Mannerheimin Mersu
Mannerheimin Mersu
Haun perusteella ei ainakaan löytynyt, joten
http://www.mannerheim.fi/13_erity/s_auto2.htm
http://www.mannerheim.fi/
Tietoa kotimaan kielellä autoharvinaisuudesta.
http://www.mannerheim.fi/13_erity/s_auto2.htm
http://www.mannerheim.fi/
Tietoa kotimaan kielellä autoharvinaisuudesta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- saksantähti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 128
- Liittynyt: Ke 14.04.2004 10:28
- Paikkakunta: TURKU
lisää..
Osittain samaa infoa ja vähän muutakin kyseisestä mobiilista myös uusimmassa Mobilistissa...
-S-
-S-
Tähdellisempää tekemistä kaikille...
W123 300TD ´79/84
C107 350SLC ´75 "-Elviira-"
W123 300TD ´79/84
C107 350SLC ´75 "-Elviira-"
- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 798
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Vastaava ???? auto löytyy Sinsheimin Auto & Technik -museosta sillä lisukkeella että tilauksen on allekirjoittanut "joku" Adolf Hitler ...
Hemmetin iso auto ja paksut lasit. Vastaa hyvinkin jotain kevyttä jakeluautoa
PS tuo MB:n A. Hitlerille kirjoittama lasku on nähtävillä pleksin alla auton edessä
Hemmetin iso auto ja paksut lasit. Vastaa hyvinkin jotain kevyttä jakeluautoa
PS tuo MB:n A. Hitlerille kirjoittama lasku on nähtävillä pleksin alla auton edessä
Re: Mannerheimin Mersu
Itsenäisyyspäivän kunniaksi:
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Mannerheimin Mersu
Eikös alla olevan linkin videossa ole seitsemän sekunnin kohdalla juuri Mannerheimin Mersu? Nykyisen omistajan haave auton suhteen taisi olla nimenomaan voittaa Pebble Beachista palkinto.
https://www.youtube.com/watch?v=flMpMlO7Z0k" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=flMpMlO7Z0k" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mannerheimin Mersu
Tässä kait sama auto kuin videolla:
http://www.ultimatecarpage.com/gallery/ ... wagen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ultimatecarpage.com/gallery/ ... wagen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Mannerheimin Mersu
Tänään dokumentti TV1 kanavalta klo 16.00 Marskin mersusta.
Panssaroitu Mercedes oli Adolf Hitlerin lahja marsalkka Mannerheimille. Suomen historian erikoisimman ja hienoimman auton tarina on varsin mielenkiintoinen, suorastaan ainutlaatuinen.
Tuollaisessa yllä olevassa kirjassa on ilmeisimmin kerrottu autosta.
Tässä blogi jossa Grossereista: http://mb770k.canalblog.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Panssaroitu Mercedes oli Adolf Hitlerin lahja marsalkka Mannerheimille. Suomen historian erikoisimman ja hienoimman auton tarina on varsin mielenkiintoinen, suorastaan ainutlaatuinen.
Tuollaisessa yllä olevassa kirjassa on ilmeisimmin kerrottu autosta.
Tässä blogi jossa Grossereista: http://mb770k.canalblog.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: Mannerheimin Mersu
Tarinaa myös uusimmassa autoliiton Moottori-lehdessä.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: Mannerheimin Mersu
http://areena.yle.fi/1-3995499" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Mannerheimin Mersu
Hieno dokumentti Marskin Mersusta. Autosta on ny kohkattu useammassa mediassa ja filmissäkin vihjataan paluumahdollisuudesta Suomeen. Toivottavasti joku asiasta ymmärtävä suomalainen pakkaa reppuun riittävästi taaloja ja lähtee autokaupoille.
Re: Mannerheimin Mersu
Upea dokumentti kerta kaikkiaan. Vaan herätti kyllä sekavia tunteita siitä että missä tuon auton kuuluisi olla.
Sinäänsä tuon 770:n kuuluisi ehdottomasti olla Suomessa Mannerheim-museossa joka on helposti kaikkien suomalaisten nähtävillä, onhan sen alkuperäinen koti kumminkin Suomen maaperällä. Mutta kun ryssä on aina arvaamaton niin sitä ei tiedä koska Venäjä tekee paraatimarssin Senaatintorille tankeillaan jolloinka tuo joko varmana jossain vaiheessa romuttuu tai muuta kauheaa.
Ehkä tällä hetkellä paras paikka tuolle on Lyonin museossa, siellä sentään näyttäisi olevan varaa kunnostaa ja ylläpitää autoa tinkimättä mistään. Ja mikä parasta se on Venäjän valtion ulottumattomissa Mutta tuossa päässä huolestuttaa se että mitä tuleva sukupolvi aikoo tuolle (ja kaikille muille) tehdä. Myyvätkö Jay Jenolle vai jollekkin etelän juntille joka iskee tuohon lättäpää kasin ja lähtee radalle.
Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
Sinäänsä tuon 770:n kuuluisi ehdottomasti olla Suomessa Mannerheim-museossa joka on helposti kaikkien suomalaisten nähtävillä, onhan sen alkuperäinen koti kumminkin Suomen maaperällä. Mutta kun ryssä on aina arvaamaton niin sitä ei tiedä koska Venäjä tekee paraatimarssin Senaatintorille tankeillaan jolloinka tuo joko varmana jossain vaiheessa romuttuu tai muuta kauheaa.
Ehkä tällä hetkellä paras paikka tuolle on Lyonin museossa, siellä sentään näyttäisi olevan varaa kunnostaa ja ylläpitää autoa tinkimättä mistään. Ja mikä parasta se on Venäjän valtion ulottumattomissa Mutta tuossa päässä huolestuttaa se että mitä tuleva sukupolvi aikoo tuolle (ja kaikille muille) tehdä. Myyvätkö Jay Jenolle vai jollekkin etelän juntille joka iskee tuohon lättäpää kasin ja lähtee radalle.
Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Mannerheimin Mersu
Tästä tulee mieleen vanha kollega joka hämmästeli aikanaan kellomainosta, jossa mainostettiin 100m syvyyteen vesitiiviitä kelloja: silloin kun on 100m syvyydessä on kellon vesitiiveys murheista pienin.Hage kirjoitti:Mutta kun ryssä on aina arvaamaton niin sitä ei tiedä koska Venäjä tekee paraatimarssin Senaatintorille tankeillaan jolloinka tuo joko varmana jossain vaiheessa romuttuu tai muuta kauheaa.
Vähää samaa ajattelen venäläisten miehityksestä ja Mannerheimin mersusta siinä tilanteessa.
Re: Mannerheimin Mersu
No se on totta että kaiken maailman turha materia jää kakkoseksi tuommoisella hetkellä, mutta esim. jos katsoo asiaa pidemmällä tähtäimellä niin olisi tuokin auto melkoinen lisäys sota- ja sen jälkeisen ajan propagandakoneistoon.tj86430 kirjoitti:Tästä tulee mieleen vanha kollega joka hämmästeli aikanaan kellomainosta, jossa mainostettiin 100m syvyyteen vesitiiviitä kelloja: silloin kun on 100m syvyydessä on kellon vesitiiveys murheista pienin.Hage kirjoitti:Mutta kun ryssä on aina arvaamaton niin sitä ei tiedä koska Venäjä tekee paraatimarssin Senaatintorille tankeillaan jolloinka tuo joko varmana jossain vaiheessa romuttuu tai muuta kauheaa.
Vähää samaa ajattelen venäläisten miehityksestä ja Mannerheimin mersusta siinä tilanteessa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic