CLK w209:n ikkunat natisivat ja niitä sitten sekä kiristelin oven alta että "rasvailin" Shellin kynttilämäisellä tiivistepuikolla. No aine oli aika vanhaa, joten se kovettui muodosti tosi natisevan kerroksen tiivisteen pintaan. Tämä irtosi isolla työllä nahanpuhdistusainetta hankaamalla, siis osittain, mutta nyt ehjän pinnan päälle läträtty perus ovisilikonilitku on jälleen natinalle altis.
A) Kenelläkään hyviä vinkkejä ovitiivisteiden tehopuhdistukseen vanhoista mömmöistä? Kokemusta kaivataan, muutamat aineet jo kokeilin.
B) Vinkkejä CLK:n tai vastaavan ovinatinan hiljentämiseksi? Ikkunathan nasahtavat jopa rykäisevissä kiihdytyksissä, joten varmaan kait ehkä kyse on tiivisteen voitelusta eikä ikkunan kiristyksestä kumia vasten.
Kiitos.
Karmittomien ovien tiivistehuolto (CLK narisee)
Karmittomien ovien tiivistehuolto (CLK narisee)
E 240 2001, SLK 200K 2002, CLK 200K 2007
Re: Karmittomien ovien tiivistehuolto (CLK narisee)
Itse hommasin vuosia sitten SLK:n katon ja ovien natiseviin tiivisteisiin Gummi Pflegeä KL-varaosista ja loppui natinat. Ostamani oli spraypullossa ja BMW-brändättyä. Laittanut vuosittain kaikkien muidenkin autojeni tiivisteisiin. Ebaysta saa ainakin stick-versiona: http://www.ebay.co.uk/itm/Nextzett-Gumm ... 1422930485" onclick="window.open(this.href);return false; . Kaipa tähän ongelmaan muitakin keinoja on, mutta tuo on toiminut ainakin mun autoissa.
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)