CLK harkinnassa
CLK harkinnassa
Ässä mersun kaupat piti unohtaa kun ei lompakko sellasta kestä. Mutta nyt sitten ihan toiseen laitaan, eli clk:hon.
Budjettina noin viisi tonnia, joten 2000-luvun taitteeseen rajautuu. Millä koneella kannattaa katsoa ja miten paljon ajettuna. Tietysti vähän ajettu parempi, mutta paljonko näillä yleensä pystynee ajelemaan ilman suurempaa remonttia(moottori, vaihteisto, perä yms). Manuaali vaiko automaatti? Manuaalilla ajellut suurimman osan ajoistani. Eli kumpi on kestävämpi? Ruostuminen ilmeisesti hillitympää kuin muissa saman aikakauden mersuissa?
Mihin kannattaa ostaessa huomio kiinnittää?
Budjettina noin viisi tonnia, joten 2000-luvun taitteeseen rajautuu. Millä koneella kannattaa katsoa ja miten paljon ajettuna. Tietysti vähän ajettu parempi, mutta paljonko näillä yleensä pystynee ajelemaan ilman suurempaa remonttia(moottori, vaihteisto, perä yms). Manuaali vaiko automaatti? Manuaalilla ajellut suurimman osan ajoistani. Eli kumpi on kestävämpi? Ruostuminen ilmeisesti hillitympää kuin muissa saman aikakauden mersuissa?
Mihin kannattaa ostaessa huomio kiinnittää?
Saab 9000 CD 2.0t -97 Stg3
Lada 1200L TIC -88 "Siperian Mersu"
Mercedes Benz W124 200D -89 MYYTY
Lada 1200L TIC -88 "Siperian Mersu"
Mercedes Benz W124 200D -89 MYYTY
Re: CLK harkinnassa
Kyllä ruostuminen noissa on ongelma, sanoisin, että siihen suurin huomio yksilöä valikoidessa.winDiesel kirjoitti:Ässä mersun kaupat piti unohtaa kun ei lompakko sellasta kestä. Mutta nyt sitten ihan toiseen laitaan, eli clk:hon.
Budjettina noin viisi tonnia, joten 2000-luvun taitteeseen rajautuu. Millä koneella kannattaa katsoa ja miten paljon ajettuna. Tietysti vähän ajettu parempi, mutta paljonko näillä yleensä pystynee ajelemaan ilman suurempaa remonttia(moottori, vaihteisto, perä yms). Manuaali vaiko automaatti? Manuaalilla ajellut suurimman osan ajoistani. Eli kumpi on kestävämpi? Ruostuminen ilmeisesti hillitympää kuin muissa saman aikakauden mersuissa?
Mihin kannattaa ostaessa huomio kiinnittää?
Koneena 320 (v6) tai 430 (v8) mallit kumpikin on kestävän koneen maineessa, eikä noissa muutenkaan isompia vikoja liene ollut. Ketjut kestää ja automaattilaatikko on huoleton. Tehokkaita ja taloudellisia myöskin kumpikin vapaasti hengittävä moottori. Alustan osia noissa menee tiuhaan, samoin kuin W203, ja se ruoste vaivaa... Kokemusta on...
Mielestäni tuon ikäisessä mersussa kilsoilla ei ole mitään väliä, kunto ratkaisee.
Ei kannata muuten ainakaan CLK 200 ostaa, suorastaan vaarallinen, kun ohitukset lähes mahdottomia niillä tehoilla...
Re: CLK harkinnassa
Mites noiden kompura koneiden laita on? Ja mitkä mahtaa olla yleisimmät ruostepaikat noissa jotka olis hyvä tutkia. Pohjan hitsaus ei nyt niin suuri homma itselle ole, mutta maalaukseen en kehtais ryhtyä. Kilometrejä vuodessa minulla tulee noin 10tkm.
Saab 9000 CD 2.0t -97 Stg3
Lada 1200L TIC -88 "Siperian Mersu"
Mercedes Benz W124 200D -89 MYYTY
Lada 1200L TIC -88 "Siperian Mersu"
Mercedes Benz W124 200D -89 MYYTY
Re: CLK harkinnassa
Mulla oli joku 5 vuotta sitten 320 CLK -98, Ostin sen silloin 220tkm ajettuna 5000e. Vuodenpäästä Vaihdoin sen samanverran ajettuun S320 -99 bensaan. Liikkeessä maksoin 1000e väliä (Tässä ässässä oli toinen takaiskari rikki, Kuskinpenkki ei liikkunut ja Comand pimeenä, liike oli jostain kysynyt että korjaus maksaisi 4000-5000e, siksi oli halpa, mulla noi osat oli omasta takaa, muttei ne nyt 500 enempää taida muutenkaan maksaa). Pari vuotta sitten myin sen ässän 5000e, joten ei paljon ainakaan arvonalememiin ole rahaa tuhlautunut.
Sama moottori (M112) ja laatikko (722.6) molemmissa autoissa, mutta se ajotuntuma ihan eriplaneetalta ässässä, kun C pohjaisella CLK:lla.
En tiedä miten tarkkaan pitää laskea että CLK tulisi merkittävästi halvemmaksi. Manuaali kannattaa unohtaa heti. Perillä ja automaatilla ajelee miljoonan, kunhan joskus öljyt vaihdettu, moottorikin on hyvä.
Ruostetta noissa tosiaan oli molemmisa. Ässästä tuli korjattua ja CLK meni ruosteisena autokauppaan
Sama moottori (M112) ja laatikko (722.6) molemmissa autoissa, mutta se ajotuntuma ihan eriplaneetalta ässässä, kun C pohjaisella CLK:lla.
En tiedä miten tarkkaan pitää laskea että CLK tulisi merkittävästi halvemmaksi. Manuaali kannattaa unohtaa heti. Perillä ja automaatilla ajelee miljoonan, kunhan joskus öljyt vaihdettu, moottorikin on hyvä.
Ruostetta noissa tosiaan oli molemmisa. Ässästä tuli korjattua ja CLK meni ruosteisena autokauppaan

Re: CLK harkinnassa
No onhan kulutuksessa varmasti eroa 5.0 V8 ässän ja vaikka 3,2 V6 clk:n välillä. Clk on kummiskin kevyempi. Ja ässän huoltaminen lienee kalliimpaa kun osatkin maksaa enempi. Etenkin airmatic vs normi alusta. Ajotuntumasta en voi vastaan väittää.
Saab 9000 CD 2.0t -97 Stg3
Lada 1200L TIC -88 "Siperian Mersu"
Mercedes Benz W124 200D -89 MYYTY
Lada 1200L TIC -88 "Siperian Mersu"
Mercedes Benz W124 200D -89 MYYTY
Re: CLK harkinnassa
On se niin ajaton muodoiltaan, että toivon, että sitä jonain päivänä vielä harrastelis CLK 55 AMG:lla.
Re: CLK harkinnassa
Noissa autoissa ei varmaan moottoria ja vaihteistoa lukuunottamatta paljon yhteistä ole, käyttötarkoitus ratkaisee!
Re: CLK harkinnassa
Ässä olisi ehkä mennyt hieman "hukkaan" minun ajossa, kun pääasiassa ajan 3km työmatkaa pienen kunnan keskustan läpi. Ja yksin pääasiassa ajelen, niin coupe sopii oikein mainiosti.
Saab 9000 CD 2.0t -97 Stg3
Lada 1200L TIC -88 "Siperian Mersu"
Mercedes Benz W124 200D -89 MYYTY
Lada 1200L TIC -88 "Siperian Mersu"
Mercedes Benz W124 200D -89 MYYTY
Re: CLK harkinnassa
Toisinpäin ajateltuna niissä on kaikki lähes yhteistä, paitsi kori ja alustaegyptian kirjoitti:Noissa autoissa ei varmaan moottoria ja vaihteistoa lukuunottamatta paljon yhteistä ole, käyttötarkoitus ratkaisee!

Samalla kaavalla noi on rakennettu kaikki ainakin -90 luvun lopun ja 2000 luvun alun mersut. Clk:ssa voi olla varusteita vähemmän, mutta kyllä siihen lähes samat on saanut, kun ässään. Huollettavat osat tuskin eroaa hinnoissa toisistaan.
CLK oli kyllä mutkapätkällä ihan kiva peli, mutta motarilla kun ajelin päivittäin, niin ensin vaihtui renkaan 17", kun mukana tuli 19", melu laski siedettävälle tasolle ja vetely loppui. Ässässä tas oli alla 20" ja siinä ei vetelyyn ja meluun ne juurikaan vaikuttaneet.
Aimatic saattaa olla vanhemmiten kyllä ongelma ja jokainen tosiaan ostaa minkä itselleen katsoo parhaaksi. Simppeleitä pelejä noi tuon ikäiset kyllä on, kunhan ei ruostuisi, niin pahasti. Tolla E270CDIlläkin on melkein pelkillä öljynvaihdoilla menty yli 500 tkm. Taitaa olla tuurista kiinni, kun täältä lulemalla on kyllä ongelmiakin ihmisillä ollut.
Re: CLK harkinnassa
Nykynen tonnari saabi pohjalta kova mutta kontin luukussa ruostetta. Kilsojakin on jo yli 300tkm. Ilmeisesti kaaret on clk:n pahin ruostekohta?
Melu ei meinaa kun musiikkini kuuntelen aina kunnon volumella. Ja alustan pitää olla jämäkkä ja tarpeeksi matala.
Melu ei meinaa kun musiikkini kuuntelen aina kunnon volumella. Ja alustan pitää olla jämäkkä ja tarpeeksi matala.
Saab 9000 CD 2.0t -97 Stg3
Lada 1200L TIC -88 "Siperian Mersu"
Mercedes Benz W124 200D -89 MYYTY
Lada 1200L TIC -88 "Siperian Mersu"
Mercedes Benz W124 200D -89 MYYTY
Re: CLK harkinnassa
Etukaaret ja kontinlukkoympäristö oli omassa CLK:ssa ne näkyvät ruostekohdat. pohja taisi olla hyvä. Ässässä lisäksi ruostuu pohjamuovien alta helmoista, mutta CLKssa nämä kohdat taitaa näkyä ilman purkamista, jos saa auton ylös.
Kannattaa myös laskea trafin laskurilla noita ajoneuvoveroja, jos on tarkan markan mies. iso koneisissa se oliko 2001 alle on halvempi pitää, kun menee painon eikä päästöjen mukaan.
Haulla voit etsiä lisää w208 korista tai joku saattaa kirjoitellakkin kokemuksiaan...
Kannattaa myös laskea trafin laskurilla noita ajoneuvoveroja, jos on tarkan markan mies. iso koneisissa se oliko 2001 alle on halvempi pitää, kun menee painon eikä päästöjen mukaan.
Haulla voit etsiä lisää w208 korista tai joku saattaa kirjoitellakkin kokemuksiaan...
Re: CLK harkinnassa
Tutkiskellaan minkälaisia yksilöitä tulee vastaan. Ainakin vaparit kokonaisuudessaan ja kompura koneiset jotka varustettu manuaali lootalla voinee unohtaa. Eli jäljelle jää kaikki V6 koneiset yksilöt. Kasilla varustetut on harvassa muutenkin minun hintaluokassa...
Saab 9000 CD 2.0t -97 Stg3
Lada 1200L TIC -88 "Siperian Mersu"
Mercedes Benz W124 200D -89 MYYTY
Lada 1200L TIC -88 "Siperian Mersu"
Mercedes Benz W124 200D -89 MYYTY
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: La 28.12.2013 22:05
- Paikkakunta: Pojois-savo
Re: CLK harkinnassa
Tässä täysin ruosteeton yksilö kasikoneella mutta on kyllä vähän kalliimpi kuin sinun budjetti.Mutta varmasti huolettomia kilometrejä vielä vuosiksi.winDiesel kirjoitti:Tutkiskellaan minkälaisia yksilöitä tulee vastaan. Ainakin vaparit kokonaisuudessaan ja kompura koneiset jotka varustettu manuaali lootalla voinee unohtaa. Eli jäljelle jää kaikki V6 koneiset yksilöt. Kasilla varustetut on harvassa muutenkin minun hintaluokassa...
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/8675525" onclick="window.open(this.href);return false;
W203 200cdi/W208 CLK430
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: La 28.02.2015 16:43
Re: CLK harkinnassa
Mulla oli vaan omassa CLK 430 tuollaset arvot Teho: 202 kW / 275 Hv
Vääntö: 400 Nm.
Vääntö: 400 Nm.
Re: CLK harkinnassa
Itselläni on jokapäiväisessä käytössä CLK 320 vuodelta 2000. Auto on ikäisekseen luotettava ja käyttökulut siten pienet, vaikka polttoainetta palaa taajamassa reilusti.
