Öljyn kulutus
Öljyn kulutus
Terve! Mulla on S211 200kompressori.O stin auton syys/lokakuun vaihteessa kilometrejä oli n.149000.Käytin sen öljynvaihtohuollossa merkkiliikkeessä Porissa.Huollon jälkeen ajettuani n.1500km tarkistin öljyn pinnnan,oli pudonnut n. puoliväliin.Selitin tilanteen huoltoliikkeessä,johon sain vastauksen se on normaalia.Olin hämmästynyt saamastani palautteesta.Mersu on mulla ensimmäinen liekö viimeinen?!
-
- Mersumies
- Viestit: 2661
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Öljyn kulutus
Minulla on vanhempi moottoriversio E200 Kompressor-moottorista (M111) ja 15 000km öljynvaihtovälillä öljyä (Castrol) ole kulunut tikusta havaittavaa määrää vaikka suurin osa ajosta on ollut matka-/moottoritieajoa.antti-54 kirjoitti:Terve! Mulla on S211 200kompressori.O stin auton syys/lokakuun vaihteessa kilometrejä oli n.149000.Käytin sen öljynvaihtohuollossa merkkiliikkeessä Porissa.Huollon jälkeen ajettuani n.1500km tarkistin öljyn pinnnan,oli pudonnut n. puoliväliin.Selitin tilanteen huoltoliikkeessä,johon sain vastauksen se on normaalia.Olin hämmästynyt saamastani palautteesta.Mersu on mulla ensimmäinen liekö viimeinen?!
Tuskin tuo sinun M271 -moottori sen enempää kunnossa olevana kuluttaa. Voihan se olla ettei ihan kaikki kilometrit ole mittarissa tai sitten öljynvaihdot ovat jääneet vähemmälle jolloin mäntien öljyrenkaat ovat kuluneet/jumiutuneet.
Re: Öljyn kulutus
Mittasit tikulla heti vaihdon jälkeen ja oli ylämerkissä, sitten mittasit samassa lämpötilassa 1500 km jälkeen uudelleen ja oli puolivälissä ? Merkkiliike tai muuten mersut tunteva korjaamo väitti että normaalisti kuluttavat öljyä ?
Ei nuo yleensä kuluta öljyä, vag-vehkeet on erikseen.
(Kannattaa muuten vaihdattaa jakoketju mahdollisimman pian ellei ole varmuutta että olisi jo vaihdettu)
Ei nuo yleensä kuluta öljyä, vag-vehkeet on erikseen.
(Kannattaa muuten vaihdattaa jakoketju mahdollisimman pian ellei ole varmuutta että olisi jo vaihdettu)
wiimax.fi
Re: Öljyn kulutus
Sen verran tuohon öljyn kulutukseen,että tämä huoltoneuvoja sanoi öljyn pinnan laskevan n.puoliväliin ja pysyvän siinä.Kävin äsken katsomassa tikkua,se näytti n.puoliväliä. Olen ajanut nyt noin 3000km!E200kompressor kirjoitti:Minulla on vanhempi moottoriversio E200 Kompressor-moottorista (M111) ja 15 000km öljynvaihtovälillä öljyä (Castrol) ole kulunut tikusta havaittavaa määrää vaikka suurin osa ajosta on ollut matka-/moottoritieajoa.antti-54 kirjoitti:Terve! Mulla on S211 200kompressori.O stin auton syys/lokakuun vaihteessa kilometrejä oli n.149000.Käytin sen öljynvaihtohuollossa merkkiliikkeessä Porissa.Huollon jälkeen ajettuani n.1500km tarkistin öljyn pinnnan,oli pudonnut n. puoliväliin.Selitin tilanteen huoltoliikkeessä,johon sain vastauksen se on normaalia.Olin hämmästynyt saamastani palautteesta.Mersu on mulla ensimmäinen liekö viimeinen?!
Tuskin tuo sinun M271 -moottori sen enempää kunnossa olevana kuluttaa. Voihan se olla ettei ihan kaikki kilometrit ole mittarissa tai sitten öljynvaihdot ovat jääneet vähemmälle jolloin mäntien öljyrenkaat ovat kuluneet/jumiutuneet.
Re: Öljyn kulutus
Koita täyttää ylämerkkin ja katso mitä tapahtuu.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Öljyn kulutus
Pitääkö öljynpinnan olla ylämerkissä asti? Jos öljyä on liikaa, niin sitä myös kuluu enemmän eikä kone tykkää siitä. Ainakin M111-koneessa jää öljynpinta noin ylä- ja alamerkin puoliväliin, ehkä hieman sen yläpuolelle, kun täyttää ilmoitetun määrän öljyä. Omaan 200000 km ajettuun M111-koneeseeni ei yleensä tarvitse lisätä öljyä 15000 km vaihtovälillä.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Öljyn kulutus
Tuo uutinen kertoo siis sitä että vaikka ois pitänyt öljynlaadun samana niin jos tavara on väärennettyä niin sillä on merkitystä.joonaskoski kirjoitti:Öljyn laadullakin on merkitystä, jos öljylaatua vaihdetaan öljynvaihdon myötä.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017042 ... 9_uu.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Toki öljynlaadulla on merkitystä jos se vaihtuu samalla kun öljyt vaihtuu.
Kannattaa seurata sitä kulutusta ja pitää se pinta mittatikun asteikon puolessa välissä. Miksi täyttää ihan täyteen, seuraa nyt ensialkuun.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Öljyn kulutus
Kaveri kertoi että jos 300d pistää ylärajaaan öljyn niin heti syö sen ja pysähtyy siihen senttiä vaille ylä.
Toinen juttu jota olen huomannut niin kun puhdas mittatikku työnnetään reikäänsä niin samantien tulee kiskotaan takaisin ...pitäisi odottaa vähän että tulee varmaa tulosta kun on se tikku siellä putkessa kokomatkalla ja lopussa tikun kahvaosassa on se o-rengas osa joka tavallaan työntää öljy pintaa edessään nopealla työnnöllä ja pinta ei ehdi reagoida..siksi pitää odottaa.
Tämäkin tullut opeteltua ...todettu oikeaksi väitteeksi.
Toinen juttu jota olen huomannut niin kun puhdas mittatikku työnnetään reikäänsä niin samantien tulee kiskotaan takaisin ...pitäisi odottaa vähän että tulee varmaa tulosta kun on se tikku siellä putkessa kokomatkalla ja lopussa tikun kahvaosassa on se o-rengas osa joka tavallaan työntää öljy pintaa edessään nopealla työnnöllä ja pinta ei ehdi reagoida..siksi pitää odottaa.
Tämäkin tullut opeteltua ...todettu oikeaksi väitteeksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Öljyn kulutus
Kiitos vastauksista! Kuulin tänään tutulta autokorjaajalta,että tätä on muissakin merkeissä havaittu.Kaveri sanoi ettei kannata huolestua niin kauan kun öljy pysyy rajojen noin puolivälissä. On sitä tikkua nosteltu jonkun kerran autoilun 45-vuodessa.
Re: Öljyn kulutus
Mun mielestä parempi kysymys on että miksi sulla on tikku? Mun W203 180 kompurassa ikinä tikkua nähnytkään? Vai Onko sinne vaan sitten ostettu tikku jälkeenpäin?
Re: Öljyn kulutus
Moro! En osaa vastata tikku-asiaan,kokeilin tietokoneen kautta öljyn mittausta ei toiminut.Auto on -08malli S211 200 kompressori tuotu maahan
syyskuussa2016.
syyskuussa2016.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 140
- Liittynyt: To 30.11.2006 11:51
Re: Öljyn kulutus
Olet varmaankin ostanut tuota surullisen kuuluisaa väärennettyä Mobilin öljyä, jota jotkut liikkeet ovat myyneet "halvalla". Laita Shellin 5-W40 Ultra niin ei tarvitse lisätä.
Re: Öljyn kulutus
Autoon laitettiin Mobil1ESP FORMULA5w30,seuraillaan tilannetta!!!
Re: Öljyn kulutus
Mobil1ESP FORMULA5w30 229.51 ei ole tarkoitettu tähäm moottoriin eikä täytä MB bensakoneen luokitusta 229.5antti-54 kirjoitti:Autoon laitettiin Mobil1ESP FORMULA5w30,seuraillaan tilannetta!!!