Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Ainakin Mersuissa on vähemmän virheitä kuin PeteAn viesteissä.
Onneksi vielä löytyy luku- ja ymmärtämistaitoisia kansalaisia, jotka ovat kysymykseni ymmärtäneet ja niihin vastanneet, kiitos heille.
Onneksi vielä löytyy luku- ja ymmärtämistaitoisia kansalaisia, jotka ovat kysymykseni ymmärtäneet ja niihin vastanneet, kiitos heille.
Viimeksi muokannut PeteA, Ti 01.08.2017 12:12. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Ainakin W211:een on saanut vaihtaa alustan osia. Samaa olen kuullut muutamista muista malleista. Ilmeisesti w204:ssa ne sitten kestää. Iselläni ei kokemusta. W203:ssa meni etujouset poikki 100tkm kohdalla.egyptian kirjoitti:
Kun auto on 300tkm jälkeen vielä alkuperäisillä alustan osilla (pl. Iskarit), ajoltaan ja sisustaltaan varmasti uudenveroinen. Laatupeli.
-
- Mersumies
- Viestit: 2783
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Semmosta olen huomannut, että puhelimella kun yrittää kirjoitella, niin tuo ennustava tekstinsyöttö vetää välillä ihan omiaan ja siihen päälle ikääntyvä näkö, niin saattaa hiukan tekstin alkuperäinen sisältö olla hukassa.... No onneksi skarpimmat lukijat korjaaPeteA kirjoitti:Täällä netissä on varmaankin toisaalla palstoja joissa "kirjoitusvihreitäkin" voi/saa/pitää kommentoida, varsinkin, jos on itse täydellinen. Onneksi vielä löytyy luku- ja ymmärtämistaitoisia kansalaisia, jotka ovat kysymykseni ymmärtäneet ja niihin vastanneet, kiitos heille.D-MB kirjoitti:Vaikeahan näihin viesteihin on vastata, kun kirjoitusvirheitä on niin paljon että koko viestin ajatusta on vaikea ymmärtää. Mitä ainakin omiin mersuihin tulee niin yksikään ei ole koskaan jättänyt tielle ja nykyisellä on ajettu yli 200k+. Yleensä pitkiä matkoja Saksasta Lappiin ja Espanjaan yli 2000 km suuntaansa. Ainakin Mersuissa on vähemmän virheitä kuin PeteAn viesteissä.PeteA kirjoitti:.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Omassa A:ssa nuo jatkuvat ritinät ja ratinat olivat juurikin suurin ongelma. Koeajokokemusten perusteella ei ollut mikään poikkeus. Välillä käy mielessä, että josko seuraavaksi harkitsisi CLA:ta, mutta jotenkin tuntuu siltä, että sisustus on samaa kamaa. Rengasäänet tuossa kasvaa tosiaan herkästi, kun laittaa matalampaa kiekkoa alle. En haluaisi A:han 17" isompia.RH kirjoitti:Olin eilen autoa huollattamassa ja siinä aikani kuluksi kävin peräkanaa kokeilemassa tuota nykyistä A-sarjalaista sekä uutta C3-sitikkaa. No, hintaluokathan ei kohtaa tietty yhtään, ja mersuun sisälle istahtaessa kyllä tuo laatuvaikutelma oli kieltämättä aivan eri auringon takaa. Mutta heti ajoon lähteissä vertailuhavainto, että rengasääniltään selvasti meluisampi, jopa häiritsevässä määrin, tuosta kaksikosta oli A. Kaiken lisäksi jotain helinää ja räminää resonoi auton sisällä, vaikka valmistusmateriaaleja tuijottaen luulisi olevan juuri päinvastoin. AMG-paketti ja jäätävän matalat renkaat toki A:ssa, mutta silti...
Siitä sitten osaa sanoa mitään, kummalla kauemmas ajelisi .
Lisävarustetta B16 ei taida löytyä E-sarjan varustelistasta. Niissä on dieseleissä aina feikit.PeteA kirjoitti:Nyt minua alkoi jännittämään, millaisen auton mahdan saada, kun mekkerissä kaikki osat ovat näköjään "lisävarusteita"???tahtoomersun kirjoitti:(B16) Toiminnalliset pakoputken päät 247,25 euroaegyptian kirjoitti: Toi w205/w213 feikki-pakoputkisomiste on kyllä naurettava...
näkyy olevan lisävaruste lisähintaan toimivat putkenpäät
Mahtaako tuon B16 paketin saada "jälkiasennettuna"? Yritin kirjoittaa hieman selvemmin, jotta myös D-MB saisi tekstistäni selvää
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Legge jo kerkesikin vastata: Valitettavasti E-sarjan "riisseleissä" varusteluettelossa lukee näin:tahtoomersun kirjoitti:(B16) Toiminnalliset pakoputken päät 247,25 euroaegyptian kirjoitti:
Toi w205/w213 feikki-pakoputkisomiste on kyllä naurettava...
näkyy olevan lisävaruste lisähintaan toimivat putkenpäät
kaksi takapuskuriin integroitua pakoputken pään somiste-elementtiä (dieselmalleissa ei toiminnalliset).
eli ei tuu sauhua niistä. Edelleen mielestäni naurettava yksityiskohta, mikä ei auton imagoa ainakaan paranna
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Mitä noilla koristepäillä on yritetty saavuttaa? Onko se tullut niin paljon halvemmaksi katkaista oikea tavara kesken kaiken ja jatkaa sitä koristepäillä? W205 AMG:ssä on muistaakseni myös tuommoiset lelupäät ja 43-sarjan AMG:n koneet on massatuotettuja
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Siis se varsinainen pakoputkihan on varmaan samanlainen ku ennenkin, eli päässä kaks pientä alaspäin taivutettua putkea. Puskurissa on somisteet vain näön vuoksi.Hage kirjoitti:Mitä noilla koristepäillä on yritetty saavuttaa? Onko se tullut niin paljon halvemmaksi katkaista oikea tavara kesken kaiken ja jatkaa sitä koristepäillä?
Luulin kuitenkin, että kutoskoneissa ja AMG:ssa pakokaasu tulee noiden somisteiden läpi. Pitäskö käydä VEHO:ssa potkimassa renkaita...
Onhan niitä tietty muillakin merkeillä:
https://www.carthrottle.com/post/7-fake ... ook-cheap/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Suurin etu noissa feikkiputkissa taitaa liittyä päästöihin... noista feikkiputkista kun ne mitataan, saadaan helposti hyväksytyt arvotHage kirjoitti:Mitä noilla koristepäillä on yritetty saavuttaa? Onko se tullut niin paljon halvemmaksi katkaista oikea tavara kesken kaiken ja jatkaa sitä koristepäillä? W205 AMG:ssä on muistaakseni myös tuommoiset lelupäät ja 43-sarjan AMG:n koneet on massatuotettuja
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Heitin vitsinä tuon päästömittauksen pienuuden feikkipakoputken päästä, mutta nythän sitä MB:kin jäi kiinni ns. päästömittaushuijjauksesta, eli ei onnistunutPeteA kirjoitti:Suurin etu noissa feikkiputkissa taitaa liittyä päästöihin... noista feikkiputkista kun ne mitataan, saadaan helposti hyväksytyt arvotHage kirjoitti:Mitä noilla koristepäillä on yritetty saavuttaa? Onko se tullut niin paljon halvemmaksi katkaista oikea tavara kesken kaiken ja jatkaa sitä koristepäillä? W205 AMG:ssä on muistaakseni myös tuommoiset lelupäät ja 43-sarjan AMG:n koneet on massatuotettuja
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
ittellä 858tkm ajettu 124 käyttöautona. onhan siinä meteliä enemmän vrt uudempi auto, mutta huolto on kyllä edullista ja paikallinen paja osaa siihen tehdä vaikka ja mitä.
täytyy kyllä myöntää, että uudempia olen katsellut, mutta pelottaa millaisia pommeja nuo on. ja se hinta.. 25te menee että heilahtaa, jos jonkun -12 eemelin farkkuna laittaa..
joku hiluxi taikka lantikan defe voisi olla yhtä kestävä mahdollisesti, jos on. defe nyt ei ainakaan ruostu kovin helpolla kun on alumiinia, mut ei se pitkän matkan auto ole kuitenkaan, vaikka tilaa löytyy. niidenkin valmistus loppunut, saattaa kohta alkaa hinnat hieman nousemaan..
toisaalta, jos ottais ruosteet vaihteeksi pois nykyautosta ja ajelis menemään, huoltaa aina kun jotain ilmaantuu. etulokarit ja ovet ja luukun jos joskus ostaa kohtuuhintaan valmiiksi ja vaihtaa paikoilleen kun tulee vanhoista pehmeää, sitten matka jatkuisi taas kohtuullisen pitkään..
täytyy kyllä myöntää, että uudempia olen katsellut, mutta pelottaa millaisia pommeja nuo on. ja se hinta.. 25te menee että heilahtaa, jos jonkun -12 eemelin farkkuna laittaa..
joku hiluxi taikka lantikan defe voisi olla yhtä kestävä mahdollisesti, jos on. defe nyt ei ainakaan ruostu kovin helpolla kun on alumiinia, mut ei se pitkän matkan auto ole kuitenkaan, vaikka tilaa löytyy. niidenkin valmistus loppunut, saattaa kohta alkaa hinnat hieman nousemaan..
toisaalta, jos ottais ruosteet vaihteeksi pois nykyautosta ja ajelis menemään, huoltaa aina kun jotain ilmaantuu. etulokarit ja ovet ja luukun jos joskus ostaa kohtuuhintaan valmiiksi ja vaihtaa paikoilleen kun tulee vanhoista pehmeää, sitten matka jatkuisi taas kohtuullisen pitkään..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Tuollahan yritetään saavuttaa yhteneväisiä peräilmettä. Itse en ole ymmärtänyt vielä mitä seksuaalista tai teknistä merkitystä on tehdä pellistä pari palasta jotta siitä tuli oikea eikä feikki pakoputki.Hage kirjoitti:Mitä noilla koristepäillä on yritetty saavuttaa? Onko se tullut niin paljon halvemmaksi katkaista oikea tavara kesken kaiken ja jatkaa sitä koristepäillä? W205 AMG:ssä on muistaakseni myös tuommoiset lelupäät ja 43-sarjan AMG:n koneet on massatuotettuja
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
[quote="juha1"]ittellä 858tkm ajettu 124 käyttöautona. onhan siinä meteliä enemmän vrt uudempi auto.quote]
Tuohan tarkoittaa, että Juha1 joutuu kohta tekeen ekan öljynvaihdon moottorille Toivottavasti hyviä, edullisia kilometrejä vielä paljon edessä
Tuohan tarkoittaa, että Juha1 joutuu kohta tekeen ekan öljynvaihdon moottorille Toivottavasti hyviä, edullisia kilometrejä vielä paljon edessä
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Aivan tekemätön vehje järkyttävällä ergonoimialla. Vasenkätinen Lada Niva, johon saa odotella osia viikkokaupalla.juha1 kirjoitti:... lantikan defe voisi olla yhtä kestävä mahdollisesti, jos on. defe nyt ei ainakaan ruostu kovin helpolla kun on alumiinia, mut ei se pitkän matkan auto ole kuitenkaan, vaikka tilaa löytyy. niidenkin valmistus loppunut, saattaa kohta alkaa hinnat hieman nousemaan....
Lankulla vain eteen päin. Nykyautoista saa näppylöitä. Yrjöttää diginäytöt ja ja se dildo mikä on työnnetty keskionsoliin hipelöitäväksi. Aivan "keijon" vehkeitä kaikki moiset. Niillä ei heteromies aja. Vai että valepakoputkenpäät? Ennen naurettiin lisävaruste päille, mutta nyt saa ostaa kymmenillätuhansilla reiät mitkä eivät ole edes putkessa. Ihmiskunta ei voi säilyä.
Jokaiselle toiminnalle pitää olla oma katkaisija => toimii ja helppo käyttää.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Nyt kyl tulee asiatekstiä. Mutta maailma muuttuu mut onneksi itse ei tarvi muuttua. Muistan 1978 rockabillyä kuunnellessa että omat vanhemmat oli dinosauruksia; nyt olen itse sellainen eikä harmita; ennen oli kaikki paremmin.Nastamuumio kirjoitti: Nykyautoista saa näppylöitä. Yrjöttää diginäytöt ja ja se dildo mikä on työnnetty keskionsoliin hipelöitäväksi. Aivan "keijon" vehkeitä kaikki moiset. Niillä ei heteromies aja. Vai että valepakoputkenpäät? Ennen naurettiin lisävaruste päille, mutta nyt saa ostaa kymmenillätuhansilla reiät mitkä eivät ole edes putkessa. Ihmiskunta ei voi säilyä.
Jokaiselle toiminnalle pitää olla oma katkaisija => toimii ja helppo käyttää.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Naurahdin ja totean että erinomainen kuvaus.nastamuumio defenderistä kirjoitti:Vasenkätinen Lada Niva, johon saa odotella osia viikkokaupalla.
wiimax.fi
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Metelin osalta olen eri mieltä, tai sitten pitää määrittää "uudempi auto" tarkemmin.juha1 kirjoitti:ittellä 858tkm ajettu 124 käyttöautona. onhan siinä meteliä enemmän vrt uudempi auto, mutta huolto on kyllä edullista ja paikallinen paja osaa siihen tehdä vaikka ja mitä.
wiimax.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2783
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Ja uusia pakoputki. Voi olla noilla maileilla jo vähän haperodealer kirjoitti:Metelin osalta olen eri mieltä, tai sitten pitää määrittää "uudempi auto" tarkemmin.juha1 kirjoitti:ittellä 858tkm ajettu 124 käyttöautona. onhan siinä meteliä enemmän vrt uudempi auto, mutta huolto on kyllä edullista ja paikallinen paja osaa siihen tehdä vaikka ja mitä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Varmatoimisia nämä 200CDI olleet, ehkäpä tuuriakin?, mutta tielle ei ole vielä tarvinnut jäädä (vielä).
W203 -05 (260tkm - 470tkm)
W211 -07 (230tkm-370tkm)
Viimeisimpänä W212 -12 (270-405tkm -->)
W203 ja W211 sai vaihtaa alustan osia, mutta W212 siltä osin laadukkaampi, niihin ei ole vielä tarvinnut koskea. W212 Jakoketjun kiristäjä on pitänyt vaihtaa 300tkm kohdilla ja varmaan ketju jossakin vaiheessa.
Kaikissa sisusta pysyi hyvänä ja ylimääräisia natinoita ei kuulunut. C-mallissa "normaalit" suutinten aluslevyt ja W211 yksi suutinkin piti uusia.
Termostaatit on pitänyt vaihtaa kaikkiin, sekä puhaltimen moottorit W203 ja W211.
W203 -05 (260tkm - 470tkm)
W211 -07 (230tkm-370tkm)
Viimeisimpänä W212 -12 (270-405tkm -->)
W203 ja W211 sai vaihtaa alustan osia, mutta W212 siltä osin laadukkaampi, niihin ei ole vielä tarvinnut koskea. W212 Jakoketjun kiristäjä on pitänyt vaihtaa 300tkm kohdilla ja varmaan ketju jossakin vaiheessa.
Kaikissa sisusta pysyi hyvänä ja ylimääräisia natinoita ei kuulunut. C-mallissa "normaalit" suutinten aluslevyt ja W211 yksi suutinkin piti uusia.
Termostaatit on pitänyt vaihtaa kaikkiin, sekä puhaltimen moottorit W203 ja W211.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Tuli vuoden sisään purettua kahta mersua maalarille menoa varten, toinen30 ja toinen 25 vuotias. Puskurin/lamppujen alalistan ja lokasuojien väliset kumit oli aivan ehjiä ja uudennnahkean pehmeitä; tarvitsi vaan pesun. Nuo autot on olleetkyllä tallissa suurimman osan ajastaan...
SECciä korjannut peltiseppä kertoi huomanneensa saman että mersuissa vanhatkin kumiset osat kestää ikää, toisin kuin muissa merkeissä. Saa nähdä miten uudemmissa sitten...
SECciä korjannut peltiseppä kertoi huomanneensa saman että mersuissa vanhatkin kumiset osat kestää ikää, toisin kuin muissa merkeissä. Saa nähdä miten uudemmissa sitten...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Kohta 200000 km mittarissa vm 12, W204, C 250 CDI:llä, abs anturi ja ahtoputki on jouduttu uusimaan normihuoltojen lisäksi, joten pidän tulosta hyvänä. Kulutus on jatkuvasti ollut 5 litran kahta puolen ja voimaa/kulkua piisaa. Nyt himottaisi vaihtaa uuteen E malliin lähinnä OM 654 moottorin takia ja E:n mittaristossa ei ole sitä naurettavaa irtonaisen näköistä tablettitietokonetta killumassa kojetaulun päällä, toki auto miellyttää muutenkin.
