W205 C-sarja

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jukka-tre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1025
Liittynyt: To 14.09.2006 19:04
Paikkakunta: Pirkanmaa / Tampere

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja jukka-tre »

TSMB kirjoitti:No nyt on reilu 1 000km mittarissa ja hyvin on auto pelittänyt.

Mutta toi moottorin sammuminen, kun pysähtyy ärsyttää jos pysähdys on nopea. Onko tosiaan niin ettei toimintoa saa kokonaan kytkettyä pois vaan joka kerta, kun starttaa joutuu napista sen kytkeä pois?
No mikäs tossa. Mulla nyt W205 350 e hybridillä ajettuna melkein 10 000 km ja moottori (siis se bensa) ollut pysähtyneenä n. 4 000 km tosta matkasta. Tuollasta tilastoa näyttää ajotietokone. Ei haittaa yhtään, ettei moottori käy ja ei ne startitkaan.

Onko tuossa versiossa jotenkin häiritsevä se starttaus?

Tässä hybridissä moottorin starttia ei oikeestaan huomaa olleskaan, paitsi kierroslukumittarista. Ehkä se syy on, että auto lähtee liikkeelle sähköllä ja se bensakone tulee sitte mukaan, kun auto on jo liikkeellä (jos siis tarvii edes, eli akku on tyhjä). Ja startin ääni on olematon. Hukkuu sitten jo muihin ääniin, kun auto on liikkeellä.

Ja radio toki saa olla päällä :D
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km

- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

taky kirjoitti:W205 180D:stä putosi yhdessä huollossa/päivityksessä S&S pois joten kyllä se on mahdollista.
8) Tuon kun saisi niin, että s&s nappula pysyy muistissa vaikka sen 12h, niin riittäisi normaaliin käyttöön.
jukka-tre kirjoitti:
TSMB kirjoitti:No nyt on reilu 1 000km mittarissa ja hyvin on auto pelittänyt.

Mutta toi moottorin sammuminen, kun pysähtyy ärsyttää jos pysähdys on nopea. Onko tosiaan niin ettei toimintoa saa kokonaan kytkettyä pois vaan joka kerta, kun starttaa joutuu napista sen kytkeä pois?
No mikäs tossa. Mulla nyt W205 350 e hybridillä ajettuna melkein 10 000 km ja moottori (siis se bensa) ollut pysähtyneenä n. 4 000 km tosta matkasta. Tuollasta tilastoa näyttää ajotietokone. Ei haittaa yhtään, ettei moottori käy ja ei ne startitkaan.

Onko tuossa versiossa jotenkin häiritsevä se starttaus?

Tässä hybridissä moottorin starttia ei oikeestaan huomaa olleskaan, paitsi kierroslukumittarista. Ehkä se syy on, että auto lähtee liikkeelle sähköllä ja se bensakone tulee sitte mukaan, kun auto on jo liikkeellä (jos siis tarvii edes, eli akku on tyhjä). Ja startin ääni on olematon. Hukkuu sitten jo muihin ääniin, kun auto on liikkeellä.

Ja radio toki saa olla päällä :D
Kokemus on toki subjektiivinen. :) Itse koen tuon niin, että parin vuosikymmenen ehdollistamisen jälkeen moottorin sammuminen pysähtyessä kiinnittää aina huomion itseensä ja joskus liikkeellelähtö on vähän äkkinäinen. Jos kaiken tekee kuin hidastetussa filmissä, niin ihan siedettävä tuo on ja onneksi sen saa nappulasta pois päältä.

Moottorin sammuminen pitkässä stopissa on ihan hyvä mutta mites teillä toimii s&s pysähdyttäesä parkkiin? Olen useammin saanut tuon starttaamaan uudelleen painaessa vaihteiston P:lle vaikka kuvittelisin koneen silloin ymmärtävän, että startin voisi jättää väliin. Ehkä kevennän jarrua tai jotain samalla...
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
audioman
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 14.01.2012 09:31

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja audioman »

