R129 500SL: öljyvuotoa sisemmän nokan päästä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
B.Ewing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Su 29.08.2010 09:33
Paikkakunta: uusimaa

R129 500SL: öljyvuotoa sisemmän nokan päästä

Viesti Kirjoittaja B.Ewing »

Autoa penkoessani muuten (vaihdoin toiseen sylinteririviin ulomman nokka-akselin stefan yms.) huomasin, että myös sisemmän nokan päästä tihkluu öljyä. Käytännössä öljyä tiputtaa sen nokan päässä olevan "kultaisen" värisen mötikän alta, johon menee sähköjohto. Ko. mötikän funktiota en tunne :). Käytin sen irti, mutta sen alla oli mulle ihan mystisiä komponentteja, siitä käsin vastaavaa stefaa ei näkynyt mitä toisessa nokassa. Osaako kukaan sanoa, millä tavoin ko. kohteesta tuleva öljyvuoto olisi hoidettavissa?
C 207 350 CGI 2009
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 449
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: R129 500SL: öljyvuotoa sisemmän nokan päästä

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Sisemmän nokka-akselin päässä oleva mötikkä on magneettikela, joka hoitaa imuventtiilien ajoituksenmuutoksen.
Aiheesta lisää: http://www.500eboard.com/forums/showthread.php?t=1024
B.Ewing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 285
Liittynyt: Su 29.08.2010 09:33
Paikkakunta: uusimaa

Re: R129 500SL: öljyvuotoa sisemmän nokan päästä

Viesti Kirjoittaja B.Ewing »

Efraim kirjoitti:Sisemmän nokka-akselin päässä oleva mötikkä on magneettikela, joka hoitaa imuventtiilien ajoituksenmuutoksen.
Aiheesta lisää: http://www.500eboard.com/forums/showthread.php?t=1024
Kiitokset. Tällähän tämä selvisi, eli tuo magneettikela pitää tiivistää tuohon kannenpäähän. Harmi, että laitoin jo nippuun, mutta äkkiähän tuon purkaa kun on tuoretta kokemusta... :D Tuohon pitää tuon linkin perusteella olla jokin ihan spesiaalimömmönsä...
C 207 350 CGI 2009
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Vastaa Viestiin