Moron. Taas. Tiukka kysymys, johon pikaista vastausta kaipailisin.
( en paljoa ole kirjoitellut tänne, mut rekisteröitynyt olen jo , joskus ? )
Kyseessä nyt olis W210 kopan E290 farkku -99 , ja tarttis takaa jarrukilvet vaihtaa..... Mites onnistuu "helpolla" vaiko vaatiiko säveltämistä ?
Pyörät ja jarrut on purettuna, uusia kilpiä ei ole, purkaissa huomasin et ei prkl..... Muut jarruhilppeet on kaikki uutta pajan lattialla odottamassa, ja maanantaina olis viimeinen leiman jälkitarkastuspäivä......
Jussi
Takajarrukilpien vaihto, W210 farkku
Takajarrukilpien vaihto, W210 farkku
Pari Nuffia, DB1410-78, 850-60, Vallu903-81, Allis-Chalmers -63? P-kuormaaja + muuta rompetta tontilla
http://www.konekansa" onclick="window.open(this.href);return false;. net
http://www.nuhvi.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa" onclick="window.open(this.href);return false;. net
http://www.nuhvi.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Takajarrukilpien vaihto, W210 farkku
Terve. Samaa olen pohtinut muutaman vuoden tuon farmarin kanssa. Pitäisi varmaan napa irrottaa, mutta.. Tuossa toisessa oli edellinen seppä säveltänyt kilvestä palan pois ja saanut siten pujotettua kilven paikoilleen. Ei ole kuvaa siitä, mutta muistaaksen kilven alapuolelta vähän taaksepäin puuttui palanen. Ei se nyt niin hyvä ajatus ole, mutta kyllä siinä käsijarru toimii paremmin kuin tuossa virka-autossa.
Re: Takajarrukilpien vaihto, W210 farkku
Tossa yksi kuva ns. "helposta" toteutuksesta. Tarvii tosin hitsausta. Vanhan poistaminen keinolla millä hyvänsä.
T: Artsi.

T: Artsi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Re: Takajarrukilpien vaihto, W210 farkku
Ei leikata palaa irti, vaan yhdeltä kantilta halki (en enää muista, miltä kohtaa) Sitten levittää että tulee ulkokehälle vekki, niin sopii akselin kohdalta menemään. Taivuttelee takaisin, että käy pultin reikiin. Neljän pultin alla pysyy ilman hitsaustakin, joten kannattaa yrittää porata katkenneet pultit pois, jotka sitten laittaa läpipultilla.Korjaaja kirjoitti:Terve. Samaa olen pohtinut muutaman vuoden tuon farmarin kanssa. Pitäisi varmaan napa irrottaa, mutta.. Tuossa toisessa oli edellinen seppä säveltänyt kilvestä palan pois ja saanut siten pujotettua kilven paikoilleen. Ei ole kuvaa siitä, mutta muistaaksen kilven alapuolelta vähän taaksepäin puuttui palanen. Ei se nyt niin hyvä ajatus ole, mutta kyllä siinä käsijarru toimii paremmin kuin tuossa virka-autossa.
Re: Takajarrukilpien vaihto, W210 farkku
Jeps. Asia selvä. Paikataan vanhoja senverran et saa kasaan.......
Tuota "jostain kohtaa" halkaisua johonkin autoon joskus käytin , KL-Varaosat liikkeestä kyselin kans, ei onnistu "virallisesti" napaa irroittamatta.
Samalla tietty saattanee mennä laakerikin uusiksi.......
Kilpiä ei ollu hyllys, tähän farkkuun ei saa ku orkkiksena ( tilaustavaraa Raisioon ) ja hintaa n. 60€ / kpl ..... Sedaniin motonetis oli n. 25€ / kpl ....
Et ei ehdi uusia täl aikataululla, pakko siis säveltää vaan senverran, et leimalle pääsee.....
Kiitoksia vastauksista
Tuota "jostain kohtaa" halkaisua johonkin autoon joskus käytin , KL-Varaosat liikkeestä kyselin kans, ei onnistu "virallisesti" napaa irroittamatta.
Samalla tietty saattanee mennä laakerikin uusiksi.......
Kilpiä ei ollu hyllys, tähän farkkuun ei saa ku orkkiksena ( tilaustavaraa Raisioon ) ja hintaa n. 60€ / kpl ..... Sedaniin motonetis oli n. 25€ / kpl ....
Et ei ehdi uusia täl aikataululla, pakko siis säveltää vaan senverran, et leimalle pääsee.....
Kiitoksia vastauksista
Pari Nuffia, DB1410-78, 850-60, Vallu903-81, Allis-Chalmers -63? P-kuormaaja + muuta rompetta tontilla
http://www.konekansa" onclick="window.open(this.href);return false;. net
http://www.nuhvi.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa" onclick="window.open(this.href);return false;. net
http://www.nuhvi.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Takajarrukilpien vaihto, W210 farkku
Tää lousku sai tänään sitten leiman kuitenkin, kolmella korjuukehoituksella ..... ( olis niitä enempiki aiheita ollu, mut ...... )
Kattoo sit kesemmällä, ku pitäis vas etujousilautanenkin vaihtaa, ja takajarruletkut vaihtaa ( murtumia ) ja jotain muutaki "pientä" olis .....
Kattoo sit kesemmällä, ku pitäis vas etujousilautanenkin vaihtaa, ja takajarruletkut vaihtaa ( murtumia ) ja jotain muutaki "pientä" olis .....
Pari Nuffia, DB1410-78, 850-60, Vallu903-81, Allis-Chalmers -63? P-kuormaaja + muuta rompetta tontilla
http://www.konekansa" onclick="window.open(this.href);return false;. net
http://www.nuhvi.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.konekansa" onclick="window.open(this.href);return false;. net
http://www.nuhvi.net" onclick="window.open(this.href);return false;