W211 320CDI Avantgarde -03
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Kai putken pitää e-hyväksytty olla ja jos siitä raiskaa vaimentimen irti, ei hyväksyntä enää täyty.
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Joo, tuskin pykälät täyttyy, mutta katsastus ei varmaan ongelma ole seinäjoella... xD
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Niinkuin tossa päivityksessä luki, niin putket on tehty sitä silmällä pitäen, että sinne voi vakioänkät tarvittaessa pikapikaa nakata takaisin paikoilleen.Taski kirjoitti:Kai putken pitää e-hyväksytty olla ja jos siitä raiskaa vaimentimen irti, ei hyväksyntä enää täyty.

W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
- Juuttijunior
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 20.09.2015 22:03
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Tuli vastaavanlainen takaäänenvaimentimien poisto suoritettua omaan 320cdi farkkuun viime viikonloppuna eikä tarvitse ainakaan katua. Äänet on makean mureat korkeamman kuormituksen alla esimerkiksi kiihdytettäessä, mutta tasaisessa ajossa kevyellä kaasujalalla ei eroa alkuperäiseen meinaa edes huomata. Toteutuksessa käytettiin 60 asteen kulmia ja 2,5" putkea. Kun alkuperäiset putket leikkaa poikki sopivasta kohtaa (ja katsoo ettei huljuva puukkosahan terä käy kovin lähellä takapusseja
), on vakioäänenvaimentimet mahdollista heittää takaisin suhteellisen pienellä urakalla. Toki varmasti monen mielestä tälläisen laitteen kuuluisi olla arvokkaan hiljainen, mutta sitten taas toiset haluavat ainakin jonkin asteista nautinnollista mökää korviinsa.
Tuohon laillisuuteen sen verran, että tuskin tullaan puuttumaan (ainakaan täällä suur-Seinäjoella) asiaan mitenkään. Vaikka hyväksyntä puuttuukin, ei desibelit ainakaan ylity vaikka kuinka antaisi leipää. Olen itse kuullut juttua, että vähintään yksi vaimennin vaadittaisiin, saa sitten leimalla nähdä kiinnostaako sielä asia ketään.

Tuohon laillisuuteen sen verran, että tuskin tullaan puuttumaan (ainakaan täällä suur-Seinäjoella) asiaan mitenkään. Vaikka hyväksyntä puuttuukin, ei desibelit ainakaan ylity vaikka kuinka antaisi leipää. Olen itse kuullut juttua, että vähintään yksi vaimennin vaadittaisiin, saa sitten leimalla nähdä kiinnostaako sielä asia ketään.
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Hyvä että onnistui ja olit tyytyväinen! Kyseisessä tarkotuksessahan idean täällä vähän esitinkin.Juuttijunior kirjoitti:Tuli vastaavanlainen takaäänenvaimentimien poisto suoritettua omaan 320cdi farkkuun viime viikonloppuna eikä tarvitse ainakaan katua. Äänet on makean mureat korkeamman kuormituksen alla esimerkiksi kiihdytettäessä, mutta tasaisessa ajossa kevyellä kaasujalalla ei eroa alkuperäiseen meinaa edes huomata. Toteutuksessa käytettiin 60 asteen kulmia ja 2,5" putkea. Kun alkuperäiset putket leikkaa poikki sopivasta kohtaa (ja katsoo ettei huljuva puukkosahan terä käy kovin lähellä takapusseja), on vakioäänenvaimentimet mahdollista heittää takaisin suhteellisen pienellä urakalla. Toki varmasti monen mielestä tälläisen laitteen kuuluisi olla arvokkaan hiljainen, mutta sitten taas toiset haluavat ainakin jonkin asteista nautinnollista mökää korviinsa.
Tuohon laillisuuteen sen verran, että tuskin tullaan puuttumaan (ainakaan täällä suur-Seinäjoella) asiaan mitenkään. Vaikka hyväksyntä puuttuukin, ei desibelit ainakaan ylity vaikka kuinka antaisi leipää. Olen itse kuullut juttua, että vähintään yksi vaimennin vaadittaisiin, saa sitten leimalla nähdä kiinnostaako sielä asia ketään.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
saisko ääninäytettä ?
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Omasta ei oo materiaalia, mutta kyseisessä videossa hyvin samanlaiset ellei samat soundit. https://www.youtube.com/watch?v=1UH1K1hRG1E" onclick="window.open(this.href);return false;me_Se kirjoitti:saisko ääninäytettä ?
Tietysti kuormituksen alaisena vieläkin maukkaammat, mutta ei löytynyt sopivaa näytettä.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
hyvältä kyllä kuulostaa
pitäis omaankin varmaan putkistoa päivittää 


Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Juu eli vanteet saatiin nyt vihdoin ja viimein väriin. Glasuritin ruiskutavarana vedettiin halliolosuhteissa ja tuli kyllä yllättävän hyvät! Väriksi valikoitui 744 Brilliant Silver Metallic.
BC-Racing BR-alustakin saapunut ja täytyy ens viikolla hieroa alle kera vanteiden

BC-Racing BR-alustakin saapunut ja täytyy ens viikolla hieroa alle kera vanteiden


W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Noniin tänään tulikin vietettyä sitten koko päivä hallilla. BC-Racing BR- alusta ja jarruremontti olivat siis päivän epistola kera auttavaisen kaverin.
Jälkeenpäin pakko sanoa, että ensimmäistä kertaa tuli tähän korimalliin alustasarjaa asenneltua ja tuollainen täysin säädettävä alusta ei ehkä ole se kaikista ihanin mallailla kohdilleen, koska piti samalla vähän miettiä, että mitä kaikista säädöistä nyt oikein tapahtuukaan. Etutolpathan oli helpot, mutta erillisjousitetun takapään kanssa sai vähän käyttää päätään ja miettiä. Alusta nyt kuitenkin alle saatiin ja yllättävän hyvään balanssiin tuli heti alkuun. Ero kuin yöllä ja päivällä, kun vertaa loppuunrullattuun avarialustaan
ja klopinat ja kalinatkin loppuivat jokanurkasta.
Täytyy nyt ajella ja tunnustella perseellä, että mihin suuntaan tuota säätämistä alkaisi jatkojalostamaan.
Jajoo tosiaan Turbiinitkin ovat löytäneet tiensä auton alle
Pikainen räpsy tuli otettua hiukan likaisena:

Ja tosiaan Brembon tuotteilla elvytettiin puhkinussitut etujarrutkin eloon. 312mm levyt + palat:

Jälkeenpäin pakko sanoa, että ensimmäistä kertaa tuli tähän korimalliin alustasarjaa asenneltua ja tuollainen täysin säädettävä alusta ei ehkä ole se kaikista ihanin mallailla kohdilleen, koska piti samalla vähän miettiä, että mitä kaikista säädöistä nyt oikein tapahtuukaan. Etutolpathan oli helpot, mutta erillisjousitetun takapään kanssa sai vähän käyttää päätään ja miettiä. Alusta nyt kuitenkin alle saatiin ja yllättävän hyvään balanssiin tuli heti alkuun. Ero kuin yöllä ja päivällä, kun vertaa loppuunrullattuun avarialustaan

Täytyy nyt ajella ja tunnustella perseellä, että mihin suuntaan tuota säätämistä alkaisi jatkojalostamaan.
Jajoo tosiaan Turbiinitkin ovat löytäneet tiensä auton alle

Pikainen räpsy tuli otettua hiukan likaisena:

Ja tosiaan Brembon tuotteilla elvytettiin puhkinussitut etujarrutkin eloon. 312mm levyt + palat:

W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
- Juuttijunior
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 20.09.2015 22:03
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Oletko käynyt jo muutoskatsastamassa alustan?
Ilmeisesti tämän hetken vaatimuksena on "vain jokin todistus" alustan sopivuudesta, joka tulee alustan valmistajalta eli TUV-todistusta ei enää vaadita. Tämän lisäksi vaaditaan ainakin nelipyöräsuuntaustodistus, josta käy ilmi ajoneuvo, ajoneuvon korkeus tarkastushetkellä ym.
Uusimmassa Trafin ohjeessa asiaa koskien mainitaan myös maksimimadallukseksi alkuperäisestä 51 millimetriä, mihin tätä edes tullaan vertaamaan koska ei heillä ainakaan kyseisen ajoneuvon vakionapamittaa todennäköisesti ole?
Ilmoittele mitä katsastuksessa sanottiin!
Ilmeisesti tämän hetken vaatimuksena on "vain jokin todistus" alustan sopivuudesta, joka tulee alustan valmistajalta eli TUV-todistusta ei enää vaadita. Tämän lisäksi vaaditaan ainakin nelipyöräsuuntaustodistus, josta käy ilmi ajoneuvo, ajoneuvon korkeus tarkastushetkellä ym.
Uusimmassa Trafin ohjeessa asiaa koskien mainitaan myös maksimimadallukseksi alkuperäisestä 51 millimetriä, mihin tätä edes tullaan vertaamaan koska ei heillä ainakaan kyseisen ajoneuvon vakionapamittaa todennäköisesti ole?
Ilmoittele mitä katsastuksessa sanottiin!

Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Ei ole vielä tullut käytetyksi, koska pyöränkulmat on vielä säätämättä. Tuli madallettua aika paljon nyt ja vähän vaikuttais että ei välttämättä säätövarat tohon riitä. Ilmoittelen.Juuttijunior kirjoitti:Oletko käynyt jo muutoskatsastamassa alustan?
Ilmeisesti tämän hetken vaatimuksena on "vain jokin todistus" alustan sopivuudesta, joka tulee alustan valmistajalta eli TUV-todistusta ei enää vaadita. Tämän lisäksi vaaditaan ainakin nelipyöräsuuntaustodistus, josta käy ilmi ajoneuvo, ajoneuvon korkeus tarkastushetkellä ym.
Uusimmassa Trafin ohjeessa asiaa koskien mainitaan myös maksimimadallukseksi alkuperäisestä 51 millimetriä, mihin tätä edes tullaan vertaamaan koska ei heillä ainakaan kyseisen ajoneuvon vakionapamittaa todennäköisesti ole?
Ilmoittele mitä katsastuksessa sanottiin!
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Alusta saatu nyt aikalailla mieluisiin säätöihin korkeuden puolesta. Suurin ongelma oli saada kaikki kulmat samalle korkeudelle, mutta nyt melkoisen hieronnan jälkeen on heitot saatu parin millin sisään. Katsotaan nyt mitä sille pitää tehdä kun pyöränkulmia aletaan katselemaan ohjearvoihin. Vähän epäilin vannevalintaa kun oli alusta vielä korkeammalla, mutta tuli huomattua että vanteet vasta pääsivät oikeuksiinsa, kun autoa tiputti.

Tälle kesää on jo aikalailla listattu parannukset joita autoon pitäisi tehdä. Helmat kukkii jälleen, joten molemmat kyljet menee maalaukseen listan alapuolelta sekä takalonkat. Maalauksen yhteyteen olisi suunnitelmissa putkien ulostulot puskuriin upotettuna CLS-tyyliin, mutta katsotaan nyt. Hiukan härskimmän takalipan tilaus ja takalasin lipan asentaminen olisi myös mietinnässä.
Tekniikkapuolelta sen verran, että laatikko alkoi luistelemaan ja nykimään sekä vaihtelemaan vaihteita melkosen ärsyttävästi lähinnä kylmänä. Soittoa Pohjanmaan Dieselhuollon kyljessä nykyään toimivalle Roveksen Autohuollolle ja pojat teki täyshoidon vaihteistonhuuhtelukoneella käyttäen Liqui Molyn litkuja. Laatikosta tuli kuin uusi ja ei voi kuin suositella. Vanhat öljyt olivat aivan palaneet ja pikimustaa kuin moottoriöljyt. Lisäksi tuli moottoriöljyt vaihdettua (Liqui Moly 10W/30). Laitetaan kilometrit muistiin tänne: 609300km. Kylällä tullut huudeltua ja huudellaan nyt tänne vielä, että eipä ole tarvinnut öljyä vielä munkaan aikana lisäillä tippaakaan tähän yksilöön. Ottakaa Audipojat mallia.


Tälle kesää on jo aikalailla listattu parannukset joita autoon pitäisi tehdä. Helmat kukkii jälleen, joten molemmat kyljet menee maalaukseen listan alapuolelta sekä takalonkat. Maalauksen yhteyteen olisi suunnitelmissa putkien ulostulot puskuriin upotettuna CLS-tyyliin, mutta katsotaan nyt. Hiukan härskimmän takalipan tilaus ja takalasin lipan asentaminen olisi myös mietinnässä.
Tekniikkapuolelta sen verran, että laatikko alkoi luistelemaan ja nykimään sekä vaihtelemaan vaihteita melkosen ärsyttävästi lähinnä kylmänä. Soittoa Pohjanmaan Dieselhuollon kyljessä nykyään toimivalle Roveksen Autohuollolle ja pojat teki täyshoidon vaihteistonhuuhtelukoneella käyttäen Liqui Molyn litkuja. Laatikosta tuli kuin uusi ja ei voi kuin suositella. Vanhat öljyt olivat aivan palaneet ja pikimustaa kuin moottoriöljyt. Lisäksi tuli moottoriöljyt vaihdettua (Liqui Moly 10W/30). Laitetaan kilometrit muistiin tänne: 609300km. Kylällä tullut huudeltua ja huudellaan nyt tänne vielä, että eipä ole tarvinnut öljyä vielä munkaan aikana lisäillä tippaakaan tähän yksilöön. Ottakaa Audipojat mallia.

W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Katsotaan TUV-lapusta, tai minkä nyt todistuksen katsastuskonttori vaatiikin. Ei kannata tarjota muutoskatsastukseen lapulla jossa maksimimadallus ylittää 51mm.Juuttijunior kirjoitti:Uusimmassa Trafin ohjeessa asiaa koskien mainitaan myös maksimimadallukseksi alkuperäisestä 51 millimetriä, mihin tätä edes tullaan vertaamaan koska ei heillä ainakaan kyseisen ajoneuvon vakionapamittaa todennäköisesti ole?
wiimax.fi
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Mersun moottoreihin ei tosiaan tarvi öljyä lisäillä, ainakaan 15tkm vaihtovälillä. Audiin sai kyllä joka toisella tankkauksella melkein litran kaataa 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Kävin kolme vuotta sitten liisariks A4 dieselin, niin takakontissa oli litran öljypurnukka jo valmiina. Kysyin et miks se on kontissa, niin oli kuulemma tapana nykyisin antaa mukaan, jos tarttee lisätä. Myyjän ilme oli hivenen hapan kun kehuin et palvelu on parempaa kuin Alfa Romeolla. Sanoin etten edellisen Giulietan kyytiin saanu öljypurkkia, mutta ei sen kone kyllä öljyä vaihtoväleillä syönytkäänS202 kirjoitti:Mersun moottoreihin ei tosiaan tarvi öljyä lisäillä, ainakaan 15tkm vaihtovälillä. Audiin sai kyllä joka toisella tankkauksella melkein litran kaataa

Jottein ihan off topiciks mee, niin kivan näköset vanteet

http://finnishcodriver.blogspot.fi/
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Monia mersuja on tullut tyyrättyä ja matalanakin tällä BCn alustalla auto on kyllä parempi kuin millään Avantgarde alustalla. Ei ole pintakova ja mutkissa koetellaan enemmänkin kuskin ja renkaiden kanttia.Susiraja kirjoitti:Jottein ihan off topiciks mee, niin kivan näköset vanteetS202 kirjoitti:Mersun moottoreihin ei tosiaan tarvi öljyä lisäillä, ainakaan 15tkm vaihtovälillä. Audiin sai kyllä joka toisella tankkauksella melkein litran kaataaVanha ihminen kun oon, niin tuo madallus pelottaa jo itseä ajomukavuuden kannalta.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Ei tarvi ei mutta tällä kilometrimäärällä voi puhua jo saavutuksesta että ei syökkään sitä.S202 kirjoitti:Mersun moottoreihin ei tosiaan tarvi öljyä lisäillä, ainakaan 15tkm vaihtovälillä. Audiin sai kyllä joka toisella tankkauksella melkein litran kaataa

W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Tosiaan pientä näprättävää on tämänkin auton kanssa nyt ollut ja päivittelen hiukan jäljessä tänne vähän aiheesta.
Jo keväällä tuli kesärenkaiden vaihdon yhteydessä huomattua, että etuvanteet muistuttivat pyöriessään lähinnä lihapiirakkaa kuin symmetrisesti pyörivää vannetta, vaikka täysin suorina myytiin ja suorina ostettiin. Myyjä kuitenkin oli superrehti ja homma saatiin sumplittua parhain päin.
Muutaman viikon kaahailun jälkeen vanteiden sisäkehän lommojen vuoksi toiseen etuvanteeseen ilmestyi väsymismurtuma ja vanteet vaati viimeistään korjausta. Osaava mies löytyi Lapuan puolelta Hellanmaasta. Soittoa JV Systemsin Jarno Vierille ja vanteet osaaviin käsiin. Vanteista tuli pyöreät, kiitos vielä.

Heittoa oli ulko ja sisäkehällä:

Sitten aiheesta vähän sivuun ja tuli tosiaan otettua testiin eBaysta LED-muutossarja, jonka kohteeksi valikoitui sumuvalot. Laadukkaan tuntuiset kapistukset kyllä ja yllätti sekä toimivuudeltaan, että asennuksen helppoudeltaan täysin. Plug and Play.

Jo keväällä tuli kesärenkaiden vaihdon yhteydessä huomattua, että etuvanteet muistuttivat pyöriessään lähinnä lihapiirakkaa kuin symmetrisesti pyörivää vannetta, vaikka täysin suorina myytiin ja suorina ostettiin. Myyjä kuitenkin oli superrehti ja homma saatiin sumplittua parhain päin.
Muutaman viikon kaahailun jälkeen vanteiden sisäkehän lommojen vuoksi toiseen etuvanteeseen ilmestyi väsymismurtuma ja vanteet vaati viimeistään korjausta. Osaava mies löytyi Lapuan puolelta Hellanmaasta. Soittoa JV Systemsin Jarno Vierille ja vanteet osaaviin käsiin. Vanteista tuli pyöreät, kiitos vielä.

Heittoa oli ulko ja sisäkehällä:

Sitten aiheesta vähän sivuun ja tuli tosiaan otettua testiin eBaysta LED-muutossarja, jonka kohteeksi valikoitui sumuvalot. Laadukkaan tuntuiset kapistukset kyllä ja yllätti sekä toimivuudeltaan, että asennuksen helppoudeltaan täysin. Plug and Play.

W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Olisko linkkiä laittaa minkälaiset tilasit, nimenomaan noi sumuvalot. Omassa Eemelissä on jo jonkinlaiset LED-sumarit,julB kirjoitti:Sitten aiheesta vähän sivuun ja tuli tosiaan otettua testiin eBaysta LED-muutossarja, jonka kohteeksi valikoitui sumuvalot. Laadukkaan tuntuiset kapistukset kyllä ja yllätti sekä toimivuudeltaan, että asennuksen helppoudeltaan täysin. Plug and Play.
mutta toinen puoli vilkkuu ja toimii miten sattuu niin uusia vähän kaipailisi. Ja jos kerran näyttäis toimivan nii uskaltais itekkin kokeilla.
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Itseäkin linkki kiinnostaisi. Onko tietoa vaikuttaako varavilkun toimivuuteen? (Itselläkin tuli yllärinä että auto käyttää sumaria vilkkuna jos vilkkupolttimo edestä palanut)julB kirjoitti: Sitten aiheesta vähän sivuun ja tuli tosiaan otettua testiin eBaysta LED-muutossarja, jonka kohteeksi valikoitui sumuvalot. Laadukkaan tuntuiset kapistukset kyllä ja yllätti sekä toimivuudeltaan, että asennuksen helppoudeltaan täysin. Plug and Play.
Jos kans sopii kysyä että mitä vanteiden kunnostus kustansi? Omat vanteet juuri korjaamolla

