Feremenco kirjoitti:Kyseessä taitaa olla K1 K2 B1 ja B2 jouset askin venttiilikoneistossa, veholta saa jouset 10€/kpl eikä youtuben mukaan näyttänyt olevan mitenkään kauhean vaikea vaihdella, lähinnä että katsoo tarkkaan jousien oikean järjestyksen.
Eli askista ö.pohja pois, suodatin pois, venttiilikoneisto pois, ja koneistoa aukia ja jousta vaihtoon.
Hei ! Vinkkinä kun alkaa poistaa tuota venttilikoneistoa on syytä laittaa kiinnityspultit pahvilevyyn,että niiden järjestys säilyy voi olla eri pituisia pultteja ja sama koskee venttiilikoneiston aukaisua. Myös kuvata eri vaiheita auttaa paljon kasauksessa .
Feremenco kirjoitti:Kyseessä taitaa olla K1 K2 B1 ja B2 jouset askin venttiilikoneistossa, veholta saa jouset 10€/kpl eikä youtuben mukaan näyttänyt olevan mitenkään kauhean vaikea vaihdella, lähinnä että katsoo tarkkaan jousien oikean järjestyksen.
Eli askista ö.pohja pois, suodatin pois, venttiilikoneisto pois, ja koneistoa aukia ja jousta vaihtoon.
Hei ! Vinkkinä kun alkaa poistaa tuota venttilikoneistoa on syytä laittaa kiinnityspultit pahvilevyyn,että niiden järjestys säilyy voi olla eri pituisia pultteja ja sama koskee venttiilikoneiston aukaisua. Myös kuvata eri vaiheita auttaa paljon kasauksessa .
Juu,venttiilikoneistosta aioinkin aloittaa... Ja olisinkin tullut tekemään juuri niin kuin neuvottiin. Kun kännykkäkamera on pettämäön väline näissäkin hommissa.Kun tarpeeksi ottaa kuvia eri vaiheista niin ei tarvii ihmetellä että mitenkä ne on tuolla olleet. Kunhan nyt ilmat vähän lämpenis.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Feremenco kirjoitti:Kyseessä taitaa olla K1 K2 B1 ja B2 jouset askin venttiilikoneistossa, veholta saa jouset 10€/kpl eikä youtuben mukaan näyttänyt olevan mitenkään kauhean vaikea vaihdella, lähinnä että katsoo tarkkaan jousien oikean järjestyksen.
Eli askista ö.pohja pois, suodatin pois, venttiilikoneisto pois, ja koneistoa aukia ja jousta vaihtoon.
Hei ! Vinkkinä kun alkaa poistaa tuota venttilikoneistoa on syytä laittaa kiinnityspultit pahvilevyyn,että niiden järjestys säilyy voi olla eri pituisia pultteja ja sama koskee venttiilikoneiston aukaisua. Myös kuvata eri vaiheita auttaa paljon kasauksessa .
Juu,venttiilikoneistosta aioinkin aloittaa... Ja olisinkin tullut tekemään juuri niin kuin neuvottiin. Kun kännykkäkamera on pettämäön väline näissäkin hommissa.Kun tarpeeksi ottaa kuvia eri vaiheista niin ei tarvii ihmetellä että mitenkä ne on tuolla olleet. Kunhan nyt ilmat vähän lämpenis.
Hei ! kerro sitten miten kävi mistä, se lopullinen vika löytyi .
Feremenco kirjoitti:Kyseessä taitaa olla K1 K2 B1 ja B2 jouset askin venttiilikoneistossa, veholta saa jouset 10€/kpl eikä youtuben mukaan näyttänyt olevan mitenkään kauhean vaikea vaihdella, lähinnä että katsoo tarkkaan jousien oikean järjestyksen.
Eli askista ö.pohja pois, suodatin pois, venttiilikoneisto pois, ja koneistoa aukia ja jousta vaihtoon.
Hei ! Vinkkinä kun alkaa poistaa tuota venttilikoneistoa on syytä laittaa kiinnityspultit pahvilevyyn,että niiden järjestys säilyy voi olla eri pituisia pultteja ja sama koskee venttiilikoneiston aukaisua. Myös kuvata eri vaiheita auttaa paljon kasauksessa .
Juu,venttiilikoneistosta aioinkin aloittaa... Ja olisinkin tullut tekemään juuri niin kuin neuvottiin. Kun kännykkäkamera on pettämäön väline näissäkin hommissa.Kun tarpeeksi ottaa kuvia eri vaiheista niin ei tarvii ihmetellä että mitenkä ne on tuolla olleet. Kunhan nyt ilmat vähän lämpenis.
Hei ! kerro sitten miten kävi mistä, se lopullinen vika löytyi .
Taatusti,jos ja kun sen löydän...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Sun pitäisi purkaa kaikki karat jousineen pöydälle...eikä summamutikassa alkaa vaihtamaan niitä.
Mielestäni muuten aski käyttää useampaa pakkaa vaihteillaan eikä vain yhtä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Eli nyt luin tarkempaan ensimmäistä viestiä. Eli se siis vaihtaa kolmosen, mutta silloin alkaa heti luistaa. Laatikolla ei ole tarpeeksi paineita. Jos nykäisee konehuoneesta laatikolle menevän alipaineletkun irti, niin silloin laatikossa on täyskaasukiihdytyksen paineet eli ei alipainekevennystä rauhallisiin vaihtoihin.Rytkäisee mojovasti vaihdoissa, mutta pitäisi pitää. Tuota kokeilisin ensin. Noin selviää, onko laatikolla mahdollisuuksia tuottaa pitoon riittävä paine. Luistattamalla kitkalevyt hajoaa nopeasti. Jos noin toimien pitää, niin sitten pitää kiertää laatikosta lisää paineita ja koittaa liittää uudelleen alipaineohjaus. Jos alkaa pitämään kolmonenkin, niin sitten vielä jousisarjan vaihtoa, jotta vaihdot saa toimimaan kuten pitää. Sinällään outoa, että alkoi kerrasta kadottaa vaihteita, mutta koita nyt vielä irroittaa tuo alipaineohjaus, jotta nähdään saisiko sieltä jotain pitoa. Yhtään älä leiki, jos luistaa edelleen.
Hei ! Jos se venttilikoneiston tutkinta ja korjaus ei auta ja joudut irroitamaan automaattilaatikon muista pistää koneen alle palkin ja koneen väliin leveä kiila ettei moottorin vanhat kumityynyt murru hajalle.
kardaani kirjoitti:Eli nyt luin tarkempaan ensimmäistä viestiä. Eli se siis vaihtaa kolmosen, mutta silloin alkaa heti luistaa. Laatikolla ei ole tarpeeksi paineita. Jos nykäisee konehuoneesta laatikolle menevän alipaineletkun irti, niin silloin laatikossa on täyskaasukiihdytyksen paineet eli ei alipainekevennystä rauhallisiin vaihtoihin.Rytkäisee mojovasti vaihdoissa, mutta pitäisi pitää. Tuota kokeilisin ensin. Noin selviää, onko laatikolla mahdollisuuksia tuottaa pitoon riittävä paine. Luistattamalla kitkalevyt hajoaa nopeasti. Jos noin toimien pitää, niin sitten pitää kiertää laatikosta lisää paineita ja koittaa liittää uudelleen alipaineohjaus. Jos alkaa pitämään kolmonenkin, niin sitten vielä jousisarjan vaihtoa, jotta vaihdot saa toimimaan kuten pitää. Sinällään outoa, että alkoi kerrasta kadottaa vaihteita, mutta koita nyt vielä irroittaa tuo alipaineohjaus, jotta nähdään saisiko sieltä jotain pitoa. Yhtään älä leiki, jos luistaa edelleen.
Niin siis en sanoisi sitä luistamiseksi vaan tuntuu että kolmoselle vaihtaessa aski ikäänkuin irtoo kokonaan eikä ole edes sitä pientä vastetta kun on nelosella. Ja se vaste on ollut ennen eli auto ei liu'u kuten vapaalla liukuu vasteetta. Tai ainakin tuntuu siltä kun rullaa ihan vapaasti. Kun en tiedä miten noi nesteet ja paineet laatikossa menee mutta mielestäni nyt on kysymys siitä että se rööri jota pitkin menee öljyt kolmosen ja nelosen pakoille vuotaa jonnekin ohi eli esim jonkin venttiilin jousi vois olla katki. Silloin ei kummankaan vaihteen venttiilit saa painetta. Kiva olis kaavio jossa esitettäisiin miten nesteet virtaa jokaisen vaihteen kohdalla erikseen venttiililaatikossa.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
kardaani kirjoitti:Eli nyt luin tarkempaan ensimmäistä viestiä. Eli se siis vaihtaa kolmosen, mutta silloin alkaa heti luistaa. Laatikolla ei ole tarpeeksi paineita. Jos nykäisee konehuoneesta laatikolle menevän alipaineletkun irti, niin silloin laatikossa on täyskaasukiihdytyksen paineet eli ei alipainekevennystä rauhallisiin vaihtoihin.Rytkäisee mojovasti vaihdoissa, mutta pitäisi pitää. Tuota kokeilisin ensin. Noin selviää, onko laatikolla mahdollisuuksia tuottaa pitoon riittävä paine. Luistattamalla kitkalevyt hajoaa nopeasti. Jos noin toimien pitää, niin sitten pitää kiertää laatikosta lisää paineita ja koittaa liittää uudelleen alipaineohjaus. Jos alkaa pitämään kolmonenkin, niin sitten vielä jousisarjan vaihtoa, jotta vaihdot saa toimimaan kuten pitää. Sinällään outoa, että alkoi kerrasta kadottaa vaihteita, mutta koita nyt vielä irroittaa tuo alipaineohjaus, jotta nähdään saisiko sieltä jotain pitoa. Yhtään älä leiki, jos luistaa edelleen.
Niin siis en sanoisi sitä luistamiseksi vaan tuntuu että kolmoselle vaihtaessa aski ikäänkuin irtoo kokonaan eikä ole edes sitä pientä vastetta kun on nelosella. Ja se vaste on ollut ennen eli auto ei liu'u kuten vapaalla liukuu vasteetta. Tai ainakin tuntuu siltä kun rullaa ihan vapaasti. Kun en tiedä miten noi nesteet ja paineet laatikossa menee mutta mielestäni nyt on kysymys siitä että se rööri jota pitkin menee öljyt kolmosen ja nelosen pakoille vuotaa jonnekin ohi eli esim jonkin venttiilin jousi vois olla katki. Silloin ei kummankaan vaihteen venttiilit saa painetta. Kiva olis kaavio jossa esitettäisiin miten nesteet virtaa jokaisen vaihteen kohdalla erikseen venttiililaatikossa.
Hei ! Jenkkien automaateista on ainakin kirjoja joissa kuvataan miten neste virtaa eri vaihteilla annoin ne kirjat myydessäni Dodgen. Luulisi sitä löytyvän MB automaattilootista noita korjaus ohjekirjoja joissa kuvataan virtaukset ? Ainakin kannatta ottaa ensin tuo ventiilikoneisto irti ja tarkastaa sen kunto. Vaihdelaatikon poisotto on aika iso ja hankala homma.
kardaani kirjoitti:Eli nyt luin tarkempaan ensimmäistä viestiä. Eli se siis vaihtaa kolmosen, mutta silloin alkaa heti luistaa. Laatikolla ei ole tarpeeksi paineita. Jos nykäisee konehuoneesta laatikolle menevän alipaineletkun irti, niin silloin laatikossa on täyskaasukiihdytyksen paineet eli ei alipainekevennystä rauhallisiin vaihtoihin.Rytkäisee mojovasti vaihdoissa, mutta pitäisi pitää. Tuota kokeilisin ensin. Noin selviää, onko laatikolla mahdollisuuksia tuottaa pitoon riittävä paine. Luistattamalla kitkalevyt hajoaa nopeasti. Jos noin toimien pitää, niin sitten pitää kiertää laatikosta lisää paineita ja koittaa liittää uudelleen alipaineohjaus. Jos alkaa pitämään kolmonenkin, niin sitten vielä jousisarjan vaihtoa, jotta vaihdot saa toimimaan kuten pitää. Sinällään outoa, että alkoi kerrasta kadottaa vaihteita, mutta koita nyt vielä irroittaa tuo alipaineohjaus, jotta nähdään saisiko sieltä jotain pitoa. Yhtään älä leiki, jos luistaa edelleen.
