
Tarinointia tuontiautoista
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jos käyttömaksuja ym haluaa vältellä viimeiseen asti niin paperisena kaikki ja puuttuvilla tiedoilla niin voi ajaa kuukausia ilman mitään Trafin maksuja. 

Re: Tarinointia tuontiautoista
Juuri näintn62634 kirjoitti:Jos käyttömaksuja ym haluaa vältellä viimeiseen asti niin paperisena kaikki ja puuttuvilla tiedoilla niin voi ajaa kuukausia ilman mitään Trafin maksuja.

Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuo verottajan sivulla oleva sähköinen autoveroilmoitus on tosi huono, sillä siinä ei ole juurikaan pakollisia kenttiä. Eli voit lähettää sen hyvin vajaavaisena.ssuvik kirjoitti:About kuukausi sitten laitoin autoveroilmoituksen. Eilen tuli selvityspyyntö puuttuvista liitteistä. En hämmästyisi vaikka liitteiden toimituksen jälkeen menisi toinen kuukausi veropäätökseen.epk kirjoitti:Kauanko on tällä hetkellä verolapun kilahdus postiluukkuun kun verottaja hoitelee näitä maahantuonti verotuksia ?
Edelleen tarvitaan sähköisen autoveroilmoituksen liitteeksi:
- rekisteriotteet (siis sen ostomaan, ei tarvise aloittaa Suomessa rekisteröintikatsastusta verotuksen takia)
- kauppakirja
- joskus myös vaatimuksenmukaisuus todistus päästöjen selvittämiseksi.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Verovalitus rouvan W169:stä meni kuten toivoin ja palautusta 948€ Vuoden se kesti, mutta kannatti.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Tarinointia tuontiautoista
Se sähköinen palvelu takkusi silloin kun tein autoveroilmoitusta, enkä saanut laitettua yhtään liitettä menemään.sportsman kirjoitti:Tuo verottajan sivulla oleva sähköinen autoveroilmoitus on tosi huono, sillä siinä ei ole juurikaan pakollisia kenttiä. Eli voit lähettää sen hyvin vajaavaisena.ssuvik kirjoitti:About kuukausi sitten laitoin autoveroilmoituksen. Eilen tuli selvityspyyntö puuttuvista liitteistä. En hämmästyisi vaikka liitteiden toimituksen jälkeen menisi toinen kuukausi veropäätökseen.epk kirjoitti:Kauanko on tällä hetkellä verolapun kilahdus postiluukkuun kun verottaja hoitelee näitä maahantuonti verotuksia ?
Edelleen tarvitaan sähköisen autoveroilmoituksen liitteeksi:
- rekisteriotteet (siis sen ostomaan, ei tarvise aloittaa Suomessa rekisteröintikatsastusta verotuksen takia)
- kauppakirja
- joskus myös vaatimuksenmukaisuus todistus päästöjen selvittämiseksi.
E350CDI&A180CDI
Re: Tarinointia tuontiautoista
Onko kokemusta kuinka tarkkoja nuo laskurit on millä voi arvioidun autoveron laskea?
kokeilin kahta laskuria samalle autolle ja tulokset oli noin 200€ sisään.
kokeilin kahta laskuria samalle autolle ja tulokset oli noin 200€ sisään.
Mb s204 250cdi -12
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Tarinointia tuontiautoista
Katso Ottoauto.de autoveropäätökset samallaisesta autosta. Näkee veron määrän melko tarkasti.Jsj75 kirjoitti:Onko kokemusta kuinka tarkkoja nuo laskurit on millä voi arvioidun autoveron laskea?
kokeilin kahta laskuria samalle autolle ja tulokset oli noin 200€ sisään.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jos auto on Mahdissa niin sieltä saa veron euron tarkkuudella, jos tietää kilometrit ja päästöt.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuo Ottoauton laskuri vaikuttaa aika sekavalta.
Laskin auton veron Mobile.de:n tietojen mukaan. Päästöt ja kilometrit on siis tiedossa. Laskurina käytin Auto-saksasta firman laskuria kyseiselle autolle jonka Mobilen linkin laitoin heidän tarjouskoneeseen. Mahdista hain laskurin pyytämän yleisen myyntihinnan.
