Moikka.
Toissa viikolla syttyi moottorin vikavalo palamaan. Star ilmoitti viaksi kaasuläpän jumittuneen, joten se vaihdettiin ammattilaisen toimesta ja vika katosi. Nyt sitten eilen aamulla ihmettelin kun coupen kaasun vastaaminen oli heikkoa. Hetken ajelun jälkeen huomasin ettei moottori ota kuin 3000rpm ja automaatti vaihtaa kummallisesti. Luin ajellessani vikakoodeja Torquella, ja sain vikakoodiksi P0237: Turbo/Super Charger Boost Sensor "A" Circuit Low.
Kyselin fiksummilta ja he ehdottivat että vaihda ahtopaineen anturi joten ei muutakun marmorille anturikaupoille. Ostin anturin osano: A0101537228 ja vaihdoin illan hämärissä. Hetken kerkesin iloita että vika on tiessään kun moottorinvikavalo oli sammunut, mutta liikkelle lähtiessä kävi sama homma: Ei kierroksia yli 3000rpm, Limp mode?. Luin taas Torquella koodit ja sama vikakoodi siellä möllötteli, mutta vikavalo ei palanut. Tänä aamua oli tuo tuttu keltainen kajastus kojelaudassa--> sama vikakoodi torquella.
Kysymys: Onko merseedes semmonen että jos vikavalo syttyy ja sitä ei starilla pääse kuittaamaan niin vikatila jää päälle osan uusimisesta huolimatta?.
Niin ja onhan tässä semmonen mahdollisuus että en ole vaihtanut oikeaa anturiakaan, jos niitä on useampia tuossa järjestelmässä. Vaihdoin nimittäin sen joka oli helposti käteltävissä Maf:in vieressä (en sitä joka on mafin kassa samassa imuputkessa.)
W204 250cdi -11/117tkm Vikatilassa
Re: W204 250cdi -11/117tkm Vikatilassa
Kysymykseen ei. Starilla suosittelen tutkimaan, selviää ainakin mikä anturi siellä kiukuttelee.
W213 220d +W242 electric drive
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W204 250cdi -11/117tkm Vikatilassa
Siis siinä heti ilmamassa mittarin ja ilman putsarin lähelläsalope kirjoitti:Moikka.
Toissa viikolla syttyi moottorin vikavalo palamaan. Star ilmoitti viaksi kaasuläpän jumittuneen, joten se vaihdettiin ammattilaisen toimesta ja vika katosi. Nyt sitten eilen aamulla ihmettelin kun coupen kaasun vastaaminen oli heikkoa. Hetken ajelun jälkeen huomasin ettei moottori ota kuin 3000rpm ja automaatti vaihtaa kummallisesti. Luin ajellessani vikakoodeja Torquella, ja sain vikakoodiksi P0237: Turbo/Super Charger Boost Sensor "A" Circuit Low.
Kyselin fiksummilta ja he ehdottivat että vaihda ahtopaineen anturi joten ei muutakun marmorille anturikaupoille. Ostin anturin osano: A0101537228 ja vaihdoin illan hämärissä. Hetken kerkesin iloita että vika on tiessään kun moottorinvikavalo oli sammunut, mutta liikkelle lähtiessä kävi sama homma: Ei kierroksia yli 3000rpm, Limp mode?. Luin taas Torquella koodit ja sama vikakoodi siellä möllötteli, mutta vikavalo ei palanut. Tänä aamua oli tuo tuttu keltainen kajastus kojelaudassa--> sama vikakoodi torquella.
Kysymys: Onko merseedes semmonen että jos vikavalo syttyy ja sitä ei starilla pääse kuittaamaan niin vikatila jää päälle osan uusimisesta huolimatta?.
Niin ja onhan tässä semmonen mahdollisuus että en ole vaihtanut oikeaa anturiakaan, jos niitä on useampia tuossa järjestelmässä. Vaihdoin nimittäin sen joka oli helposti käteltävissä Maf:in vieressä (en sitä joka on mafin kassa samassa imuputkessa.)
Niin ei ole ahtopaine anturi vaan alipaine
(Jos hiukan pitemäälle tumailee niin miten siinä kohdassa voisi olla ahtopainetta... sehän tarkotais että ilmanputsari tekisi sitä tai sitten ahdin puhaltaisi painetta ilmanputsariin päin ja imisi moottorista)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W204 250cdi -11/117tkm Vikatilassa
Jos se anturi tuli oikeeseen paikkaan ja vielä kiukuttelee, niin ahtovuoto voipi olla, näissähän on imusarjoja halkeillut.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W204 250cdi -11/117tkm Vikatilassa
Noniin, sain päivällä auton staariin kiinni ja se kertoi tarkan vian ja näytti vielä kuvalla mikä anturi kyseessä. Anturi sijaitsi kuskin puolella moottoria egr laitteiden alla. Eilen vaihtamani anturi oli matalapaine ahtimen paine anturi ja tämä viallinen oli korkeapaine ahtimen anturi. Nämä kaksi ovat täysin samalla varaosa numerolla joten asensin eilen irroittamani anturin viallisen tilalle. Koodit pois ja taas toimii niinkun pitää. Hommana tuo oli vähän kinkkinen ahtauden vuoksi. Kiitokset vastauksista.
Re: Myös GLK X204 250cdi -11/230tkm Vikatilassa ja vika P023
Luotettava GLK 250 CDI 2011 putosi kiirastorstaina samaan suojatilaan, limp-modeen:
moottori kiertää max 3000rpm ja automaatti vaihtaa alhaalla ja nykii kuin bemarin automaatti. Luin vikakoodit Torquella, ja sain tuon saman vikakoodin P0237 Turbo/Super Charger Boost Sensor "A" Circuit Low. Ei poistu resetillä eikä suojatila poistu, hetken kuluttua myös kojelaudan moottorin vikavalokin syttyi.
Tampereen Veho pelasti pulasta, tutki Starilla ja todellakin tuo ahtopaineen alkuperäinen paineanturi oli viallinen. Uuden mallinen (A0101537228) anturi paikalleen ja nokiloukun regenerointi käyntiin. 600km ajelu moottori limp-modessa oli tukkinut pakokaasujen puhdistuspöntön. Onneksi vielä toipui Starin komennossa, 15 minuutin pakkopuhdistuksessa.
Kaikki kunnossa taas ja matka jatkuu.
moottori kiertää max 3000rpm ja automaatti vaihtaa alhaalla ja nykii kuin bemarin automaatti. Luin vikakoodit Torquella, ja sain tuon saman vikakoodin P0237 Turbo/Super Charger Boost Sensor "A" Circuit Low. Ei poistu resetillä eikä suojatila poistu, hetken kuluttua myös kojelaudan moottorin vikavalokin syttyi.
Tampereen Veho pelasti pulasta, tutki Starilla ja todellakin tuo ahtopaineen alkuperäinen paineanturi oli viallinen. Uuden mallinen (A0101537228) anturi paikalleen ja nokiloukun regenerointi käyntiin. 600km ajelu moottori limp-modessa oli tukkinut pakokaasujen puhdistuspöntön. Onneksi vielä toipui Starin komennossa, 15 minuutin pakkopuhdistuksessa.
Kaikki kunnossa taas ja matka jatkuu.
X204 CDI250 4matic