Niin siis en sanoisi sitä luistamiseksi vaan tuntuu että kolmoselle vaihtaessa aski ikäänkuin irtoo kokonaan eikä ole edes sitä pientä vastetta kun on nelosella. Ja se vaste on ollut ennen eli auto ei liu'u kuten vapaalla liukuu vasteetta. Tai ainakin tuntuu siltä kun rullaa ihan vapaasti. Kun en tiedä miten noi nesteet ja paineet laatikossa menee mutta mielestäni nyt on kysymys siitä että se rööri jota pitkin menee öljyt kolmosen ja nelosen pakoille vuotaa jonnekin ohi eli esim jonkin venttiilin jousi vois olla katki. Silloin ei kummankaan vaihteen venttiilit saa painetta. Kiva olis kaavio jossa esitettäisiin miten nesteet virtaa jokaisen vaihteen kohdalla erikseen venttiililaatikossa.
Hei ! Jenkkien automaateista on ainakin kirjoja joissa kuvataan miten neste virtaa eri vaihteilla annoin ne kirjat myydessäni Dodgen. Luulisi sitä löytyvän MB automaattilootista noita korjaus ohjekirjoja joissa kuvataan virtaukset ? Ainakin kannatta ottaa ensin tuo ventiilikoneisto irti ja tarkastaa sen kunto. Vaihdelaatikon poisotto on aika iso ja hankala homma.
Juuri näin olen asian ymmärtänyt. Ja pitänee odottaa vähän kuivempia ja lämpimämpiä ilmoja auton alla makaamiseen.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Joopajoo,ei löydy vikaa venttiiliootasta,kaikki jouset on ok. Ton matolaatikonkin purin,muutama kuula ja venttiili karkasi mutta luultavasti löysin niillekin paikan. Olen jossain nähnyt joskus aikaisemmin matolaatikon räjäytyskuvia mutta en nyt löytänyt. Voisko joku auttaa? Niin ja mikäs on se vaihteiston vasemmalla sivulla oleva pyöreä laatta joka on jollain isolla lukkorenkaalla lukittu uraan.Oli jossain sivustolla jotakaan en uudestaan löytänyt. (kaikki pitäis aina vetää työpöydälle linkiksi ja sitten ei niitä kuitenkaan jaksais lukea). Laatan alla oli jokin suurehko jousi joka oli katkennut. Enkä lukenut tarkemmin kun olin silloin sitämieltä että vika löytyy venttiililoorasta. Mikähän jousi se on ja mihin vaikuttaa?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
jsmaa kirjoitti:Joopajoo,ei löydy vikaa venttiiliootasta,kaikki jouset on ok. Ton matolaatikonkin purin,muutama kuula ja venttiili karkasi mutta luultavasti löysin niillekin paikan. Olen jossain nähnyt joskus aikaisemmin matolaatikon räjäytyskuvia mutta en nyt löytänyt. Voisko joku auttaa? Niin ja mikäs on se vaihteiston vasemmalla sivulla oleva pyöreä laatta joka on jollain isolla lukkorenkaalla lukittu uraan.Oli jossain sivustolla jotakaan en uudestaan löytänyt. (kaikki pitäis aina vetää työpöydälle linkiksi ja sitten ei niitä kuitenkaan jaksais lukea). Laatan alla oli jokin suurehko jousi joka oli katkennut. Enkä lukenut tarkemmin kun olin silloin sitämieltä että vika löytyy venttiililoorasta. Mikähän jousi se on ja mihin vaikuttaa?
