Penkki ei liiku eteen eikä taakse
Penkki ei liiku eteen eikä taakse
Sähköpenkin liikut loppui yllättäen, ei liiku eteen eikä taakse. Mikä voisi olla vikana?
Viimeksi muokannut Va902, Ma 29.04.2019 10:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Sähköinen niskatuki mykkänä, Star herjaa Hall-sensoria
Tietäisikö kukaan tuon moottorin pinnijärjestystä ja kestääkö sinne työntää 12v napoihin, voisi testata onko itse moottori kärvähtänyt?
Pinnijärjestys löytyy sieltä Star-koneelta. Miksi et mittaisi lähteekö oviohjainlaitteelta sähköt moottorille. Samalla varmistat että toimii 12 Voltilla vaikka ei sille tiedolle tarvetta olekaan jos mittaa ohjainlaitteelta ja sen perään mooottorilta (jos ohjainlaitteelta lähtee jännite).Va902 kirjoitti:Tietäisikö kukaan tuon moottorin pinnijärjestystä ja kestääkö sinne työntää 12v napoihin, voisi testata onko itse moottori kärvähtänyt?
Hall-anturit itsessään pitkäikäisiä, todennäköisempää viat johdotuksissa (mukaan lukien yksiköiden sisäiset kytkennät).
Kiitos DBFI. En itse ainakaan löytänyt pinnijärjestystä, tuo Star lienee joku köpöversio josta puuttuu toiminnallisuuksia.
Hoksin kuitenkin katsella osanumerot että vänkärin jakkarassa on sama tuo säätömoottori. Vaihdoin ne ristiin, ei apua mutta näkipä että vika ei ole moottorissa kun toimi vänkärin puolella. Käytin sitten penkin ohjainlaitteen kourassa ja ruikin liittimey wd40:llä. Ei auttanut sekään. Mahtaneeko vika olla sitten johdotuksissa jossain päin jakkaraa...
Hoksin kuitenkin katsella osanumerot että vänkärin jakkarassa on sama tuo säätömoottori. Vaihdoin ne ristiin, ei apua mutta näkipä että vika ei ole moottorissa kun toimi vänkärin puolella. Käytin sitten penkin ohjainlaitteen kourassa ja ruikin liittimey wd40:llä. Ei auttanut sekään. Mahtaneeko vika olla sitten johdotuksissa jossain päin jakkaraa...
Kyllä siinä sun star koneessa varmaan on wis tai starfinder sieltä löytyy sähkökaaviotVa902 kirjoitti:Kiitos DBFI. En itse ainakaan löytänyt pinnijärjestystä, tuo Star lienee joku köpöversio josta puuttuu toiminnallisuuksia.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan