![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Elikkä tarkalleen ottaen S211 320cdi Avari ja vuosimallia -03. Vin koodin perusteella elokuussa 2003 rullannu tehtaalta. Suomeen tuotu 2008 n. 135000 ajettuna ja Saksassa ollut entisen omistajan sukulaisella. Ts. olen nyt kolmas omistaja. Ollut pääasiassa matka-ajossa ja sisältä sen huomaakin sillä on kuin uutena eikä juuri minkäänlaista kulumaa. Näyttää siltä, että takapenkeillä ei ole paljon istuttu. Kilsatkin tuli ohimennen tarkistettua, kun kysästiin tullista paperit asian varmistamiseksi.
Tällä hetkellä mittarissa 317tkm. SBC just vaihettu uuteen.
Tarkoitushan oli tästä pikku hiljaa jalostaa ittiä miellyttävä kokonaisuus ja pysyä kuitenkin käyttis linjalla, joten hillityissä muutoksissa/parannuksissa pysytään.
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/3/2847/33400776804_9ff8173405_c.jpg)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/5/4190/34241937725_24792ffc5e_c.jpg)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/9/8236/29624354280_44e23153b1_z.jpg)
053 AEJ 02/2; 03/0
07N STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
185U MELANITE BLACK - METALLIC
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
248L KASSEL BRANCH
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
287 THROUGH-LOADING FEATURE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
382 PORTABLE CTEL
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
573 CHILD SEAT MOUNTING, ISOFIX IN REAR
580 AIR CONDITIONING
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
690 EMERGENCY SPARE TIRE (MINI SPARE)
803 AEJ 02/1/X
803 *1 211____ 20000201 AEJ 02/1/X
803 *2 648.9__ 20021007 YOM 22/1
803 *3 722.6__ 20010316 YOM 22/1
830A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE
831A AMARETTA/LEATHER/NAPPA/SEMI-ANILINE - BLACK/ANTH.
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
910 DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
915 FUEL TANK WITH LARGER CAPACITY
942 LOAD COMPARTMENT PACKAGE
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)
M002 ENGINES WITH EXH.TURBOCHARGER WITH INTERCOOLER
M32 CAPACITY 3,2 LITER
M648 R6-DIESEL ENGINE OM648
U15 2ND CARGO AREA W/ COMPART. UNDER MAIN FLOOR PANEL
U16 STOWAGE TANK BEHIND REAR SEAT BACKREST
Kaupoille tuli lähdettyä tosiaan -16 elokuussa ja ihan kuvatunlainen ei auto kuitenkaan ollut ottaen huomioon myyjän hehkutuksen. Pikku ruosteen alkuja oli siellä täällä ja maalipinnassa pistemäisiä jälkiä niinku ois maalisateessa ollut. Ruosteet nyt otettu kiinni ja pinta hoidettu myllyllä kuntoon. Noh autollahan ei käytännössä ehditty ajamaan yhtään, kunnes vikailmoitusta pukkasi mittaristoon ja hetken googlailun tuloksena olin melko varma, että SBC siellä itsestään muistuttelee. Mersuille vannoutuneen kaverin kanssa siinä oltiin jo tovi suunniteltu jos * hankittaisiin puoliksi ja näin tehtiin. Viikko meni kun läppäri tuli ja pääsin asian varmistamaan. Tuomio sieltä tuli, "Hydrauliikkayksikkö SBC, huoltokynnys saavutettu". Myyjään yhteys ja pienen tappelun jälkeen kulut puoliksi ja muuan mersuihin perehtynyt korjaamo vaihtoi pränikän yksikön
Tuosta selvittiin ja pääsikin kiinasta hankkimani ledi polttimot testiin ja päivitin sisävalot niillä. Nuoreni ilme tuolla hommalla kummasti. Samoihin aikoihin tilailin myös parkkeihin ja kilvenvaloiksi ledit, sekä pikku umpioihin CNlight 45W xenon polttimot kera e39 adaptereiden. Huhu kertoo, että tuolla setillä päästään kohtuulliseen valo tehoon
![Thinking :think:](./images/smilies/icon_think.gif)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/6/5728/30994621482_74847e3588_z.jpg)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/9/8436/29804053202_2d5a204b1c_z.jpg)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/5/4160/33377507364_1f3781a4d7.jpg)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/5/4175/33835436890_f6c7e3fb82.jpg)
Keskikonsolia tutkiessa löytyi vielä kunnon nokialainenki
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/3/2921/32969810422_13c04614d7_z.jpg)
Tuossa välissä tuli sitten todettua, että sysiruma kilventausta pitää hävittää. Kilven kiinnitykseen eteen sekä taakse hyväksi todettu 3M dual lock.
Siinäpä auto vielä avareilla pesun jälkeen. Tuli tuolloin otettua kilvet taustoineen pois ja pestyä ihan viimesen päälle.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/9/8265/29291512133_6455166c51_z.jpg)
Siinäpä alkoikin sitten olemaan syksy melkoisen pitkällä ja vanne kuume oli jo pidempään ollut päällä. Sopivia vaan ei tahtonut millään löytyä ja kaiken maailman replicat alko oleen ns. "liian nähtyjä", ei napannut. Hakusessa oli muutenkin 19" kohtuu leveydellä. Viimeinkin sitten löytyi ihan mahottoman asialliset pienesti projekti kunnossa olevat Workin Rezaxet. 3- osaiset ja kokoa moisilla 9,5"x19 ja 10,5"x19".
Nuita auton alkup avantgarde vanteita yritin myydä ennen joulua ihan puoli ilmaiseksikkin. Päädyin kuitenkin lopulta siihen tulokseen, että fiksaan nuo kesään mennessä ja kokeillaan sitten uudestaan.
Siinäpä auto sitten uusilla kesävalsseilla. Täytyy sanoa, että ei voisi kokonsa puolesta paremmin sopia tähän koppaan. Päänvaivaa tuottaa tosin lähinnä renkaiden kantavuudet ym. Valikoin sitten eteen kumiksi 235/30 ja taakse tulee jossain välissä 245/35. Tällä koolla piisaa takarenkaillakin kantavuus. Venyä tulee jonkun verran, mutta nuo 265 rupiaa oleen jo kuumottavan lähellä kaarta tuolla ET:llä enkä viittis ruveta mankeloimaan mitään.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Juuri ennen näitä kuvia tuli kaverin kans poistettua tuo takalasin naarmutinki (tai siis sen moottori + akseli) ja isäukko teki tuohon just passelin peitelevyn
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/4/3727/32744044600_1d9d3d180d_z.jpg)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/6/5514/30408776743_7f4e191834_z.jpg)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/1/647/32744045730_874ec811e8_z.jpg)
Ja kuten kuvasta näkyy niin jää nyky kuosissa keula liian ylös
![Thinking :think:](./images/smilies/icon_think.gif)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/4/3715/32999646551_22928749c4_z.jpg)
Ja parina iltana käytiin muutaman kaverin kans työstämässä keulaa. Eihän se ihan sovinnolla meinannut aluksi onnistua kun työkalut hajoili. Mietinkin miksi se jotenkin alkujaankin keuli tuo auto. Sokkahan oli ylimmässä lovessaan
![Thinking :think:](./images/smilies/icon_think.gif)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/3/2887/34023337802_de3cf93ec8.jpg)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/3/2899/34140398116_79ea7aab65.jpg)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/3/2901/34023385852_acd59c25e4.jpg)
Ja siinähän se ois sitten homma paketissa. Omaan mieleen tuli hyvä madallus kun käyttis linjalla tässä ollaan kuitenkin. Täytyy perää ehkä vähän staarilla vielä hieroa.
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/3/2912/34023344242_21064c4d3e_c.jpg)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/3/2916/34140397266_2a2d91a2b9_c.jpg)
Vasemman kuvan tiimoilta muistinkin, että olen unohtanut valopäivitykset täysin. Kontista kaivelemaan kiinasta tilatut polttimot ja testaamaan tuliko sävy lähellekkään alkup. xenoneita. Hiukka sinisemmät ovat.
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/3/2822/33369724013_cd8b521ec4.jpg)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/3/2855/34178867176_4d7f826b9f.jpg)
![Kuva](https://c1.staticflickr.com/3/2871/33835434510_00566127d0_c.jpg)
Eilen päätin sitten laittaa tilaukseen kompuran huoltosatsin. Onhan tuo tosin toiminut, mutta tähän ikään mennessä on kerinnyt kyllä syödä vaikka mitä. Suunnilleen viikon päästä siis pitäis tulla uudet tiivisteet, männänrengas ja silica geelit. On kyllä vähän muutakin keväthuoltoa mielessä, mutta pitää katsoa tässä mille kannattaa ruveta
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)