W212 -2009 raportti
W212 -2009 raportti
Vaihdoin -09 W212 220 CDI autoni muutaman vuoden uudempaan samanlaiseen => nyt on hyvä hieman summailla:
- ostettaessa oli 96 tkm, viime viikolla 320 tkm kun vaihdoin pois
- saksan tuonti
- eleganse varustus
- on kestänyt erittäin hyvin: koko aikana tehnyt huoltojen lisäksi kolme korjausta => vasemman peilin vilkku lakkasi toimimasta (koko sisus uusi, 150e), turbon joku paineanturi meni (osa 60, vaihto 100e), takapään jarrupalat vaihdoin itse
HUOM: etupää jarrupalat oli alkuperäiset ja ajettu 320 tkm !!!!!!!!!!
Öljyn vaihdot tehnyt itse (20 tkm välein) ja pari kertaa oli "B-huollon" tapaisessa oikealla pajalla
- keskikulutus tankkauksista laskien koko matkalta 5.42 L/100 km
- valot oli H7: on ne aika surkeat, varsinkin kun edellisessä W211 oli Xenonit
- ei ollut lampunpesimiä, joita olisi todella kaivannut
- lämmityslaite ei niin hyvä kuin W211, jossa pystyi portaattomasti säätämään ylös/alas lämpöä => tässä on vain 3 asentoa ==> välillä jöutuu vaihtelemaan jotta lasit pysyy auki
- kori oli täysin ruosteeton ja hyvässä kiillossa: tästä kiitos kuuluu sille että joka syksy siihen suoritettiin ns. kovavahaus
- tää oli sit alkupään mallisarjaa, jossa oli niitä nokkaketju/nokkaratas ongelmia: Veholle moitteet siitä että eivät suostuneet vaihtamaan niitä takuuseen ennenkuin kuulemma kuuluu kunnolla ääntä ==> tää oli yksi syy että vaihdoin ajoissa, muuten olisin ehkä ajanut vielä satkun
Aika paljon kuulee valituksia että W212 on huonolaatuinen. Voi olla että minulla on käynnyt vain tuuri, mutta on kyllä kestänyt hyvin. Toivottavasti tää uusi kestää yhtä hyvin: samanlainen 220 CDI, Avantgarde varustuksella, Suomi-auto, 7-vaihteinen loota, 2014 malli ja 40 tkm ajettu.
- ostettaessa oli 96 tkm, viime viikolla 320 tkm kun vaihdoin pois
- saksan tuonti
- eleganse varustus
- on kestänyt erittäin hyvin: koko aikana tehnyt huoltojen lisäksi kolme korjausta => vasemman peilin vilkku lakkasi toimimasta (koko sisus uusi, 150e), turbon joku paineanturi meni (osa 60, vaihto 100e), takapään jarrupalat vaihdoin itse
HUOM: etupää jarrupalat oli alkuperäiset ja ajettu 320 tkm !!!!!!!!!!
Öljyn vaihdot tehnyt itse (20 tkm välein) ja pari kertaa oli "B-huollon" tapaisessa oikealla pajalla
- keskikulutus tankkauksista laskien koko matkalta 5.42 L/100 km
- valot oli H7: on ne aika surkeat, varsinkin kun edellisessä W211 oli Xenonit
- ei ollut lampunpesimiä, joita olisi todella kaivannut
- lämmityslaite ei niin hyvä kuin W211, jossa pystyi portaattomasti säätämään ylös/alas lämpöä => tässä on vain 3 asentoa ==> välillä jöutuu vaihtelemaan jotta lasit pysyy auki
- kori oli täysin ruosteeton ja hyvässä kiillossa: tästä kiitos kuuluu sille että joka syksy siihen suoritettiin ns. kovavahaus
- tää oli sit alkupään mallisarjaa, jossa oli niitä nokkaketju/nokkaratas ongelmia: Veholle moitteet siitä että eivät suostuneet vaihtamaan niitä takuuseen ennenkuin kuulemma kuuluu kunnolla ääntä ==> tää oli yksi syy että vaihdoin ajoissa, muuten olisin ehkä ajanut vielä satkun
Aika paljon kuulee valituksia että W212 on huonolaatuinen. Voi olla että minulla on käynnyt vain tuuri, mutta on kyllä kestänyt hyvin. Toivottavasti tää uusi kestää yhtä hyvin: samanlainen 220 CDI, Avantgarde varustuksella, Suomi-auto, 7-vaihteinen loota, 2014 malli ja 40 tkm ajettu.
Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
Re: W212 -2009 raportti
Samoin olen tyytyväinen. Ei yhtään vikatilaa, eikä moottorin häiriöitä 27-187tkm. Moottorin tukikumit ja alipainepumppu vaihdettu tyyppiviaksi laskettavista.
W213 220d +W242 electric drive
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: W212 -2009 raportti
Hyviä ovat olleet, kokemuksia ammattikäytöstä. Ensin oli pari 350 cdi:tä, joista jälkimmäinen 4matic. Siinä airmaticin takia pari kertaa vietiin hinurilla veholle, muutoin ei ongelmia, ja ovathan ne ilmajousetkin oikeastaan kulutusosia. Tämä kyseinen auto jäi kollegalle yksityiskäyttöön, nykyään siinä taitaa olla jonkin matkaa yli 300 tkm. Myös pari 300 hybridiä ollut, niissä jonkin verran ongelmia, eikä ollut muutenkaan kovin miellyttäviä ajettavia voimalinjan puolesta. Sport-modella ihan ok, ja silloin voimaakin on ihan kohtalaisesti.
Nyt on vieläkin käytössä pari facelift 220cdi:tä, molemmissa pitkästi yli 300 tkm, eikä ole ollut ongelmia kulutusosien lisäksi. Start-stop aiheuttanut välillä harmaita hiuksia, ei ole välttämättä lähtenyt enää käyntiin jarrua nostassa tai edes kaasua painaessa liikennevaloista lähtiessä. Itse olen kuitenkin tottunut painamaan eco-napista aina systeemin pois päältä lähtiessä, joten en ole henk. koht. ongelmaa huomannut. Monessa mielessä vielä täysin uuteen verrattavia autoja, asiakkaat hämmästelee, että kuinka tällä voi olla menty jo 330 tkm. Eräs vantaalainen taksi kertoi ajaneensa omalla w212 faceliftillä 600tkm reilussa parissa vuodessa, ja kulutusosien lisäksi laturi vaihdettiin kolme kertaa.
Se täytyy kyllä sanoa, että perus avantgarde 220cdi versus 350 cdi + airmatic on kyllä aivan kuin eri maailmasta. Jos itselleni tuollaista ostaisin, en kyllä kahta kertaa miettisi noiden konfiguraatioiden välillä.
Nyt ollut heinäkuusta saakka ensimmäinen w213, siinä vasta noin 80tkm. Katsotaan osoittautuuko yhtä hyväksi!
Nyt on vieläkin käytössä pari facelift 220cdi:tä, molemmissa pitkästi yli 300 tkm, eikä ole ollut ongelmia kulutusosien lisäksi. Start-stop aiheuttanut välillä harmaita hiuksia, ei ole välttämättä lähtenyt enää käyntiin jarrua nostassa tai edes kaasua painaessa liikennevaloista lähtiessä. Itse olen kuitenkin tottunut painamaan eco-napista aina systeemin pois päältä lähtiessä, joten en ole henk. koht. ongelmaa huomannut. Monessa mielessä vielä täysin uuteen verrattavia autoja, asiakkaat hämmästelee, että kuinka tällä voi olla menty jo 330 tkm. Eräs vantaalainen taksi kertoi ajaneensa omalla w212 faceliftillä 600tkm reilussa parissa vuodessa, ja kulutusosien lisäksi laturi vaihdettiin kolme kertaa.
Se täytyy kyllä sanoa, että perus avantgarde 220cdi versus 350 cdi + airmatic on kyllä aivan kuin eri maailmasta. Jos itselleni tuollaista ostaisin, en kyllä kahta kertaa miettisi noiden konfiguraatioiden välillä.
Nyt ollut heinäkuusta saakka ensimmäinen w213, siinä vasta noin 80tkm. Katsotaan osoittautuuko yhtä hyväksi!
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: W212 -2009 raportti
Itse myös kuullut monelta suunnalta, että W212 kestää hyvin eikä kilometrit näy missään. Parempaan suuntaan on menty W211 ajoista. W211 hinnat on kyllä suhteessa korkealla, kun vertaa W212 hintoihin
E63s AMG
Re: W212 -2009 raportti
Onko nyt sitten aika muuttunut, sillä ennen oli vallassa uskomus, että kannattaa mieluummin ostaa 300 tkm ajettu MB 200 tkm ajetun sijaan, sillä
enemmän ajetussa on jo tehty kaikki vaadittavat korjaukset?
enemmän ajetussa on jo tehty kaikki vaadittavat korjaukset?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: W212 -2009 raportti
Mersu-henkinen vakikatsastusmies totesi itselle, että 212 on niveliltään hyvä ja heitti lonkalta että 300000 km menee. W211:ssahan pitää joka leimalle joku uusia.
Re: W212 -2009 raportti
- Jakoketju tarkistettu pienen rallatuksen vuoksi ~150tkm. Ketju OK, kiristin vaihdettu. Ääni katosi. (Tehtaan GW 20% kustannuksista).
- Alipainepumppu rallattaa jarruttaessa. Vaihdettu uuteen 160tkm.
- Penkinlämmittimen elementti poikki. Amerriikan foorumeilla tuntuu olevan tyyppivika, Suomessa suhteutettuna hämmästyttävän vähän juttua.
- Takajarrut, levyt ja palat, uusittu 143tkm.
- Etujarrupalat 154tkm, levyt ok.
Eiköhän tässä ala olla tyyppiviat korjattu
Täytyy kyllä myöntää, että mulla on paha allergia kaikille "pikkuvioille" ja "sivuäänille", joten tulee ehkä aika herkästi tartuttua mielenterveyden vuoksi ongelmaan
Kilometrit ei tosiaan näy ajossa, päältä eikä sisältä
- Alipainepumppu rallattaa jarruttaessa. Vaihdettu uuteen 160tkm.
- Penkinlämmittimen elementti poikki. Amerriikan foorumeilla tuntuu olevan tyyppivika, Suomessa suhteutettuna hämmästyttävän vähän juttua.
- Takajarrut, levyt ja palat, uusittu 143tkm.
- Etujarrupalat 154tkm, levyt ok.
Eiköhän tässä ala olla tyyppiviat korjattu


Kilometrit ei tosiaan näy ajossa, päältä eikä sisältä

S212 250CDI
Re: W212 -2009 raportti
Samalla tavalla ehkä edelleen, mutta nyt saa satkun pistää lisää eli osta ennemmin 400 tkm ajettu kuin 300 tkm niin siihen on sitten aikakin jarrut jo tehty uudestaan. Muistelen W124 aikaa niin esim. alipainepumppu ja laturi kestivät sellaisen 200 tkm => vaihtoon. Itse moottori kesti helposti 500 tkm.sportsman kirjoitti:Onko nyt sitten aika muuttunut, sillä ennen oli vallassa uskomus, että kannattaa mieluummin ostaa 300 tkm ajettu MB 200 tkm ajetun sijaan, sillä
enemmän ajetussa on jo tehty kaikki vaadittavat korjaukset?
Mersu-putki: 1.700.000 km ja lisää tulee
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
200D -67, 220D W115 -72, 220D W123 -77, 200D W124 -86, 200D W124 -90, 300D W124 -90, E 270 CDI W210 -00, E 270 CDI W211 -02, E 220 CDI W211 -06, E 220 CDI W212 -09, E 220 CDI W212 -14, GLC 250d -16
Re: W212 -2009 raportti
Hei, onko minkä hintaiset vaihtaa nuo moottorin tukikumit? Vm.09 300tkm ajettu 220cdi. Pari kertaa nimittäin ravistellu kylmä startissa niin, että jos ois kahvia ollu niin ei olis kupissa pysynyt. Muuten ollu huoleton auto, alkup. jarrupalat piti vaihtaa 250tkm kohalla ja samoihin aikoihin 2kpl antureita, oisko ilmamäärä ja joku turbon anturi ollu, halvat anturit n. 100e oli kalliimpi. Jakoketju vähä jänskättää, mutta ei kyllä yhtään ääntä pidä vielä. 

Re: W212 -2009 raportti
Oikea purattaa joko hiukkaspöntön tai laturin yhden ahtimen mallissa. Hiukkaspöntön ja pakoputken pantaan kun varaa vähintään pultin, mieluummin tekisin alakautta.
W213 220d +W242 electric drive