Tuota laskelmaa voisi siis käyttää pienellä varauksella kun suunnittelee auton hakua ja budjettia?
Toinen laskuri mitä käytin oli Belcarin laskuri josta tuli hieman poikkeava arvio verolle.
Laskin auton veron Mobile.de:n tietojen mukaan. Päästöt ja kilometrit on siis tiedossa. Laskurina käytin Auto-saksasta firman laskuria kyseiselle autolle jonka Mobilen linkin laitoin heidän tarjouskoneeseen. Mahdista hain laskurin pyytämän yleisen myyntihinnan.
Tuota laskelmaa voisi siis käyttää pienellä varauksella kun suunnittelee auton hakua ja budjettia?
Toinen laskuri mitä käytin oli Belcarin laskuri josta tuli hieman poikkeava arvio verolle.
Mb s204 250cdi -12
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Tarinointia tuontiautoista
Jos ostat sieltä normaalia vähempi ajetun auton ei se anna mitään arvoa,mutta Otto auton sivuilta veropäätökset saattaa olla verotettu vähänkin ajettu joka verotettu.tn62634 kirjoitti:Jos auto on Mahdissa niin sieltä saa veron euron tarkkuudella, jos tietää kilometrit ja päästöt.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Tarinointia tuontiautoista
En tarkoita mitään laskuria,vaan autoveropäätökset joihin voi verrata omaa autoaJsj75 kirjoitti:Tuo Ottoauton laskuri vaikuttaa aika sekavalta.
Laskin auton veron Mobile.de:n tietojen mukaan. Päästöt ja kilometrit on siis tiedossa. Laskurina käytin Auto-saksasta firman laskuria kyseiselle autolle jonka Mobilen linkin laitoin heidän tarjouskoneeseen. Mahdista hain laskurin pyytämän yleisen myyntihinnan.
Tuota laskelmaa voisi siis käyttää pienellä varauksella kun suunnittelee auton hakua ja budjettia?
Toinen laskuri mitä käytin oli Belcarin laskuri josta tuli hieman poikkeava arvio verolle.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Tarinointia tuontiautoista
Nyt tuolta rupesi jotain löytymään kun vähän perehtyi miten tuo toimii. Täytyy tutkia vielä lisää.jussilampi kirjoitti:En tarkoita mitään laskuria,vaan autoveropäätökset joihin voi verrata omaa autoaJsj75 kirjoitti:Tuo Ottoauton laskuri vaikuttaa aika sekavalta.
Laskin auton veron Mobile.de:n tietojen mukaan. Päästöt ja kilometrit on siis tiedossa. Laskurina käytin Auto-saksasta firman laskuria kyseiselle autolle jonka Mobilen linkin laitoin heidän tarjouskoneeseen. Mahdista hain laskurin pyytämän yleisen myyntihinnan.
Tuota laskelmaa voisi siis käyttää pienellä varauksella kun suunnittelee auton hakua ja budjettia?
Toinen laskuri mitä käytin oli Belcarin laskuri josta tuli hieman poikkeava arvio verolle.
Jotenkin tuntuu että ei veroissa ole mitään logiikka.
Saksalaisten mielestä loppun ajettua tässä katsellaan.
Katselin seuraavanlaista autoa testi mielessä.
220cdi, automaatti, farmari, ajettu 187t päästöt 124g/km käyttöön otettu 9/2013
Mb s204 250cdi -12
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Tarinointia tuontiautoista
Vero n.6000 euroaJsj75 kirjoitti:Nyt tuolta rupesi jotain löytymään kun vähän perehtyi miten tuo toimii. Täytyy tutkia vielä lisää.jussilampi kirjoitti:En tarkoita mitään laskuria,vaan autoveropäätökset joihin voi verrata omaa autoaJsj75 kirjoitti:Tuo Ottoauton laskuri vaikuttaa aika sekavalta.
Laskin auton veron Mobile.de:n tietojen mukaan. Päästöt ja kilometrit on siis tiedossa. Laskurina käytin Auto-saksasta firman laskuria kyseiselle autolle jonka Mobilen linkin laitoin heidän tarjouskoneeseen. Mahdista hain laskurin pyytämän yleisen myyntihinnan.
