Ensimmäinen Mersu w212 ostettu
Ensimmäinen Mersu w212 ostettu
Tervehdys. Palstalla uusi jäsen.
No niin, nyt on ensimmäinen mersu w212 -09 sedan 220 avantgarde hankittu.
Auto oli ostettu Seinäjoen Käyttöautolta 6/2009 ja ensimmäinen omistaja vaihtoi sen nyt toukokuun alussa. Autolla oli ajettu 53.000 tkm.
Kaikki huollot oli tehty Käyttöautolla Seinäjoella vuosittain ja suuttimet oli vaihdettu vuonna 2012.
Autoon vaihdetaan nyt Käyttöautolla vielä automaattiöljyt.
Mitähän asioita tässä pitäisi vielä osata kysyä, kun auto ensiviikolla minulle luovutetaan.
Onko jotain sellaista, joka pitää ehdottamasti tarkistaa ennen luovutusta ?
Saa nähdä millaisen auton sitä saa, kun on tottunut Volvolla ajelemaan. Vähän jännittää tuleeko pettymyksiä.
No niin, nyt on ensimmäinen mersu w212 -09 sedan 220 avantgarde hankittu.
Auto oli ostettu Seinäjoen Käyttöautolta 6/2009 ja ensimmäinen omistaja vaihtoi sen nyt toukokuun alussa. Autolla oli ajettu 53.000 tkm.
Kaikki huollot oli tehty Käyttöautolla Seinäjoella vuosittain ja suuttimet oli vaihdettu vuonna 2012.
Autoon vaihdetaan nyt Käyttöautolla vielä automaattiöljyt.
Mitähän asioita tässä pitäisi vielä osata kysyä, kun auto ensiviikolla minulle luovutetaan.
Onko jotain sellaista, joka pitää ehdottamasti tarkistaa ennen luovutusta ?
Saa nähdä millaisen auton sitä saa, kun on tottunut Volvolla ajelemaan. Vähän jännittää tuleeko pettymyksiä.
Re: Ensimmäinen Mersu w212 ostettu
Voithan varmuudeksi käydä jossakin muualla lukemassa kaikki vikakoodit, niin ei jää piilevien vikojen mahdollisuutta. Kannattaa ehkä ensin ajella muutama sata tai tuhat kilometriä.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Kun kyseessä on alkupään OM651, niin jakopää on suuttimien (ne tuossa onkin jo vaihdettu, kuten kuuluukin) lisäksi heikko kohta. Toisaalta tuossa on niin vähän kilometrejä, että se on enemmänkin asia, joka kannattaa pitää mielessä tulevaisuudessa.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
On se kyllä jännä, kun tuollaisia autoja tulee vastaan, vaikea ohittaa, kun kuume päällä.
Onko tuo jakoketju asia, miten akuutti. Käyttöautolla meinasivat, että kiristimen voi joskus vaihtaa, jos siltä tuntuu. Ketjua ei vielä pitkään aikaan.
Vaari oli tosin vaihtanut uuden e-koppaisen mersun tilalle ja dieselin, vaikka kilometrejä taisi tuossa edeltäjässä tulla ruhtinaalliset 6000 km vuodessa.
Toki olihan sillä vielä hintaakin, mutta itse hain luotettavaa ja vähän ajettua autoa, niin kaupat syntyi aika äkkiä, kun kohdalle sattui.
Saa nähdä miltä tuo mersu tuntuu Volvon jälkeen.
Onko tuo jakoketju asia, miten akuutti. Käyttöautolla meinasivat, että kiristimen voi joskus vaihtaa, jos siltä tuntuu. Ketjua ei vielä pitkään aikaan.
Vaari oli tosin vaihtanut uuden e-koppaisen mersun tilalle ja dieselin, vaikka kilometrejä taisi tuossa edeltäjässä tulla ruhtinaalliset 6000 km vuodessa.
Toki olihan sillä vielä hintaakin, mutta itse hain luotettavaa ja vähän ajettua autoa, niin kaupat syntyi aika äkkiä, kun kohdalle sattui.
Saa nähdä miltä tuo mersu tuntuu Volvon jälkeen.
Kuten tuossa sanoin, niin noilla kilometreillä tuskin on hirveän akuutti ongelma. Löysä ketju ilmoittelee itsestään kylmäkäynnistyksessä rallattelemalla. Saako kysyä, paljonko maksat? Kyllähän tommonen vähän ajettu hieman vanhempi voi olla varsin helmi, jos pappa on lähinnä vahaillut autoa pihassa eläkepäivien ratoksi. Itse tykkään tuosta faceliftaamattoman W212:n ulkonäöstä enemmän.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Ex:
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Minun ymmärtääkseni se on ennemmin kiristin, joka väsyy, ei niinkään ketju. Näin olen antanut foorumeiden perusteella itseni ymmärtää ja oli myös omassa koneessa 150tkm+. Ketju tarkistettiin ja kiristin vaihdettiin. Kylmäkäynnistyksen pieni rohina katosi.
S212 250CDI
Näkyykö ketjunkiristimen vaihto sähköisessä huoltokirjassa ?Ed Hunter kirjoitti:Minun ymmärtääkseni se on ennemmin kiristin, joka väsyy, ei niinkään ketju. Näin olen antanut foorumeiden perusteella itseni ymmärtää ja oli myös omassa koneessa 150tkm+. Ketju tarkistettiin ja kiristin vaihdettiin. Kylmäkäynnistyksen pieni rohina katosi.
Menikö maahantuojan piikkiin ?
Turha noilla kilometreillä jakopäätä on miettiä. Ennemmin sitä, että kuinka tukossa se auto on, kun on ollut ihan eri käytöllä kuin mihin se on suunniteltu.
pamaus kirjoitti:Näkyykö ketjunkiristimen vaihto sähköisessä huoltokirjassa ?Ed Hunter kirjoitti:Minun ymmärtääkseni se on ennemmin kiristin, joka väsyy, ei niinkään ketju. Näin olen antanut foorumeiden perusteella itseni ymmärtää ja oli myös omassa koneessa 150tkm+. Ketju tarkistettiin ja kiristin vaihdettiin. Kylmäkäynnistyksen pieni rohina katosi.
Menikö maahantuojan piikkiin ?
Mulla on saksasta haettu takuullinen vaihtoauto, jonka takuu kattoi työt 100% ja varaosista 60%. Lisäksi tehtaan GW oli muistaakseni 20% koko hommasta, jonka huoltoliike junaili. Eli ainakin minulla valmistaja tuli vähäsen vastaan. Ei tuo tainnut monen sadan remppa olla muutenkaan ilman takuita sun muita.
Totta tosiaan. Mersu tykkää kun sillä ajetaantn62634 kirjoitti:Turha noilla kilometreillä jakopäätä on miettiä. Ennemmin sitä, että kuinka tukossa se auto on, kun on ollut ihan eri käytöllä kuin mihin se on suunniteltu.

S212 250CDI