S212 E350 4Matic -10
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
http://www.ebay.com/itm/H11-6000K-2017- ... 2749.l2649" onclick="window.open(this.href);return false;Ridaz kirjoitti:Olisko linkkiä laittaa minkälaiset tilasit, nimenomaan noi sumuvalot. Omassa Eemelissä on jo jonkinlaiset LED-sumarit,julB kirjoitti:Sitten aiheesta vähän sivuun ja tuli tosiaan otettua testiin eBaysta LED-muutossarja, jonka kohteeksi valikoitui sumuvalot. Laadukkaan tuntuiset kapistukset kyllä ja yllätti sekä toimivuudeltaan, että asennuksen helppoudeltaan täysin. Plug and Play.
mutta toinen puoli vilkkuu ja toimii miten sattuu niin uusia vähän kaipailisi. Ja jos kerran näyttäis toimivan nii uskaltais itekkin kokeilla.
Tuosta linkistä tilasin, mutta nyt näyttäis siltä, että ei enää Suomeen noita toimiteta. eBay kuitenkin pullollaan vastaavia ja samanmerkkiset varmaan löytää jostain muusta linkistä. Yleensä kannattaa edetä tuotteen yleisyyden mukaan, eli kuinka moni on jotain tuotetta ostanut. Antaa vähän osviittaa, että onko toimiva tuote.
Viimeksi muokannut julB, To 29.06.2017 17:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Ei ole vaikutusta varavilkun toimivuuteen, toimi ainakin Xenonillakin. Samassa syklissähän virta sinne tulee vaikka olisi mikä valoVanhanen kirjoitti:Itseäkin linkki kiinnostaisi. Onko tietoa vaikuttaako varavilkun toimivuuteen? (Itselläkin tuli yllärinä että auto käyttää sumaria vilkkuna jos vilkkupolttimo edestä palanut)julB kirjoitti: Sitten aiheesta vähän sivuun ja tuli tosiaan otettua testiin eBaysta LED-muutossarja, jonka kohteeksi valikoitui sumuvalot. Laadukkaan tuntuiset kapistukset kyllä ja yllätti sekä toimivuudeltaan, että asennuksen helppoudeltaan täysin. Plug and Play.
Jos kans sopii kysyä että mitä vanteiden kunnostus kustansi? Omat vanteet juuri korjaamolla

Vanteiden kunnostus tuli maksamaan sen pari sadan hujakoille. Toisen hitsaus ja molempien suoristus.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Päivitystä pitkästä aikaa. Tuli tosiaan hankittua kauan haaveillut Sport-poljinpinnat ja alkuperäinen musta kangasmattosarja.

Myös pyöränkulmia sun muita on tullut hierottua ja uudet takanakit tullut vaihdettua, mutta aikalailla oon antanu auton olla rauhassa koko kesän.


Myös pyöränkulmia sun muita on tullut hierottua ja uudet takanakit tullut vaihdettua, mutta aikalailla oon antanu auton olla rauhassa koko kesän.

W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Ostitko mistä noi sport poljinpinnat, onko alkuperäiset vai kiinankamaa ja istuvuus millainen? Mietteissä ollut hankkia itsellekin molempiin autoihin tuollaiset..
S205 200d Om651 -17
S211 220cdi -10
W201 200b -88
S211 220cdi -10
W201 200b -88
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Kiinan kamaahan nuo on ja pientä modausta vaati. Kässäri ja jarru menivät hienosti paikalleen mutta kaasun kanssa oli pieni modaaminen. Toki jollain possumassallahan noi sais aivan loistavasti, mutta en viitti pilata, jos joskus laitan alkuperäiset takaisin.Jani77 kirjoitti:Ostitko mistä noi sport poljinpinnat, onko alkuperäiset vai kiinankamaa ja istuvuus millainen? Mietteissä ollut hankkia itsellekin molempiin autoihin tuollaiset..
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Tänään tuli auto valmisteltua syksyn paskakeleihin laittamalla pesun jälkeen Fusso-kakku niskaan. Kävi mielessä toisenkin vahan käyttö, mutta kokemukset ja hinta-laatusuhde on kyl tässä varmaan markkinoiden paras. Kesti viimen talvenkin yli hylkien mainiosti keväälläkin niin miksei? Muutenkin huolellisen puunauksen jälkeen taas saa silmälle ruokaa.
Pari ruutuakin nappasin kauppareissun päälle iltahämärässä.


Pari ruutuakin nappasin kauppareissun päälle iltahämärässä.


W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Keskiviikkona tuli haettua Tampereen tuliaisina talvivanteille päivitystä.

Vanteet spekseiltään: 18x8 ET35 & 18x9 ET35, joiden vuoksi vanteet himottikin hakea talteen. Sain mielestäni myös erittäin sopuisaan hintaan.
Nyt pitäisi pohtia sitten rengastuksia. Mitä mieltä raati ja kokemuksia varsinkin 18" kitkarenkaista? Nastoja olisi 2kpl koossa 245/40, mutta kun kaksi uutta ostaa, niin niillä saisi jo kokonaisen sarjan kitkoja...

Vanteet spekseiltään: 18x8 ET35 & 18x9 ET35, joiden vuoksi vanteet himottikin hakea talteen. Sain mielestäni myös erittäin sopuisaan hintaan.
Nyt pitäisi pohtia sitten rengastuksia. Mitä mieltä raati ja kokemuksia varsinkin 18" kitkarenkaista? Nastoja olisi 2kpl koossa 245/40, mutta kun kaksi uutta ostaa, niin niillä saisi jo kokonaisen sarjan kitkoja...
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
Eilen auto leimattu jälleen huomautuksitta. Taas mennään vuosi 

W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
Re: W211 320CDI Avantgarde -03
julB kirjoitti:Etukäteen tiedossa oli, että takapyöränkaarien sisäpokkaukset on jäänyt maalarimestarilta vähälle huomiolle ja sieltä puskikin jo kukkaa huolestuttavan lähelle pintapeltiä, joten oli kutsuttava asiansa osaava kaveri apuihin! Tähän lääkkeeksi oli tarkoitus tehdä huolellinen hiekkapuhallus ja ruosteenestoksi 2k epoksi jonka päälle musta kiveniskumassa.
No, yllättäen homma ei edennytkään aivan odotetulla tavalla...
Tekijän sanoin:
Liikenteeseen lähdettiin lauantaina ottamalla auto pukkien varaan ja pesemällä huolellisesti pyöränkaariin reilun puolen miljoonan kilometrin aikana kertyneet kurat pois (Tässä otin vapauden putsailla auton pohjaa erityisesti allekirjoittaneelle syntyneen äänenvaimentimien puhtaus perversion tyydyttämiseksi)
[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/28-image.jpeg?img=img900 ]
[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/29-image.jpeg?img=img900 ]
[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/30-image.jpeg?img=img900 ]
Sisälokarien poiston jälkeen pamahti silmille melkoinen määrä pintaruostetta ja, mikäs sen mukavampaa, kaksi tennispallon kokoista reikää helmakotelon päädyssä. Ei auttanut kun vetää suojalasit päähän ja antaa hiekkapuhaltimen kertoa kuinka paljon uutta peltiä auto olisi vailla. Pintaruostetta oli reilusti mutta uusilta rei'iltä vältyttiin. Sitten vain rälläkällä ylimääräiset rosot pois ja pari siistiä lappua tilalle ja avot!
[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/40-image.jpeg?img=img1440 ]
Sunnuntaina päästiin vihdoin kaarien kimppuun. Pokkauksien puhallus sujui kitin palasten lennessä ruosteisen pellin päältä. (Syy miksi kittiä on kaarien sisälle pitäny änkeä ei välttämättä selviä koskaan.) Tässä kohtaa alkoikin näyttää liian hyvältä ja tietäähän sen kuinka siinä käy.. Puhallushiekkoja puhaltaessa pois kuului raps ja maali irtosi pintapelliltä paljastaen paljaan ja ehjän metallin. Syyksi tähän epäilisin maalarin rasvanpoistoa tai sen puutetta, pelti kun ei ollut millään tavalla hapettunut paikoista joista maali lähti irti. Tähän ei auttanut kuin todeta että tänään ei tule valmista.
[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/46-image.jpeg?img=img900 ]
[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/47-image.jpeg?img=img900 ]
Kaaret hiottiin p400 paperille asti puhtaaksi ja rajattiin pintapellin pokkaukseen. Illan päätteeksi pensselöitiin 2k epoksi kaikkiin paljaisiin pintoihin ja jätettiin yöksi kuivumaan.
[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/33-image.jpeg?img=img900 ]
Maanantai aamuna vedettiin dinotrolin musta kiveniskumassa epoksin päälle, poislukien pintapuoli.
[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/45-image.jpeg?img=img2048 ]
Paikallisesta maalipuljusta mukaan tarttui värikoodilla 2dl värimassaa ja 2dl lakkaa + ohennin ja kovete. Kaikki PPG:n tuotteita. Väri valittiin kahdesta variaatiosta verraten auringonvalossa vetolenkin paikan muoviläpyskään. Auto suojattiin kauttaaltaan ja huolellisten rasvanpoistojen jälkeen ilmanvaihto päälle ja ruisku (bilteman "professional" vai mikä lieneekään) laulamaan. Värimassaa 1 harso, 1 märkä ja päälle pisarrus. Tämän jälkeen napattiin heti rajateipit pois ja jotta maaliraja saa laskeutua. Annettiin asettua 1,5 tunnin verran. Tämän jälkeen uusi rajateippaus 1-2mm ylemmäs ja lakkaa päälle 1 harso ja 2 märkää. Jälleen teipit pois ja auto odottamaan seuraavaa iltaa lämmöt päällä.
Tiistai ilta ja maali selkeästi kuivahtanut, joten kevyttä viimeistelyä vesihionnan muodossa. P2000 vesihiomapaperilla reunaa pyöristäen ja samalla muun auton hillittömään ruiskun kuvaan tasoittaen kymmenisen senttiä kaaren päälle asti hioen saatiin suurimmat heitot pois. P2500 vesissä helpottamaan kiillotusta. Kiilto haettiin takaisin shinematen rotaryllä, 75mm laikoilla ja schollin tahnoilla.
[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/37-image.jpeg?img=img900 ]
[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/48-image.jpeg?img=img900 ]
[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/34-image.jpeg?img=img900 ]
[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/44-image.jpeg?img=img2048 ]
[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/42-image.jpeg?img=img900 ]
[ http://julbe123.blogi.net/blogpictures/41-image.jpeg?img=img900 ]
Lopputuloksesta sen verran että maalirajaa jäi näkyviin vielä, mutta hiotaan pois kun koko autolle tullaan tekemään kevyt vesihionta.
Mulla sama homma käynnissä ssisälokarien kanssa. Tuli hommattua ensimmäinen w211, kaikki edeltävät olleet w210 tai w124. Revin ensimmäiseksi sisälokarit irti ja inhottava kuoppa siellä ihan iskarin takana. Kilo paskaa ja hyvin lähtenyt mätäneminen käyntiin. Ei näytä tältä osin paljon väyrysestä poikkeavan.