Takajarrukilpien vaihto, W210 farkku

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jusape
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 19.10.2012 16:42
Paikkakunta: Yläne

Takajarrukilpien vaihto, W210 farkku

Viesti Kirjoittaja jusape »

Moron. Taas. Tiukka kysymys, johon pikaista vastausta kaipailisin.
( en paljoa ole kirjoitellut tänne, mut rekisteröitynyt olen jo , joskus ? )

Kyseessä nyt olis W210 kopan E290 farkku -99 , ja tarttis takaa jarrukilvet vaihtaa..... Mites onnistuu "helpolla" vaiko vaatiiko säveltämistä ?
Pyörät ja jarrut on purettuna, uusia kilpiä ei ole, purkaissa huomasin et ei prkl..... Muut jarruhilppeet on kaikki uutta pajan lattialla odottamassa, ja maanantaina olis viimeinen leiman jälkitarkastuspäivä......

Jussi
Pari Nuffia, DB1410-78, 850-60, Vallu903-81, Allis-Chalmers -63? P-kuormaaja + muuta rompetta tontilla

http://www.konekansa" onclick="window.open(this.href);return false;. net

http://www.nuhvi.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Korjaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 332
Liittynyt: Ma 26.09.2005 12:44

Re: Takajarrukilpien vaihto, W210 farkku

Viesti Kirjoittaja Korjaaja »

Terve. Samaa olen pohtinut muutaman vuoden tuon farmarin kanssa. Pitäisi varmaan napa irrottaa, mutta.. Tuossa toisessa oli edellinen seppä säveltänyt kilvestä palan pois ja saanut siten pujotettua kilven paikoilleen. Ei ole kuvaa siitä, mutta muistaaksen kilven alapuolelta vähän taaksepäin puuttui palanen. Ei se nyt niin hyvä ajatus ole, mutta kyllä siinä käsijarru toimii paremmin kuin tuossa virka-autossa.
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Takajarrukilpien vaihto, W210 farkku

Viesti Kirjoittaja A »

Tossa yksi kuva ns. "helposta" toteutuksesta. Tarvii tosin hitsausta. Vanhan poistaminen keinolla millä hyvänsä. :twisted:

T: Artsi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: Takajarrukilpien vaihto, W210 farkku

Viesti Kirjoittaja Forestman »

Korjaaja kirjoitti:Terve. Samaa olen pohtinut muutaman vuoden tuon farmarin kanssa. Pitäisi varmaan napa irrottaa, mutta.. Tuossa toisessa oli edellinen seppä säveltänyt kilvestä palan pois ja saanut siten pujotettua kilven paikoilleen. Ei ole kuvaa siitä, mutta muistaaksen kilven alapuolelta vähän taaksepäin puuttui palanen. Ei se nyt niin hyvä ajatus ole, mutta kyllä siinä käsijarru toimii paremmin kuin tuossa virka-autossa.
Ei leikata palaa irti, vaan yhdeltä kantilta halki (en enää muista, miltä kohtaa) Sitten levittää että tulee ulkokehälle vekki, niin sopii akselin kohdalta menemään. Taivuttelee takaisin, että käy pultin reikiin. Neljän pultin alla pysyy ilman hitsaustakin, joten kannattaa yrittää porata katkenneet pultit pois, jotka sitten laittaa läpipultilla.
jusape
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 19.10.2012 16:42
Paikkakunta: Yläne

Re: Takajarrukilpien vaihto, W210 farkku

Viesti Kirjoittaja jusape »

Jeps. Asia selvä. Paikataan vanhoja senverran et saa kasaan.......
Tuota "jostain kohtaa" halkaisua johonkin autoon joskus käytin , KL-Varaosat liikkeestä kyselin kans, ei onnistu "virallisesti" napaa irroittamatta.
Samalla tietty saattanee mennä laakerikin uusiksi.......

Kilpiä ei ollu hyllys, tähän farkkuun ei saa ku orkkiksena ( tilaustavaraa Raisioon ) ja hintaa n. 60€ / kpl ..... Sedaniin motonetis oli n. 25€ / kpl ....

Et ei ehdi uusia täl aikataululla, pakko siis säveltää vaan senverran, et leimalle pääsee.....

Kiitoksia vastauksista
Pari Nuffia, DB1410-78, 850-60, Vallu903-81, Allis-Chalmers -63? P-kuormaaja + muuta rompetta tontilla

http://www.konekansa" onclick="window.open(this.href);return false;. net

http://www.nuhvi.net" onclick="window.open(this.href);return false;
jusape
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Pe 19.10.2012 16:42
Paikkakunta: Yläne

Re: Takajarrukilpien vaihto, W210 farkku

Viesti Kirjoittaja jusape »

Tää lousku sai tänään sitten leiman kuitenkin, kolmella korjuukehoituksella ..... ( olis niitä enempiki aiheita ollu, mut ...... )
Kattoo sit kesemmällä, ku pitäis vas etujousilautanenkin vaihtaa, ja takajarruletkut vaihtaa ( murtumia ) ja jotain muutaki "pientä" olis .....
Pari Nuffia, DB1410-78, 850-60, Vallu903-81, Allis-Chalmers -63? P-kuormaaja + muuta rompetta tontilla

http://www.konekansa" onclick="window.open(this.href);return false;. net

http://www.nuhvi.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin