260 nykii
260 nykii
Mistä lähteä etsimään vikaa kun 260 nykii, sammuilee tyhjäkäynnillä ja ei ota kierroksia etenkin auton ollessa lämpöinen. vaihdettu on tulpat, tulpanjohdot, virranjakajan kansi, imusarjan tiiviste, bensan suodatin ja lambda lisäksi tehty forte käsittely.
Onko kenelläkään mitään ideoita missä muualla vika voisi olla ettei tarvitsisi aivan kaikkea vaihtaa??????
Onko kenelläkään mitään ideoita missä muualla vika voisi olla ettei tarvitsisi aivan kaikkea vaihtaa??????
Suosittelen tsekkaamaan konehuoneessa kuskin puolen lokasuojassa olevan sytytyksen ohjausyksikön maadoituskontaktin. Itsellä oli myös pari vuotta sitten samantyyppistä ongelmaa, auto hyppi kuin pässi narussa. Pelkkä konehuoneen pesu auttoi tuossa tapauksessa, sen jälkeen kilometrejä on kertynyt mittariin yli 80th ilman mitään ongelmia... 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Missä kohdassa tämä sytytyksen ohjausyksikkö tarkalleen sijaitsee??Pasi M. kirjoitti:Suosittelen tsekkaamaan konehuoneessa kuskin puolen lokasuojassa olevan sytytyksen ohjausyksikön maadoituskontaktin. Itsellä oli myös pari vuotta sitten samantyyppistä ongelmaa, auto hyppi kuin pässi narussa. Pelkkä konehuoneen pesu auttoi tuossa tapauksessa, sen jälkeen kilometrejä on kertynyt mittariin yli 80th ilman mitään ongelmia...
Se on toi loora tossa etualalla, jossa on noi pyöreet liittimet ja alipaineletkua sun muuta hässäkkää...Himmel kirjoitti:Missä kohdassa tämä sytytyksen ohjausyksikkö tarkalleen sijaitsee??
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Nyt on vikaa koitettu paikallistaa ja olen huomannut, että kun kopauttaa akun takana olevaa mustaa boksia, joka ilmeisesti on ECU boksi??? niin tyhjäkäynti tasaantuu ym. muut viat korjaantuu. Jotenka voisiko boksin toimintaa jotenkin tarkistaa?? ilmeisesti ottamalla ylivirtasuojareleen sulakkeet irti mutta mitenkä sen pitäisi vaikuttaa käyntiin?? Voisiko tulpilla olla vaikutusta kun tuli ostettua NGK tulpat ja foorumilla on ollut puhetta että ngk:n tulpat eivät käy mersuun??
Viittaa huonoon juotokseen, mutta se voi olla mikä vaan siinä akun ympärillä. NGK-tulpat on ihan hyviä, jos vaan lämpöarvot on oikeat. Itse käytän 6:sta, mutta olen kokeillut myös vitosta mikä on vertailutaulukon mukaan oikea ja en ole huomannut mitään häikkää. Minulla myös 260E.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Mulla on kanssa NGK:t ollut vuoden nyt ja hyvin ovat toimineet...tai ei ainakaan eroa Boschiin.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------