W204 harkinnassa
Re: W204 harkinnassa
Heipähei! Olen tässä jonkinaikaa tuumaillut c sarjan mersun ja e90 bemarin välillä ja jotenkin yhden bemarin kokeneena kiinnostaisi ehkä koittaa johtotähteä. Tosin nettiä ku selailee niin kaikenmaailman kauhutarinoita löytyy! Bmw ois tuttu ja turvallinen ;D
Suunnitelmiassa olisi joku vm.08 ja 3.0l tai 3.5l bensa koneella ja ehdottomasti automaatti.
Eli mitä onko tuon ikäisessä vielä niitä tasapainoakseli ongelmia vai onko ne vanhemmissa? Jotain muuta huomioitavaa? Miten tuo 7G-Tronic laatikko on toiminut?
Suunnitelmiassa olisi joku vm.08 ja 3.0l tai 3.5l bensa koneella ja ehdottomasti automaatti.
Eli mitä onko tuon ikäisessä vielä niitä tasapainoakseli ongelmia vai onko ne vanhemmissa? Jotain muuta huomioitavaa? Miten tuo 7G-Tronic laatikko on toiminut?
Re: W204 harkinnassa
Kyllä kyseessä perus hyvä ja turvallinen hankinta joskaan bensa malleista ei itsellä kokemusta. Kaverilla tollanen -08 200 cdi +350thkm. Mitään ylimäärästä remontoitavaa siihenkään ei ole tullu ja lähes 150thkm hän on sillä itse kelannut. Suosittelen kokeilemaan bmw jälkeen. Kyllä ne mersun laatikot taitaa paremmin myös kestää kun bemareiden. Itselläni 3 kpl 7g laatikolla ja ongelmia ei ole ollut lukuun ottamatta hiukan töksähtävää vaihtoa pakkaskylmässä ensimmäisillä kilometreillä (auto oli ensimmäisiä 7G laatikon omaavia 320 e cdi -06)Kumiankka kirjoitti:Heipähei! Olen tässä jonkinaikaa tuumaillut c sarjan mersun ja e90 bemarin välillä ja jotenkin yhden bemarin kokeneena kiinnostaisi ehkä koittaa johtotähteä. Tosin nettiä ku selailee niin kaikenmaailman kauhutarinoita löytyy! Bmw ois tuttu ja turvallinen ;D
Suunnitelmiassa olisi joku vm.08 ja 3.0l tai 3.5l bensa koneella ja ehdottomasti automaatti.
Eli mitä onko tuon ikäisessä vielä niitä tasapainoakseli ongelmia vai onko ne vanhemmissa? Jotain muuta huomioitavaa? Miten tuo 7G-Tronic laatikko on toiminut?
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W204 harkinnassa
Hei kiitti! Entäs onko jollain jotain sanottavaa tosta kutoskoneesta?
Re: W204 harkinnassa
Pysy erossa V6 koneesta, säästyy monelta kalliilta remontilta ja muutenkin kallis ylläpitää.
1999 C 200 CDI A
2008 C 320 CDI AT
2008 C 320 CDI AT
Re: W204 harkinnassa
Minulla oli 350cdi kolme vuotta (150tkm-250tkm) ja olihan siinä remonttia... Turbon letku alkoi noin 170tkm:ssä vuotamaan (=viheltämään) ja hehkurele vaihdettiin joskus 220tkm paikkeilla. 300€ oli niiden yhteenlasketut kustannukset ( ei tehty Vehossa). Kulutus oli noin 1,5 litraa enemmän satkulla kuin tässä nykyisessä 220:ssä.
C220d T 4-Matic
Re: W204 harkinnassa
Huom! Aloittaja kyselee bensa 6 koneesta.
Tuikutusta Oulun kuppeessa
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
_______________________________________
S205 250 CDI 4matic -15 AMG-Line "Vollaustung"
_______________________________________
Ex: S212 250 CDI 4matic -12
Ex: S211 220 CDI -04 "Suomi edition"
Ex: Basuuna PWD -03
Ex: S204 220 CDI Mopf "AMG"
EX: Basuuna PWD -02
EX: S211 320 CDI "facelift" -06
EX: W638 110D -97
EX: C30T CDI AMG -05
EX: S203 200 CDI -03
Re: W204 harkinnassa
Onkos kukaan päivitellyt veholla commadin softaa?
Ajelin tuossa W212 alkupään mersulla, jossa oli Audio 20. Oli huomattavasti nopeampi ja sujuvampi käyttää kuin tämä commandi.
Tuntuu todella hitaalta. Esim radiota ei oikein voi rullasta vaihdella, kun menee pari sekuntia kanavan vaihtoon.
Ajelin tuossa W212 alkupään mersulla, jossa oli Audio 20. Oli huomattavasti nopeampi ja sujuvampi käyttää kuin tämä commandi.
Tuntuu todella hitaalta. Esim radiota ei oikein voi rullasta vaihdella, kun menee pari sekuntia kanavan vaihtoon.
Re: W204 harkinnassa
Sama homma oli yhdessä vähänajetussa alkupään W204 missä oli Comand, mitä koeajoin joskus, radio tolkuttoman hidas käyttää. Itselle tuli sitten Audio 50 navilla varustettu yksilö ja siinä radio toimii nopeasti kuin ajatus.
Re: W204 harkinnassa
Hankin kolmisen vuotta sitten 2008 mallisen W204:n, ajettu 85000km. Auto oli ihan tiptop ja mukava ajaa pitkiäkin matkoja. Mutta erään kerran 124 000km mittarissa auton jähmettyi parkkiin, ei auttanut kuin hinata merkkihuoltoon. Ohjauslukko tms. oli seonnut/lukkiutunut. Tämä ongelma saattaa tulla vastaan kuin salamanisku, jopa huomattavasti vähemmän ajettuihin autoihin (ympäri maailmaa kun selvittelin asiaa). Veho pahoitteli mutta ei muuta tarjonnutkaan. Hinaus ja remppa maksoi noin 1300€. Laadun käsite on näköjään hyvin vaihteleva kuten tämä asia kertoo.
Re: W204 harkinnassa
vähempi kait tuossa mallissa on tyyppivikoja kun vertaa 211:seenekkawi kirjoitti:Hankin kolmisen vuotta sitten 2008 mallisen W204:n, ajettu 85000km. Auto oli ihan tiptop ja mukava ajaa pitkiäkin matkoja. Mutta erään kerran 124 000km mittarissa auton jähmettyi parkkiin, ei auttanut kuin hinata merkkihuoltoon. Ohjauslukko tms. oli seonnut/lukkiutunut. Tämä ongelma saattaa tulla vastaan kuin salamanisku, jopa huomattavasti vähemmän ajettuihin autoihin (ympäri maailmaa kun selvittelin asiaa). Veho pahoitteli mutta ei muuta tarjonnutkaan. Hinaus ja remppa maksoi noin 1300€. Laadun käsite on näköjään hyvin vaihteleva kuten tämä asia kertoo.
On niitä muissakin premium merkeissä pikkukilsoilla isoja tyyppivika remontteja audin 2.0 bensa -08 tai sinnepäin.80 tkm ajettuna öljynkulutus suurempi kuin bensan kulutus.Ihanan kallista 3500-4000 euroa
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: W204 harkinnassa
Morjens, tällainen olisi tulossa Lahdesta Ouluun katsottavaksi. Onko kenellekään tuttu tapaus ja onko historiaa kenelläkään tiedossa? Penkin leikkinahka on hieman huonossa kunnossa, mutta ei anneta sen haitata. Ainoa hintaluokassaan sopivilla varusteilla. Farmari 200 diesel automaatti w204 facelift, Ajettu 170K, GJX-941 nettiauton ilmoitus on valitettavasti jo poistunut varausmaksun vuoksi.
Näyttäisi siltä, että on leirin vaihto lähellä, mikäli Mercedes on omaan ajoon sopiva. Varmaan tuo pitää ensimmäiseksi softata, ettei jää liikenteessä jalkoihin.
Koodi: Valitse kaikki
Chassis
Sales designation: C 200 CDI
Order number: 0 1 529 60091
Delivery date: 11 03 2011
Market: AG,Europe
Production order: N
Paint code 1:
183U - MAGNETITE BLACK - METALLIC FINISH
Equipment:
721A - LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
Engine no.:
651913 30 552300
Major assembly variant: A 651 010 66 48
Part var. design.:
Text
Transmission:
722996 03 262172 [transmissionType = GA]
Steering:
Front axle 1:
Rear axle 1:
Rear axle 2:
Battery 1:
Fuel cell 1:
Electric motor 1:
SA code
16P - ME VEHICLE
183U - MAGNETITE BLACK - METALLIC FINISH
1U2 - SNOW GRID
1U4 - VEHICLE WAXING WITH ADDITIONAL SCOPE
204B - OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
213 - SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
230 - PARKING GUIDANCE
240 - LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
244 - SPORTS SEATS, FRONT
255B - MB MOBILO WITH DSB AND GGD
268B - AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
280 - LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 - THROUGH-LOADING FEATURE
294 - KNEE AIRBAG
2U1 - RADIATOR SHUTTER
305B - HEAD UNIT LANGUAGE - BRITISH ENGLISH
335B - INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH
345 - RAIN SENSOR
427 - AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 - STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
440 - TEMPOMAT (CRUISE CONTROL)
442 - MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS)
474 - DIESEL PARTICULATE FILTER
477 - TIRE PRESSURE LOSS WARNER
486 - SPORTS SUSPENSION
4U4 - RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR
51U - BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM
523 - RADIO AUDIO 20
524 - PRODUCT PROT. F.PAINT - TRANSPORT VEH.PRESERVATION
529L - FINLAND
580 - AIR CONDITIONER
584 - ELECTRIC WINDOW REGULATOR
5XXL - EUROPE
600 - HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 - AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC)
622 - HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
666 - PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
720A - LEATHER COMBINATION
721A - LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
739 - TRIM PIECES - ALUMINUM
772 - AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
784 - AMG 17" SPOKE WHEEL MIXED TYRES
802 -
824 - AIR CONDITIONING SCOPES FOR COLD COUNTRIES
873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
890 - AUTOMATIC REAR-END DOOR
909 - ALTERNATOR MANAGEMENT
928 - EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
950 - AMG SPORTS PACKAGE
954 - EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
966 - COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
A20 - DIRECT START
A62 - FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19
A66 - FE CONVERTER 19 MM
A86 - T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3
A89 - REDUCED-FRICTION
B03 - DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION
B09 - REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING
F204 - MODEL SERIES 204
FS - COMBI - VEHICLE
G996 - TRANSMISSION CODE VERSION 96
GA - AUTOMATIC TRANSMISSION
HA - REAR AXLE
J82 - FULL-LOAD VENTILATION OM668
K11 - ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 - STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
L - LEFT-HAND STEERING
M013 - ENGINE REDUCED PERFORMANCE
M22 - DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 - R4-DIESEL ENGINE M651
NB6 - CONTROL CODE BREMEN PLANT
NK1 - CONTROL CODE BREMEN PLANT
NL5 - CONTROL CODE BREMEN PLANT
NO2 - CONTROL CODE BREMEN PLANT
R01 - SUMMER TIRES
U01 - REAR BELT STATUS INDICATION
U18 - AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
U26 - FLOOR MATS - AMG
U41 - FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE
V50 - SPEED + LOAD INDEX 91W
VL - FRONT AXLE HALF, LEFT
VR - FRONT AXLE HALF, RIGHT
183U - MAGNETITE BLACK - METALLIC FINISH
721A - LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE
M651 - R4-DIESEL ENGINE M651
Re: W204 harkinnassa
Leikkinahan korjaus maksoi muistaakseni 140€ ja sai valinnan mukaan tilalle oikean nahan. Tämä yhdessä tamperelaisessa liikkeessä, mistä tällä foorumilla on ollut aiemminkin maininta, en nyt muista nimeä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 harkinnassa
Löytyy se nettiautosta myydyistä:Lakuja kirjoitti:Morjens, tällainen olisi tulossa Lahdesta Ouluun katsottavaksi. Onko kenellekään tuttu tapaus ja onko historiaa kenelläkään tiedossa? Penkin leikkinahka on hieman huonossa kunnossa, mutta ei anneta sen haitata. Ainoa hintaluokassaan sopivilla varusteilla. Farmari 200 diesel automaatti w204 facelift, Ajettu 170K, GJX-941 nettiauton ilmoitus on valitettavasti jo poistunut varausmaksun vuoksi.
Näyttäisi siltä, että on leirin vaihto lähellä, mikäli Mercedes on omaan ajoon sopiva. Varmaan tuo pitää ensimmäiseksi softata, ettei jää liikenteessä jalkoihin.Koodi: Valitse kaikki
Chassis Sales designation: C 200 CDI Order number: 0 1 529 60091 Delivery date: 11 03 2011 Market: AG,Europe Production order: N Paint code 1: 183U - MAGNETITE BLACK - METALLIC FINISH Equipment: 721A - LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE Engine no.: 651913 30 552300 Major assembly variant: A 651 010 66 48 Part var. design.: Text Transmission: 722996 03 262172 [transmissionType = GA] Steering: Front axle 1: Rear axle 1: Rear axle 2: Battery 1: Fuel cell 1: Electric motor 1: SA code 16P - ME VEHICLE 183U - MAGNETITE BLACK - METALLIC FINISH 1U2 - SNOW GRID 1U4 - VEHICLE WAXING WITH ADDITIONAL SCOPE 204B - OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH 213 - SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING 230 - PARKING GUIDANCE 240 - LED DAYTIME RUNNING LIGHTS 244 - SPORTS SEATS, FRONT 255B - MB MOBILO WITH DSB AND GGD 268B - AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH 280 - LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB 287 - THROUGH-LOADING FEATURE 294 - KNEE AIRBAG 2U1 - RADIATOR SHUTTER 305B - HEAD UNIT LANGUAGE - BRITISH ENGLISH 335B - INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH 345 - RAIN SENSOR 427 - AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED 428 - STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED 440 - TEMPOMAT (CRUISE CONTROL) 442 - MULTIFUNCTION STEERING WHEEL (12 BUTTONS) 474 - DIESEL PARTICULATE FILTER 477 - TIRE PRESSURE LOSS WARNER 486 - SPORTS SUSPENSION 4U4 - RADIATOR GRILLE WITH CENTER STAR 51U - BLACK FABRIC ROOF INTERIOR TRIM 523 - RADIO AUDIO 20 524 - PRODUCT PROT. F.PAINT - TRANSPORT VEH.PRESERVATION 529L - FINLAND 580 - AIR CONDITIONER 584 - ELECTRIC WINDOW REGULATOR 5XXL - EUROPE 600 - HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT 608 - AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC) 622 - HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC 666 - PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS 720A - LEATHER COMBINATION 721A - LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE 739 - TRIM PIECES - ALUMINUM 772 - AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT 784 - AMG 17" SPOKE WHEEL MIXED TYRES 802 - 824 - AIR CONDITIONING SCOPES FOR COLD COUNTRIES 873 - SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS 890 - AUTOMATIC REAR-END DOOR 909 - ALTERNATOR MANAGEMENT 928 - EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY 950 - AMG SPORTS PACKAGE 954 - EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES 966 - COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2 A20 - DIRECT START A62 - FE TORQUE CONVERTER HOUSING 19 A66 - FE CONVERTER 19 MM A86 - T VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 3 A89 - REDUCED-FRICTION B03 - DIRECT START / ECO START/STOP FUNCTION B09 - REFRIGERANT COMPRESSOR WITH MAGNETIC COUPLING F204 - MODEL SERIES 204 FS - COMBI - VEHICLE G996 - TRANSMISSION CODE VERSION 96 GA - AUTOMATIC TRANSMISSION HA - REAR AXLE J82 - FULL-LOAD VENTILATION OM668 K11 - ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING K13 - STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM L - LEFT-HAND STEERING M013 - ENGINE REDUCED PERFORMANCE M22 - DISPLACEMENT 2.2 LITER M651 - R4-DIESEL ENGINE M651 NB6 - CONTROL CODE BREMEN PLANT NK1 - CONTROL CODE BREMEN PLANT NL5 - CONTROL CODE BREMEN PLANT NO2 - CONTROL CODE BREMEN PLANT R01 - SUMMER TIRES U01 - REAR BELT STATUS INDICATION U18 - AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE) U26 - FLOOR MATS - AMG U41 - FUEL - WATER SEPARATOR AND LUBRICATION PACKAGE V50 - SPEED + LOAD INDEX 91W VL - FRONT AXLE HALF, LEFT VR - FRONT AXLE HALF, RIGHT 183U - MAGNETITE BLACK - METALLIC FINISH 721A - LEATHER COMBINATION - BLACK/ANTHRACITE M651 - R4-DIESEL ENGINE M651
https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/c ... fAdCount=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kannattaa pyytää tolla rekkarilla tai runkonumerolla jostain mersuhuollosta sähköinen huoltokirja tulostettuna tai sähköpostiin ja tarkastella se...