Tuota laskelmaa voisi siis käyttää pienellä varauksella kun suunnittelee auton hakua ja budjettia?
Toinen laskuri mitä käytin oli Belcarin laskuri josta tuli hieman poikkeava arvio verolle.
Jotenkin tuntuu että ei veroissa ole mitään logiikka.
Saksalaisten mielestä loppun ajettua tässä katsellaan.
Katselin seuraavanlaista autoa testi mielessä.
220cdi, automaatti, farmari, ajettu 187t päästöt 124g/km käyttöön otettu 9/2013
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kerro merkki, malli, kilometrit, päästöt ja rekisteröintivuosi niin ei tarvitse arvailla laskureissa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... eyeCatcher" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuota katselin
Tuota katselin
Mb s204 250cdi -12
Re: Tarinointia tuontiautoista
Ottamatta kantaa veroihin niin asiallisen näköinen peli ja hyvin varusteltu. Laittaisin ehkä itse sen verran lisää, että löytyisi Junge Stern yksilö, niin takuuasiat toimisivat Suomessa. Tuon verran ajetussa voi olla ketjunvaihto edessä hyvin pian, jos sitä ei jo ole tehty.
Re: Tarinointia tuontiautoista
On kyllä perkeleen hyvät vollit C-sarjalaiseksi. Hintakaan ihan kauhealta näytä. Älä nyt ainakaan Junge Sternettömyyden takia jätä ostamatta. Välillä tuntuu että sitä arvostetaan aivan liikaa. Ei sillä, etteikö se hyvä olisi.Jsj75 kirjoitti:Tuota katselin
E350CDI&A180CDI
Re: Tarinointia tuontiautoista
Päästöt väärin niin pitää veikata: 4525 euroa.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tuo ketju homma on tiedossa että se pitää huomioida. Onneksi sen vaihto ilman koneen irroitusta yleistyy ja samalla hinnat hieman laskee jos vaihto tulee vastaan jossain vaiheessa.
Tässä vielä kartoitaan tarjontaa ja katsotaan mihin rahat riittäisi. Kuun vaihteessa on tarkoitus pyöräyttää homma kunnolla käyntiin.
Tässä vielä kartoitaan tarjontaa ja katsotaan mihin rahat riittäisi. Kuun vaihteessa on tarkoitus pyöräyttää homma kunnolla käyntiin.
Mb s204 250cdi -12
Re: Tarinointia tuontiautoista
Kiitos! Eli jos tuon tyyppistä hakee ja 5t laskee ei pitäisi mennä kovin pahasti metsään.tn62634 kirjoitti:Päästöt väärin niin pitää veikata: 4525 euroa.
Mahdistako tuon veron laskit?
Oikeat päästöt taitaa olla 134g/km?
Mb s204 250cdi -12
Re: Tarinointia tuontiautoista
Laskin varmuuden vuoksi 136:lla. Mutta suuruusluokka tuo 4500.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Moro
Tämä ei nyt varsinaisesti liity tuontiautoihin vaikka auto onkin tuontiauto mutta tossa mainittiin jakoketjun vaihdosta.
Onko ketjuhomma myös vm. 2008 C mallin 170 hv koneissa ajankohtainen.
Tämä ei nyt varsinaisesti liity tuontiautoihin vaikka auto onkin tuontiauto mutta tossa mainittiin jakoketjun vaihdosta.
Onko ketjuhomma myös vm. 2008 C mallin 170 hv koneissa ajankohtainen.
Re: Tarinointia tuontiautoista
204 kori ilmeisesti. Ne alkupään nelosdieselithän on om646 jossa ei pitäis olla ketjuvikoja.Markku J kirjoitti:Moro
Tämä ei nyt varsinaisesti liity tuontiautoihin vaikka auto onkin tuontiauto mutta tossa mainittiin jakoketjun vaihdosta.
Onko ketjuhomma myös vm. 2008 C mallin 170 hv koneissa ajankohtainen.
Re: Tarinointia tuontiautoista
Juu.Anzzu kirjoitti:204 kori ilmeisesti. Ne alkupään nelosdieselithän on om646 jossa ei pitäis olla ketjuvikoja.Markku J kirjoitti:Moro
Tämä ei nyt varsinaisesti liity tuontiautoihin vaikka auto onkin tuontiauto mutta tossa mainittiin jakoketjun vaihdosta.
Onko ketjuhomma myös vm. 2008 C mallin 170 hv koneissa ajankohtainen.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Tarinointia tuontiautoista
Viime torstaina tuli veropäätös, tänään kävin hakemassa kilvet. Tulisi vaan kunnon kelit, ei oikein huvita ravassa ruveta "uutta" autoa ryvettämään.drago kirjoitti:SLKn verolapun lähetin eilen, tänään pitää vielä täydentää katsastustodistuksella. Katsotaan kauanko kestää.
(Tallissa monena iltana paapottu puhtaaksi ja vahattu konehuonetta myöten.)
- SLK 200K Final Edition 2004
ex. SLK 200K 2001
ex. SLK 200K 2001
Re: Tarinointia tuontiautoista
Tässäpä oma tarinani:
w204 vm-13,ajettu reilu 100tkm.
Kamuksilta ostettu (Rovaniemi). Ennakkoon sovin hinnat ja kaikki oli niin kuin sovittu tai melkein kaikki.
Kuskin penkin nahkaverhouksessa oli pieni repeämä. Myyjä hoiti hyvin hommat kamuxin piikkiin laitatetaan täällä Joensuussa.
Ohjaus puolsi hiukan oikealla ja käyttivät suuntauksessa ja ei aivan 100% hyväksi tullut niin samoin Joensuussa viedään korjaamolle kamuxin puolesta.
Tänään vahasin auton niin maalipinta on melkein virheetön! Itellä myös suomiauto löytyy niin on se vaan täynnä kiven iskua verrattuna tuontiautoon.
Kyllä sen huomaa ettei Saksassa hiekoteta teitä. Samoin tuulilasissa ei mitään kiveniskuja.
Voin kyllä suositella tuontiauton ostoa näin 2päivän kokemuksella.
w204 vm-13,ajettu reilu 100tkm.
Kamuksilta ostettu (Rovaniemi). Ennakkoon sovin hinnat ja kaikki oli niin kuin sovittu tai melkein kaikki.
Kuskin penkin nahkaverhouksessa oli pieni repeämä. Myyjä hoiti hyvin hommat kamuxin piikkiin laitatetaan täällä Joensuussa.
Ohjaus puolsi hiukan oikealla ja käyttivät suuntauksessa ja ei aivan 100% hyväksi tullut niin samoin Joensuussa viedään korjaamolle kamuxin puolesta.
Tänään vahasin auton niin maalipinta on melkein virheetön! Itellä myös suomiauto löytyy niin on se vaan täynnä kiven iskua verrattuna tuontiautoon.
Kyllä sen huomaa ettei Saksassa hiekoteta teitä. Samoin tuulilasissa ei mitään kiveniskuja.
Voin kyllä suositella tuontiauton ostoa näin 2päivän kokemuksella.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: La 03.07.2010 12:47
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tarinointia tuontiautoista
S204 C220, -12, 130tkm, Baden-Wurttembergistä, pikkuliikkeestä pikkukaupungista.
Myyjä rekkaroi punapäisiin seuraavaksi päiväksi ja laittoi talvirenkaat alle.
Ajot Travemundeen 800 km, noin 5,6 l/100 km.
Syöntiä Itämeren poikki.
Vero vajaat 4.800 e, heitti omasta arviosta noin 50 egee. Arviot pitkäaikaisen tullin verotilastojen seurannan pohjalta.
(Tämänkään) vuodenvaihteen autoveron alennus ei ilmeisesti vaikuttanut millään lailla käytetyn auton veroon..
Verotuspäätöksen saanti kesti kuukauden.
Avantgarde-täysnahkaa ja Comandia haettiin, mutta saatiin puolikkaat, Becker20, xenonit, 7Gang ja varsin ok-kunto.
