Penkki ei liiku eteen eikä taakse

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Va902
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Penkki ei liiku eteen eikä taakse

Viesti Kirjoittaja Va902 »

Sähköpenkin liikut loppui yllättäen, ei liiku eteen eikä taakse. Mikä voisi olla vikana?
Viimeksi muokannut Va902, Ma 29.04.2019 10:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Va902
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Re: Sähköinen niskatuki mykkänä, Star herjaa Hall-sensoria

Tietäisikö kukaan tuon moottorin pinnijärjestystä ja kestääkö sinne työntää 12v napoihin, voisi testata onko itse moottori kärvähtänyt?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Va902 kirjoitti:Tietäisikö kukaan tuon moottorin pinnijärjestystä ja kestääkö sinne työntää 12v napoihin, voisi testata onko itse moottori kärvähtänyt?
Pinnijärjestys löytyy sieltä Star-koneelta. Miksi et mittaisi lähteekö oviohjainlaitteelta sähköt moottorille. Samalla varmistat että toimii 12 Voltilla vaikka ei sille tiedolle tarvetta olekaan jos mittaa ohjainlaitteelta ja sen perään mooottorilta (jos ohjainlaitteelta lähtee jännite).

Hall-anturit itsessään pitkäikäisiä, todennäköisempää viat johdotuksissa (mukaan lukien yksiköiden sisäiset kytkennät).
Va902
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Kiitos DBFI. En itse ainakaan löytänyt pinnijärjestystä, tuo Star lienee joku köpöversio josta puuttuu toiminnallisuuksia.

Hoksin kuitenkin katsella osanumerot että vänkärin jakkarassa on sama tuo säätömoottori. Vaihdoin ne ristiin, ei apua mutta näkipä että vika ei ole moottorissa kun toimi vänkärin puolella. Käytin sitten penkin ohjainlaitteen kourassa ja ruikin liittimey wd40:llä. Ei auttanut sekään. Mahtaneeko vika olla sitten johdotuksissa jossain päin jakkaraa...
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Va902 kirjoitti:Kiitos DBFI. En itse ainakaan löytänyt pinnijärjestystä, tuo Star lienee joku köpöversio josta puuttuu toiminnallisuuksia.

Hoksin kuitenkin katsella osanumerot että vänkärin jakkarassa on sama tuo säätömoottori. Vaihdoin ne ristiin, ei apua mutta näkipä että vika ei ole moottorissa kun toimi vänkärin puolella. Käytin sitten penkin ohjainlaitteen kourassa ja ruikin liittimey wd40:llä. Ei auttanut sekään. Mahtaneeko vika olla sitten johdotuksissa jossain päin jakkaraa...
Kyllä siinä sun star koneessa varmaan on wis tai starfinder sieltä löytyy sähkökaaviot
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin