Auto muutama päivä sitten meinasi hyytyä liikennevaloihin kun piti lähteä liikkeelle. Auto alkoi vain "ryömiä" eteenpäin eikä vastannut kaasuun millään tavalla kun piti valoista lähteä eteenpäin. Kun kaasua koitti rauhallisesti painaa lisää niin vaikutti kuin auto olisi meinannut tukehtua. Vasta kun kaasun polkaisi ihan pohjaan niin nykäisi täysillä eteenpäin. Samaa teki matkan aikana kun risteyksiin hidastaa vähän reippaammin, ja siitä kun lähtee kiihdyttämään niin tuntuu kuin auto jättäisi liian ison vaihteen silmään eikä jaksa lähteä kiihdyttämään, vaan auto meinaa hiipua hyvin hiljaa, kunnes kaasun taas polkaisee pohjaan (ei kickdownia) jolloin auto vaihtaa pienempään ja ampaisee matkaan.
Ongelmana on että auto tekee tätä niin harvoin, vaikka yrittää hidastaa vauhtia nopeasti ja alkaa kiihdyttämään suoraan niin useimmiten auto toimii juuri niin kuin kuuluukin, ja taas joskus harvoin alkaa hiipumaan pikkuhiljaa. Sama asia paikallaan lähdöstä, vain harvoin jää hiipumaan.
Joskus myös kun auto jää hiipumaan, ja pitää kaasua tasaisena eikä polkaise pohjaan, vaan odottaa että auto muuten vaihtaisi vaihteen ja lähtisi kiihtymään niin kuuluu yksi tai kaksi kolausta/rämähdystä. En ole ihan varma tuleeko ääni laatikosta vai ei, äänet ovat aika vaimeita.
Muuten auto toimii täydellisesti, vapaalla vastaa kaasuun niin kuin kuuluu eikä tyhjäkäynti seilaa tms. Ei mitään käyntiongelmia. Eikä ole koskaan pakillakaan jäänyt hiipumaan, ainoastaan D-asennossa. Kysymys kuuluukin, että onko mitään keinoa millä saisi varmistettua täysin varmaksi että vika on laatikossa, eikä moottorissa? Että johtuuko hiipuminen vain siitä että laatikko jättää liian ison vaihteen päälle tms. vai onko moottorin puolella jotain vikaa, ja moottori alkaa välillä tukehtumaan kun pitäisi kiihdyttää? Tosin auto ei ikinä tätä tee ellei ole lähtemässä paikaltaan, tai ole juuri hidastanut reippaasti esim. risteykseen jonka jälkeen kiihdyttää. Itse veikkaisin laatikkoa, mutta olisi kiva saada täysi varmuus asiasta ennen kuin sitä vaihtaa.
w124 -95 320ce Automaattilaatikko oireilee?
Re: w124 -95 320ce Automaattilaatikko oireilee?
Paljonkohan on nyt laatikossa olevilla öljyillä ajettu? Öljyt+suodatin vaihdetaan 60tkm välein. Minkä väristä laatikkoöljy on? Paljonko on kilometrejä ylipäätään ajettu?Mesisti kirjoitti:Auto muutama päivä sitten meinasi hyytyä liikennevaloihin kun piti lähteä liikkeelle. Auto alkoi vain "ryömiä" eteenpäin eikä vastannut kaasuun millään tavalla kun piti valoista lähteä eteenpäin. Kun kaasua koitti rauhallisesti painaa lisää niin vaikutti kuin auto olisi meinannut tukehtua. Vasta kun kaasun polkaisi ihan pohjaan niin nykäisi täysillä eteenpäin. Samaa teki matkan aikana kun risteyksiin hidastaa vähän reippaammin, ja siitä kun lähtee kiihdyttämään niin tuntuu kuin auto jättäisi liian ison vaihteen silmään eikä jaksa lähteä kiihdyttämään, vaan auto meinaa hiipua hyvin hiljaa, kunnes kaasun taas polkaisee pohjaan (ei kickdownia) jolloin auto vaihtaa pienempään ja ampaisee matkaan.
Ongelmana on että auto tekee tätä niin harvoin, vaikka yrittää hidastaa vauhtia nopeasti ja alkaa kiihdyttämään suoraan niin useimmiten auto toimii juuri niin kuin kuuluukin, ja taas joskus harvoin alkaa hiipumaan pikkuhiljaa. Sama asia paikallaan lähdöstä, vain harvoin jää hiipumaan.
Joskus myös kun auto jää hiipumaan, ja pitää kaasua tasaisena eikä polkaise pohjaan, vaan odottaa että auto muuten vaihtaisi vaihteen ja lähtisi kiihtymään niin kuuluu yksi tai kaksi kolausta/rämähdystä. En ole ihan varma tuleeko ääni laatikosta vai ei, äänet ovat aika vaimeita.
Muuten auto toimii täydellisesti, vapaalla vastaa kaasuun niin kuin kuuluu eikä tyhjäkäynti seilaa tms. Ei mitään käyntiongelmia. Eikä ole koskaan pakillakaan jäänyt hiipumaan, ainoastaan D-asennossa. Kysymys kuuluukin, että onko mitään keinoa millä saisi varmistettua täysin varmaksi että vika on laatikossa, eikä moottorissa? Että johtuuko hiipuminen vain siitä että laatikko jättää liian ison vaihteen päälle tms. vai onko moottorin puolella jotain vikaa, ja moottori alkaa välillä tukehtumaan kun pitäisi kiihdyttää? Tosin auto ei ikinä tätä tee ellei ole lähtemässä paikaltaan, tai ole juuri hidastanut reippaasti esim. risteykseen jonka jälkeen kiihdyttää. Itse veikkaisin laatikkoa, mutta olisi kiva saada täysi varmuus asiasta ennen kuin sitä vaihtaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: w124 -95 320ce Automaattilaatikko oireilee?
