itekki otin satsin ja olen ollu tyytyväinen

Onko sulla minkälainen hukkaportti tuossa setissä?
Re: w124 st projekti
46mm makso 130€ ja on muuten ketun paska ostin kkd:ltä ostan täs keväällä 60mm jota sullekkin suosittelen.. otin portin pois kun oli koko ajan auki..
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 07.03.2017 11:26
Re: w124 st projekti
Muutama kysymys, eli moottoriin on laitettu tuo "vanhanmallin" suodattimen jalka,
jossa ei ole jäähdyttimelle lähtöjä.
Ajattelin kuitenkin tähän laittaa moottoriöljyn jäähdyttimen, tuossa googlettelin
erinäisiä suodattimen jalkoja niin lie joku bolt on om605? esim tälläinen om617 klik
Tarkoitus siis laittaa keulalla kunnon jäähdytin, eli ei mitään vesivaippa jäähdytystä,
mitä tähän olisi tarjolla.
Sitten toisekseen, kestääkö sisuskalut (alkuperäinen turbokone) millaisia tehoja?
Onko 606 kanget tahi kiinalaiset kestävämpiä?
jossa ei ole jäähdyttimelle lähtöjä.
Ajattelin kuitenkin tähän laittaa moottoriöljyn jäähdyttimen, tuossa googlettelin
erinäisiä suodattimen jalkoja niin lie joku bolt on om605? esim tälläinen om617 klik
Tarkoitus siis laittaa keulalla kunnon jäähdytin, eli ei mitään vesivaippa jäähdytystä,
mitä tähän olisi tarjolla.
Sitten toisekseen, kestääkö sisuskalut (alkuperäinen turbokone) millaisia tehoja?
Onko 606 kanget tahi kiinalaiset kestävämpiä?
Re: w124 st projekti
Jos sulla on alkuperäinen turbo kone niin siellä on samat kanget kun om606 turbossa. Tuskin tarvit vahvempia.suodatinjalka käy om606 om603 ja om602 turbo koneista.