Hommahan lähti siitä liikkeele kun CLK:sta ilmestyi rahat tilille ja pelikenttä oli niinsanotusti auki. Mobilesta olin jo kahlannut CLS:iä ja SLK:oita. Huomasin että minusta oli tullut option-junkie eli varustenarkki. Kaikkee piti olla, muuten ei kelvannut. Sehän aiheutti sen että vaihtoehdot kapenivat ja hinta nousi.
Jotenkin CLS sitten kuitenkin jäi pois... En tiedä mikä siinä tuli mutta jotenkin koin että vielä ei ole aika sille. Iskin silmäni tylsän väriseen mutta hyvin varusteltuun SLK:hon, joka oli hiukan kaukana Itävällan rajan tuntumassa urheiluautoihin erikoistuneessa liikkeessä. Elettiin keskiviikkoa 19.4 kun pistin taas saksaa puhuvan kaverini asialle tunnustelemaan mikä on homman nimi ja puhutaanko siellä englantia. Selvisi että kolme ihimistä on tulossa katsomaan autoa ja käski tiedustella asiaa perjantaina iltapäivästä. Sisuunnuin asiasta siinä määrin että soitin itse ja kysyin voinko varata auton tai maksaa varausmaksun. Vastaus oli että soita huomenna torstaina klo 14 uudelleen. Soitin sitten seuraavana päivänä (20.4) ja auton varannut mies ei ollut saapunu. Eli auto oli taas vapaa. Kyselin että mites edetään, voinko varata sen. Vastaus oli melko tyly, vain jos voin vakuuttaa tulevani auto katsomaan lähipäivinä. Ei siis käynyt ehdottamani "ensi viikolla..." Ei auttanut kun toimia. Sanoin että mää lähden samantien tulemaan.
Klo oli kolme kun lähdin tuntia aikaisemmin torstaina töistä. Kävin pankissa hakemassa rahaa ja varasin aamulennon Hki-Munchen ja samaan syssyyn lautan lauantaille Travemundesta Helsinkiin. Klo 19 lähti bussi Porista Helsinkiin. Asiaa sotki vielä se että CLK:hon vaihdossa ottamaani PT Cruiseria oltiin tulossa ostamaan. Rahat taskuun ja äkkiä kotiin pakkaamaan. Yhdeltätoista olin Helsingissä ja taksilla lentokentälle. Luulin pääseväni niihin hienoihin kapseleihin nukkumaan, mutta nehän oli kansainvälisellä puolella. Nuokuin sitten penkeillä aamu viiteen jollon pääsin turvatarkustuksesta läpi ja syömään jotain aamupalaa kahvilaan. Lento lähti ajallaan klo 6. Samalla lennolla oli muuten Marcus Grönholm. Perillä Munchenissä oltiin 7:30 paikallista aikaa. En halunnut opiskella mitään metro tai linja-auto karttoja. Otin taksin ja ajoin Munchenin rautatieasemalle. Taksi maksoi 87€. Kuski oli kuitenkin poikkeus, täkäläinen valkolainen jonka kanssa oli kiva jutustella matkan ajan. Rautatieasemalla ostin lipun Frielassingiin alle 3-kympillä.

Juna lähti sopivasti puolen tunnin päästä.

Kevät oli keski-Euroopassa jo pitkällä.

Taivaalle lensi jotain antiikkisia lentokoneita.

Frielassingia lähestyessä alkoi maisemat muuttua jylhiksi. Koo'oo mestahan siis on ihan Salzburgin vieressä Saksan puolella.
Tässä vaiheessahan siis en ollut juuri nukkunut mitään pian 24 tuntiin. Olo silti ihmeen pirteä. Vuoristoilma? Rautatieasemalla oli minua vastassa autoliikkeen omistajan poika. Nuori jantteri, hädintuskin 20.

Muutaman minuutin ajomatkan päästä oltiin liikkeessä.