Jakajan kosteus voisi olla yksi syy, jos epäilet moottorin puolen vikaan. Se vaikuttaa just siltä kun kone tukehtuisi liian ison kuorman alla. Ilmeneekö oire niihin aikoihin, kun kylmä moottori on lämminyt käyntilämpöiseksi ja kierrokset pudotetaan tyhjäkäynnin tasolle?
Re: w124 -95 320ce Automaattilaatikko oireilee?
Tämä on uudemmalla moottorilla joten ei ole jakajaa vaan kaksoiskipinäpuolat, jos siis tarkoitit virranjakajaa? Ja oire esiintyy vain kuin kone on jo lämmin pienen ajon jälkeen, ei ole vielä kylmänä pihasta lähdettäessä oireillut. Tosin koko ajan oireilee useammin ja useammin.Efraim kirjoitti:Jakajan kosteus voisi olla yksi syy, jos epäilet moottorin puolen vikaan. Se vaikuttaa just siltä kun kone tukehtuisi liian ison kuorman alla. Ilmeneekö oire niihin aikoihin, kun kylmä moottori on lämminyt käyntilämpöiseksi ja kierrokset pudotetaan tyhjäkäynnin tasolle?
ja tuli tuossa myös mieleen, että voisiko rikkinäinen resonanssiläppä aiheuttaa kyseisiä oireita? Eikös sen tarkoitus ole nimenomaan lisätä vääntöä alakierroksilla?
Re: w124 -95 320ce Automaattilaatikko oireilee?
Juu, virranjakajaa tarkoitin.Mesisti kirjoitti:Tämä on uudemmalla moottorilla joten ei ole jakajaa vaan kaksoiskipinäpuolat, jos siis tarkoitit virranjakajaa?Efraim kirjoitti:Jakajan kosteus voisi olla yksi syy, jos epäilet moottorin puolen vikaan. Se vaikuttaa just siltä kun kone tukehtuisi liian ison kuorman alla. Ilmeneekö oire niihin aikoihin, kun kylmä moottori on lämminyt käyntilämpöiseksi ja kierrokset pudotetaan tyhjäkäynnin tasolle?
Re: w124 -95 320ce Automaattilaatikko oireilee?
Laatikkoöljyillä ajetty nyt 30tkm ja laatikolla 258tkm.AK47 kirjoitti:Paljonkohan on nyt laatikossa olevilla öljyillä ajettu? Öljyt+suodatin vaihdetaan 60tkm välein. Minkä väristä laatikkoöljy on? Paljonko on kilometrejä ylipäätään ajettu?Mesisti kirjoitti:Auto muutama päivä sitten meinasi hyytyä liikennevaloihin kun piti lähteä liikkeelle. Auto alkoi vain "ryömiä" eteenpäin eikä vastannut kaasuun millään tavalla kun piti valoista lähteä eteenpäin. Kun kaasua koitti rauhallisesti painaa lisää niin vaikutti kuin auto olisi meinannut tukehtua. Vasta kun kaasun polkaisi ihan pohjaan niin nykäisi täysillä eteenpäin. Samaa teki matkan aikana kun risteyksiin hidastaa vähän reippaammin, ja siitä kun lähtee kiihdyttämään niin tuntuu kuin auto jättäisi liian ison vaihteen silmään eikä jaksa lähteä kiihdyttämään, vaan auto meinaa hiipua hyvin hiljaa, kunnes kaasun taas polkaisee pohjaan (ei kickdownia) jolloin auto vaihtaa pienempään ja ampaisee matkaan.
Ongelmana on että auto tekee tätä niin harvoin, vaikka yrittää hidastaa vauhtia nopeasti ja alkaa kiihdyttämään suoraan niin useimmiten auto toimii juuri niin kuin kuuluukin, ja taas joskus harvoin alkaa hiipumaan pikkuhiljaa. Sama asia paikallaan lähdöstä, vain harvoin jää hiipumaan.
Joskus myös kun auto jää hiipumaan, ja pitää kaasua tasaisena eikä polkaise pohjaan, vaan odottaa että auto muuten vaihtaisi vaihteen ja lähtisi kiihtymään niin kuuluu yksi tai kaksi kolausta/rämähdystä. En ole ihan varma tuleeko ääni laatikosta vai ei, äänet ovat aika vaimeita.
Muuten auto toimii täydellisesti, vapaalla vastaa kaasuun niin kuin kuuluu eikä tyhjäkäynti seilaa tms. Ei mitään käyntiongelmia. Eikä ole koskaan pakillakaan jäänyt hiipumaan, ainoastaan D-asennossa. Kysymys kuuluukin, että onko mitään keinoa millä saisi varmistettua täysin varmaksi että vika on laatikossa, eikä moottorissa? Että johtuuko hiipuminen vain siitä että laatikko jättää liian ison vaihteen päälle tms. vai onko moottorin puolella jotain vikaa, ja moottori alkaa välillä tukehtumaan kun pitäisi kiihdyttää? Tosin auto ei ikinä tätä tee ellei ole lähtemässä paikaltaan, tai ole juuri hidastanut reippaasti esim. risteykseen jonka jälkeen kiihdyttää. Itse veikkaisin laatikkoa, mutta olisi kiva saada täysi varmuus asiasta ennen kuin sitä vaihtaa.