Re: W204 harkinnassa
Mutta onko omakohtaista kokemusta kyseisestä koneesta? Ja vakuutusmaksut ja muut verohässäkät on kyllä tiedossa.tobe kirjoitti:Pysy erossa V6 koneesta, säästyy monelta kalliilta remontilta ja muutenkin kallis ylläpitää.
Re: W204 harkinnassa
Katos, ei vaan sattunut silmään. Huoltohistoriaa pyysinkin ja Kamux meinasi sellaisen toimittaa, ainakaan ennen sitä en ala kauppoja tekemään. Meinasi vain, että ovat kovin nihkeitä niitä antamaan toiselle autoliikkeelle.nikopetterii kirjoitti: Löytyy se nettiautosta myydyistä:
https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/c ... fAdCount=6" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja kannattaa pyytää tolla rekkarilla tai runkonumerolla jostain mersuhuollosta sähköinen huoltokirja tulostettuna tai sähköpostiin ja tarkastella se...
Tällaisia havaintoja tein, kylläpä tuo vaikuttaa ainakin ajokilometrien osalta kutakuinkin oikealta. Mikähän tuossa on syynä, että autoliikkeet ostelevat noita toisiltaan, nyt oli siis Lahden Kamuxilla?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W204 harkinnassa
Voinee olla kyse ihan siitä, että haetaan oman autokaupan profiiliin sopivia yksilöitä toisilta liikkeiltä. Mahdollisuus on muös, että auto on Kamuxilla myyntitilissä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 harkinnassa
Äääähh, ite kannattaa soitaa tai käydä jossain mersuhuollossa ja sanoa että tarvitset tämän auton sähköisen huoltohistorian, että olet ostattelemassa kyseistä autoa ja sielläkin voit huoltoneuvojan kanssa katsoa että onko auto huollettu niinkuin pitää jne tai laitat tänne sen huoltohistorian ihmeteltäväksi.
Jos jätät myyjäliikeen hommaksi tämän niin saatat saada vain ns. etusivun tulosteista missä näkyy vain päivämäärät ja kilsat millon käynyt huollossa. Näinkin on joskus erästä w204:sta myyty erään isohkon autoliike ketjun toimesta, sain vain ns. etusivun jonka perusteella olisi voinut äkkinäinen luulla että autoa on huollettu niinkuin pitääkin.... ja syykin selvisi kun selvitin mersuhuollolta kattavan huoltohistorian, ei ollut kaikki ihan niikuin olisi pitänyt olla ja mobilokaan ei voimassa olevana. Jäi silloin kiinnostus kyseiseen yksilöön lyhyeen...
Ja sitten vielä kerron tarinan w204:sta jonka ostin, auto oli 79tkm ajettu vm2013, autolla ikää tasan 2,5vuotta ensirekisteröinnistä ja kävin paikalliselssa mersun huoltoliikeessä rekkarin perusteella sähköisen huoltokirjan tulostuttamassa ja huoltoneuvoja selosti juurtajaksain mersun huoltojen sisällöt jne ja sanoi että on huollettu niinkuin pitääkin että huoltojen puolesta kaikki ok. No sitten ostin auton joka myös myyjäliikeen(Laakkosen) myyjän puheissa on huollettu niinkuin pitääkin, no kun auto oli minulla ollut muutaman päivän ja olin selaillut käyttöohjekirjaa ja huolto-ohje vihkosta niin sieltä kävi ilmi että polttoaine suodatin ja moottorin ilmansuodatin kuuluu vaihtaa 75tkm välein kyseiseen automalliin, no edellinen huolto oli tehty 73tkm kohdalla ja näitä kyseisiä suodattimia ei ollut vaihdettu siinä huollossa. Ajattelin että voi prkl, no myyjäliike saa ne kyllä vaihtaa tai maksaa sen lystin. Soitto Laakkoselle ja homma hoitui todella hyvin, pahoittelivat ja sanoivat että ei kyllä me tuollaista tiedetty että voit viedä auton paikalliselle mersuhuollolle ja lasku sieltä Laakkoselle ja maksamme sen. Homma hoitui, mutta kyllä siinä ite ajattelin että on se prkl ku kaikki se ite pitää selvittää jne.. Kysyin sitten mersuhuollossa että miksiköhän noita suodattimia ei ollut vaihdettu siinä 73tkm huollossa niin sanoivat että todennäköisesti auto ei ole niitä pyytänyt vaihdettavaksi ja auto olisi ne pyytänyt sitten seuraavassa huollossa tai sitten toinen todennäköisempi vaihtoehto on ollut se että edellinen omistaja on tiennyt että vaihtaa auton kohta pois kun käyttänyt 73tkm huollossa autoa ja kieltänyt niiden suodattimien vaihdot ja säästänyt näin muutaman satasen... No oli niin tai näin niin homma kuitenkin opetti sen että sähköinen huoltokirja kannattaa katsoa huolella lävitse jonkun kanssa joka "osaa sen katsoa" ja olla tulevaisuudessa autoa huollatettaessa itsekkin kartalla siitä mitä siihen autoon huolletaan ja mitä ei, sen sähköisenhuoltokirjan perusteella eikä sen mukaan mitä auto pyytää tai ei pyydä jne...