Kävin muutamia muitakin merkkejä koeajamassa esim edullista Kia optimusta Auto oli komea ja isohko mutta koeajo paljasti että oli niinkuin Ceedin tekniikka olisi laitettu vain isompaan koriin ja siltähän se konepellin alla näyttikin hyvin ilmavaa ja tyhjää. Kun kokeili muun merkkisiä autoja niin huomasi selkeästi että kyllä mersu vaan on aika hyvä ajettava ja tuntuu tukevalta sekä turvalliselta. Kyllä se vaan tuntuu että uudetkin mersut on edelleen laadukkaita ja pitkäikäisiä moneen muuhun verraten. Toki bemari on hyvä ajaa mutta ei jostain syystä herätä omistamisen halua, Audi, Volvo hmm no ei.
Tietty näistä Renun moottorisista Mersuista ei ole kokemusta, kyllähän niillä pikkudieseleillä ajetaan ainakin tosi isoja kilometrimääriä. mutta mieluummin Mersu Mersuna moottoria myöten.
Kävin muutamia muitakin merkkejä koeajamassa esim edullista Kia optimusta Auto oli komea ja isohko mutta koeajo paljasti että oli niinkuin Ceedin tekniikka olisi laitettu vain isompaan koriin ja siltähän se konepellin alla näyttikin hyvin ilmavaa ja tyhjää. Kun kokeili muun merkkisiä autoja niin huomasi selkeästi että kyllä mersu vaan on aika hyvä ajettava ja tuntuu tukevalta sekä turvalliselta. Kyllä se vaan tuntuu että uudetkin mersut on edelleen laadukkaita ja pitkäikäisiä moneen muuhun verraten. Toki bemari on hyvä ajaa mutta ei jostain syystä herätä omistamisen halua, Audi, Volvo hmm no ei.
Tietty näistä Renun moottorisista Mersuista ei ole kokemusta, kyllähän niillä pikkudieseleillä ajetaan ainakin tosi isoja kilometrimääriä. mutta mieluummin Mersu Mersuna moottoria myöten.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Olen vastannut PK-yrityksen työsuhdeautoista runsaat kuusi vuotta. Minun aikanani firmaan on hankittu kaksi C-mersua, kaksi B-mersua, 10 VAG:n valmistamaa autoa, kaksi Opelia ja kaksi Fordia. Meillä autoilla ajetaan keskimäärin noin 100 000 km. Tässä otoksessa Mersut ovat olleet ylivoimaisesti luotettavimpia - niitä ei ole korjattu käyttöaikana kertaakaan. Myös Opelit ovat olleet lähes viattomia. VAG-tuotteiden joukossa on ollut kaksi hankalampaa ongelmatapausta, Fordeja en halua kommentoida lainkaan.
Oman 40-vuotisen autoilu-urani kaksi luotettavinta muutenkin mieluisinta autoani ovat edellinen ja nykyinen C-mersuni. Todennäköisesti minulle tulee vielä kolmas C-mersu ennen eläkeikää.
Oman 40-vuotisen autoilu-urani kaksi luotettavinta muutenkin mieluisinta autoani ovat edellinen ja nykyinen C-mersuni. Todennäköisesti minulle tulee vielä kolmas C-mersu ennen eläkeikää.
C 300d A 4matic + Airmatic sedan 2019
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
ex C 220d A 4matic + Airmatic sedan 2016
ex C 220 CDI A sedan 2012
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Ajelin parina päivänä miniän Mercedes Benz B 1,8 vai mikä joku B ja yllätyin tukevasta alustasta ja aika hiljaisista rengasäänistä ja pirun laiskasta koneesta ja ehkä oli sen takia niin hiljainen mutta oli maantiellä hiljaisempi kuin uusi farkku Leo Skoota kawasakin vihreä joku diisseli wrs mutta ei näitä ehkä voi verrata oikeisiin autoihin.audioman kirjoitti:Olen vastannut PK-yrityksen työsuhdeautoista runsaat kuusi vuotta. Minun aikanani firmaan on hankittu kaksi C-mersua, kaksi B-mersua, 10 VAG:n valmistamaa autoa, kaksi Opelia ja kaksi Fordia. Meillä autoilla ajetaan keskimäärin noin 100 000 km. Tässä otoksessa Mersut ovat olleet ylivoimaisesti luotettavimpia - niitä ei ole korjattu käyttöaikana kertaakaan. Myös Opelit ovat olleet lähes viattomia. VAG-tuotteiden joukossa on ollut kaksi hankalampaa ongelmatapausta, Fordeja en halua kommentoida lainkaan.
Oman 40-vuotisen autoilu-urani kaksi luotettavinta muutenkin mieluisinta autoani ovat edellinen ja nykyinen C-mersuni. Todennäköisesti minulle tulee vielä kolmas C-mersu ennen eläkeikää.
Pitäis ehkä mennä ajeleen vaikka jollain uudella Ceellä niin vois ajatusmaailma muuttua,no ei ihan helpolla.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Kävin tänään Lahdessa 60tkm ajetulla bensa-W203:lla. Ihan laadukkaan oloinen auto, tarpeeksi moderni minulle. Tuntuu isommalta ja raskaammalta mitä onkaan. 300 km ajoa ja sinnepäin keskikulutus 6.4 sadalla, takaisin kotona niin näytti päivän lukemaksi 6.7 sadalle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
w203 ja samoin w211 on ne mallit, joissa mersun laadun notkahdus ja siitä nouseminen näkyy. Surkeita autoja ensimmäiset vuosimallit kun taas viimeiset mallit oikeinkin hyviä.karra kirjoitti:Kävin tänään Lahdessa 60tkm ajetulla bensa-W203:lla. Ihan laadukkaan oloinen auto, tarpeeksi moderni minulle. Tuntuu isommalta ja raskaammalta mitä onkaan. 300 km ajoa ja sinnepäin keskikulutus 6.4 sadalla, takaisin kotona niin näytti päivän lukemaksi 6.7 sadalle.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Mikä 211 ensimmäisistä malleista tekee surkean auton ja loppupään malleista oikeinkin hyvän ? Prefaceliftin SBC pelottaa joitain vieläkin noin paljon ?
wiimax.fi
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Aika kuluu. Muutamia vuosia sitten oltiin yleisesti sitä mieltä, että 202 ja 210 oli pohjanoteeraus, josta alkoi pikkuhiljaa nousukausi...
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Saksassa asuessani minulla oli -03 alle 100tkm ajettu S211 320CDI ja kun olin useamman kerran käyttänyt huollossa airmaticin, glykooliongelman, comandin yms takia, paikallinen merkkiliikkeen asentaja totesi että ”vuosi 2003 oli huono mersulla” Itse aikoi ostaa Jahreswagenin 2008 vuosimallin W211 jossa on lastentaudit poistettu.dealer kirjoitti:Mikä 211 ensimmäisistä malleista tekee surkean auton ja loppupään malleista oikeinkin hyvän ? Prefaceliftin SBC pelottaa joitain vieläkin noin paljon ?
Matti
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98
Cadillac DeVille -64
Cadillac Calais Coupe -66
Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95
Tesla MYLR -24
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Hyvähän se on toki että pelko pudottaa hintoja, mutta glykoliongelmakaan ei ole enää pitkään aikaan ollut ongelma, airmatic ei ole muuttunut yhtään miksikään vuosien varrella ja comand ei ole koskaan ollut mikään erityinen vikapaikka. Enemmän pelkäisin Delphin suuttimiakin
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 263
- Liittynyt: La 14.02.2015 04:53
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
yksi paikka jossa laatueron materiaaleissa ja suunnittelussa huomaa on sisustassa olevat napit ja viikset. Aika monessa autossa on 200+tkm alannut maalit lähtedä symboleista. Mersussa pysyy hyvin koska ne käsittääseni on upotettuna. Tämä lisää valmistuskustannusta. Muovipuristinmuottiin pitää tehdä nämä pienet muodot ja sen mallineen teko on aina enemmän tai vähemmän kallista ja osittain myös käsityötä. Muotit myös kestää määrän X kikkareiden puristusta ja sitte tarvii uuden. Nahkamateriaalit kokonahkaisissa nappasisustoissa on aika kestäviä. Itellä 300+tkm ajettu jossa ei ole jälkeäkään kuljettajan sivutuessa. Minun mielestä laatua on myös ajokokemus. Kun katsoo esim W211 alustaa, tulee mieleen että auton saisi vähemmälläkin osamäärällä sekä halvemmallakin tehtyä.
Entinen S211.222 Om642 + 722.9, nykyinen S211.254 + 722.9
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Tuota minäkin ihmettelin. Mahtaa ne loppupään 211:set olla melko mahtavia pelejä kun tuo oma '04:kin on minusta erinomainen auton ikä ja teknisten pillien ja viheltimien määrä huomioiden. *kopkop*dealer kirjoitti:Mikä 211 ensimmäisistä malleista tekee surkean auton ja loppupään malleista oikeinkin hyvän ? Prefaceliftin SBC pelottaa joitain vieläkin noin paljon ?