Hei ! Nyt löytyi mersun laatikoiden hajoituskuvat. Naputteleppa : Räjäytyskuvat Vaihteistokauppa.fi sieltä löytyy muitekin merkkien hahjoituskuvia .
Kiitos! Niillä sain varmistettua että kuulat yms. oli oikeilla paikoillaan. Vaikka eihän niille paikoille vaihtoehtoa ollut kun niitä sijoittelin. Huomenna pitää yrittää asentaa paikoilleen ja kokeilla jos ihmeparantuminen olis tapahtunut. -Ei oo kyllä se selvä on,laatikko pitää repiä ulos. Mutta jos kokeilee niin ei siinä mitään häviäkään...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
jsmaa kirjoitti:Kiitos! Niillä sain varmistettua että kuulat yms. oli oikeilla paikoillaan. Vaikka eihän niille paikoille vaihtoehtoa ollut kun niitä sijoittelin. Huomenna pitää yrittää asentaa paikoilleen ja kokeilla jos ihmeparantuminen olis tapahtunut. -Ei oo kyllä se selvä on,laatikko pitää repiä ulos. Mutta jos kokeilee niin ei siinä mitään häviäkään...
Hei ! Ainakin tuo katkenut jousi kannattaa vaihtaa ennen laatikon irroitusta sinne pyöreän laatan alle, sen varaosa numero löytyy noista hajoituskuvien alapuolelta olevalta listalta.
Nii en tiedä onko jousi poikki sen pyöreän lapun alla,jossain saitilla oli,enkä tiedä mikä sen jousen tarkoitus on kun en silloin lukenut sen tarkemmin. Jos sitten sitä olis siinä kerrottukaan...
Aikomuksena on tarkistaa,on vaan vähän ahtaassa paikassa.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
jsmaa kirjoitti:Nii en tiedä onko jousi poikki sen pyöreän lapun alla,jossain saitilla oli,enkä tiedä mikä sen jousen tarkoitus on kun en silloin lukenut sen tarkemmin. Jos sitten sitä olis siinä kerrottukaan...
Aikomuksena on tarkistaa,on vaan vähän ahtaassa paikassa.
Hei ! Eiköhän se jousi ole jarrupannan palautusjousi.
Joopa,ei ollut mitään apuja venttiilikoneiston tarkistuksesta. En tosin aivan kaikkea auki kaivanutkaan,tarkistin vain ne metallilappujen alla olevat jouset.En niitä metallinpaloilla lukittuja ottanut auki,tuskinpa siellä nyt on noin suurta vaikutusta vaihteisiin tai mistä sen sitten tietää...
Eli kertauksena vielä: Kakkosella kun lähtee on tietysti ykkönen päällä,ei vaihda kakkoseen maximi kierroksillakaan D:llä tai kolmosella lähtee kuten normaalisti kakkosella mutta kun vaihtaa kolmoselle niin kierrokset nousee ja on kuin vaihde vapaalla rullaa eteenpäin. No,vapalle kun laittaa ja takaisin D:lle ja vaikka senjälkeen kolmoselle niin ottaa taas kakkoseen kiinni. Siis jos jollain välähtäis missä vika. Vaihteiston irtiotto nyt näyttää todennäköiseltä. Joko käytetty varmasti toimiva vaihteisto tilalle tai sitten ostan samanmallisen tilalle,keikka-autoksi ainakin. Ilmastointi,vakkkari,sikkunat,kattoluukku,keskuslukitus yms. eikä loppuunajettu ja tietysti sopuhintainen niin saa tarjota.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
En muista tarkasti yksityiskohtia, mutta vuosia sitten tuttavan 722.3 laatikosta hajosi jarrupannan mäntä, jolloin osa vaihteista jäi uupumaan.