Manuaalit kannattaa unohtaa, ja eihän niitä saakaan V6:n ja V8:n kylkeen. Automaatti (722.6 eli 5G-Tronic) on hienosti käyttäytyvä ja kestävä. Koeajolla ehjän laatikon pitää toimia sulavasti ilman nykäyksiä. Mahdollisia ruostepaikkoja on esim. kaaret, ovien alareunat, takaluukku ja tunkin nostokohdat. Onneksi W208 ei ole niin paha kuin W210. Ylhäällä kirjoitettiin, että alustan osia menee tiuhaan, mutta tämä ei mielestäni pidä W208:ssa paikkaansa. Itselläni ei ole mennyt yhtään alustan osaa 3,5 vuoden aikana ja auto menee suoraan eikä kolise.
Facelift-mallissa eli vm. 2000 lähtien ESP on vakiona ja silloin autoon tuli myös nätimmät korinväriset helmat. Takavetoisessa parisataaheppaisessa käyttöautossa ESP on hyödyllinen varuste, tai jopa välttämättömyys. Nahkaverhoilu on myös hyvä varuste, sillä Mersun nahkapenkit ovat hyvälaatuisia ja näyttävän näköiset vanhanakin. CLK:n kangasverhoilu sopisi tyyliltään paremmin Renault Twingoon. Kattoluukku on myös kiva varuste, koska se tekee ohjaamosta valoisamman ja avaramman oloisen.
Ajokilometreja tuskin tarvitsee miettiä, tuon ikäiset autot ostetaan kuitenkin kunnon mukaan. Mutta 300-400 tkm ei ole mikään lukema huolletulle tekniikalle. CLK 320 mahtuu hyvin 5 tonnin budjettiin. V8:n hinnat ovat korkeampia ja tarjontaa vähemmän. 320 on vapariksi vääntävä verrattuna joihinkin vääränmerkkisiin, eikä sillä jää jalkoihin. 230 K:ssa on hitusen heikompi suorituskyky ja pienempi kulutus, mutta ruma ääni.
Ajettavuuteen vaikuttaa sitten aika paljon rengaskoko ja alusta. Oma näkemykseni on, että jo tehtaan sporttialusta aiheuttaa ikävää nypytystä ja heikentää mukavuutta selvästi. Lisäksi vakiorengaskokoa leveämmät gummit pilaavat helposti ajettavuuden. CLK 55 AMG on tietysti asia erikseen, mutta nämä pienempikoneiset eivät ole mitään urheiluautoja ja auton luonteeseen kuuluu mielestäni tietty mukavuus (josta autoa kehuttiin aikalaiskoeajoissa).
Manuaalit kannattaa unohtaa, ja eihän niitä saakaan V6:n ja V8:n kylkeen. Automaatti (722.6 eli 5G-Tronic) on hienosti käyttäytyvä ja kestävä. Koeajolla ehjän laatikon pitää toimia sulavasti ilman nykäyksiä. Mahdollisia ruostepaikkoja on esim. kaaret, ovien alareunat, takaluukku ja tunkin nostokohdat. Onneksi W208 ei ole niin paha kuin W210. Ylhäällä kirjoitettiin, että alustan osia menee tiuhaan, mutta tämä ei mielestäni pidä W208:ssa paikkaansa. Itselläni ei ole mennyt yhtään alustan osaa 3,5 vuoden aikana ja auto menee suoraan eikä kolise.
Facelift-mallissa eli vm. 2000 lähtien ESP on vakiona ja silloin autoon tuli myös nätimmät korinväriset helmat. Takavetoisessa parisataaheppaisessa käyttöautossa ESP on hyödyllinen varuste, tai jopa välttämättömyys. Nahkaverhoilu on myös hyvä varuste, sillä Mersun nahkapenkit ovat hyvälaatuisia ja näyttävän näköiset vanhanakin. CLK:n kangasverhoilu sopisi tyyliltään paremmin Renault Twingoon. Kattoluukku on myös kiva varuste, koska se tekee ohjaamosta valoisamman ja avaramman oloisen.
Ajokilometreja tuskin tarvitsee miettiä, tuon ikäiset autot ostetaan kuitenkin kunnon mukaan. Mutta 300-400 tkm ei ole mikään lukema huolletulle tekniikalle. CLK 320 mahtuu hyvin 5 tonnin budjettiin. V8:n hinnat ovat korkeampia ja tarjontaa vähemmän. 320 on vapariksi vääntävä verrattuna joihinkin vääränmerkkisiin, eikä sillä jää jalkoihin. 230 K:ssa on hitusen heikompi suorituskyky ja pienempi kulutus, mutta ruma ääni.