Siinä se nyt oli! 08/2004 SLK55 AMG. Parkkitutkat, navi, airscarffit, HarmanKardonit, automaatti ilmastoinnit, kuskin penkki sähköllä, vario-ohjaus, ratti sähköllä, puna-musta kaks'väri desingo sisusta, Piecha etusumuvalo-päivävalo-setit, Piecha takadiffuusori, uudet levyt-palat-renkaat. Yhdellä omistajalla. Tullut vaihdossa johonkin Porscheen.

Tykkään tällaisista liikkeistä jotka myy vain mielenkiintoisia autoja. Kuvan ulkopuolella oli muuten Ferrari F12 odottamassa luovutusta ja sisällä tuliterä Bentley Bentayga SUV.

Omistajan poika pääsi töihin asentamaan kilvenpohjia ja käyttämiäni "erikoiskilpiä" samalla kun juttelimme niitä näitä. Asiakaspalvelu oli parasta mitä ikinä olen kohdannut. Minua kuunneltiin ja oltiin oikeasti kiinnostuneita jutuistani. Käytiin tankkaamassa auto piri'pintaan firman piikkiin ja paikallisella Mersulla vaihdettiin kieli englanniksi. Kahvia juoteltiin ja tuore vesipullo lykättiin matkajuomiseksi. Mikään kiire ei ollut. Mun oli pakko itse kiittää ja kertoa että tässä on nyt 1000km ajoa klo 3 lähtevään lauttaan.

Tien päälle päästyäni fiilis oli uskomaton. Maisemat uskomattomia ja auto tuntui niin saatanan hyvältä. Uudempi 7g vaihteisto pelasi vääntävän M113 koneen kanssa niin hyvin. Vanhassa CLK:ssa minua aina vähän harmitti kun vaihteet loppui kesken tai ne oli liian lyhyitä. Nyt kun kone kiersi seiskalla 3-tonnia, oli vauhtia joku 170. Ja tämä näkyi myös positiivisesti bensan kulutuksessa. Ja ensimmäinen auto jossa ei tarvi mennä heti renkaita tasapainotamaan tms. Ajo oli niin mielyttävää.
Ajoin täysin putkeen yhden lisätankkauksen voimin suoraan Travemunden satamaan ja autojonoon. Käsittämätön suoritus kun en ollut pian nukkunut 30 tuntiin. Sen huomasi sitten kun pääsin lippukojun jälkeen jonottamaan. Nukahdin saman tien lämpimään autoon.

Seuraavana päivänä ei ollut muuta kuin syödä ja maistella viskejä. Hyttikavereiksi sain tällä kertaa pari torikauppiasta jotka haki tavaraa Saksasta ja myi niitä Kuopiossa. Muslimeja olivat. Toinen ei puhunut sanaakaan suomea eikä englantia. Toinen, vanhempi kaveri, puhui suomea hyvin kun oli täälä 24 vuotta asunut. Yöllä oli hauska tilanne kun kavereille tuli erimielisyyttä missä päin Mekka on. Mihin suuntaan pitää kumartua. Puhelimista koitettiin suuntaa katsoa. Hyvä kun ei respasta kompassia haettu. Näitä seremonioita oli hauska seurata yläpediltä. Mutta mukavia kavereita. Puhuttiin mailman asioista ja oli mukava vertailla eri näkökulmia. Fiksuja tyyppejä ja huumorintajuisia. Se arabian kielinen monotoninen rukous oli muuten aika nukuttavaa pölinää.

Suomessa kotona sunnuntaina 23.4 klo 12. Tai kuvassa olen kyllä kaverin tontilla irvistelmässä. Minähän en misään OK-talossa halua asua.

Maanantaina virkeänä töihin. Kevyesti ennakoiden pakosarjat olivat jo saapuneet.
Tästä taas jatketaan. Kuvia lisää kun on vähän paremmat ilmat ja auto puunattu.
https://www.youtube.com/watch?v=pDjci-mIcYo" onclick="window.open(this.href);return false;