Dokumenteistä päätelleen 2->3 vaihdossa jarrupanta B1 avataan ja levykytkin K1 kytketään. Luulisi, että jos jarrupannan mäntä ei liiku asianmukaisesti niin seuraavan vaihteen kytkeytyminen häiriintyy jollain tavalla. En ole varma, että saako laatikon kyljessä olevan kannen auki laatikon ollessa paikallaan? B1:n mäntä on etummainen luukku oikealla puolen.
Efraim kirjoitti:En muista tarkasti yksityiskohtia, mutta vuosia sitten tuttavan 722.3 laatikosta hajosi jarrupannan mäntä, jolloin osa vaihteista jäi uupumaan.
Dokumenteistä päätelleen 2->3 vaihdossa jarrupanta B1 avataan ja levykytkin K1 kytketään. Luulisi, että jos jarrupannan mäntä ei liiku asianmukaisesti niin seuraavan vaihteen kytkeytyminen häiriintyy jollain tavalla. En ole varma, että saako laatikon kyljessä olevan kannen auki laatikon ollessa paikallaan? B1:n mäntä on etummainen luukku oikealla puolen.
Nyt musta on alkanut tuntumaan että siellä vuotaa jokin,tiiviste tms. Koska kolmos- ja D asennossakin etenee kuin vapaalla. Kyllä laatikko nyt vaan täytyy irti kaivaa....
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Efraim kirjoitti:En muista tarkasti yksityiskohtia, mutta vuosia sitten tuttavan 722.3 laatikosta hajosi jarrupannan mäntä, jolloin osa vaihteista jäi uupumaan.
Dokumenteistä päätelleen 2->3 vaihdossa jarrupanta B1 avataan ja levykytkin K1 kytketään. Luulisi, että jos jarrupannan mäntä ei liiku asianmukaisesti niin seuraavan vaihteen kytkeytyminen häiriintyy jollain tavalla. En ole varma, että saako laatikon kyljessä olevan kannen auki laatikon ollessa paikallaan? B1:n mäntä on etummainen luukku oikealla puolen.
Nyt musta on alkanut tuntumaan että siellä vuotaa jokin,tiiviste tms. Koska kolmos- ja D asennossakin etenee kuin vapaalla. Kyllä laatikko nyt vaan täytyy irti kaivaa....
Hei ! Voi olla, että kolmosen ja nelosen kytkinpakkojen tiivisteet on menneet. Kuvaile kameralla se laatikko että kasatessa tulee kaikki alipaineputket ja muut vivut oikeaan paikkaan ja asentoon. Laatikkoon saa varmaan korjaussarjan jossa tulee kaikki kuluvat osat ja tiivisteet, jos teet itse se kannattaa " Ihmisten tekemä se on ". Noilla hajoituskuvilla ja kameran avustuksella ja pistämällä osat puretaessa hyvään järjestykseen esim. peräkkäiset osat puikkoon pujotettuina ja merkattuina.
Juuri näin tekisinkin mutta kun en saa saa autoa tarpeeksi ylös luotetavasti,että saisin laatikon irroitettua ja takaisin niin kai minun on annettava se laatikkoammattilaiselle korjattavaksi. Varsinkin laatikon takaisinlaitto on luultavasti yksintehden työläs ja saattaapi siinä sattua vahinko niin laatikolle kuin itselle. Vaikka kyllä sormet syyhyää... Kun olen tottunut kaikki huollot ja korjaukset tekemään itse niin kaipa tässä täytyy luovuttaa. Mitäs tollanen laatikko ilman öljyjä mahtaa painaa?
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
atlas kirjoitti:PAinoa noin 40-50kg...saa sen niin että tunkkaa sen jollakin ylös lattiasta pohjasta ja ohjaa toisella kädellä paikalleen.
Niinkö se tosta vaan menee suoraan? Muistan kun irroittelin 123:n manuaalilaatikoita kun kytkimiä vaihtelin niin ei se nyt ihan tosta vaan suoraan tahtonut mennä takaisin vaikka sitä pystyi helpostikin pitämään käsillä ylhäällä ja mutkuttamaan paikoilleen. Se kun oli huomattavasti kevyempikin. No menihän ne viimein....
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75