Kokemus Mercedes-organisaation Junge Sterne -liikkeistä (2 myymälää) oli lähinnä tyrmäävä. Autoja ei saatu luovutukseen hyvä jos samalla viikollakaan. Eli "myynnissä oleva auto" on näissä liikkeissä pitempi prosessi kuin poisajaminen. Melkein vaikutti "etteivät halua" tehdä kauppaa.. Ja suomalainen "itäeurooppalainen" kännykän suuntanumero +358 ei soittelussa ilmeisesti ainakaan auta asiaa ; )
Myyjä rekkaroi punapäisiin seuraavaksi päiväksi ja laittoi talvirenkaat alle.
Ajot Travemundeen 800 km, noin 5,6 l/100 km.
Syöntiä Itämeren poikki.
Vero vajaat 4.800 e, heitti omasta arviosta noin 50 egee. Arviot pitkäaikaisen tullin verotilastojen seurannan pohjalta.
(Tämänkään) vuodenvaihteen autoveron alennus ei ilmeisesti vaikuttanut millään lailla käytetyn auton veroon..
Verotuspäätöksen saanti kesti kuukauden.
Avantgarde-täysnahkaa ja Comandia haettiin, mutta saatiin puolikkaat, Becker20, xenonit, 7Gang ja varsin ok-kunto.
Kokemus Mercedes-organisaation Junge Sterne -liikkeistä (2 myymälää) oli lähinnä tyrmäävä. Autoja ei saatu luovutukseen hyvä jos samalla viikollakaan. Eli "myynnissä oleva auto" on näissä liikkeissä pitempi prosessi kuin poisajaminen. Melkein vaikutti "etteivät halua" tehdä kauppaa.. Ja suomalainen "itäeurooppalainen" kännykän suuntanumero +358 ei soittelussa ilmeisesti ainakaan auta asiaa ; )
Re: Tarinointia tuontiautoista
BabyBenz85 kirjoitti: Kokemus Mercedes-organisaation Junge Sterne -liikkeistä (2 myymälää) oli lähinnä tyrmäävä. Autoja ei saatu luovutukseen hyvä jos samalla viikollakaan. Eli "myynnissä oleva auto" on näissä liikkeissä pitempi prosessi kuin poisajaminen. Melkein vaikutti "etteivät halua" tehdä kauppaa.. Ja suomalainen "itäeurooppalainen" kännykän suuntanumero +358 ei soittelussa ilmeisesti ainakaan auta asiaa ; )
Kyllähän siinä perus suomalainen toppahousu järkyttyy, kun vaihtoauto huolletaan, sekä kulutusosia tarpeen mukaan vaihdetaan, fixataan ja puunataan asiakkaalle valmiiksi, ettei sitä tarvi seuraavan vuoden aikana huoltaa ja korjauttaa. Siis herranen aika, kysymättä ja valittamatta laitetaan kuntoon etukäteen, ennen luovutusta. Se "luovutushuolto" ei välttämättä saksalaisen lasipalatsin huollossa onnistu muutamassa tunnissa, kuten Suomessa on todellisilla ammattilaisilla tapana. Täällä kun vaihtoautot korjaantuu pelkällä loisteputkivalolla tai räntäsateessa kylvettämällä

S212 250CDI
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: La 03.07.2010 12:47
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tarinointia tuontiautoista
.. "kysymättä ja valittamatta laitetaan kuntoon etukäteen, ennen luovutusta."
Toppahousuilla tai ilman, eipä tähän ikään mikään järkytä, ; ). Mutta kysymyshän on siitä, että JungeSterne-Mersumarmorissa autot yleisesti ilmoitetaan myyntiin, mutta ILMAN että näitä asioita on laitettu kuntoon etukäteen.
Kauppatapa siis eroaa meikäläisestä "siinä kunnossa kuin se sillä hetkellä on"-myynnistä siinä, että jos menet autoa "ostamaan" niin se ei ollenkaan välttämättä lähde sieltä noin vain mukaan. Jos tarkoitus oli tehdä parin päivän hakureissu niin tuollainen 2-5 päivän odottelu on asiaa tietämättä odottamaton yllätys.
Toki, asian voi ajoittaa jos haluaa luottaa myyjään ja ostaa auton Suomen päästä näkemättä sitä etukäteen, ja lähtee sitten hakemaan kun se on "valmiina". Saksalaiselle lähialueelta ostavalle tämä asia ei ole ongelma, koska hän voi käydä etukäteen katsomassa autoa, tehdä kaupat ja noutaa sen myöhemmin kuten sovitaa. Mutta autonhakijalle konsepti ei välttämättä sovi.