Tuttavan w204 oli vaihdettu nuo suodattimet vasta 89tkm kohdalla, koska edellinen huolto oli ollut 67tkm kohdalla, nojoo eipä sitä ehkä huoltojen välissä monikaan lähde käyttämään erikseen jossain suodattimen vaihdossa, mutta itse olisin jo vaihdattanut jo tuossa 67tkm huollossa ne jne.. Mutta ei tässä vielä kaikki, no kaveri vei autoa sitten huoltoon 113tkm kohdalla ja huollossa sanoivat että joo moottorin ilmansuodatin pitää vaihtaa kanssa kun auto sitä pyytää. Wtf sehän vaihdettiin tuolla 89tkm kohdalla polttoainesuodattimen kanssa, että eihän sitä tarvii nyt vaihtaa niin huoltoneuvoja vain oli sitä mieltä että auto kun sitä pyytää niin se on silloin vaihdettava. Tässäkin jäin vähän miettimään että olikohan siinä 89tkm huollossa jäänyt autolle kertomatta että tuo moottorin ilmansuodatin vaihdettiin ja se auto sitten sitä pyyti seuraavassakin huollossa vaikka se kyllä oli vaihdettu sähköisen huoltokirjan mukaan ja laskun mukaan. En tiedä mikä tuossakin sitten lienee ollut asioiden todellinen laita, mut tarkkana nöiden kanssa saa olla kun ei oikeen voi tietää aina yritetäänkö "rahastaa" tietämätöntä auton huollattajaa vai mikähän tässä on nyt homman nimi...
Jos jätät myyjäliikeen hommaksi tämän niin saatat saada vain ns. etusivun tulosteista missä näkyy vain päivämäärät ja kilsat millon käynyt huollossa. Näinkin on joskus erästä w204:sta myyty erään isohkon autoliike ketjun toimesta, sain vain ns. etusivun jonka perusteella olisi voinut äkkinäinen luulla että autoa on huollettu niinkuin pitääkin.... ja syykin selvisi kun selvitin mersuhuollolta kattavan huoltohistorian, ei ollut kaikki ihan niikuin olisi pitänyt olla ja mobilokaan ei voimassa olevana. Jäi silloin kiinnostus kyseiseen yksilöön lyhyeen...
Ja sitten vielä kerron tarinan w204:sta jonka ostin, auto oli 79tkm ajettu vm2013, autolla ikää tasan 2,5vuotta ensirekisteröinnistä ja kävin paikalliselssa mersun huoltoliikeessä rekkarin perusteella sähköisen huoltokirjan tulostuttamassa ja huoltoneuvoja selosti juurtajaksain mersun huoltojen sisällöt jne ja sanoi että on huollettu niinkuin pitääkin että huoltojen puolesta kaikki ok. No sitten ostin auton joka myös myyjäliikeen(Laakkosen) myyjän puheissa on huollettu niinkuin pitääkin, no kun auto oli minulla ollut muutaman päivän ja olin selaillut käyttöohjekirjaa ja huolto-ohje vihkosta niin sieltä kävi ilmi että polttoaine suodatin ja moottorin ilmansuodatin kuuluu vaihtaa 75tkm välein kyseiseen automalliin, no edellinen huolto oli tehty 73tkm kohdalla ja näitä kyseisiä suodattimia ei ollut vaihdettu siinä huollossa. Ajattelin että voi prkl, no myyjäliike saa ne kyllä vaihtaa tai maksaa sen lystin. Soitto Laakkoselle ja homma hoitui todella hyvin, pahoittelivat ja sanoivat että ei kyllä me tuollaista tiedetty että voit viedä auton paikalliselle mersuhuollolle ja lasku sieltä Laakkoselle ja maksamme sen. Homma hoitui, mutta kyllä siinä ite ajattelin että on se prkl ku kaikki se ite pitää selvittää jne.. Kysyin sitten mersuhuollossa että miksiköhän noita suodattimia ei ollut vaihdettu siinä 73tkm huollossa niin sanoivat että todennäköisesti auto ei ole niitä pyytänyt vaihdettavaksi ja auto olisi ne pyytänyt sitten seuraavassa huollossa tai sitten toinen todennäköisempi vaihtoehto on ollut se että edellinen omistaja on tiennyt että vaihtaa auton kohta pois kun käyttänyt 73tkm huollossa autoa ja kieltänyt niiden suodattimien vaihdot ja säästänyt näin muutaman satasen... No oli niin tai näin niin homma kuitenkin opetti sen että sähköinen huoltokirja kannattaa katsoa huolella lävitse jonkun kanssa joka "osaa sen katsoa" ja olla tulevaisuudessa autoa huollatettaessa itsekkin kartalla siitä mitä siihen autoon huolletaan ja mitä ei, sen sähköisenhuoltokirjan perusteella eikä sen mukaan mitä auto pyytää tai ei pyydä jne...
Tuttavan w204 oli vaihdettu nuo suodattimet vasta 89tkm kohdalla, koska edellinen huolto oli ollut 67tkm kohdalla, nojoo eipä sitä ehkä huoltojen välissä monikaan lähde käyttämään erikseen jossain suodattimen vaihdossa, mutta itse olisin jo vaihdattanut jo tuossa 67tkm huollossa ne jne.. Mutta ei tässä vielä kaikki, no kaveri vei autoa sitten huoltoon 113tkm kohdalla ja huollossa sanoivat että joo moottorin ilmansuodatin pitää vaihtaa kanssa kun auto sitä pyytää. Wtf sehän vaihdettiin tuolla 89tkm kohdalla polttoainesuodattimen kanssa, että eihän sitä tarvii nyt vaihtaa niin huoltoneuvoja vain oli sitä mieltä että auto kun sitä pyytää niin se on silloin vaihdettava. Tässäkin jäin vähän miettimään että olikohan siinä 89tkm huollossa jäänyt autolle kertomatta että tuo moottorin ilmansuodatin vaihdettiin ja se auto sitten sitä pyyti seuraavassakin huollossa vaikka se kyllä oli vaihdettu sähköisen huoltokirjan mukaan ja laskun mukaan. En tiedä mikä tuossakin sitten lienee ollut asioiden todellinen laita, mut tarkkana nöiden kanssa saa olla kun ei oikeen voi tietää aina yritetäänkö "rahastaa" tietämätöntä auton huollattajaa vai mikähän tässä on nyt homman nimi...

