Toisessa threadissa "kinattiin" onko vakkarin ja vilkkuviiksen järjestys parempi vanhaan malliin vai nykyisellä tyylillä niin nytpä mersulla on todettu että sekaannus ei ole riittävän suuri, pitää siirtää kaikki kontrolli rattiin...Laaksonen kirjoitti:Virallinen kuva faceliftin kojelaudasta:
W222 ässä ja C217 S-Coupé
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Toisaalta ohjauspyörää ei enää käytetä ajoneuvon ohjaamiseen, jolloin rattia voidaan käyttää muuhunkin: https://www.youtube.com/watch?v=gSpuU3DmMIc" onclick="window.open(this.href);return false;DBFI kirjoitti:Toisessa threadissa "kinattiin" onko vakkarin ja vilkkuviiksen järjestys parempi vanhaan malliin vai nykyisellä tyylillä niin nytpä mersulla on todettu että sekaannus ei ole riittävän suuri, pitää siirtää kaikki kontrolli rattiin...
PS. joko teille muuten on selvinnyt, kuinka pitkälle tuo autonomous driving on faceliftissä viety?
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Faceliftin virallinen ensivilahdus:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kL75iLBDTbY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kL75iLBDTbY[/youtube]
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
ja esim. tuolla listaa uusista ominaisuuksista
https://www.motor1.com/news/141528/2018 ... utonomous/" onclick="window.open(this.href);return false;
Active Lane Change Assist
Active Lane Keeping Assist
Active Speed Limit Assist
Traffic Sign Assist
Active Distance Assist Distronic
Active Emergency Stop Assist
Active Brake Assist
Evasive Steering Assist
Active Blind Spot Assist
Active Parking Assist & Remote Parking Assist
Car-to-X Communication
https://www.motor1.com/news/141528/2018 ... utonomous/" onclick="window.open(this.href);return false;
Active Lane Change Assist
Active Lane Keeping Assist
Active Speed Limit Assist
Traffic Sign Assist
Active Distance Assist Distronic
Active Emergency Stop Assist
Active Brake Assist
Evasive Steering Assist
Active Blind Spot Assist
Active Parking Assist & Remote Parking Assist
Car-to-X Communication
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Facelift julkaistu; OM656:ssa tehoa jopa enemmän kuin OM 629-V8:ssa (340 vs 320 hv) eikä väännössäkään häviä paljoa (700 vs 730 Nm):
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;

- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
2018 faceliftin S 63 on Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ long wheelbase
Lyhyt akseliväli jää pois valikoimasta.
Vanhan S 63 4MATIC:in täysin avoin keskitasauspyörästö korvataan tällä: "An electro-mechanically controlled clutch connects the permanently driven rear axle variably to the front axle."
http://mercedes-amg.com/latest.php?lang ... 170418_s63" onclick="window.open(this.href);return false;
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... tYnM!&rs=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Lyhyt akseliväli jää pois valikoimasta.
Vanhan S 63 4MATIC:in täysin avoin keskitasauspyörästö korvataan tällä: "An electro-mechanically controlled clutch connects the permanently driven rear axle variably to the front axle."
http://mercedes-amg.com/latest.php?lang ... 170418_s63" onclick="window.open(this.href);return false;
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... tYnM!&rs=8" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
-Sikäli sääli, ettei enää saa lyhyenä, koska olisi ollut oiva vertailukohta Audi S8+:lle (jota saa ainoastaan lyhyenä). Herää toki kysymys; onko V12-moottori enää mitenkään järjellä perusteltavissa, 4-litraisesta turbo V8:sta saadaan sama teho kuin alkuperäisestä S65:staWilhelm_Maybach kirjoitti:2018 faceliftin S 63 on Mercedes-AMG S 63 4MATIC+ long wheelbase
Lyhyt akseliväli jää pois valikoimasta.


- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Jäähän V12 moottorin eduksi vielä tuo:Laaksonen kirjoitti:Herää toki kysymys; onko V12-moottori enää mitenkään järjellä perusteltavissa, 4-litraisesta turbo V8:sta saadaan sama teho kuin alkuperäisestä S65:sta![]()
"the extreme smoothness of the V12"
https://en.wikipedia.org/wiki/V12_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvaajista voidaan nähdä, että kun V8 moottorin tuottama vääntö kampiakselilla sahaa 0 % ja 200 % väliä, V12 moottorissa vääntö pysyy 60% ja 140 % välillä.
http://www.epi-eng.com/piston_engine_te ... ngines.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla värinättömyydellä perusteltiin aikoinaan myös V16 moottoria: "The few V16s that have been produced were used in high-end luxury and high-performance automobiles due to their smoothness (low vibration)."
https://en.wikipedia.org/wiki/V16_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajattelen sen niin, että AMG S 63 4MATIC+ on näistä se urheilullinen ja S 65 on sitä huippuluokan ylellisyyttä.
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Mielenkiintoista nähdä, löytääkö uusi R6-diesel itsensä myös seuraavan sukupolven Sprinterin nokalle. 

- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Uusi R6-diesel löytänee ainakin toivon mukaan tiensä vm. 2018 eemeleihinkin. Innolla odotetaan, onko päästöt pienentyneet sen verran, että hinta laskee samalle tasolle BMW:n uuden 530d:n kanssa (nyt veroineen 10ke kalliimpi). Innolla odotetaan myös onko yhtä nättikäyntinen, kuin vanha om642. Hienokäyntisiähän ne on muutkin kutosdieselit nykyään, mutta mielestäni om642 on kyllä edelleen käynniltään sivistynein.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Tokihan R6:n pitäisi olla käynniltään hienompi kuin V6. Kovin 4-Matic-painoitteiselta näyttää S-sarja tällä hetkellä S65:sta lukuunottamatta, Audi A/S8:n asiakkaita kai kosiskellaan kovasti. Ehkä syksyllä tulee muitakin takavetoja.H.E. von Kuusi kirjoitti:Hienokäyntisiähän ne on muutkin kutosdieselit nykyään, mutta mielestäni om642 on kyllä edelleen käynniltään sivistynein.

- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Mitä niin uutta ja ihmeellistä tuossa R6-dieselissä, ettei V6 enää kelpaa? Tai mitä V6-dieselissä on niin pahasti vialla, ettei se ole aiemminkaan kelvannut keulille?H.E. von Kuusi kirjoitti:Uusi R6-diesel löytänee ainakin toivon mukaan tiensä vm. 2018 eemeleihinkin.
nykyinen V6: 190 kW, 620 Nm, 5,5–5,1 l/100 km, 144–133 g/km
uusi R6-dies: 210 kW, 600 Nm, 5.5 l/100 km, 145 g/km
Minä en huomaa mitään kovin dramaattista muutosta. Tehoa on kyllä lisää, mutta ei kovin paljoa.
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Hinta!Wilhelm_Maybach kirjoitti: Mitä niin uutta ja ihmeellistä tuossa R6-dieselissä, ettei V6 enää kelpaa?
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Itse muistaisin erotella vanhan 4Maticin ja uuden 4Matic+:an näistä puhuttaessa. 4Matic+ on kuitenkin normaaliajossa 100 % takavetoinen ja neliveto kytkeytyy vasta sitä tarvittaessa.Laaksonen kirjoitti:Kovin 4-Matic-painoitteiselta näyttää S-sarja tällä hetkellä S65:sta lukuunottamatta
Näistä uusistahan valtaosa on vanhalla 4Maticilla ja sen ystäville riittää vaihtoehtoja. 4Matic+ on vain siinä yhdessä S sarjan mallissa.
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
W221:n hybridissä nähtyä 4-sylinteristä dieseliä ei ole näköjään katsottu tarpeelliseksi laittaa tähän ässään. Nähtäväväksi jää, onko nykyinen "Sondermodel" viimeinen V12:lla päästörajoitusten alati kiristyessä. Mm. Cadillac ja Lincoln lopettivat V12:n jo 2. maailmansodan jälkeen ja Jaguar jo viime vuosituhannen lopulla. M-B on viime vuosina mennyt monessa asiassa BMW:n viitoittamalla tiellä, jos Bemari siis jättää seuraavasta 7:aan V12:n pois, en pitäisi ihmeenä vaikka tähtimerkkikin. 

Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Olit laittanut tuohon 350d tiedot. 400d oli siis 250 kW, 700 Nm, 5.6 l/100, 147 g/km. Minusta melkein sata heppaa ja Newtonia lisää on aika paljon.Wilhelm_Maybach kirjoitti:Mitä niin uutta ja ihmeellistä tuossa R6-dieselissä, ettei V6 enää kelpaa? Tai mitä V6-dieselissä on niin pahasti vialla, ettei se ole aiemminkaan kelvannut keulille?H.E. von Kuusi kirjoitti:Uusi R6-diesel löytänee ainakin toivon mukaan tiensä vm. 2018 eemeleihinkin.
nykyinen V6: 190 kW, 620 Nm, 5,5–5,1 l/100 km, 144–133 g/km
uusi R6-dies: 210 kW, 600 Nm, 5.5 l/100 km, 145 g/km
Minä en huomaa mitään kovin dramaattista muutosta. Tehoa on kyllä lisää, mutta ei kovin paljoa.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Niin vertasin näitä: E 350 d vs S 350 d 4MATICD-MB kirjoitti:Olit laittanut tuohon 350d tiedot. 400d oli siis 250 kW, 700 Nm, 5.6 l/100, 147 g/km. Minusta melkein sata heppaa ja Newtonia lisää on aika paljon.
Miten sitten pitäisi verrata?
Wilhelm Maybach
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Jotenkin ei enää tuo V12 lainkaan kiinnosta sen jälkeen kun netistä löysin vahingossa tämän:Laaksonen kirjoitti:Nähtäväväksi jää, onko nykyinen "Sondermodel" viimeinen V12:lla päästörajoitusten alati kiristyessä.
Mercedes-Benz W140 800SEL / 800SEC
8.0 Liter V16 mit 540PS
http://www.germancarforum.com/attachmen ... pg.323081/" onclick="window.open(this.href);return false;
8 tai 9 litrainen V16 kelpaisi, mutta nyt ajattelen lähinnä, että tehot ratkaisee. Sillä ei sitten niin väliä, miten tehot on tuotettu.
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Mielenkiintoista olisi tietää, tekikö M-B tuosta (edes moottorista) minkäänlaista prototyyppiä kuten baijerilainen kilpailijansa. Jos BMW olisi ottanut 767:n tuotantoon olisi 800:llekin saatettu näyttää Stuttgartin johtokunnassa vihreää valoa.Wilhelm_Maybach kirjoitti:Jotenkin ei enää tuo V12 lainkaan kiinnosta sen jälkeen kun netistä löysin vahingossa tämän:Laaksonen kirjoitti:Nähtäväväksi jää, onko nykyinen "Sondermodel" viimeinen V12:lla päästörajoitusten alati kiristyessä.
Mercedes-Benz W140 800SEL / 800SEC
8.0 Liter V16 mit 540PS
http://www.germancarforum.com/attachmen ... pg.323081/" onclick="window.open(this.href);return false;
8 tai 9 litrainen V16 kelpaisi, mutta nyt ajattelen lähinnä, että tehot ratkaisee. Sillä ei sitten niin väliä, miten tehot on tuotettu.

Viimeksi muokannut Laaksonen, To 20.04.2017 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Molemmat kun on aika tarkkaan kolmilitraisia koneita niin käyttäisin D-MB:n ajatusta. Saman koneen eri malliversioista otetaan se suorituskykyisin.Wilhelm_Maybach kirjoitti:Niin vertasin näitä: E 350 d vs S 350 d 4MATICD-MB kirjoitti:Olit laittanut tuohon 350d tiedot. 400d oli siis 250 kW, 700 Nm, 5.6 l/100, 147 g/km. Minusta melkein sata heppaa ja Newtonia lisää on aika paljon.
Miten sitten pitäisi verrata?
Mersulla kun on jo pitkään ollut tapana sovitella sitä mallimerkintää vastaamaan moottoritehoja eikä moottorin tilavuutta niin saman mallimerkinnän autot yllättäen vaikuttaakin samantehoisilta.
EDIT: tehoja on tullut reilusti lisää mutta paljon on silti jäänyt jonnekin matkan varrelle, aikanaan moottorista odotettiin tehovariantteja 313 ja 395 heppaa. Ehkä sitten tuikutettuina.
Viimeksi muokannut DBFI, To 20.04.2017 21:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
No verrattuna S-sarjassa:H.E. von Kuusi kirjoitti:Innolla odotetaan, onko päästöt pienentyneet sen verran, että hinta laskee samalle tasolle BMW:n uuden 530d:n kanssa (nyt veroineen 10ke kalliimpi).
S350d(L) (pre-LCI*): 146–158 g/km | 4Matic(L) 156–168 g/km
LCI: S 350 d 4Matic: 145 g/km | S 400 d 4Matic: 147 g/km
http://news.cision.com/fi/veho-oy-ab/r/ ... i,c2241525" onclick="window.open(this.href);return false;
*LCI = Life Cycle Impulse = facelift
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
No ei ainakaan pitäisi verrata V6 dieselin tehokkaampaa versiota (350d vs 300d) uuden sukupolven miedonnettuun versioon (350d vs 400d) ja valittaa tehonlisäyksen vähyyttä. Kyllähän 350d V6 vs 400d rivi6 on se oikea vertailukohde koska nuo laimennetut versiot ovat vain markkinointiratkaisuja.Wilhelm_Maybach kirjoitti:Niin vertasin näitä: E 350 d vs S 350 d 4MATICD-MB kirjoitti:Olit laittanut tuohon 350d tiedot. 400d oli siis 250 kW, 700 Nm, 5.6 l/100, 147 g/km. Minusta melkein sata heppaa ja Newtonia lisää on aika paljon.
Miten sitten pitäisi verrata?
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
aa no nyt ymmärrän.D-MB kirjoitti:Kyllähän 350d V6 vs 400d rivi6 on se oikea vertailukohde
190 kW -> 250 kW .. 32 % tehonlisäys
620 Nm -> 700 Nm .. 13 % lisää vääntöä
Totta, merkittävä on muutos edelliseen.
Wilhelm Maybach
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
OM642:n teho- ja vääntökäyrät:

OM656:n vastaavaa diagrammia odotellessa. 
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Tuon kun yhdistää siihen, että E-sarja on keventynyt huomattavasti ja vanhalla V6:llakin 0-100 ajasta on lähtenyt puolisen sekuntia pois niin tuo 340 hp ja 700 Nm tulee kuljettamaan autoa vähintäänkin riittävästi. Tietty voimaa ei koskaan voi olla liikaa....Wilhelm_Maybach kirjoitti: 190 kW -> 250 kW .. 32 % tehonlisäys
620 Nm -> 700 Nm .. 13 % lisää vääntöä
Totta, merkittävä on muutos edelliseen.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Kyl juu. Oma käsitys on, että kun yhteen R6:een riittää suurin piirtein tasan puolet päästönormien koko ajan kiristyessä yhä kalliimmiksi käyvistä dieselin saastelaitteista vinkkeliin verrattuna, niin sehän seDBFI kirjoitti:Hinta!Wilhelm_Maybach kirjoitti: Mitä niin uutta ja ihmeellistä tuossa R6-dieselissä, ettei V6 enää kelpaa?


Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Perin mielenkiintoinen kyllä tuo uusi R6-diesel, mutta eikös bensiinimoottoreihin pitänyt tulla ensimmäisenä maailmassa hiukkassuodattimet:
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... d=11108480" onclick="window.open(this.href);return false;

http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... d=11108480" onclick="window.open(this.href);return false;


Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
Suuntaus on se, että saasteenpoisto purkit laitetaan nyt ihan moottorin kylkeen. V6 tarvittaisiin 2 kpl. Siksi tulee R6, riittää 1 saastepaketti. Eli raha siinä on takana. Ja varmaan tilaakin säästyyRH kirjoitti:Kyl juu. Oma käsitys on, että kun yhteen R6:een riittää suurin piirtein tasan puolet päästönormien koko ajan kiristyessä yhä kalliimmiksi käyvistä dieselin saastelaitteista vinkkeliin verrattuna, niin sehän seDBFI kirjoitti:Hinta!Wilhelm_Maybach kirjoitti: Mitä niin uutta ja ihmeellistä tuossa R6-dieselissä, ettei V6 enää kelpaa?![]()
.
S sarjan bensa malleissa siirrytään myös pienempiin koneisiin. Uusi 500 tulee R6 koneisena, pikku kasi nimetään uudestaan, siitä tulee 560.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Tulossa: W222 ässä ja W212 facelift
Kyllä Facelift W222 on tulollaan,uusi kori tulee ilmeisesti 2019 loppuvuodesta.Hage kirjoitti:Onko tämä siis Möhkön facelift malli vai?Ikkunat on liian pienet, maskikin on jotenkin outo ja valot liian futuristiset. Liian massiivinen jopa S-luokan mittoihin ja näyttää muutenkin vähän tönköltä.
Jää tämä Mersu minulta ostamatta..
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W222 ässä ja C217 S-Coupé
-Onko 350d:n ja 400d:n tehoerolla selityksenä, että 286 hv-versiossa on 1 turbo ja 340 hv-versiossa 2simosami kirjoitti:
Suuntaus on se, että saasteenpoisto purkit laitetaan nyt ihan moottorin kylkeen. V6 tarvittaisiin 2 kpl. Siksi tulee R6, riittää 1 saastepaketti. Eli raha siinä on takana. Ja varmaan tilaakin säästyy

