260 nykii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
toca
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: La 06.11.2004 18:01

260 nykii

Viesti Kirjoittaja toca »

Mistä lähteä etsimään vikaa kun 260 nykii, sammuilee tyhjäkäynnillä ja ei ota kierroksia etenkin auton ollessa lämpöinen. vaihdettu on tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, imusarjan tiiviste, bensan suodatin ja lambda lisäksi tehty forte käsittely.
Onko kenelläkään mitään ideoita missä muualla vika voisi olla ettei tarvitsisi aivan kaikkea vaihtaa??????
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Puola ja venttiilit tulee ensinnä mieleen...

Mitenkäs päästöt, oleko mitannut? Pakoventtiilivika ilmenee mittauksessa.
Tai polttaako hieman putkessa tyhjäkäynnillä?
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Suosittelen tsekkaamaan konehuoneessa kuskin puolen lokasuojassa olevan sytytyksen ohjausyksikön maadoituskontaktin. Itsellä oli myös pari vuotta sitten samantyyppistä ongelmaa, auto hyppi kuin pässi narussa. Pelkkä konehuoneen pesu auttoi tuossa tapauksessa, sen jälkeen kilometrejä on kertynyt mittariin yli 80th ilman mitään ongelmia... :shock:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
toca
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: La 06.11.2004 18:01

Viesti Kirjoittaja toca »

Joo unohdin mainita, että päästöt on katottu ja CO2 arvo heittelee 8% paikkeilla kun tyhjäkäynti alkaa temppuilee ja toi sytytyksen ohjainboksin maadotuskin on tarkastettu. Mut voisko noista päästöistä päätellä, että venttiilit vialliset??
Himmel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 28.06.2004 22:01
Paikkakunta: Kitee

Viesti Kirjoittaja Himmel »

Pasi M. kirjoitti:Suosittelen tsekkaamaan konehuoneessa kuskin puolen lokasuojassa olevan sytytyksen ohjausyksikön maadoituskontaktin. Itsellä oli myös pari vuotta sitten samantyyppistä ongelmaa, auto hyppi kuin pässi narussa. Pelkkä konehuoneen pesu auttoi tuossa tapauksessa, sen jälkeen kilometrejä on kertynyt mittariin yli 80th ilman mitään ongelmia... :shock:
Missä kohdassa tämä sytytyksen ohjausyksikkö tarkalleen sijaitsee??
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Himmel kirjoitti:Missä kohdassa tämä sytytyksen ohjausyksikkö tarkalleen sijaitsee??
Se on toi loora tossa etualalla, jossa on noi pyöreet liittimet ja alipaineletkua sun muuta hässäkkää...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
toca
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: La 06.11.2004 18:01

Viesti Kirjoittaja toca »

Nyt on vikaa koitettu paikallistaa ja olen huomannut, että kun kopauttaa akun takana olevaa mustaa boksia, joka ilmeisesti on ECU boksi??? niin tyhjäkäynti tasaantuu ym. muut viat korjaantuu. Jotenka voisiko boksin toimintaa jotenkin tarkistaa?? ilmeisesti ottamalla ylivirtasuojareleen sulakkeet irti mutta mitenkä sen pitäisi vaikuttaa käyntiin?? Voisiko tulpilla olla vaikutusta kun tuli ostettua NGK tulpat ja foorumilla on ollut puhetta että ngk:n tulpat eivät käy mersuun??
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Viittaa huonoon juotokseen, mutta se voi olla mikä vaan siinä akun ympärillä. NGK-tulpat on ihan hyviä, jos vaan lämpöarvot on oikeat. Itse käytän 6:sta, mutta olen kokeillut myös vitosta mikä on vertailutaulukon mukaan oikea ja en ole huomannut mitään häikkää. Minulla myös 260E.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Mulla on kanssa NGK:t ollut vuoden nyt ja hyvin ovat toimineet...tai ei ainakaan eroa Boschiin.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
toca
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: La 06.11.2004 18:01

Viesti Kirjoittaja toca »

Nyt on noi ECU boksin juotokset katottu mutta ei löytyny mitää ihmeempää. Vieläkään ei auto tunnu toimivan ja tyhjäkäyntikin heijaa välillä 1500-200rpm välissä. Olisko jollain ideoita?? Mikä muuten on se toinen isompi boksi siinä akun takana??
Venttiilitkin on katottu ja pitäisi olla kunnossa.
Vastaa Viestiin