On kyllä ihmeellistä mutta totta. En voi ymmärtää tätä asiaa lainkaan. Lisäksi Turun seudulla on ihan tiettyjä paikkoja jossa kone alkaa hyytymään ja nykimään, lähinnä maskun keskustan liepeillä sekä Turun matkahuollon lähettyvillä. En kyllä ymmärrä . Kuulostaa vitsiltä mutta totta on .
Hyytyy ja hidastaa kun pitää kaasua samassa, kunnes vaihdan piemmälle vaihteelle ja kaasuttelen jolloin voi rajummin nykäistä eteenpäin ja jatka taas ok.
Onkohan täällä Varsinais-Suomessa jotain suositeltavaa ihmistä joka ymmärtää näiden mersun henkimaailman asioiden päälle...
JOS olisit Tamperelainen, ongelmasi ei olisi ollenkaan harvinainen valitettavsti en varsinaiseen ongelmaan tiedä luotettavaa vastausta... liittynee polttoaineeseen ja sen saantiin
Sarmas kirjoitti:C-180 W202 -94 mallia tämä kulkine.
Star-diagnosis laitteella pääsee näkemään kyseisen auton henkimaailman asioita.
YV:llä voisin ohjata starin käyttäjän pakeille Turussa. Muuten tuohon vikaan ei osaa sanoa juuta tai jaata.
Voisin ostaa kulkineesi jos on myytävänä...jos on kutakuinkin ruosteeton ja alusta kunnossa.
Kiitos, laita vaan viestiä. Pohja on hyvä, maalipinta sivuilta ja takaluukun lukon kohdalta ruosteessa. Aion kyllä pitää
tämän yksilön loppuun asti, sen verran on jo taisteltu yhdessä .
Toinen asia mikä on loogisesti esiintynyt; Kylmäkäynnnistyksen jälkeen toimii paremmin kuin seuraavalla kertaa käynnistettäessä. Silloin voivat kierrokset heilua vaikka aiemmin kylmäkäynnistyksen jälkeen koneen jo ollessa lämmin, olisivat olleet todella tasaiset. Itse epäilen lambda-anturia tai jotain metalli osaa joka laajenee ja vaikuttaa käynnistyksen yhteydessä "johonkin". Sen verran vähän on oikeasti teknistä tietoutta että ainoastaan edellisten ongelmien kautta olen oppinut jotain.
Sarmas kirjoitti:
Kiitos, laita vaan viestiä. Pohja on hyvä, maalipinta sivuilta ja takaluukun lukon kohdalta ruosteessa. Aion kyllä pitää
tämän yksilön loppuun asti, sen verran on jo taisteltu yhdessä .
Varmista diagnoosin hinta etukäteen. Muuten rumiluksen lasku todennäköisesti suurempi kuin autosi arvo.
Sarmas kirjoitti:Toinen asia mikä on loogisesti esiintynyt; Kylmäkäynnnistyksen jälkeen toimii paremmin kuin seuraavalla kertaa käynnistettäessä. Silloin voivat kierrokset heilua vaikka aiemmin kylmäkäynnistyksen jälkeen koneen jo ollessa lämmin, olisivat olleet todella tasaiset. Itse epäilen lambda-anturia tai jotain metalli osaa joka laajenee ja vaikuttaa käynnistyksen yhteydessä "johonkin". Sen verran vähän on oikeasti teknistä tietoutta että ainoastaan edellisten ongelmien kautta olen oppinut jotain.
mulla ainakin itellä suht samaa teki ilmamassamittarin ollessa rikki.. käynnistyksen jälkeen kierrokset pilkki, kunnes tasaantu ja sitten ei mitään ongelmaa taas.. nyt on anturin liittimessä vikaa ( tai johdoissta ) ja vähän hyytyilee kanssa välillä, mutta taas kohta alkaa pelaa ilman mitään..
Viimeksi muokannut janjokinen, La 08.04.2017 12:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikäpä ei toimisi paremmin missä tahansa muualla kuin Turussa ? En näe tuossa mitään epätavallista, ellei tartuta siihen ettei Tampereellakaan kovin moni asia toimi
Mutaman vuoden päästä ei Tampereella edes tarvitse Mersun toimia, kun RATIKKA valmistuu Sitten myyn merssut pois ja lahjoitan rahat kommareille, ostan fillarin ja äänestän vihreitä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Turkkulainen istu penkilla,joenrannassa ja katseli maailman menoa.
Ohi kaveli Tamperelainen,jolla oli lippiksenlippa taaksepain. Turkkulainen huomas sen ja hihkas;Hei mistas tommottii lippiksi saa ostaa
Kiitos ny vaan vitseistä . Olen itse miettinyt tuota lambda-anturia viaksi tuohon kuumakäynnistyksen jälkeiseen 'humppaamiseen' tyhjäkäynnillä. Jos ajan pidemmän aikaa niin se loppuu.Onkohan tuo lambda-anturin vaihto puuhaa jota voisi itse yrittää vai voiko aiheuttaa jotain peruuttamatonta tuhoa?
PS. Helsingissäkin auto toimi ok.
Välillä tulee käytyä Turussakin ja aina tuntuu yhtä hauskalta kiertoliittymissä oleva kyltti "ei huvitteluun, vain yksi kierros!"
No tasapuolisuuden nimissä : miten saa tamperelaisen sekoamaan? Vie tämän pyöreään huoneeseen ja sanoo, että nurkassa on mustaamakkaraa....
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99