Ajettavuuteen vaikuttaa sitten aika paljon rengaskoko ja alusta. Oma näkemykseni on, että jo tehtaan sporttialusta aiheuttaa ikävää nypytystä ja heikentää mukavuutta selvästi. Lisäksi vakiorengaskokoa leveämmät gummit pilaavat helposti ajettavuuden. CLK 55 AMG on tietysti asia erikseen, mutta nämä pienempikoneiset eivät ole mitään urheiluautoja ja auton luonteeseen kuuluu mielestäni tietty mukavuus (josta autoa kehuttiin aikalaiskoeajoissa).
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 38
- Liittynyt: La 28.12.2013 22:05
- Paikkakunta: Pojois-savo
Re: CLK harkinnassa
Ohjelmiston päivityksellä eli optimoinnilla saa 25hv lisää ja vääntöjä 50nm kanssa lisää.rannanjärvi kirjoitti:Mulla oli vaan omassa CLK 430 tuollaset arvot Teho: 202 kW / 275 Hv
Vääntö: 400 Nm.
W203 200cdi/W208 CLK430
Re: CLK harkinnassa
Tunteeko niitä, vai näkyvätkö vaan paperilla?mese200cdi kirjoitti:Ohjelmiston päivityksellä eli optimoinnilla saa 25hv lisää ja vääntöjä 50nm kanssa lisää.rannanjärvi kirjoitti:Mulla oli vaan omassa CLK 430 tuollaset arvot Teho: 202 kW / 275 Hv
Vääntö: 400 Nm.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: CLK harkinnassa
On muuten hieno ja harvinainen desingo-sisusta.mese200cdi kirjoitti:Tässä täysin ruosteeton yksilö kasikoneella mutta on kyllä vähän kalliimpi kuin sinun budjetti.Mutta varmasti huolettomia kilometrejä vielä vuosiksi.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/clk/8675525" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuntuma tulee yleensä siitä kun softassa poistetaan viive tai jopa kiristetään sähköisen kaasupolkimen vastetta.TimoV kirjoitti:Tunteeko niitä, vai näkyvätkö vaan paperilla?mese200cdi kirjoitti:Ohjelmiston päivityksellä eli optimoinnilla saa 25hv lisää ja vääntöjä 50nm kanssa lisää.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 54
- Liittynyt: Ke 30.03.2016 23:09
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: CLK harkinnassa
Osta vähintään 320. Urheilullinen ja linjakas auto jollakin 200 koneella on lähinnä häväistys.
Oma entinen -02 CLK 320 jonka juuri myin, on nyt myynnissä kangasalla. Parissa päivässä tuli myynti-ilmoitus nettiautoon.
Auto oli minulla päivälleen vuoden.
Tuossa ajassa takakaaret ruostuivat ja takaluukku ruostui (oli jo ennen fiksattu huonosti).
Comandissa navi sökönä, vaihtaja ei toiminut, radion rattinapit ei toiminut, radio toimi silloin kun halusi.
Jostain tuli öljyä, ilmeisesti moniurahihnan öljytäytteisestä pyörästä. Sellainen siinä kuulemma oli. Keskuslukko sekoili joskus omiaan eikä päästänyt sisään kuin kontin kautta.
Sähköratti säätyi välillä kuskin penkin säätönapista, välillä oikeasta vivustaan.
Näyttävä ja tyylikäs auto, kulutus maantiellä reilu 8. Riittävä kulkemaan. Kyseinen yksilö huippuvarustein, kaikki ei edes lue ilmoituksessa.
Epäilen vaan että parissa päivässä ei ole asiallisesti korjattu niitä ruosteita eikä korjattu comandia.
Jos joku haluaa tietää kyseisestä yksilöstä jotain, laita yv.
Oma entinen -02 CLK 320 jonka juuri myin, on nyt myynnissä kangasalla. Parissa päivässä tuli myynti-ilmoitus nettiautoon.
Auto oli minulla päivälleen vuoden.
Tuossa ajassa takakaaret ruostuivat ja takaluukku ruostui (oli jo ennen fiksattu huonosti).
Comandissa navi sökönä, vaihtaja ei toiminut, radion rattinapit ei toiminut, radio toimi silloin kun halusi.
Jostain tuli öljyä, ilmeisesti moniurahihnan öljytäytteisestä pyörästä. Sellainen siinä kuulemma oli. Keskuslukko sekoili joskus omiaan eikä päästänyt sisään kuin kontin kautta.
Sähköratti säätyi välillä kuskin penkin säätönapista, välillä oikeasta vivustaan.
Näyttävä ja tyylikäs auto, kulutus maantiellä reilu 8. Riittävä kulkemaan. Kyseinen yksilö huippuvarustein, kaikki ei edes lue ilmoituksessa.
Epäilen vaan että parissa päivässä ei ole asiallisesti korjattu niitä ruosteita eikä korjattu comandia.
Jos joku haluaa tietää kyseisestä yksilöstä jotain, laita yv.
W124 200D -86
W124 250D -87
W124 200D -90
W124 200D -92
W140 320 -92
W210 200cdi Classic -01
W209 320 Avantgarde -03
S211 320 4matic Avantgarde -04
S203 180 kompressor Sport Edition -05
BMW X5 3.0d -06
W209 270cdi Avantgarde (ohjelmoitu) -03
W124 250D -87
W124 200D -90
W124 200D -92
W140 320 -92
W210 200cdi Classic -01
W209 320 Avantgarde -03
S211 320 4matic Avantgarde -04
S203 180 kompressor Sport Edition -05
BMW X5 3.0d -06
W209 270cdi Avantgarde (ohjelmoitu) -03
Re: CLK harkinnassa
Itsellä (pojalle) harkinnassa CLK (W208) ja varmaankin pre-facelift tulisi kyseeseen. Ajonvakautus tuli edellä mainitun mukaan vakioksi faceliftiin, mutta onko nuo pre-faceliftit kuinka vaarallisia ilman ESP:tä; en juuri missään ole sitä varusteluotteloissa nähnyt ja onko sitä ollut edes mahdollista saada tuohon aikaisempaan malliin?
Itse olen kevytperäisellä takavetoisella Escortilla ekat ajoni ajanut ja hengissä vielä kuitenkin olen. Tehot on tietysti vähän eri luokkaa näissä CLK:ssa.
Toinen kysymys ruosteista, onko nämä kaikki nykyään jo mätiä? Kuvat nettiautossa ovat kyllä aika karuja ja mahdollisuus haksahtaa hyvin meikattuun "ruosteettomaan" on varsin helppoa, jos ei yhtään älyä autoa enempää tutkia.
Kysymys liittyen hyvään M112 moottoriin. Onko tuo samaa peruskonstruktiota ollut alusta asti? Nykyinen C320 ainakin on pelannut oikein hyvin vaikka bensa on talvella maistunut ja tyyppivikana huohottimien kansien välistä vähän falskaavat.
Korihan on mielestäni varsin siistin ja ajattoman muotoinen.
Varusteet ovat ilmeisesti samaa perustavaraa kuin muissa aikakauden C-mersuissa?
Onko näissä jo OBD pistoke vai pyöreä 38-pin liitin?
Itse olen kevytperäisellä takavetoisella Escortilla ekat ajoni ajanut ja hengissä vielä kuitenkin olen. Tehot on tietysti vähän eri luokkaa näissä CLK:ssa.
Toinen kysymys ruosteista, onko nämä kaikki nykyään jo mätiä? Kuvat nettiautossa ovat kyllä aika karuja ja mahdollisuus haksahtaa hyvin meikattuun "ruosteettomaan" on varsin helppoa, jos ei yhtään älyä autoa enempää tutkia.
Kysymys liittyen hyvään M112 moottoriin. Onko tuo samaa peruskonstruktiota ollut alusta asti? Nykyinen C320 ainakin on pelannut oikein hyvin vaikka bensa on talvella maistunut ja tyyppivikana huohottimien kansien välistä vähän falskaavat.
Korihan on mielestäni varsin siistin ja ajattoman muotoinen.
Varusteet ovat ilmeisesti samaa perustavaraa kuin muissa aikakauden C-mersuissa?
Onko näissä jo OBD pistoke vai pyöreä 38-pin liitin?
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
Re: CLK harkinnassa
Myös pre-faceliftiin on saanut ESP:n. W208:n ajo-ominaisuudet sinänsä ovat hyvät ja loogiset. ESP vaan osaa temppuja, joita kuski ei pysty tekemään.
Ruosteettomat yksilöt ovat tarkasti pidettyjä, ruostesuojattuja tai maalattuja. Ostaessa pellit pitää käydä tarkasti läpi vähintään aistinvaraisesti. Kyllä myös siistejä yksilöitä löytyy. Auton ylimaalaus on tietysti järjettömän kallista, mutta kyllähän vaikkapa helmoja ja kaaria maalaa kohtuuhinnalla.
M112-moottorin konstruktio on pysynyt samana. OBD tulee vasta 01, vanhemmissa on 38-pinninen liitin.
Ruosteettomat yksilöt ovat tarkasti pidettyjä, ruostesuojattuja tai maalattuja. Ostaessa pellit pitää käydä tarkasti läpi vähintään aistinvaraisesti. Kyllä myös siistejä yksilöitä löytyy. Auton ylimaalaus on tietysti järjettömän kallista, mutta kyllähän vaikkapa helmoja ja kaaria maalaa kohtuuhinnalla.
M112-moottorin konstruktio on pysynyt samana. OBD tulee vasta 01, vanhemmissa on 38-pinninen liitin.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: CLK harkinnassa
Erottaako hyvin maalatun esim. lokarin kaaren jotenkin ulkoisesti? Vai onnistuuko vain maalin paksuusmittarilla? Mahdolliset karkeat hiontatyöt pohjatöissä erottuu tietysti maalin läpi. Onko W208 kaikkien vuosimallien maalaustyöt olleet samaa luokkaa, vai onko tehty jotain parannuksia vuosien varrella kuten W203:ssa? Eli pitäisikö välttää jotain vuosikertaa? Ovat tosiaan kaikki jo vanhoja ja vuosien varrella huolimaton käyttö näkyy tänä päivänä ja päin vastoin. Vanhoja autoja omaavana silmää auton kunnon katsomiseen nyt kuitenkin on jo kohtuullisesti olemassa (yleensä jo sisustan ja konehuoneen siisteys kertoo auton käyttäjästä jonnin verran).
38-pin liitin lienee konehuoneen puolella?
Pitääpä käydä tutustumassa muutamiin, niin eiköhän nämä asiat selkene.
38-pin liitin lienee konehuoneen puolella?
Pitääpä käydä tutustumassa muutamiin, niin eiköhän nämä asiat selkene.
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
Re: CLK harkinnassa
Automaalaamossa tulee paksumpaa pintaa kuin tehtaalta, joten maalipinnan paksuusmittari yleensä paljastaa, onko pintaa maalattu. Tullut hankittua oma myy-mittari, niin ei tule vahingossa ostaneeksi kolaripelejä. W208:n faceliftissa ei ole ilmeisesti tapahtunut muutoksia maalauksessa ja ruostesuojauksessa (vrt. W203 ja W220 faceliftit). 38-pin liitin on tosiaan konehuoneen puolella. Siitä saa adapteripiuhan kanssa vähäisen määrän informaatiota irti geneerisellä OBD-lukijalla. Faceliftissa on rattinapit, ESP, vilkut sivupeileissä ja aina korin väriset helmat. Mutta muutokset on tosi pieniä, kun vertaa moneen muuhun kasvojenkohotukseen.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: CLK harkinnassa
Poislukien Jpn/Can/Usa mallit, joissa on OBDII liitin. Jenkeissähän tuli OBDII pakolliseksi jo '95.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe - M157
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: CLK harkinnassa
Mistäs prefacelifteistä (W208) tietää onko siinä ESP? Onko konsolissa ESP-off näppäin ASR-näppäimen lisäksi? Soitellut ja keskustellut nyt muutamista eikä oikein ole tullut selkoa, muuta kuin että ESP on harvinainen varuste prefaceliftissä. Viikonloppuna pitäisi mennä yhtä katsoon, joten toivotaan että täältä löytyisi tietoa. Yhdenkään varustelistauksesta ESP:tä en ole löytänyt.
Viime hetken tärpit, mitä tulee katsoa ruosteiden lisäksi? Starin otan luonnollisesti mukaan.
Viime hetken tärpit, mitä tulee katsoa ruosteiden lisäksi? Starin otan luonnollisesti mukaan.