Äskaks05 kirjoitti:BMW E61 vaihtui alkuvuodesta C-Meseen. Itsellä nyt 4000km takana S205 220D Premium Business kulkineella, mittarissa 58tkm.
- Moottorin ja vaihteiston yhteistyö, voiko tässä tosiaan olla vain 170hp? Tuntuu 520d:n jälkeen todella ripeältä, tosin onhan tämä Ceemese 5-sarjaa kevyempi.
Mersun "vanha" 170 hv 2.1-litrainen kaksiturboinen diesel on edelleen oikein kykenevä moottori ja käytännössä BMW E61 520d:n moottoria aika paljonkin voimakkaampi. Mersulle luvataan vääntöä 400Nm kierrosvälillä 1400–2800 rpm ja tehoa 125 kW (170 hv) kierrosalueella 3000– 4200 rpm. BMW E61 520d:n moottori taitaa vääntää 340 Nm 2000 rpm:n huippukohdassa. Kun vielä otetaan huomioon BMW:n iso farmarikori, niin eron täytyykin olla huomattava Mersun hyväksi.
C 300d A 4matic + Airmatic sedan 2019
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
Äskaks05
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 12.03.2017 20:49

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Äskaks05 »

audioman kirjoitti:
Äskaks05 kirjoitti:BMW E61 vaihtui alkuvuodesta C-Meseen. Itsellä nyt 4000km takana S205 220D Premium Business kulkineella, mittarissa 58tkm.
- Moottorin ja vaihteiston yhteistyö, voiko tässä tosiaan olla vain 170hp? Tuntuu 520d:n jälkeen todella ripeältä, tosin onhan tämä Ceemese 5-sarjaa kevyempi.
Mersun "vanha" 170 hv 2.1-litrainen kaksiturboinen diesel on edelleen oikein kykenevä moottori ja käytännössä BMW E61 520d:n moottoria aika paljonkin voimakkaampi. Mersulle luvataan vääntöä 400Nm kierrosvälillä 1400–2800 rpm ja tehoa 125 kW (170 hv) kierrosalueella 3000– 4200 rpm. BMW E61 520d:n moottori taitaa vääntää 340 Nm 2000 rpm:n huippukohdassa. Kun vielä otetaan huomioon BMW:n iso farmarikori, niin eron täytyykin olla huomattava Mersun hyväksi.
Mese kävi eilen Mega-Autossa. Tekivät koeajon moottoritiellä, ja totesivat saman kuin allekirjoittanut, että kyllä suhinaa kuuluu etuikkunoiden tienoilta 120kmh nopeuksilla. Tekivät saman tien Goodwill-kyselyn ja tehtaan tuomio oli, että asiakkaan osuus 100% kuluista. Perhana että sylettää, kun vika/ominaisuus joka ei kuulu tämän tason autoon on kuitenkin tehtaallaan tiedossa ja vian korjaamiselle on oma "polkukin" olemassa takuuaikana. Ostin auton juuri, kun takuu oli päättynyt ja edellinen omistaja ei ole tajunnut kys. ominaisuudesta valittaa. Kyseessä ei ole kuitenkaan yhtäkkiä ilmennyt vika, vaan on satavarmasti ollut jo vuoden vanhanakin. Esim, turbovikakin olisi helpompi niellä, että asiakas maksaa, koska kyseessä kuitenkin enemmän tai vähemmän kuluva osa. Asia on itselleni periaattellinen, eikä anna kyllä vahvaa kuvaa Mersun reklamaation hoidosta. Perhana kun tämä on niin hieno auto, eikä oikein viitsisi millään kikottimellakaan ajaa.

Onko kanssaihmisillä vinkkejä mistä asiaa voisi lähteä vielä viemään eteenpäin?
Avatar
TSMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 01.04.2017 21:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja TSMB »

Jyri1387E kirjoitti:
TSMB kirjoitti:No nyt on reilu 1 000km mittarissa ja hyvin on auto pelittänyt.

Mutta toi moottorin sammuminen, kun pysähtyy ärsyttää jos pysähdys on nopea. Onko tosiaan niin ettei toimintoa saa kokonaan kytkettyä pois vaan joka kerta, kun starttaa joutuu napista sen kytkeä pois?
Joo ja ei, niin kuin poliitikko sanoisi. Virallisesti valmistaja (mikään merkki) ei salli tuon poiskytkentää, koska sen jälkeen auto ei enää täytä tyyppihyväksyntää. Voit siis opetella nappaamaan aina vähän lähdön jälkeen s&s:n napista pois tai koodaat Individual asetuksen siten, että siinä s&s ei ole aktiivinen. Individual pysyy valittuna 4h joten se on melkein toimiva ratkaisu.

Brabuksella on sitten muistinappi myynnissä mutta varsin suolaiseen hintaan enkä ole varma, että sopiiko se kaikkiin malleihin vai pelkstään AMG versioihin. Nappi tulee keskikonsolin ohjaimen vapaaseen paikkaan (vai alkuperäisen napin tilalle?), joten asennuksen jälkeen se näyttää OEM varusteelta.
Joo toi Individual ratkaisu tuntuu hyvältä. Täytyy siihen koodata omat asetukset, kiitoksia.
Nykyinen: C-Class (W205) 180 T A Premium Business Wagon 9G-TRONIC (-17)
Edelliset: Ford Kuga 2,0 TDCi PowerShift (-13), Škoda Octavia (-10), Toyota Avensis (-07), Volvo V90 (-02), Mitsubishi Lancer, Opel Astra ym.
Avatar
TSMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 01.04.2017 21:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja TSMB »

jukka-tre kirjoitti:
TSMB kirjoitti:No nyt on reilu 1 000km mittarissa ja hyvin on auto pelittänyt.

Mutta toi moottorin sammuminen, kun pysähtyy ärsyttää jos pysähdys on nopea. Onko tosiaan niin ettei toimintoa saa kokonaan kytkettyä pois vaan joka kerta, kun starttaa joutuu napista sen kytkeä pois?
No mikäs tossa. Mulla nyt W205 350 e hybridillä ajettuna melkein 10 000 km ja moottori (siis se bensa) ollut pysähtyneenä n. 4 000 km tosta matkasta. Tuollasta tilastoa näyttää ajotietokone. Ei haittaa yhtään, ettei moottori käy ja ei ne startitkaan.

Onko tuossa versiossa jotenkin häiritsevä se starttaus?

Tässä hybridissä moottorin starttia ei oikeestaan huomaa olleskaan, paitsi kierroslukumittarista. Ehkä se syy on, että auto lähtee liikkeelle sähköllä ja se bensakone tulee sitte mukaan, kun auto on jo liikkeellä (jos siis tarvii edes, eli akku on tyhjä). Ja startin ääni on olematon. Hukkuu sitten jo muihin ääniin, kun auto on liikkeellä.

Ja radio toki saa olla päällä :D
Ei tässä versiossa ole häiritsevä starttaus, mutta itseä hieman ottaa päähän, kun ruuhkassa ajaa ja tulee noita pika stoppeja. Se ei varmaan muutenkaan tee moottorille hyvää jos vähän väliä sammuu/starttaa 2 sekunniks. Etelä Suomen kehäteissä, kun tuota jonossa menoa ei voi estää. Muuten kyllä käytän stop toimintoa.
Nykyinen: C-Class (W205) 180 T A Premium Business Wagon 9G-TRONIC (-17)
Edelliset: Ford Kuga 2,0 TDCi PowerShift (-13), Škoda Octavia (-10), Toyota Avensis (-07), Volvo V90 (-02), Mitsubishi Lancer, Opel Astra ym.
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Legge »

Äskaks05 kirjoitti:Mese kävi eilen Mega-Autossa. Tekivät koeajon moottoritiellä, ja totesivat saman kuin allekirjoittanut, että kyllä suhinaa kuuluu etuikkunoiden tienoilta 120kmh nopeuksilla. Tekivät saman tien Goodwill-kyselyn ja tehtaan tuomio oli, että asiakkaan osuus 100% kuluista. Perhana että sylettää, kun vika/ominaisuus joka ei kuulu tämän tason autoon on kuitenkin tehtaallaan tiedossa ja vian korjaamiselle on oma "polkukin" olemassa takuuaikana. Ostin auton juuri, kun takuu oli päättynyt ja edellinen omistaja ei ole tajunnut kys. ominaisuudesta valittaa. Kyseessä ei ole kuitenkaan yhtäkkiä ilmennyt vika, vaan on satavarmasti ollut jo vuoden vanhanakin. Esim, turbovikakin olisi helpompi niellä, että asiakas maksaa, koska kyseessä kuitenkin enemmän tai vähemmän kuluva osa. Asia on itselleni periaattellinen, eikä anna kyllä vahvaa kuvaa Mersun reklamaation hoidosta. Perhana kun tämä on niin hieno auto, eikä oikein viitsisi millään kikottimellakaan ajaa.