Omassa tapauksessamme ilmoitimme selvästi, että haluamme ostaa auton siinä kunnossa kuin se on, eikä imaginääriset takuunomaiset jutut kiinnosta. Nämä pirssit kun nyt ei ole ensimmäisiä mesejä mitä on nähty. Mutta se ei tässä tapauksessa JS-mersuorganisaatiossa onnistunut, koska "heillä tehdään vastuullista kauppaa" ; ).
Kukin tietysti tekee bisnestä tavallaan, ja toki pitää ymmärtää että Mersun Junge Sterne-vaihtoautoilla on jonkinasteinen "takuu", joka (ilmeisesti) jatkuu myös Suomessa (?). Tämän lupauksen arvoa ja toimintaa nyt vaan ei haluttu eikä käytännön syistä voitu ruveta testaamaan, vaan rahat vietiin Elsewhere-nimiseen paikkaan.
Mutta vaikka JS-konsepti ei tällä kertaa sopinut pirtaan, "sikaniskajäykkyydestä" huolimatta jäi silti myös sellainen mielikuva, että tuoreemman JS-auton voisi jopa uskaltaa mersu-liikkeestä ostaa "kaukovaikutuksella" - jos haluaa. (Se miten mahdolliset ongelmat "takuutähdessä" sitten Suomessa hoidettaisiin on asia johon en osaa enkä halua ottaa kantaa. Kukin olkoon uskossaan autuas ; )
Toppahousuilla tai ilman, eipä tähän ikään mikään järkytä, ; ). Mutta kysymyshän on siitä, että JungeSterne-Mersumarmorissa autot yleisesti ilmoitetaan myyntiin, mutta ILMAN että näitä asioita on laitettu kuntoon etukäteen.
Kauppatapa siis eroaa meikäläisestä "siinä kunnossa kuin se sillä hetkellä on"-myynnistä siinä, että jos menet autoa "ostamaan" niin se ei ollenkaan välttämättä lähde sieltä noin vain mukaan. Jos tarkoitus oli tehdä parin päivän hakureissu niin tuollainen 2-5 päivän odottelu on asiaa tietämättä odottamaton yllätys.
Toki, asian voi ajoittaa jos haluaa luottaa myyjään ja ostaa auton Suomen päästä näkemättä sitä etukäteen, ja lähtee sitten hakemaan kun se on "valmiina". Saksalaiselle lähialueelta ostavalle tämä asia ei ole ongelma, koska hän voi käydä etukäteen katsomassa autoa, tehdä kaupat ja noutaa sen myöhemmin kuten sovitaa. Mutta autonhakijalle konsepti ei välttämättä sovi.
Omassa tapauksessamme ilmoitimme selvästi, että haluamme ostaa auton siinä kunnossa kuin se on, eikä imaginääriset takuunomaiset jutut kiinnosta. Nämä pirssit kun nyt ei ole ensimmäisiä mesejä mitä on nähty. Mutta se ei tässä tapauksessa JS-mersuorganisaatiossa onnistunut, koska "heillä tehdään vastuullista kauppaa" ; ).
Kukin tietysti tekee bisnestä tavallaan, ja toki pitää ymmärtää että Mersun Junge Sterne-vaihtoautoilla on jonkinasteinen "takuu", joka (ilmeisesti) jatkuu myös Suomessa (?). Tämän lupauksen arvoa ja toimintaa nyt vaan ei haluttu eikä käytännön syistä voitu ruveta testaamaan, vaan rahat vietiin Elsewhere-nimiseen paikkaan.
Mutta vaikka JS-konsepti ei tällä kertaa sopinut pirtaan, "sikaniskajäykkyydestä" huolimatta jäi silti myös sellainen mielikuva, että tuoreemman JS-auton voisi jopa uskaltaa mersu-liikkeestä ostaa "kaukovaikutuksella" - jos haluaa. (Se miten mahdolliset ongelmat "takuutähdessä" sitten Suomessa hoidettaisiin on asia johon en osaa enkä halua ottaa kantaa. Kukin olkoon uskossaan autuas ; )