Ke-jetronic määränjakaja
Ke-jetronic määränjakaja
Onko kukaan kunnostanut omaansa esim ebaystä saatavilla sarjoilla?
Itsellä cupeessa (300 24)havaitsin määränjakajan vuotavan kun auton sammutettua ilmanputari irti
määränjakajan läppää painaessa muutaman sekunnin,rupeaa bensa valumaan määränjakajan keskitappia myöden
imusarjan pohjalle.
Tämä on se merkki että osa vaatii kunnostusta ja monet käyntihäiriöt saattaa tällä poistua,mutta itsellä
ei viellä ks osan kunnostuksesta ole kokemusta,joten sitä kaivataan.
Löysin myös netistä aika pätevän tuntuset korjaus ohjeet määränjakajaan,on vaan sellaset ohjeet ,ettei omat työkalut riitä..
Onko asiantuntijaa tähän?
Itsellä cupeessa (300 24)havaitsin määränjakajan vuotavan kun auton sammutettua ilmanputari irti
määränjakajan läppää painaessa muutaman sekunnin,rupeaa bensa valumaan määränjakajan keskitappia myöden
imusarjan pohjalle.
Tämä on se merkki että osa vaatii kunnostusta ja monet käyntihäiriöt saattaa tällä poistua,mutta itsellä
ei viellä ks osan kunnostuksesta ole kokemusta,joten sitä kaivataan.
Löysin myös netistä aika pätevän tuntuset korjaus ohjeet määränjakajaan,on vaan sellaset ohjeet ,ettei omat työkalut riitä..
Onko asiantuntijaa tähän?
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Näin niinkuin valmiiksi,jahka ens viikolla haetaan auto talviseisokista kesän rientoihin..

Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Venäläiset vaihtavat ihan perus avaimilla eli sirpillä ja vasaralla sen määriksen tiivisteet ..kahdessakin videossa..etsipä lisää sieltä....tärkein pointti on toi keski mutterin ja tapin sama korkeus kuin ennen purkua...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Ke-jetronic määränjakaja
On tullut kunnostettua tosin v8 määriksiä mutta periaate sama.
Tuohon plungeriin saa myös erikseen oman tiivisteen, jos koitat vaikka ensin sen vaihtaa.
Ei se ihan mikään läpihuutojuttu tuo kunnostus mutta onnistuu jos on tarkka ja huolellinen.
Tuohon plungeriin saa myös erikseen oman tiivisteen, jos koitat vaikka ensin sen vaihtaa.
Ei se ihan mikään läpihuutojuttu tuo kunnostus mutta onnistuu jos on tarkka ja huolellinen.
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Riittäsköhän se jos digitaali työntömitalla ottas tarkan lukeman ylös,ja laittas just samaa kohtaa mitä oli kasauksen jälkeen?
Ei yhtää huvittas käydä seoksii säätelemään,kun ei ole ilmeisesti niihin koskaan tässä autossa koskettu..ja päästötkin erittäin hyvät.
Ei yhtää huvittas käydä seoksii säätelemään,kun ei ole ilmeisesti niihin koskaan tässä autossa koskettu..ja päästötkin erittäin hyvät.
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Kyllä työntömitalla saat ihan riittävän tarkkuuden, muistaakseni 0,6mm tehdas asetus. mutta se vanha mitta tietysti jos ei mitään murheita ole ollut.asdf kirjoitti:Riittäsköhän se jos digitaali työntömitalla ottas tarkan lukeman ylös,ja laittas just samaa kohtaa mitä oli kasauksen jälkeen?
Ei yhtää huvittas käydä seoksii säätelemään,kun ei ole ilmeisesti niihin koskaan tässä autossa koskettu..ja päästötkin erittäin hyvät.
Re: Ke-jetronic määränjakaja
jes,laitampa sarjan tilaukseen..ja samalla ultraääni pesukoneen 

Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Ja tilattu,ebaystä hintaan 98,8e..nyt sormet syyhyten ototellaan..

Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
http://www.cis-jetronic.com/public_doc/07.3-0997-06.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
osaakos kukaan sanoa..tolla videolla kun mitataan määränjakajan sylinteri kohtaisten määrän säätävän tapin arvoa tasopintaan nähden,niin tehdäänkö tuo mittaus sen tapin pohjalle,vai sen tasalle,kun tuo pää on puol pallomainen,niinkun näyttäs olevan ton kaverin mittalaitteen pääkin
Sain justiinsa uudet tiivisteet,osat pesty ultraääni pesussa,ja tarttes alkaa kasaamaan,kävi niin,että pesun jälkeen tietty nuo 6 tappia missä on kierre,ovat muuttaneen paikkaansa
Kaveri saa tolla omalla kellolla yhdeksi arvoksi 5,25milliä,ja ajattelin säätää kaikki tuon arvon mukaan,tietäs vaan että kummalla tavalla..
osaakos kukaan sanoa..tolla videolla kun mitataan määränjakajan sylinteri kohtaisten määrän säätävän tapin arvoa tasopintaan nähden,niin tehdäänkö tuo mittaus sen tapin pohjalle,vai sen tasalle,kun tuo pää on puol pallomainen,niinkun näyttäs olevan ton kaverin mittalaitteen pääkin
Sain justiinsa uudet tiivisteet,osat pesty ultraääni pesussa,ja tarttes alkaa kasaamaan,kävi niin,että pesun jälkeen tietty nuo 6 tappia missä on kierre,ovat muuttaneen paikkaansa
Kaveri saa tolla omalla kellolla yhdeksi arvoksi 5,25milliä,ja ajattelin säätää kaikki tuon arvon mukaan,tietäs vaan että kummalla tavalla..
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Ne linjapaineen säätöruuvit ovat kyllä kaikki samanlaisia mutta tietysti jokainen linjalähtö voi olla säädetty eri korkeuteen, kyllä kai mittasit ne ja merkitsit ylös.
Mittaus sinne uran pohjaan kellolla on oikea tapa.
Voi myös mitata toiselta puolelta mutta itse koin ainakin hankalaksi juuri sen kuusiokolon takia.
Mittaus sinne uran pohjaan kellolla on oikea tapa.
Voi myös mitata toiselta puolelta mutta itse koin ainakin hankalaksi juuri sen kuusiokolon takia.
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Ruuvin pohjasta,ok kiitän.
Joo..luulin että niiden ruuvien vastapuolella olevat kuusiokolot pitävät niitä paikallaan,joten en ottanut arvoja ylös.
Meinasin että en vaihda kuusiokolo ruuvien alla olevia alumiini rikkoja,etten sotke säätöjä,noh näin kävi
Kyselin tolta cis jetronicilta ohjearvon sieltä ruuvin pohjasta mitattuna.
Joo..luulin että niiden ruuvien vastapuolella olevat kuusiokolot pitävät niitä paikallaan,joten en ottanut arvoja ylös.
Meinasin että en vaihda kuusiokolo ruuvien alla olevia alumiini rikkoja,etten sotke säätöjä,noh näin kävi
Kyselin tolta cis jetronicilta ohjearvon sieltä ruuvin pohjasta mitattuna.
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Käsittääkseni nuo säädetään aina boschin penkissä ja tuo linjalähtöjen ohjearvo on sellainen mistä lähdetään liikkeelle.
On sitten pikkasen herkkiä liikkumaan ne ruuvit, melkein puhaltamalla pyörii.
Itse rakentelin sellaisen testipenkin itse jossa mittasin virtauksen jokaiselle suutinlinjalle erikseen ja samalla sai säädettyä.
Ota nyt vielä suuttimet irti ja pese ultralla nekin jos et uusia laita.
Joka tapauksessa onnea kasaukseen....tarvitset sitä heh
On sitten pikkasen herkkiä liikkumaan ne ruuvit, melkein puhaltamalla pyörii.
Itse rakentelin sellaisen testipenkin itse jossa mittasin virtauksen jokaiselle suutinlinjalle erikseen ja samalla sai säädettyä.
Ota nyt vielä suuttimet irti ja pese ultralla nekin jos et uusia laita.
Joka tapauksessa onnea kasaukseen....tarvitset sitä heh
Re: Ke-jetronic määränjakaja
tuntuu olevan herkkiä joo kun pesussa irtoloili miltei kokonaan..joo suuttimet ja kaikki on irrotettu ja pesussa käytetty
valmista olis kaikki kasausta varten kunhan vaan jonkin tolkun arvon saan noihin linjalähdön säätöihin..hitto ku ei tajun et ne millää oo lukittu kiinne..noh seuraavalla kerralla muistan taatusti
Keskimutterin ja sen varsinaisen kiinnitysmutterin etäisyyden katoin aluksi,ja sain 0,01-0,05 heitolla samoja tuloksia kun tossa ohjeessa
ollut 0,58mm...huhuhuh
valmista olis kaikki kasausta varten kunhan vaan jonkin tolkun arvon saan noihin linjalähdön säätöihin..hitto ku ei tajun et ne millää oo lukittu kiinne..noh seuraavalla kerralla muistan taatusti

Keskimutterin ja sen varsinaisen kiinnitysmutterin etäisyyden katoin aluksi,ja sain 0,01-0,05 heitolla samoja tuloksia kun tossa ohjeessa
ollut 0,58mm...huhuhuh
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
nonih,kasaaa saatiin.käytin koneistamossa jotta mittaavat sylinteri kohtasen syötön tarkalleen saamaani ohjearvoon.
pistin autoon kiinni,ja kyllähän se jotenkin pelaa,tehot kadonnu,välillä röpeltää yms
aikasemmin ei juuri mitään oireita,tein tän siis ennalta ehkäsevänä työnä..(paitsi että keskitapin tiiviste kyllä vuosi)
noh..näyttäs siltä,että 750egellä saa ihan uuden..taidampa pistää tilaukseen,ei noista hyviä enää korjaamalla saa..(että keljuttaa)
pistin autoon kiinni,ja kyllähän se jotenkin pelaa,tehot kadonnu,välillä röpeltää yms
aikasemmin ei juuri mitään oireita,tein tän siis ennalta ehkäsevänä työnä..(paitsi että keskitapin tiiviste kyllä vuosi)
noh..näyttäs siltä,että 750egellä saa ihan uuden..taidampa pistää tilaukseen,ei noista hyviä enää korjaamalla saa..(että keljuttaa)
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Taidan viellä huomenna kokeilla sitä venäläisten tapaa,ennenkun heitä leipää vettä pitkin tolla..
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Meinaan,että tossa videossa ne näkyy avaavan ruuvit kokonaan ja kiertävän sen jälkeen kiinni kolme kierrosta..
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Elä nyt vielä luovuta, itsekkin jouduin 3 krt avaamaan ja kasaamaan uudestaan.
Siis löysit jostain pajan jossa oli vielä boschin säätölaitteet.
Nuohan säädetään kolmessa osassa eli tyhjäkäynti syöttö cc/min, puolikaasu cc/min ja täysikaasu cc/min.
Kyllä siitä huoltamalla ihan hyvä tulee malttia vaan.
Voi olla, että ne jouset ei ole aivan kohdallaan, silloin ylä ja alapaineet heittää.
pura vielä kokonaan ja ikäänkuin ruuvaat ne valkoiset muoviprikat kiinni jousiin ja kasatessa jätä n. 10mm väli jolloin saat paineltua niitä prikkoja, että ovat varmasti linjalähtöjen kohdilla.
Siis löysit jostain pajan jossa oli vielä boschin säätölaitteet.
Nuohan säädetään kolmessa osassa eli tyhjäkäynti syöttö cc/min, puolikaasu cc/min ja täysikaasu cc/min.
Kyllä siitä huoltamalla ihan hyvä tulee malttia vaan.
Voi olla, että ne jouset ei ole aivan kohdallaan, silloin ylä ja alapaineet heittää.
pura vielä kokonaan ja ikäänkuin ruuvaat ne valkoiset muoviprikat kiinni jousiin ja kasatessa jätä n. 10mm väli jolloin saat paineltua niitä prikkoja, että ovat varmasti linjalähtöjen kohdilla.
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Toisinpäin eli kokonaan kiinni ja 3-3,5 kierrosta aukiasdf kirjoitti:Meinaan,että tossa videossa ne näkyy avaavan ruuvit kokonaan ja kiertävän sen jälkeen kiinni kolme kierrosta..
Re: Ke-jetronic määränjakaja
En luovuta en..tällähetkellä vaan ottaa aivoon melko reippaasti..muutama päivä tehty ton eteen..en löytänyt, vaan sain tietooni muuta kautta "oikeat arvot" Eli näiden tiivisteiden valmistajalta,ja käytin sitte sitä määriksen alempaa osaa koneistamossa jotta mittaavat ja säätävät ne ruuvit näihin arvoihin.
Joo toi miutakin askarrutti,kun sitä kasasin,että menikö ne kaikki osaset siellä kuitenkaan oikein..
Kävin just tuol pilkkopimeen rivarin pihal irrottaas määriksen..(toki oli emäntä näyttää valoa taskulampulla)olkoo nyt tos huomisee asti nii mietin mitä teen..ehkä se
oivallus tulee muutaman oluen jälkeen...
?
Joo toi miutakin askarrutti,kun sitä kasasin,että menikö ne kaikki osaset siellä kuitenkaan oikein..
Kävin just tuol pilkkopimeen rivarin pihal irrottaas määriksen..(toki oli emäntä näyttää valoa taskulampulla)olkoo nyt tos huomisee asti nii mietin mitä teen..ehkä se
oivallus tulee muutaman oluen jälkeen...

Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
ahaa..eli kiinni ja auki..kiitän korjauksesta
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
No tuosta mittauksesta muualla ei ollut sitten mitään apua ne ruuvit liikkuu jo heiluttaessa miten sattuu.
Ei muuta kun purat vielä ja kasaat sen huolellisesti uudestaan.
Ja kun ei noita mittoja ole ylhäällä noihin linjalähtöihin niin säädä neukkutyyliin.
Ei muuta kun purat vielä ja kasaat sen huolellisesti uudestaan.
Ja kun ei noita mittoja ole ylhäällä noihin linjalähtöihin niin säädä neukkutyyliin.
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Näin tarttee sitte vissii tehdä..aamusessa kanuunassa kun herään niin rupean työstämään..
Ei muutaku hyvää iltaa SEC560
Ilmotellaan miten käy,nyt olutta lisää
Ei muutaku hyvää iltaa SEC560

Ilmotellaan miten käy,nyt olutta lisää

Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Homma jatkuu,Sain lisää ohjeita:
Answer 1) - If you already mess with these values – in assembly – use
factory setting – 4.5mm !!!WITH metal cap.
Answer 2) - From inside (like on the photos)
Answer 3) - External measurements are incorrect (same mechanics use it
with 3.5 turns on the screws).
Fuel flow on each channel for your Fuel Distributor 0438101043 is
160-170 cm/3 for full throttle.
Victor Flek,
Support Group of APM
Avaan nyt määriksen uudelleen ja säädän tapit kuppien kanssa tohon 4,5milliin,aikasemman 5,25millin sijasta(ilman kuppeja
ruuvin pohjasta mitattuna)
Katotaas kui äijän käy...
Answer 1) - If you already mess with these values – in assembly – use
factory setting – 4.5mm !!!WITH metal cap.
Answer 2) - From inside (like on the photos)
Answer 3) - External measurements are incorrect (same mechanics use it
with 3.5 turns on the screws).
Fuel flow on each channel for your Fuel Distributor 0438101043 is
160-170 cm/3 for full throttle.
Victor Flek,
Support Group of APM
Avaan nyt määriksen uudelleen ja säädän tapit kuppien kanssa tohon 4,5milliin,aikasemman 5,25millin sijasta(ilman kuppeja
ruuvin pohjasta mitattuna)
Katotaas kui äijän käy...
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Nää oli sitte ohjeet vaan 6 pyttysiin..jos joku on noista kiinnostunut
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
No niin eli homma jatkuu hyvä älä luovuta.asdf kirjoitti:Homma jatkuu,Sain lisää ohjeita:
Answer 1) - If you already mess with these values – in assembly – use
factory setting – 4.5mm !!!WITH metal cap.
Answer 2) - From inside (like on the photos)
Answer 3) - External measurements are incorrect (same mechanics use it
with 3.5 turns on the screws).
Fuel flow on each channel for your Fuel Distributor 0438101043 is
160-170 cm/3 for full throttle.
Victor Flek,
Support Group of APM
Avaan nyt määriksen uudelleen ja säädän tapit kuppien kanssa tohon 4,5milliin,aikasemman 5,25millin sijasta(ilman kuppeja
ruuvin pohjasta mitattuna)
Katotaas kui äijän käy...
No taitaa olla hankala mitata tuo etäisyys niihin linjalähtöihin jos ne metallikupit paikoillaan mutta voihan sitä yrittää.
Tuota virtausta et saa mitenkään selville ilman testipenkkiä.
Muistaakseni 10% heitto on sallittu eri sylinterien virtauksissa.
Luulen että jos olet tarkkana, että saat kasusvaiheessa ne jouset hienosti joka linjalahtöjen kohtaan ja se keskiakseli jossa ne pienet o renkaat on tarkasti linjalähtöjen kohdalle niin eiköhän se sitten siitä.
Re: Ke-jetronic määränjakaja
ITS ALIVE!!!!!!!!!!!!!
Käytin kolme tuntia aikaa määrikseen purkamiseen ja kasaamiseen,säädin keskitapin mutterin ohjearvoon(0,6mm)
sitte säädin ne 6 ruuvia tohon 0,45milliin (lautasten kanssa) tarkistin kaikki moneen kertaan oikein hieromalla.Määris kasaan ja autoon kiinni.(kaikki oli sisällä muuten omilla paikoillansa,mutta kohdistusta käänsin aivan pikkusen,ehkä millin tai kaksi)
Coupelainen lähti käyntiin melko hyvin,ei kuitenkaan käynyt tyhjäkäyntiä kovin mallikkaasti,käytii sitte emännänkaa heittää motarilla
lenkki,tämän jälkeen käynti oli jo parempi,haistelin homman niin,että taitaa käydä laihalla,käänsin seosta puoli kierrosta kiinnipäin
Tämän jälkeen käynti muuttu todella hyväksi,on kierrosherkkä on vetoja,ja naaman voi tunkea pakoputkee kiinni,eikä haise nokassa.
ja mikä parasta:ei minkäänlaisia röpellyksiä kuumalla koneella kauppareissun jälkeen tms
Ainoa mistä huomaa ettei käynti ole uudenveronen on kun avaan oven,niin lasi väräjää aivan pienen aavistuksen,korjautunee uusilla siittimillä..
Täähän menee nyt ihan hehkuttamiseks..taikuri on itsekin tyytyväinen
:)
Ens viikolla sitte viellä päästöt ottaa samasta paikasta missä käytin leimalla viikko sitte,jotta saa samat hyvät arvot takasin
Sen kunniaksi grilli käyntiin ja ronkelo auki!
Käytin kolme tuntia aikaa määrikseen purkamiseen ja kasaamiseen,säädin keskitapin mutterin ohjearvoon(0,6mm)
sitte säädin ne 6 ruuvia tohon 0,45milliin (lautasten kanssa) tarkistin kaikki moneen kertaan oikein hieromalla.Määris kasaan ja autoon kiinni.(kaikki oli sisällä muuten omilla paikoillansa,mutta kohdistusta käänsin aivan pikkusen,ehkä millin tai kaksi)
Coupelainen lähti käyntiin melko hyvin,ei kuitenkaan käynyt tyhjäkäyntiä kovin mallikkaasti,käytii sitte emännänkaa heittää motarilla
lenkki,tämän jälkeen käynti oli jo parempi,haistelin homman niin,että taitaa käydä laihalla,käänsin seosta puoli kierrosta kiinnipäin
Tämän jälkeen käynti muuttu todella hyväksi,on kierrosherkkä on vetoja,ja naaman voi tunkea pakoputkee kiinni,eikä haise nokassa.
ja mikä parasta:ei minkäänlaisia röpellyksiä kuumalla koneella kauppareissun jälkeen tms
Ainoa mistä huomaa ettei käynti ole uudenveronen on kun avaan oven,niin lasi väräjää aivan pienen aavistuksen,korjautunee uusilla siittimillä..
Täähän menee nyt ihan hehkuttamiseks..taikuri on itsekin tyytyväinen

Ens viikolla sitte viellä päästöt ottaa samasta paikasta missä käytin leimalla viikko sitte,jotta saa samat hyvät arvot takasin

Sen kunniaksi grilli käyntiin ja ronkelo auki!
Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Niin,ja kiitoksia sec560:lle kannustuksesta 

Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Hienoa että toimii.
Käyppä vielä hakemassa sellainen miattari mistä voit lukea pulssihuhteen, vaikka biltma n. 50e.
saat seokset kohdilleen.
ja hei korkki auki ei nää niin vakavia asioita ole vaikka välilllä harmittaakin kjeh
Käyppä vielä hakemassa sellainen miattari mistä voit lukea pulssihuhteen, vaikka biltma n. 50e.
saat seokset kohdilleen.
ja hei korkki auki ei nää niin vakavia asioita ole vaikka välilllä harmittaakin kjeh
Re: Ke-jetronic määränjakaja
korkki on avautunut..Nojoo.. eihän se ole kun auto vaan,mutta kyllä se sapettaa silti jos paskana on
Mut joo pääasia että nyt käy hyvin
Mistä ja miten tolla mittarilla mitataan ja mitä sen pitäs sitte näyttää? vai lambadan johdoista..


Talossa:
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
300ce 24v -90
c200 kompressor 2002
sl 500 -96
ex 300ce 24v -90
ex 300ce 24v -90
ex 3,4 amg 300e 24v -92
ex 500sec -84 amg look
ex 2.3 16v 190e -86
ex 2.3 16v 190e -84
Ascona B 2.0E
Re: Ke-jetronic määränjakaja
Ei tarvi erikseen ostaa mittaria, jos löytyy yleismittari. DC-jännitteen mittauksella selviää.
http://www.landiss.com/mixture.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.landiss.com/mixture.htm" onclick="window.open(this.href);return false;