Onko kanssaihmisillä vinkkejä mistä asiaa voisi lähteä vielä viemään eteenpäin?
Jos nyt oikein ymmärsin, niin olet ostanut auton jostain liikkeestä? Sinne siis reklamaatiota. Kyseessä on kuitenkin hyvin tunnettu (myös tehtaan puolesta) vika, joten kannattaa vaikka näpytellä reklamaatio kirjallisena ja perustella kantansa hyvin.

Toki voit koittaa valittaa myös maahantuojalle, mutta lain mukaan eivät ole vastuussa, koska olet toinen omistaja. Suomessa myyjä vastaa tavaran virheestä, mutta auton ensimmäinen omistaja voi valittaa virheestä myös seuraavaan myyntiportaaseen eli maahantuojalle.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

Äskaks05 kirjoitti:
audioman kirjoitti:
Äskaks05 kirjoitti:BMW E61 vaihtui alkuvuodesta C-Meseen. Itsellä nyt 4000km takana S205 220D Premium Business kulkineella, mittarissa 58tkm.
- Moottorin ja vaihteiston yhteistyö, voiko tässä tosiaan olla vain 170hp? Tuntuu 520d:n jälkeen todella ripeältä, tosin onhan tämä Ceemese 5-sarjaa kevyempi.
Mersun "vanha" 170 hv 2.1-litrainen kaksiturboinen diesel on edelleen oikein kykenevä moottori ja käytännössä BMW E61 520d:n moottoria aika paljonkin voimakkaampi. Mersulle luvataan vääntöä 400Nm kierrosvälillä 1400–2800 rpm ja tehoa 125 kW (170 hv) kierrosalueella 3000– 4200 rpm. BMW E61 520d:n moottori taitaa vääntää 340 Nm 2000 rpm:n huippukohdassa. Kun vielä otetaan huomioon BMW:n iso farmarikori, niin eron täytyykin olla huomattava Mersun hyväksi.
Mese kävi eilen Mega-Autossa. Tekivät koeajon moottoritiellä, ja totesivat saman kuin allekirjoittanut, että kyllä suhinaa kuuluu etuikkunoiden tienoilta 120kmh nopeuksilla. Tekivät saman tien Goodwill-kyselyn ja tehtaan tuomio oli, että asiakkaan osuus 100% kuluista. Perhana että sylettää, kun vika/ominaisuus joka ei kuulu tämän tason autoon on kuitenkin tehtaallaan tiedossa ja vian korjaamiselle on oma "polkukin" olemassa takuuaikana. Ostin auton juuri, kun takuu oli päättynyt ja edellinen omistaja ei ole tajunnut kys. ominaisuudesta valittaa. Kyseessä ei ole kuitenkaan yhtäkkiä ilmennyt vika, vaan on satavarmasti ollut jo vuoden vanhanakin. Esim, turbovikakin olisi helpompi niellä, että asiakas maksaa, koska kyseessä kuitenkin enemmän tai vähemmän kuluva osa. Asia on itselleni periaattellinen, eikä anna kyllä vahvaa kuvaa Mersun reklamaation hoidosta. Perhana kun tämä on niin hieno auto, eikä oikein viitsisi millään kikottimellakaan ajaa.

Onko kanssaihmisillä vinkkejä mistä asiaa voisi lähteä vielä viemään eteenpäin?
Keskimäärin mersut pysyy Suomen teillä 20 vuotta (niin kuin autot muutenkin) ja tänään tuoreen käytetyn ostaja voi olla parin vuoden päästä uusien autojen esittelyhallissa kiertämässä vaihtoehtoja. Tässä siis haitataan omaa liiketoimintaa varsin marginaalisen kustannuksen takia. :x

Käymäsi merkkiliike näyttäisi olevan sinun puolella tässä joten neuvotteluyhteys on ainakin olemassa. Samoin kuluttajansuoja on sinun puolella ja auton myyjä on lähtökohtaisesti vastuussa auton vioista - ja vikaa on, koska goodwill kyselykin tehtiin.

Tarina ei kerro, että onko myyjä ja merkkiliike samat, mutta oletan että ei ole. Tällöin asiaa kannattaisi selvittää kolmikantaan, eli ensin käyt myyjän kanssa keskustelun, että mitä tehdään. Kannattaa yrittää saada myyjä sinun puolelle, että korjaus tehdään virhevastuun piirissä maahantuojan takuuna. Tätä varten pitäisi saada merkkiliikkeeltä auton huoltohistoria sen selvittämiseksi, että onko suhinaa yritetty korjata jo takuuaikana. Jos on, niin vika on ilman muuta takuun alainen (koska siitä on ilmoitettu takuun aikana). Mersuissa on ollut jo vuosia sähköinen huoltokirja, joten sitä selitystä ei kannata uskoa, ettei historiaa saa selville.

Jos merkkiliike ei tällä prosessilla lähde yrittämään goodwill korvausta ponnekkaammin, niin sitten kannattaa yrittää sovitella kulut niin, että ne jakautuu eri tahoille järkevästi. Minulla on edelleen sellainen käsitys tehtaan korjausohjeesta, että siinä on useampia vaiheita. Tämän voisi selvittää ja sopia paperilla, että mitkä vaiheet tulevat kenenkin maksettavaksi tai millä tavalla ne jaetaan. Uskoisin, että tiivisteet ja ovien säädöt on luokkaa muutamia satasia (kun seurataan tehtaan ohjetta), eli se kallein osa on ne uudet lasit ja voi olla, että tuo tulee kuntoon jo pelkillä tiivisteillä.

Harmi, että tuota vikaa ei ole laitettu kuntoon takuuna, koska nyt toisena omistajana olet joutunut sijaiskärsijäksi. Ohessa vähän KKV materiaalia selkänojaksi neuvotteluihin. Kannattaa lukea loppuun asti, kun siellä kerrotaan vikojen korjaamisesta takuuajan jälkeen. Uskoisin, että pääset asiallisesti neuvottelemalla asiassa eteenpäin ja muista, että autokaupassa on aina varattu katetta myyjän puolella piilevien vikojen korjaamiseen.

Disclaimeri loppuun, että minä en ole sen kummemmin lakimies kuin autokauppiaskaan. :|
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Legge »

Kannattaa edelleenkin muistaa, ettei maahantuojalla tai merkkiliikkeellä ole lakiin perustuvaa velvollisuutta korjata käytetyn auton virheitä. Yksin myyjä on vastuussa myymästään koslasta. Neuvotella toki kannattaa aina. Nuo goodwill-höpinät on aina vähän sellasta harhaanjohtamista. Melko harvoin sieltä tehtaalta tulee positiivista päätöstä takuun päättymisen jälkeen, ja sitten vaan levitellään käsiä.

Itse laittaisin ensin sen reklamaation myyjälle. Jos myyjää ei kiinnosta, niin voi koittaa maahantuojan hyväntahtoisuutta. Sitten seuraavaksi yhteys kuluttajaneuvojaan (tätä varten kannattaa tehdä se reklamaatio kirjallisena heti alunperin ja pyytää myös vastaus kirjallisena).
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
D-MB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: La 03.12.2011 19:41

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja D-MB »

Legge kirjoitti:Nuo goodwill-höpinät on aina vähän sellasta harhaanjohtamista. Melko harvoin sieltä tehtaalta tulee positiivista päätöstä takuun päättymisen jälkeen, ja sitten vaan levitellään käsiä.
Minulle on tullut sellainen käsitys, että käytäntö Suomi-Saksa on merkittävästi erilainen. Täällä Saksassa minulla meni taka-akselin ilmajousituksen uusiminen lähes kokonaan tehtaan piikkiin, kun autolla oli jo ajettu 120tkm. Ilmeisesti Mersulle Saksa on päämarkkina-alue josta pidetään huolta ja Suomi periferia, jossa säästetään kustannuksia.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Näinhän se menee. Vehon kautta tuotu on huonommassa asemassa kuin Saksasta ostettu, Suomessakin.
ennentauti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 169
Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja ennentauti »

Luulisi maahantuojalla olevan sen verran "pelisilmää"että korjaisivat suhinat. Kustannus on kuitenkin mitätön heille. Asiakas/kuluttaja ehkä muistaa sen seuraavankin auton vaihdon tullessa ajankohtaiseksi. Mersulla ilmeisesti menee liian hyvin, voi maksavaa asiakasta kohdella miten lystää.
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

Legge kirjoitti:Kannattaa edelleenkin muistaa, ettei maahantuojalla tai merkkiliikkeellä ole lakiin perustuvaa velvollisuutta korjata käytetyn auton virheitä. Yksin myyjä on vastuussa myymästään koslasta. Neuvotella toki kannattaa aina. Nuo goodwill-höpinät on aina vähän sellasta harhaanjohtamista. Melko harvoin sieltä tehtaalta tulee positiivista päätöstä takuun päättymisen jälkeen, ja sitten vaan levitellään käsiä.

Itse laittaisin ensin sen reklamaation myyjälle. Jos myyjää ei kiinnosta, niin voi koittaa maahantuojan hyväntahtoisuutta. Sitten seuraavaksi yhteys kuluttajaneuvojaan (tätä varten kannattaa tehdä se reklamaatio kirjallisena heti alunperin ja pyytää myös vastaus kirjallisena).
Kirjoittamasi on totta silloin, kun kysessä on esimerkiksi kulumisesta aiheutunut vika, mutta oheista materiaalia lukien:

Kohta 6:
Käytetyn auton ostaja ei voi esittää vaatimuksia maahantuojalle muutoin kuin maahantuojan antaman takuun perusteella.
Tämä on siis käytännössä juuri se mitä kirjoitit.

Mutta aiemmin kohdassa 3:
Takuunantaja on velvollinen poistamaan omalla kustannuksellaan virheen, joka on ilmennyt takuuaikana.
Ja:
Takuu on lakisääteisen virhevastuun päälle annettava lisäetu. Sillä ei voi poistaa kuluttajalle laissa määrättyjä oikeuksia. Takuun voimassaolosta riippumatta myyjä ja aiemmat myyntiportaat vastaavat auton virheistä kuluttajansuojalain virhevastuusäännösten perusteella.
Tässä nuo kohdan kolme tulkinnat ovat semmoisia, että jos on pienikin epäilys saatikka, että huoltohistorian perusteella voitaisiin osoittaa ikkunasuhinan olleen autossa takuuaikana, niin tätä kannattaisi ainakin jonkun asiaan vihkiytyneen kanssa käydä läpi. Ja tosiaan, auton myyjä on myös vastuussa myymässään autossa olleista viosta 6kk.

Näin minä luen tuota materiaalia maallikkona ja voin olla totaalisen väärässäkin - mutta maahantuojalla on näissä jutuissa vain yksi päämäärä eli vähentää päämiehensä kuluja ja joskus se voi johtaa tulkintaan harmaalla alueella kuluttajan tappioksi. Omaan autohistoriaan kuuluu myös Fordeja joista yhdestä maalattiin kaikki luukut (paitsi konepelti, muistaakseni) maahantuojan koritakuun piikkiin pitkälti varsinaisen takuuajan päätyttyä. Alkuun näistä oltiin tosi tiukkana, mutta linja muuttui jossain vaiheessa ja automaalaamot oli täynnä uudenkarheita Fordeja saamassa uusia saumakittejä ja maalia.

Kustannus maahantuojalle autojen saattamiseksi kuntoon vaikka tehtaalla oltaisiin mitä mieltä on varsin pieni, koska vika ei esiinny kaikissa yksilöissä. Miksi ihmeessä kiukutella tuollaisesta?!
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Legge »

Vaan tässähän ei ole valitettu viasta takuuaikana. Toki, jos jostain löytyy viitettä, että suhinoita olisi korjailtu aikaisemmin, niin asia on eri. Oma kokemus Vehosta on, että yritetään vedättää takuuaikanakin ensimmäisen kerran ilmennyt vika asiakkaan maksettavaksi. Toki yrittää voi aina.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Salakuvissa: Mercedes-AMG C63 – E-sarjalaisia muistuttavat ajovalot:
Kuva
https://tekniikanmaailma.fi/autot/salak ... -ajovalot/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Uusia kuvia faceliftistä:
Kuva
http://www.autozeitung.de/mercedes/c-kl ... -c205-a205" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Jyri1387E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 03.08.2016 11:59

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Jyri1387E »

Tuossa coupen kuvassa taitaa olla halogeenivalot hämäyksen vuoksi. Vaikea löytää kummastakaan kuvasta mitään ulkoisia muutoksia. Liekö facelift vähän maltillisempi ulkoisesti kuin w204:ssa ja päivitys tulee konepellin alle (uudet moottorit ja 9-portainen automaatti) ja sisustaan (täysin digitaaliset näytöt ala E.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
manonyymi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja manonyymi »

Puskurithan tuossa on peitetty eli ne varmaan muuttuvat. Tuskin muuten kovin suuria muutoksia tulee. Valoihin tietty jotain. Tuo 9-portainen automaatti taitaa olla jo useimpien moottoreiden yhteyteen saatavana. Hyvältähän tuo näyttää edelleen.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Avatar
el_ucca
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ma 08.12.2014 23:48

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja el_ucca »

manonyymi kirjoitti:Puskurithan tuossa on peitetty eli ne varmaan muuttuvat. Tuskin muuten kovin suuria muutoksia tulee. Valoihin tietty jotain. Tuo 9-portainen automaatti taitaa olla jo useimpien moottoreiden yhteyteen saatavana. Hyvältähän tuo näyttää edelleen.
Muutoksia on ainakin: Päiväajovalot muuttuvat yhteneväisemmiksi (yhtenäinen LED-valoviiva). Vakkari siirtyy rattiin kuten S-sarjassa.


Tuosta suhinasta vielä. Omassa autossa oli myös tuo suhina ja siitä tuli sllloin paljon lueskeltua. Kyseessähän on valmistusvirhe jonka korjaamiseen on tosiaan tehtaaltakin viralliset ohjeet ollee olemassa jo varmaan 2 vuotta.

Mulla tuo suhina kuului jo jossain 60kmh ja se oli todella häiritsevä. Ongelma saatiin korjattua silloin tehtaan ohjeilla, johon kuului ainakin ovien säätö uudelleen ja etusivulasien vaihto laminoituihin. Joskus myös tiivisteiden vaihto.

Olen ehdottoamasti sitä mieltä, että kyseinen valmitusvirhe täytyy saada ilman kustannuksia korjautettua takuuajan jälkeenkin.
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Jotain tulee muuttumaan:
Kuva
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

C63:nkin päivittymässä:
Kuva
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... gesichtet/" onclick="window.open(this.href);return false;
anntti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 01.07.2012 21:50

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja anntti »

Kertokaas nyt onko C200d huono ostos moottorinsa takia ?
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Legge »

200d:tä on tehty sekä Rellun 1.6-litraisella koneella että Mersun omalla OM651-moottorilla. Tälläkin hetkellä business-mallit on OM651:llä ja perus karvalakki Relllulla. Emmää tiedä, onko tuo Rellun konekaan täysi susi. Kovasti noita on takseissa...ei kai niillä ammattimiehet ajelisi, jos koko ajan huoltamolla seisoisivat.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja simosami »

Legge kirjoitti:200d:tä on tehty sekä Rellun 1.6-litraisella koneella että Mersun omalla OM651-moottorilla. Tälläkin hetkellä business-mallit on OM651:llä ja perus karvalakki Relllulla. Emmää tiedä, onko tuo Rellun konekaan täysi susi. Kovasti noita on takseissa...ei kai niillä ammattimiehet ajelisi, jos koko ajan huoltamolla seisoisivat.

Pitäisi varmaan kysyä omistaja-kuskeilta, kumman ottaisivat, tai ottivat.
Ne jotka ajaa jonkin muun autolla, joka on ehkä vielä huoltoliisattu, ilmaisella vara-autolla, on varmaan eri juttu.
Kyllä olen kuullut paljon negatiivista nimenomaan rellu koneisista.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
anntti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 01.07.2012 21:50

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja anntti »

Oliko se niin, että 2016 ja uudemmat on tuolla mersun koneella vai myös vanhemmat jos on premium business tai amg setillä ?
Avatar
terasjussi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.12.2008 08:48
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja terasjussi »

anntti kirjoitti:Oliko se niin, että 2016 ja uudemmat on tuolla mersun koneella vai myös vanhemmat jos on premium business tai amg setillä ?
Tämän näkee rekisteriotteesta. Moottorin koko 2,143 om Mersun oma.
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Legge »

simosami kirjoitti:
Legge kirjoitti:200d:tä on tehty sekä Rellun 1.6-litraisella koneella että Mersun omalla OM651-moottorilla. Tälläkin hetkellä business-mallit on OM651:llä ja perus karvalakki Relllulla. Emmää tiedä, onko tuo Rellun konekaan täysi susi. Kovasti noita on takseissa...ei kai niillä ammattimiehet ajelisi, jos koko ajan huoltamolla seisoisivat.

Pitäisi varmaan kysyä omistaja-kuskeilta, kumman ottaisivat, tai ottivat.
Ne jotka ajaa jonkin muun autolla, joka on ehkä vielä huoltoliisattu, ilmaisella vara-autolla, on varmaan eri juttu.
Kyllä olen kuullut paljon negatiivista nimenomaan rellu koneisista.
No kerro nyt ihmeessä, mitä negatiivista. Minäkin olen nähnyt paljon nenän nyrpistelyjä kyseistä mottia kohtaan, mutta kukaan ei ikinä listaa konkreettisia ongelmia. Foorumillakaan ei taida olla ketjuja katastrofaalisista hajoamisista. Itsekin ottaisin toki OM651:n, mutta lähinnä viripotentiaalin vuoksi.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja taky »

Legge kirjoitti: No kerro nyt ihmeessä, mitä negatiivista.
Omastani OM 626 moottorisesta automaatista AMG linesta meni puolen vuoden/30000km sisään mitä hermo kesti sitä ...
- moottorin imuilman lämpöanturi - nilkuttaen korjaamille
- takajarrut jäätyi lumipyryn aikana nakkarin luukulle, niin että juur pääsi liikkeelle ja pitävämmälle pinnalle niin jarru pamahtaen auki.
- ABS tms jarrusysteemin box kun liitoksesta pääsi vettä ja koelauta punaisena herjoja, auto pari kuukautta Veholla parsittavana jonka aikana auto myytiin.

Auto oli kiva ja taloudellinen, mutta luotto meni, varsinkin kun koko auton sisusta oli Veholla käytetty johtosarjan vaihton vuoksi auki.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
anntti
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Su 01.07.2012 21:50

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja anntti »

Tässä vähän kahden vaiheilla, mieluummin 2.2 ottais mutta amg line pitäis löytyä ja tällä hetkellä c200d löytyy parhaiten näitä. Kai suurin ongelma tuossa koneessa on se fakta että rellu tehny sen..
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: W205 C-sarja

Viesti Kirjoittaja Legge »

taky kirjoitti:
Legge kirjoitti: No kerro nyt ihmeessä, mitä negatiivista.
Omastani OM 626 moottorisesta automaatista AMG linesta meni puolen vuoden/30000km sisään mitä hermo kesti sitä ...
- moottorin imuilman lämpöanturi - nilkuttaen korjaamille
- takajarrut jäätyi lumipyryn aikana nakkarin luukulle, niin että juur pääsi liikkeelle ja pitävämmälle pinnalle niin jarru pamahtaen auki.
- ABS tms jarrusysteemin box kun liitoksesta pääsi vettä ja koelauta punaisena herjoja, auto pari kuukautta Veholla parsittavana jonka aikana auto myytiin.

Auto oli kiva ja taloudellinen, mutta luotto meni, varsinkin kun koko auton sisusta oli Veholla käytetty johtosarjan vaihton vuoksi auki.
Noissahan ei kuitenkaan viat liity Rellun moottoriin. Antureita voi kärvähtää moottorista kuin moottorista. En siis edelleenkään varsinaisesti puolusta OM626:sta, mutta olisi kiva kuulla, onko niissä oikeasti vikaa. Rellun nokalla killuneista dieseleistä muistan yhden vakavan tyyppivian, jossa moottori imaisi öljyt imusarjan kautta ja kävi itsensä hengiltä. Luulisi, että moinen on jo uusista korjattu.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Vastaa Viestiin