r129: apusimpukka väljä
r129: apusimpukka väljä
Tämmöisen arvion sain ohjauksesta taannoin korjaamolla. Mutta nyt tyhmä kysymys, kun noista ohjauksen komponenteista ei paljoakaan kokemusta: Onko tuo apusimpukka eri härpäke kun ohjausvaihde (steering box)? Jos on, niin miksi apusimpukkaa englanniksi kutsutaan (niin pääsee paremmin googlailemaan)...
C 207 350 CGI 2009
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Re: r129: apusimpukka väljä
eri asia. on vain "laakeroitu" varsi tukemassa ohjaus tankoa toisesta päästä . r129 steering idler löytyy googlesta
Re: r129: apusimpukka väljä
No niin on. Kiitokset tästä. Enpä tajunnut että se on tuo idler arm, joka on apusimpukka. Mutta hyvä juttu myös sikäli, että tuo nyt ei niin kovin ihmeellinen remonttikohde ole...
C 207 350 CGI 2009
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Re: r129: apusimpukka väljä
Olisi kiva tietää mistä nuo suomenkieliset simpukka-termit on peräisin. Ei kai ne mitään virallisia ole? Apusimpukka ei tosiaan kerro mitään. Itsekin oon joskus miettinyt että mikähän se on 

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: r129: apusimpukka väljä
Tuonne toiseen ketjuun olen kirjoittanut vaihdosta näin:
E38 kirjoitti:4 vuotta/40tkm sitten apusimpukkaa kiristettiin, kuten lainauksessa kerrotaan ja sillä ollaan pärjätty tähän asti (mittarissa nyt 196tkm). Nyt apusimpukkaan vaihdettiin korjaussarja ja hupsista...E38 kirjoitti:SL oli tutkittavana ja valittelin Rollelle myös saman tapaisista oireista: Maantiellä auto vaeltaa ja käytös on mielestäni rauhatonta. Samalla tutkittiin alustaa natinöistä / rutinoista joista kirjoitin aikasemmin. Vaihtoon meni edestä molemmat alapallonivelet ja kallistuksen vakaajan päät. Apusimpukkaa kiristettiin ja ajo/pääsimpukkaa säädettiin.On kyllä uskomaton ero ohjauksessa! Onpa tämä tarkka!?
Moottoritien urissa huomaa parhaiten sen, kuinka auto ei kaistanvaihdoissa lähde enää yhtään urien mukana hakemaan suuntaan tai toiseen.
MB:n orggis korjaussarja maksoi KL-varaosista 175€. En tiedä kuinka moni foorumilainen on korjaussarjan autoonsa vaihtanut, mutta kyllä on hintansa väärtti.
Autotalli:
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist (mr)
-68 Ford Mustang HT 302 (mr)
-66 Cadillac Coupe de Ville (mr)
-07 Lexus GS300
-96 Mercedes-Benz SL320
-79 Wartburg 353W Tourist (mr)
-68 Ford Mustang HT 302 (mr)
-66 Cadillac Coupe de Ville (mr)
Re: r129: apusimpukka väljä
Kylläpä kuulostaa tuo oire juuri sille, mikä omassakin autossa on. Eli otan tämän asian työlistalle. Ohjeetkin löytyi: http://www.pelicanparts.com/techarticle ... cement.htm" onclick="window.open(this.href);return false;E38 kirjoitti:Moottoritien urissa huomaa parhaiten sen, kuinka auto ei kaistanvaihdoissa lähde enää yhtään urien mukana hakemaan suuntaan tai toiseen.
On muuten korjaussetillä hieman hinnassa eroa alkuperäisen ja tarvikkeen välillä: alkuperäinen maksaa 4 kertaa niin paljon kuin alkuperäinen...
C 207 350 CGI 2009
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Re: r129: apusimpukka väljä
Sen perusteella mitä olen foorumeilla aiheesta lukenut, hintaerolle on tässä tapauksessa syynsä. Halvan tarvikeosan saa vaihtaa vuoden parin päästä uuteen.
Re: r129: apusimpukka väljä
Lemförder merkkisen satsin kun laittaa niin on varmaan vähän halvempi kuin marmoritiskin osa, mutta muuten erona lähes kaikissa nivelissä ollut vain se että mersun merkit on viilattu osista pois.
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: r129: apusimpukka väljä
Toistaiseksi olen törmännyt vain URO-merkkiseen satsiin ja sitten alkuperäiseen. Jos näistyä kahdesta pitää valita, niin alkuperäinen sitten. Tutkinpa vielä, että löytyisikö Lemförderiä.
C 207 350 CGI 2009
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Ex. R129 500SL 1990
Ex. SLC 450 1975
Re: r129: apusimpukka väljä
UROa olen lukenut haukuttavan jenkkifoorumeilla aivan roskaksi.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: r129: apusimpukka väljä
Näyttäisi lemförderin sarjaa ainakin olevan olemassa, jostain syystä suomenkielinen versio sivusta autoihinvaraosat.fi ei tunne sarjaa mutta brittiversio tuntee.
https://www.sparepartstore24.co.uk/7158593-lemforder" onclick="window.open(this.href);return false;
Toinen paikka mistä kannattaa kysyä orkkisosaa on Baldshop. Sivut on saksaksi, mutta voi laittaa viestiä englanniksi niin vastaavat kyllä. Itse sain tuolta 4-maticin alkuperäiset koneen kumityynyt halvemmalla kuin olisi mistään muualta saanut edes halvimpia tarvikeosia. Muutkin hinnat on järjestään ollut vain 50-70% suomen hinnoista.
Todella hyvä ja luotettava paikka muutenkin. Mulle lähettivät viimeksi takajarrupalojen sijaan vahingossa etujarrupalat, kun valitin asiasta lähettivät vielä ilmaiseksi takajarrupalat ja sain vielä pitää yli 70e arvoiset etujarrupalat.
https://www.baldshop.de/kontakt.php" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.sparepartstore24.co.uk/7158593-lemforder" onclick="window.open(this.href);return false;
Toinen paikka mistä kannattaa kysyä orkkisosaa on Baldshop. Sivut on saksaksi, mutta voi laittaa viestiä englanniksi niin vastaavat kyllä. Itse sain tuolta 4-maticin alkuperäiset koneen kumityynyt halvemmalla kuin olisi mistään muualta saanut edes halvimpia tarvikeosia. Muutkin hinnat on järjestään ollut vain 50-70% suomen hinnoista.
Todella hyvä ja luotettava paikka muutenkin. Mulle lähettivät viimeksi takajarrupalojen sijaan vahingossa etujarrupalat, kun valitin asiasta lähettivät vielä ilmaiseksi takajarrupalat ja sain vielä pitää yli 70e arvoiset etujarrupalat.
https://www.baldshop.de/kontakt.php" onclick="window.open(this.href);return false;
S124 300 TDT 4Matic -87
Re: r129: apusimpukka väljä
Mersu ei tee enää yhtään osaa tän aikakauden mersuihin eli orkkis osasta on turha puhua...jos jossakin sellainen lukee niin pelkkää rahastusta.
Lemförder paikalleen ja voitelee teflon pinnan ettei laita sitä kuivana paikalleen niin kestää.
Lemförder paikalleen ja voitelee teflon pinnan ettei laita sitä kuivana paikalleen niin kestää.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: r129: apusimpukka väljä
Niin no tosin jotkut orkkis osat mitä myydään näihin vähemmän valmistettuihin malleihin ovatkin vielä vanhaa varastoa, kuten esim. ostamani koneen kumityynyt olivat selvästi seisseet todella pitkään hyllyssä ainakin laatikoista päätellen.
S124 300 TDT 4Matic -87