Kyseessä ML400 CDI -04 jossa vikana että vaihdekeppi ei aina lähde D vaihteelta R asentoon ja sitäkautta P:lle.
Ensimmäisen kerran vika tuli kun autolla oli ajettu noin 450km kärry perässä ja pari pysähdystä tällä välillä. Siinä sitten ruvettiin taas pysähtymään ja eihän se vaihdekeppi enään mennytkään R asentoon. Autoa ei tohtinut sammuttaa kun ajattelin että saako käyntiin kun jää D päälle. Siinä sitten koitin heilutella keppiä ja antaa sen olla rauhassa, niin noin minuuutin päästä keppi alkoi taas liikkua normaalisti. Myöhemmin se on tehnyt saman pitemmillä matkoilla yleensä vähintään kerran ja nyt vika on yleistynyt jo lyhemmillekkin matkoille, tähän asti vika on poistunut odottelulla. Joskus tämä on myös tapahtunut tultuani kotipihalle ja siellä koitin sammuttaa ja sain startattuakin ihan normaalisti mutta se ei auta, mutta odottelulla taas selvisi.
Oisiko kellään ehdotuksia mikä vikana? Vikakoodeja ei muistaakseni ole tuosta jäänyt, mutta ei niitä ole tutkitukkaan kun vika on päällä.
W163 vaihde jää D:lle
Re: W163 vaihde jää D:lle
Jarruvalo kytkin teki itellä nimenomaista vikaa, ei ole kallis ja helppo vaihtaa 
Ja olikohan tuon ikäisessä vielä se paikka kynälle vaihdekaavion "D" kirjaimen alla jolla saa lukituksen pois painamalla hätätapauksissa...

Ja olikohan tuon ikäisessä vielä se paikka kynälle vaihdekaavion "D" kirjaimen alla jolla saa lukituksen pois painamalla hätätapauksissa...
w202 c180 -94,w210 e230 -96,w210 e200 -96,harrastepelinä w116 280se
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi
w124 200e,w202 c180 -95,w210 220cdi -00, w202 c180 -98, 220cdi w211, w209 270cdi