Ostettiin tuossa alkuvuodesta vaimolle tuollainen B200 CDI, 6-vaihteinen, noin 180tkm mittarissa. Nyt siitä on jonkin aikaa tyhjäkäynnillä kuulunut sellainen metallinen kalkatus. Keväällä se oli vian takia korjaamolla ja vaihdettiin uudet moniurahihnan rullat ja uusi hihna. Ehkä jonkin verran parani, mutta nyt 3 tkm myöhemmin taas autolla ajoin ja ei se kyllä ihan terve ole.
Melkein heti ostaessa huomattiin, että alaväännöllä ei pysty ajamaan, vaan alkaa rynkyttää niinkuin joku 90-luvun dieseli. Vaatii sellaisen 1700-1800 kierrosta mennäkseen tasaisesti. Aluksi ajattelin sen olevan vain moottorin (tai mersun) ominaisuus, mutta sitten tuon kalkatuksen ilmettyä aloin epäilemään rikkinäistä kaksoismassavauhtipyörää.
Nyt se kysymys: Pystyykö tuosta ottamaan laatikon pois moottorin ollessa paikallaan vai pitääkö koko paketti tiputtaa alas? Entä onko muuten miten työläs homma? Nyt on vaihtoehtona käyttää merkkikorjaamoa ja myyjäliike kustantaa osan tai sitten viedä ns. "nyrkkipajalle" ja maksaa itse kaiken. En ole toki myyjäliikkeestä vielä kysellyt, tehdään nyt ensin diagnoosi merkkikorjaamolla.
W245 B200 CDI kalkatus -> vauhtipyörän vaihto
Re: W245 B200 CDI kalkatus -> vauhtipyörän vaihto
Itsellä oli saman kuuloinen ongelma. Alla B200CDI -07 A ja kilsoja oli 120tkm.
Hihnankiristimet uusittiin ja samalla hävisi kaikki ongelmat. Samalla laitettiin nuo rullat ja hihnat. Uusittiinko sulla myös nuo kiristimet myös rullien ja hihnan vaihtojen yhteydessä? Korjaamolla sanoivat että normaalisti kiristimet kestäisivät enemmän kuin mulla.
Hihnankiristimet uusittiin ja samalla hävisi kaikki ongelmat. Samalla laitettiin nuo rullat ja hihnat. Uusittiinko sulla myös nuo kiristimet myös rullien ja hihnan vaihtojen yhteydessä? Korjaamolla sanoivat että normaalisti kiristimet kestäisivät enemmän kuin mulla.
W212 T E220d A Avantgarde 2010
W213 E220d A Exclusive 2016
ex - W245 B200 CDI A 2007
W213 E220d A Exclusive 2016
ex - W245 B200 CDI A 2007
Re: W245 B200 CDI kalkatus -> vauhtipyörän vaihto
Pelkästään rullat (3 kpl muistaakseni) ja hihna uusittiin. Kiristintä ei vaihdettu, kun korjaamo ei katsonut tarpeelliseksi.
Kävin nyt eilen autolla ajelemassa, niin kylmänä se ei niinkään pidä ääntä, mutta lämpimänä kuuluu hitaasti ajaessa (1-2 vaihteella lähellä tyhjäkäyntiä) sisälle sellainen omituinen rapina / kilinä.
Mutta täytyy nyt odottaa mikä tuomio tulee perjantaina.
Kävin nyt eilen autolla ajelemassa, niin kylmänä se ei niinkään pidä ääntä, mutta lämpimänä kuuluu hitaasti ajaessa (1-2 vaihteella lähellä tyhjäkäyntiä) sisälle sellainen omituinen rapina / kilinä.
Mutta täytyy nyt odottaa mikä tuomio tulee perjantaina.