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 27.04.2017 12:17
- Paikkakunta: Vantaa
Re: W204 harkinnassa
Oma bensakutonen on faceliftistä, M276. 306 hv vapaastihengittävä. Erittäin mukava kone ominaisuuksiltaan. Bensankulutus parisen litraa vähemmän sadalla kuin Saabin 2,8 V6 bensakoneella. Vastaavasti co arvokin vain 174g Saabin 252g vastaan.Kumiankka kirjoitti:Mutta onko omakohtaista kokemusta kyseisestä koneesta? Ja vakuutusmaksut ja muut verohässäkät on kyllä tiedossa.tobe kirjoitti:Pysy erossa V6 koneesta, säästyy monelta kalliilta remontilta ja muutenkin kallis ylläpitää.
Ylläpitoon on riittänyt tankkaaminen ja määräaikaishuollot.
4Maticin kanssa lähtee kuin hauki rannasta kesät talvet. Silti matka-ajossa auto on näyttänyt parhaimmillaan alle 7 litran kulutusta sadalle. Mainio laite.
Tämä kone on kuitenkin vasta 2011 ja eteenpäin -malleissa. Siitä aiemmasta ei ole kokemuksia.
-- C200 4Matic 2019 --
Re: W204 harkinnassa
Kai se on lähinnä yksilökohtasta noitte härvelien kanssa.Mustikka60 kirjoitti:Oma bensakutonen on faceliftistä, M276. 306 hv vapaastihengittävä. Erittäin mukava kone ominaisuuksiltaan. Bensankulutus parisen litraa vähemmän sadalla kuin Saabin 2,8 V6 bensakoneella. Vastaavasti co arvokin vain 174g Saabin 252g vastaan.Kumiankka kirjoitti:Mutta onko omakohtaista kokemusta kyseisestä koneesta? Ja vakuutusmaksut ja muut verohässäkät on kyllä tiedossa.tobe kirjoitti:Pysy erossa V6 koneesta, säästyy monelta kalliilta remontilta ja muutenkin kallis ylläpitää.
Ylläpitoon on riittänyt tankkaaminen ja määräaikaishuollot.
4Maticin kanssa lähtee kuin hauki rannasta kesät talvet. Silti matka-ajossa auto on näyttänyt parhaimmillaan alle 7 litran kulutusta sadalle. Mainio laite.
Tämä kone on kuitenkin vasta 2011 ja eteenpäin -malleissa. Siitä aiemmasta ei ole kokemuksia.
Mitäs se ku lueskelin et noissa on ollut joku materiaalivirhe jonka takia on jotai hämminkiä tasapainotusakselissa. Onko se siis kaikissa ton mallin koneissa vai kenties mersun pojat korjanneet asian tiettyyn vuoteen mennessä?
Re: W204 harkinnassa
Audin kanssa tuli tutuksi tuo varaosahomma. Itselläni ETKA, josta piti katsoa oikeat varaosanumerot, niin sai oikeat osat heti kerrasta. Olisin tosin uskonut, että osaavat huollot kuitata mersulla kunnolla.nikopetterii kirjoitti:Äääähh, ite kannattaa soitaa tai käydä jossain mersuhuollossa ja sanoa että tarvitset tämän auton sähköisen huoltohistorian, että olet ostattelemassa kyseistä autoa ja sielläkin voit huoltoneuvojan kanssa katsoa että onko auto huollettu niinkuin pitää jne tai laitat tänne sen huoltohistorian ihmeteltäväksi.
...
Jos jätät myyjäliikeen hommaksi tämän niin saatat saada vain ns. etusivun tulosteista missä näkyy vain päivämäärät ja kilsat millon käynyt huollossa. Näinkin on joskus erästä w204:sta myyty erään isohkon autoliike ketjun toimesta, sain vain ns. etusivun jonka perusteella olisi voinut äkkinäinen luulla että autoa on huollettu niinkuin pitääkin.... ja syykin selvisi kun selvitin mersuhuollolta kattavan huoltohistorian, ei ollut kaikki ihan niikuin olisi pitänyt olla ja mobilokaan ei voimassa olevana. Jäi silloin kiinnostus kyseiseen yksilöön lyhyeen...
120K saakka auto on huollettu merkkihuollossa ja 150K huolto on suoritettu "Norin Veholla", joka on foorumilla kehuttu paikka. Tuosta 150K huollosta ei ole kuitenkaan merkkiliikkeellä kuittausta, mutta se on varmastikin tehty oikein ja on kuitattu kuitenkin autosta oikeaoppisilla välineillä.
Taitaapa se Mobilokin mennä jos softaa auton Tuikulla?
Kamux tulee vastaan seuraavan 170K huollon ja ajattelin pyytää sen merkkihuollon tekemänä, samalla ajattelin tarkastuttaa nokkaketjun ja kiristäjän. Siellä saavat huoltaa tarpeelliset huollot Kamuxin laskuun. Samalla otan tuohon vielä Kamux Plus takuun vuodeksi. Kaskohan kattaa, jos auto jättää tielle ja maksaa vielä kulut perille. Tiedä onko tuo Mobilo kuitenkaan sen kummempi. MobiloLifeähän tähän ei saa, jota olisin pitänyt jopa tärkeämpänä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 harkinnassa
Oliko vaihteisto öljyt vaihdettu missä kohtaa?
Onkos nuo moottorin ilmansuodatin ja polttoainesuodatin vaihdeltu missä kohtaa?
Onko peräöljyjä vaihdettu?
Ja onko tolla ajettu 30tkm huoltovälillä 120tkm-150tkm?
Mobilon taitaa saada takaisin voimaan jos käytät sen merkkihuollossa. Mobilolifeä tais saada mersuihin 1998-2008 välillä?
Onkos nuo moottorin ilmansuodatin ja polttoainesuodatin vaihdeltu missä kohtaa?
Onko peräöljyjä vaihdettu?
Ja onko tolla ajettu 30tkm huoltovälillä 120tkm-150tkm?
Mobilon taitaa saada takaisin voimaan jos käytät sen merkkihuollossa. Mobilolifeä tais saada mersuihin 1998-2008 välillä?
Re: W204 harkinnassa
iha yhtä tyhjän kanssa tuo sähköinen , niiku moni tässä huomannut niin ei ole mitenkään päin autuaaksi tekevä että sitä on "täytetty" . Suomessakin niin paljon jengiä ku ostaa uuden ja kituuttaa kaikki huollot läpitte, hyvin pääsee 60- ~200tkm välin vajailla huolloilla ilman että peräöljyt, laatikko öljyt, jarrunesteet, suodattimia jne yms vaihdeltu. En tiedä mitä tällä yritin sanoa, no tarkkana saa olla ja mieluusti takuu hommat pulkassa kun tuolllaisen sopivan yksilön ostaa ja saa huoltaa hetimiten muutamalla tonnilla ilman että oikeestaa tarvitsee mitää korjata vaan huollot laittaa ajan tasalle.
Re: W204 harkinnassa
Nyt tuli tiukkoja kysymyksiä, pitää soittaa huomenna merkkihuoltoon itse ja kysyä, niin saa siihen varmuuden. Perä ja laatikko muistaakseni ainakin 150K, ellei kertaalleen aikaisemminkin. Mobilolifestä olet oikeassa. Kirjoittelen tänne huomenissa lisää noista huolloista. Huomenna 16 aikaan käyn vilkaseen autoa Oulussa ja silloin pitäisi olla selvillä lähdenkö omalla mersulla vai taksimersulla autolikkeestä.nikopetterii kirjoitti:Oliko vaihteisto öljyt vaihdettu missä kohtaa?
Onkos nuo moottorin ilmansuodatin ja polttoainesuodatin vaihdeltu missä kohtaa?
Onko peräöljyjä vaihdettu?
Ja onko tolla ajettu 30tkm huoltovälillä 120tkm-150tkm?
Mobilon taitaa saada takaisin voimaan jos käytät sen merkkihuollossa. Mobilolifeä tais saada mersuihin 1998-2008 välillä?
epk:lle, koitan saada Kamuxin laittamaan huollot ajantasalle.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 333
- Liittynyt: To 17.03.2016 10:25
- Paikkakunta: Savo
Re: W204 harkinnassa
Hyvin sanottu ja tätä itsekkin ole vähän monesti yrittänyt tässä ja muissakin ketjuissa sanoa että tarkkana noiden kanssa saa olla ku ei niitä kovinkaan moni huollata niinkuin pitäisi ja sillä aina oon sanonutkin että sitä sähköistä huoltokirjaa kannattaa katsella huolella että miten sitä on huollettu jos on tunnollinen auton huollattaja niin hän pitää kyllä huolen autostaan ja siitä että sähköiseen huoltokirjaan tulee merkinnät niikuin kuuluukin ja varmaan ne huoltoliikkeet ne täyttäävätkin niikuin pitääkin, eri juttu taitaa olla se mitä autolle kerrotaan. Kyllä ainakin erään mersun merkkiliikkeen itse johtaja joskus sanoi että kyllä sitä sähköistä huoltokirjaa enemmän kannattaa tuijottaa ja elää sen mukaan, eikä sen mukaan mitä auto kertoo ja pyytää kun ei voi ikinä tietää mitä autolle on kerrottu ja mitä sille on "kuitattu" vaikka ei olis tehtykään jne...epk kirjoitti:iha yhtä tyhjän kanssa tuo sähköinen , niiku moni tässä huomannut niin ei ole mitenkään päin autuaaksi tekevä että sitä on "täytetty" . Suomessakin niin paljon jengiä ku ostaa uuden ja kituuttaa kaikki huollot läpitte, hyvin pääsee 60- ~200tkm välin vajailla huolloilla ilman että peräöljyt, laatikko öljyt, jarrunesteet, suodattimia jne yms vaihdeltu. En tiedä mitä tällä yritin sanoa, no tarkkana saa olla ja mieluusti takuu hommat pulkassa kun tuolllaisen sopivan yksilön ostaa ja saa huoltaa hetimiten muutamalla tonnilla ilman että oikeestaa tarvitsee mitää korjata vaan huollot laittaa ajan tasalle.
Re: W204 harkinnassa
Joop, lisäksi tuollainen 2008 vm auto voi olla pudonnut aikoja sitten merkkiliikkeen huolloista jolloin ei ole edes lokia merkkihuollossa mitä siihen on tehty (oliko 204sta edes vm -08 tietämillä sähköistä mersun online tietokantaan päivittyvää mallia, siis auton lisäksi ? ) . Muxeja kaikki nurkat pullollaan millä voi merkkailla mitä tykkää huoltoihin, oli huollettu tai ei. Noissa uudemmissa missä online ja auton huoltotiedot mätsää niin nehän on suht hyvin varmasti huollettu ? .
Re: W204 harkinnassa
Joo ja täytyy myös muistaa että noissa merkkihuolto pisteissä on myös aikamoisia eroja. Viime syksynä Tuo mun mutsin S204 meni huoltoon Vantaalle ja pyydettiin vaihtamaan huollon yhteydessä automaattilaatikon Öljyt ja suodatin. No eivät ne niitä ikinä tehneet, väittivät että ei sitä tarvitse tehdä ikinä, samalla huoltokerralla auto sai katsastuksessa huomautuksen kuluneista takajarrulevyistä. Kun kysyttiin minkä takia jarrulevyjä ei ole vaihdettu :vastaus oli että etujarrut ovat tärkeämmät ja takapaloissa on vielä pintaa jäljellä.
Pienen väännön jälkeen saatin ne jarruosat vaihdettua.
Ps. Tänään tilasin espooseen merkkiliikkeeseen Vaihdelaatikon öljynvaihdon sekä ilmastoinnin huollon, saa nähdä miten nyt tällä kertaa käy



Ps. Tänään tilasin espooseen merkkiliikkeeseen Vaihdelaatikon öljynvaihdon sekä ilmastoinnin huollon, saa nähdä miten nyt tällä kertaa käy


W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
W123 200D/230E A 1980 purkuauto
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W204 harkinnassa
Tuota,
Kai mersut nyt sen verran fiksuja on, että eivät anna itseänsä hajottaa?
Jos ei vaihda öljyjä, niin lakkaa liikkumasta.
Polttoaineensuodattimesta nyt oikeastaan viimeiseksi olisin huolissani, koska jos auto ei saa tukkeutuneen polttoainesuodattimen takia ruokaa, niin se ei vaan liiku.
Traktorit on ainakin jo 15 vuotta sammuttanut itsensä, tai mennyt "ryömintätilaan" jos on laiminlyönyt huoltoja tai nesteet jossain vähissä.
Edit.
Enkä hirveästi anna arvoa merkkihuollolle vs normihuollolle. Isäukon w211 kun oli vielä takuun piirissä, niin sitä huollatettiin veholla.
Yhden huollon jälkeen auto jätti tielle, kun olivat laatikon öljypohjan unohtaneet kiristää ja laatikkoölpät maassa.
Itse olen aina paikallisilla korjaamoilla huollattanut, eikä ole hinurilla tarvinnut kuljetella takaisin huoltoon.
Kai mersut nyt sen verran fiksuja on, että eivät anna itseänsä hajottaa?
Jos ei vaihda öljyjä, niin lakkaa liikkumasta.
Polttoaineensuodattimesta nyt oikeastaan viimeiseksi olisin huolissani, koska jos auto ei saa tukkeutuneen polttoainesuodattimen takia ruokaa, niin se ei vaan liiku.
Traktorit on ainakin jo 15 vuotta sammuttanut itsensä, tai mennyt "ryömintätilaan" jos on laiminlyönyt huoltoja tai nesteet jossain vähissä.
Edit.
Enkä hirveästi anna arvoa merkkihuollolle vs normihuollolle. Isäukon w211 kun oli vielä takuun piirissä, niin sitä huollatettiin veholla.
Yhden huollon jälkeen auto jätti tielle, kun olivat laatikon öljypohjan unohtaneet kiristää ja laatikkoölpät maassa.
Itse olen aina paikallisilla korjaamoilla huollattanut, eikä ole hinurilla tarvinnut kuljetella takaisin huoltoon.
Re: W204 harkinnassa
Kiitos kaikille. Konsensus tuntuu olevan, että ihan sama missä on huollettu kunhan on huollettu kunnolla ja selvittää sen itse. Eli Kamuxi laittakoon huollot ajantasalle, enkä stressaa siitä sen enempää. Katellaan sitten vaikka jonnekkin kuvaketjuun kuvia, eka mersu ja auditkin on hommattu yksityisiltä aina. Hieman opettelemisessa tämä homma.
Re: W204 harkinnassa
DSB eli mersun tietokannassa säilyvä digitaalinen huoltokirja tuli joskus 2008 alkupuolella, jonka jälkeen W204 ja W211 ei enää paperista huoltovihkoa löydy.
Sen huono puoli on, että vaikka vuosihuollot olisi tehty merkkihuollossa, kaikki muut kulutusosien vaihdot, esim. jarrut, iskarit ym. huolto-ohjelmaan kuulumattomat (vaikka perän tai vaihteiston öljyt) on voitu tehdä itse tai muualla, eivätkä digitaalisesta huoltokirjasta siten löydy. Perinteiseen paperiseen huoltokirjaan ne olisi helppo ollut merkitä.
Sen huono puoli on, että vaikka vuosihuollot olisi tehty merkkihuollossa, kaikki muut kulutusosien vaihdot, esim. jarrut, iskarit ym. huolto-ohjelmaan kuulumattomat (vaikka perän tai vaihteiston öljyt) on voitu tehdä itse tai muualla, eivätkä digitaalisesta huoltokirjasta siten löydy. Perinteiseen paperiseen huoltokirjaan ne olisi helppo ollut merkitä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 27.04.2017 12:17
- Paikkakunta: Vantaa
Re: W204 harkinnassa
Niin. Tuo koskee aiempaa moottoria. "The 60 degree vee-angle eliminates the need for a balance shaft, improving refinement while reducing mechanical complexity"Kumiankka kirjoitti:Kai se on lähinnä yksilökohtasta noitte härvelien kanssa.Mustikka60 kirjoitti:Oma bensakutonen on faceliftistä, M276. 306 hv vapaastihengittävä...Kumiankka kirjoitti:Mutta onko omakohtaista kokemusta kyseisestä koneesta? Ja vakuutusmaksut ja muut verohässäkät on kyllä tiedossa.tobe kirjoitti:Pysy erossa V6 koneesta, säästyy monelta kalliilta remontilta ja muutenkin kallis ylläpitää.
...Tämä kone on kuitenkin vasta 2011 ja eteenpäin -malleissa. Siitä aiemmasta ei ole kokemuksia.
Mitäs se ku lueskelin et noissa on ollut joku materiaalivirhe jonka takia on jotai hämminkiä tasapainotusakselissa. Onko se siis kaikissa ton mallin koneissa vai kenties mersun pojat korjanneet asian tiettyyn vuoteen mennessä?
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M276_engine
-- C200 4Matic 2019 --