Tulpista juttua.
Tulpista juttua.
Löytyykö kannatusta vaihtaa neljällä sivuelektrodilla olevat tulpat? Kyseessä 190E 2.0b ruiskukone. Jos ei löydy kunnollista syytä, niin mitkä "tavallisista" yhdellä sivuelektrodeilla olevista tulpista olisi parhaat. Korjausopas esittää champpionin tulppia...
No, niinpä. Kuitenkin kun on kyseessä 16 vanha auto niin parempiakin tulppia on tarjolla varmaan nykyään kuin mitä käyttöohjekirja suosittelee..... Pistetään sitten tavalliset Bosch:itpetri.n kirjoitti:Lyhykäisyydessään ja yksinkertaisuudessaan. Käytä niitä tulppia mitä valmistaja suosittelee.
Sitä vaan mietin että hieman paremmat tulpa kestäisi varmaan pitempään, antaisi hyvän kipinän jne...
H 8 DC 0 Spark Plug Super
HR 8 DC+, +14 Spark Plug Super plus
HR 8 DP Spark Plug Platinum
HR 78 Spark Plug Super 4
Noita suosittelee Bosch. Itselläni on menossa toinen kierros HR 78:lla, edelliset palveli etupäässä kaupunkiajossa 30tkm.
HR 8 DC+, +14 Spark Plug Super plus
HR 8 DP Spark Plug Platinum
HR 78 Spark Plug Super 4
Noita suosittelee Bosch. Itselläni on menossa toinen kierros HR 78:lla, edelliset palveli etupäässä kaupunkiajossa 30tkm.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Miten maistuu Bosch HR 7 D+ Super plus (plus yttrium) 2.0 ruiskukoneelle?M.K kirjoitti:H 8 DC 0 Spark Plug Super
HR 8 DC+, +14 Spark Plug Super plus
HR 8 DP Spark Plug Platinum
HR 78 Spark Plug Super 4
Noita suosittelee Bosch. Itselläni on menossa toinen kierros HR 78:lla, edelliset palveli etupäässä kaupunkiajossa 30tkm.
Onko netissä jossain ilman javaa toimivaa suositus taulukkoa boschilla?
Tuolla on on-line luettelo Bosch:in tuotteisiin
http://www.bosch-automotive.com/ecat-online/
http://www.bosch-automotive.com/ecat-online/
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Jepjep tuolla kävin jo aiemmin, mutta kun valitsee että mersu ja sitten w201 024 niin siihen jää... Siis rakenneryhmän valinta on javalla tehty ja se ei pelaa tässä koneessa ja sitä javaa tähän koneeseen ei asenneta. No, pitänee käydä jollain muulla koneella vaanimassa nuita sivuja.Jani kirjoitti:Tuolla on on-line luettelo Bosch:in tuotteisiin
http://www.bosch-automotive.com/ecat-online/
Edit: Komento takas.
Tuotteen pikahaku näemmä toimii ilman javaa...
Re: Tulpista juttua.
Moro,
Kyselin joskus omaan vanhaan (-68) ruiskumersuuni noita Boschin 4-kärkitulppia et oisko hyötyä käyttää tommosia. Boschin korjaamonpitäjä sanoi et ei kantsi laittaa. Tulee vain ongelmia. Ainakin noin vanhassa sytytyspuoli on niin "heikko" et se ei pysty hyödyntämään ton 4-kärkitulpan ominaisuuksia. Vaikka ymmärtääkseni tuo 4-kärkisyys tuo etua juuri siinä et kipinällä on "lähempänä" paikka mihin hypätä.
No, anyway, hän sanoi et on ollut monia tapauksia joissa on vaihdettu 4-kärkitulpat tavallisen tulpan tilalle ja jonkun ajan päästä on ilmennyt käyntiongelmia.
Itse ostin sit tavalliset, siihen koneeseen suositellut Boschit. Ja hyvin on pelannut.
Kyselin joskus omaan vanhaan (-68) ruiskumersuuni noita Boschin 4-kärkitulppia et oisko hyötyä käyttää tommosia. Boschin korjaamonpitäjä sanoi et ei kantsi laittaa. Tulee vain ongelmia. Ainakin noin vanhassa sytytyspuoli on niin "heikko" et se ei pysty hyödyntämään ton 4-kärkitulpan ominaisuuksia. Vaikka ymmärtääkseni tuo 4-kärkisyys tuo etua juuri siinä et kipinällä on "lähempänä" paikka mihin hypätä.
No, anyway, hän sanoi et on ollut monia tapauksia joissa on vaihdettu 4-kärkitulpat tavallisen tulpan tilalle ja jonkun ajan päästä on ilmennyt käyntiongelmia.
Itse ostin sit tavalliset, siihen koneeseen suositellut Boschit. Ja hyvin on pelannut.
Edellinen kirjoittaja on täysin oikeassa.
Vasta käsittääkseni W124:n neliventtiilimalleissa käytetty suurtehopuola (vai oliko jossain malleissa niitä peräti kaksin kappalein?) antaa tarpeeksi tehoa tuollaiselle nelikärkitulpalle.
Joku taisi tuossa jo aiemmin todetakin, että niitä tulppia tulee käyttää mitä siihen on aikoinaan suositeltu. Mielestäni kaikki muu tälläisten 4-kärki ym. superhypertulppien käyttö vanhaan koneeseen on enemmän tai vähemmän mainostemppu.
Vasta käsittääkseni W124:n neliventtiilimalleissa käytetty suurtehopuola (vai oliko jossain malleissa niitä peräti kaksin kappalein?) antaa tarpeeksi tehoa tuollaiselle nelikärkitulpalle.
Joku taisi tuossa jo aiemmin todetakin, että niitä tulppia tulee käyttää mitä siihen on aikoinaan suositeltu. Mielestäni kaikki muu tälläisten 4-kärki ym. superhypertulppien käyttö vanhaan koneeseen on enemmän tai vähemmän mainostemppu.
Jep, olen tullut samoihin ajatuksiin kun olen asiaa miettinyt. Kohta oisi niillä kolmi tai nelisivuelektrodisilla varmaan saanut ruveta etsimään uutta puolaa tms.raul kirjoitti:Edellinen kirjoittaja on täysin oikeassa.
Vasta käsittääkseni W124:n neliventtiilimalleissa käytetty suurtehopuola (vai oliko jossain malleissa niitä peräti kaksin kappalein?) antaa tarpeeksi tehoa tuollaiselle nelikärkitulpalle.
Joku taisi tuossa jo aiemmin todetakin, että niitä tulppia tulee käyttää mitä siihen on aikoinaan suositeltu. Mielestäni kaikki muu tälläisten 4-kärki ym. superhypertulppien käyttö vanhaan koneeseen on enemmän tai vähemmän mainostemppu.
Kyllä taitaa olla paras valita vanhaan autoon se tulppa, tulpan valmistajan ohjeen mukaan ehkä hieman enemmän, kuin auton valmistajan alkuperäisen vanhan ohjeen mukaan.... Näin voisi saada oikeasti parhaat tulpat mitä kullakin hetkellä löytyy? Hyötyisi edes hiukan uusista materiaaleista ja valmistustekniikoista. Vanha autohan on edelleen se sama, mutta tulpat kehittyy aina hieman.
Onkos sitten millainen ero kaasutin tai ruiskukoneen tulpilla? Kun katselin nuita Boshin sivuja, niin mulle myydyt tulpat (HR 7 D+ +5 Super Plus) olisi Boschin mukaan sopivat vain 2/85-12/86 kaasutin 190:siin (83KW ).... Mulla on siis W201 024 jossa siis 2.0 ruiskukone (90KW) siis -88. Näille Bosch tarjoaa sitten eri tulppia kuten esimerkiksi jo M:K:n suosittelemaa HR 78 Spark Plug Super 4:sta.
Täytyy todellakin sanoa että kun menee ostamaan vaikka miten yksinkertaista osaa tahansa,niin itse pitää ennakkoon tietää täsmälleen mitä haluaa. Luulisi nyt sentään ammattilaisen osaavan katalogista katsoa mikä on suositeltu tulppa johonkin tiettyyn autoon, vaikka olisikin AD myymälän tiskin takana.
Haen vissiin Maksista itse oikeat tulpat, niin voin antaa nuo entiset kaverin BX:ään, siihen ne Boschin mukaan on sopivat......
Onneksi en ostanut jotain ratkaisevampaa kuten automaattiöljyjä tms.
Jaa, oliko tuossa nyt sitten se seiska se tulpan lämpöarvo? ja 78 olisi vissiin 7-8 ???