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
Re: CLK harkinnassa
Mulla ainakin on ESP OFF namiskuukkeli. Alustan välyksiä, ohjaustuntumaa, vaeltelua, öljyvuotoja - öljynlauhdutin, suodattimen jalka, huohotinkopat moottorisuojuksen alla. Helppoja laittaa kyllä. Ruoste on se kaikkein veemäisin. Omassa ovet, etuloksut ja takakaari. Kunhan nuo saan kuntoon, siirtyy auto täysin kesäkäyttöön.repal kirjoitti:Mistäs prefacelifteistä (W208) tietää onko siinä ESP? Onko konsolissa ESP-off näppäin ASR-näppäimen lisäksi? Soitellut ja keskustellut nyt muutamista eikä oikein ole tullut selkoa, muuta kuin että ESP on harvinainen varuste prefaceliftissä. Viikonloppuna pitäisi mennä yhtä katsoon, joten toivotaan että täältä löytyisi tietoa. Yhdenkään varustelistauksesta ESP:tä en ole löytänyt.
Viime hetken tärpit, mitä tulee katsoa ruosteiden lisäksi? Starin otan luonnollisesti mukaan.
Sähköheebelit tietty kannattaa tarkistaa. Esim kattoluukun toiminta ja pitävyys.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: CLK harkinnassa
En tuota ESP:tä itse kaivannut koskaan, kun ajelin pre-facelift CLK:lla yhteensä 3 vuotta. ASR + nastarenkaat toimi aivan hyvin talviajossa. Toki tiedän, että ESP on hyvä turvavaruste silloin, jos auto lähtee sivuluisuun, mutta nämä on ajotavalla estettävissä olevia tilanteita. Ihan niinkuin vanhoina aikoina ennen ESP:tä. Liukkaan kelin ajo-opetteluun, mars!
edit: Olihan mulla siinä itseasiassa kitkat kaksi talvea.
edit: Olihan mulla siinä itseasiassa kitkat kaksi talvea.
Viimeksi muokannut egyptian, Pe 21.04.2017 09:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CLK harkinnassa
Olet aivan oikeassa. Autoa katsotaan juuri kortin saavalle (joo, ehkä turhan pramea, mutta huoltovermeet löytyy, joten sillä mielellään MB), joten ehkä tehokas takatuuppari ei ole turvallisemmasta päästä aloitella autoilua (onneksi kortin saanti on kesällä, joten suurin näytön halu tapahtuu kesäkeleillä). Itse olen 70-luvun vehkeillä ekat ajoni ajanut ja hengissä olen. Uskoisin kuitenkin, ESP voisi olla hyvä lisä, jos sellainen sattuu löytymään meidän budjetilla.egyptian kirjoitti:En tuota ESP:tä itse kaivannut koskaan, kun ajelin pre-facelift CLK:lla yhteensä 3 vuotta. ASR + nastarenkaat toimi aivan hyvin talviajossa. Toki tiedän, että ESP on hyvä turvavaruste silloin, jos auto lähtee sivuluisuun, mutta nämä on ajotavalla estettävissä olevia tilanteita. Ihan niinkuin vanhoina aikoina ennen ESP:tä. Liukkaan kelin ajo-opetteluun, mars!
Kiitos kommenteista.
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
Re: CLK harkinnassa
ESP on pop, ainakin omassa talvella. Itse kanssa ajelin ekat ajoni takatuuppareilla 80-90-lukujen vaihteessa ilman avustimia - mutta... Ei mulla tai kavereilla ollut yli kahtasataa pollea autoissa tuolloin. Eri asia sitten on, jos vekaralle annetaan litrainen Starlet. Lintassa nämä juniorit haluaa ajaa, siitä ei pääse mihinkään.repal kirjoitti:Olet aivan oikeassa. Autoa katsotaan juuri kortin saavalle (joo, ehkä turhan pramea, mutta huoltovermeet löytyy, joten sillä mielellään MB), joten ehkä tehokas takatuuppari ei ole turvallisemmasta päästä aloitella autoilua (onneksi kortin saanti on kesällä, joten suurin näytön halu tapahtuu kesäkeleillä). Itse olen 70-luvun vehkeillä ekat ajoni ajanut ja hengissä olen. Uskoisin kuitenkin, ESP voisi olla hyvä lisä, jos sellainen sattuu löytymään meidän budjetilla.egyptian kirjoitti:En tuota ESP:tä itse kaivannut koskaan, kun ajelin pre-facelift CLK:lla yhteensä 3 vuotta. ASR + nastarenkaat toimi aivan hyvin talviajossa. Toki tiedän, että ESP on hyvä turvavaruste silloin, jos auto lähtee sivuluisuun, mutta nämä on ajotavalla estettävissä olevia tilanteita. Ihan niinkuin vanhoina aikoina ennen ESP:tä. Liukkaan kelin ajo-opetteluun, mars!
Kiitos kommenteista.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä