W109 300 SEL 6.3 -70
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Hieno projekti ja auto !! Kiva lueskella ja katsella kuvia homman etenemisestä.
W111.012 220S 1965 M180.941
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
[Pihalle "ilmestyi" w108 kori...siispä heti syksyn satoa keräämään. Näistä saa w109:iin sopivia korjauspaloja. Kaiuttimien aukot ja takaikkunan kehyksen pienet ruostevauriot paikkautuu hienosti näillä. loput laitan varastoon myöhempiä aikoja varten.
Timppa
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Siinä meni alunperin Armin (Ratia) Mersu paloiksi... Sääli on sairautta.
Luovutetut elimet on kuitenkin menossä Kunkkumersuun. Kunniallinen loppu S-johtotähdelle...
-T-
Luovutetut elimet on kuitenkin menossä Kunkkumersuun. Kunniallinen loppu S-johtotähdelle...
-T-
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Vähän riitti aikaa tällekin. Hommasin väriin ja kuluneeseen tyyliin sopivan W124:n nahkajakkarat jäsen "juujo":lta. Takapenkissa on varmaan melkoinen sovittaminen, mutta eiköhän se siitä. Sitten asensin tuulilasin, uuden alkuperäisen tiivisteen kanssa jo paikoilleen. Kevyt kuormaliina on hyvä apu kun yksin puuhaa. Sillä saa sopivan paineen tiivisteeseen, jotta huulen veto onnistuu hyvin. Niin ja rengassaippua liukastaa sopivasti ja kuivuu pois. Huomasin, että kannatti satsata alkuperäiseen tiivisteeseen: ei minkäänlaisia sovitusongelmia. Lasi, koristelista ja tiiviste istuivat napakasti ja pysyivät hienosti paikallaan koko asennuksen ajan.
..ihmettelijöile muistutan, että tästä ehkä joskus vielä valmistuu, tosiaan sellainen hiukan päältä mitäänsanomattoman näköinen, hiukan rähjäinen kulkine.
Kuskin penkin tosin kyllä paikkaan...
Timppa
..ihmettelijöile muistutan, että tästä ehkä joskus vielä valmistuu, tosiaan sellainen hiukan päältä mitäänsanomattoman näköinen, hiukan rähjäinen kulkine.

Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Innostuin sitten rakentelemaan jäähdyttimen puhaltimet loppuun. Jäähdyttimenä toimii toistaiseksi alkuperäinen jäähdytin-öljynlauhdutinyhdistelmä. Korjautin jäähdyttimen, tosin se pitää kennottaa vielä joskus. Alkuperäinen setti on turhan painava, mutta korvaavaksi hommattu W126:n Nisseni oli 10mm liian leveä, enkä halua muokata peltiosia tarpeettomasti. Alkuperäinen setti on niin löysä jäähdyttimien liitoskohdasta, että se tarvitsee tuen. Alunperin tukena toimii flektin tuulitunneli, mutta kun se ei mahdu, niin asettelin siihen alumiinproriilin jäykkäriksi. Koska jäähdytin pitää kennottaa aika lyhyen ajan sisällä, en jaksanut sitä alkaa putsaamaan ja maalaamaan. Toimii se noinkin.
Jäähdyttimen puhaltimiksi löytyi tallin nurkasta W124:n tuplasetti. Niille runkona toimii W124:n ilmastoinnin kenno, josta leikasin vain putket ja jäähdytinrivat pois. Setti sopi oikeastaan aika kivasti paikoilleen, yläosan korvakot meni sopivasti lukkopellin uraan. Alaosan ohjaintapeille tein alkuperäisen pohjapanssarin korvakoista telineet, ne sopivatkin tyylin hyvin. Alkuperäinen johtosarjakin sopi suoraan. Kuvissa on lokasuojat vain heitetty paikoilleen, siksi johtosarjat roikkuvat. Kuten huomaatte etulamppujen poteroissa asiaankuuluvat ruostereiät. Kuskin puoleinen lokasuoja on ihan loppu, uusikin on varastossa...mutta tuolla mennään alkuun. Oikeanpuoleisen saa korjattua...sitten joskus.


Alkuun vanteina taidan kokeilla W126:n peltivanteita 15" x 7" 225/60-15 kumeilla näyttää oikeastaan aika hauskalta.

Huomenna taidan lykätä konepellin paikoilleen...ja lasinpyyhkijät. Auton takaosa ja sisusta on ihan vaiheessa...mutta saapa nuo osat pois hyllyiltä ja varastosta..
Timppa
Jäähdyttimen puhaltimiksi löytyi tallin nurkasta W124:n tuplasetti. Niille runkona toimii W124:n ilmastoinnin kenno, josta leikasin vain putket ja jäähdytinrivat pois. Setti sopi oikeastaan aika kivasti paikoilleen, yläosan korvakot meni sopivasti lukkopellin uraan. Alaosan ohjaintapeille tein alkuperäisen pohjapanssarin korvakoista telineet, ne sopivatkin tyylin hyvin. Alkuperäinen johtosarjakin sopi suoraan. Kuvissa on lokasuojat vain heitetty paikoilleen, siksi johtosarjat roikkuvat. Kuten huomaatte etulamppujen poteroissa asiaankuuluvat ruostereiät. Kuskin puoleinen lokasuoja on ihan loppu, uusikin on varastossa...mutta tuolla mennään alkuun. Oikeanpuoleisen saa korjattua...sitten joskus.


Alkuun vanteina taidan kokeilla W126:n peltivanteita 15" x 7" 225/60-15 kumeilla näyttää oikeastaan aika hauskalta.

Huomenna taidan lykätä konepellin paikoilleen...ja lasinpyyhkijät. Auton takaosa ja sisusta on ihan vaiheessa...mutta saapa nuo osat pois hyllyiltä ja varastosta..
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Jees, homma eteneeunski kirjoitti:Alkuun vanteina taidan kokeilla W126:n peltivanteita 15" x 7" 225/60-15 kumeilla näyttää oikeastaan aika hauskalta.

Minulla olisi parikin sarjaa noita W126 vanteita odottamassa ja yhdet hyvät kapselit niihin, kun ei vaan löydy hyvää 15" rengasta valkosivulla, laittaisin sellaiset omaani


1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5719
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
maalaa ne valko sivut niihin renkaisiin kumimaalilla (maston Ruber maalilla)karra kirjoitti:Jees, homma eteneeunski kirjoitti:Alkuun vanteina taidan kokeilla W126:n peltivanteita 15" x 7" 225/60-15 kumeilla näyttää oikeastaan aika hauskalta.. Ostin ebaysta kerran yhdet 15" barokit renkaineen ja just sama rengaskoko oli niissä.
Minulla olisi parikin sarjaa noita W126 vanteita odottamassa ja yhdet hyvät kapselit niihin, kun ei vaan löydy hyvää 15" rengasta valkosivulla, laittaisin sellaiset omaanitosin pappamalliin vois ajatella maltillita leveyttä 215/65 R15 kuten on omassa 6.9:ssä
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Mahtuuko konepelti menemään kiinni, kun on noin korkean näköinen tuo moottoripaketti? Onhan siinä pellissä kyllä korkea keskikohta
IG: @pyrytakkunen
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Kohta se nähdään, mahtuuko...
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Hyvin mahtui ilmanputsari. Laitoin vielä lasinpyyhkimetkin paikoilleen...niin saa jotain "muka" edistystä aikaiseksi. Käyttelin koneen samalla kuumaksi ja lisäsin puoli litraa lamppuöljyä ja annoin käydä 10 min tyhjäkäyntiä. Sitten päästin kaikki öljyt pois. Siis kolme proppua ja öljyn suodatin...aika sotkemista. Nyt voi sitten irrottaa kuivasumpun öljysäiliön ja maalata sen.
Samalla sitä oppii kaikenlaista, kannattaa ensin tarkastaa, että öljylinjat on kiinni...1,5 litraa öljyä lattialla ei oo kauhean kivaa.
Lukaisin muuten pikaisesti omat hajatelmani läpi tässä ketjussa. Aika lähellä olen alkuperäistä ideaani, ei siis ole tullut paljoa harhauduttua.
14.7.2013 kirjoitin mm. (kylläpä se aika lentää)
"Jokatapauksessa tuumaa isommat peltivanteet, pari tuumaa matalampi, tiukempi alusta Konin classiceilla ja mikäli ilma-alusta vähänkin temppuilee (mikä on erittäin todennäköistä) tulee säätö hoitumaan halkaisijaltaan isommilla ilmalinjoilla ja rakaan kaluston kahden ajokorkeuden korkeudensäätöventtiileillä, ilmasäiliöllä sekä mahdollisesti sähkökompuralla. Ulkonäköön ei varmaan tule suuria muutoksia, ehkäpä Euro- "myrskylyhdyt" valoiksi...muuta en nyt ole vielä jaksanut pohtia, kunhan saisi leimaan ja tien päälle. Sisustasta tulee tummanpunainen, joko MB-Tex tai sitten w108 originaali...vinyyli-kangas"
Isoimnat muutokset siis, nahkapenkit, alkuperäinen sävy kuitenkin....ja varmaan jenkkivalot...kun epähuomiossa möin myrskylyhtyjä yhden liikaa. Hyllyssä aiis vain yksi jäljellä
Eikö ole komea takavanne...pakko oli pistää yksi nastarengas, että pihalla pääsee johonkin.
Timppa
Samalla sitä oppii kaikenlaista, kannattaa ensin tarkastaa, että öljylinjat on kiinni...1,5 litraa öljyä lattialla ei oo kauhean kivaa.
Lukaisin muuten pikaisesti omat hajatelmani läpi tässä ketjussa. Aika lähellä olen alkuperäistä ideaani, ei siis ole tullut paljoa harhauduttua.
14.7.2013 kirjoitin mm. (kylläpä se aika lentää)
"Jokatapauksessa tuumaa isommat peltivanteet, pari tuumaa matalampi, tiukempi alusta Konin classiceilla ja mikäli ilma-alusta vähänkin temppuilee (mikä on erittäin todennäköistä) tulee säätö hoitumaan halkaisijaltaan isommilla ilmalinjoilla ja rakaan kaluston kahden ajokorkeuden korkeudensäätöventtiileillä, ilmasäiliöllä sekä mahdollisesti sähkökompuralla. Ulkonäköön ei varmaan tule suuria muutoksia, ehkäpä Euro- "myrskylyhdyt" valoiksi...muuta en nyt ole vielä jaksanut pohtia, kunhan saisi leimaan ja tien päälle. Sisustasta tulee tummanpunainen, joko MB-Tex tai sitten w108 originaali...vinyyli-kangas"
Isoimnat muutokset siis, nahkapenkit, alkuperäinen sävy kuitenkin....ja varmaan jenkkivalot...kun epähuomiossa möin myrskylyhtyjä yhden liikaa. Hyllyssä aiis vain yksi jäljellä

Eikö ole komea takavanne...pakko oli pistää yksi nastarengas, että pihalla pääsee johonkin.
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Hei missäs se kolmas proppu on? Ei muista enää, oliko siinä öljypohjassakin proppu... tais olla...
Niin 6.9 moottorihan on matalampi mutta jos lohko istuu samoilla kannakkeilla niin se tilansäästö on öljypohjan laippatason alapuolella

Niin 6.9 moottorihan on matalampi mutta jos lohko istuu samoilla kannakkeilla niin se tilansäästö on öljypohjan laippatason alapuolella

1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Öljysäiliö, öljypohja ja öljynlauhdutin...
Joo moottorin alla on tilaa todella paljon...öljyt pystyy vaihtamaan ilman tunkkia vaikka auto on noin alhaalla. Kunhan tämän saa leimaan ja ajeltua, niin pitää alkaa tekemään omat moottorikorvakot tälle yhdistelmälle. Ruuvien paikat lohkossa on samat, mutta niiden sijaintia on siirretty 4cm. eteenpäin...sekin aiheutti tuskaa aikalailla.
Timppa
Joo moottorin alla on tilaa todella paljon...öljyt pystyy vaihtamaan ilman tunkkia vaikka auto on noin alhaalla. Kunhan tämän saa leimaan ja ajeltua, niin pitää alkaa tekemään omat moottorikorvakot tälle yhdistelmälle. Ruuvien paikat lohkossa on samat, mutta niiden sijaintia on siirretty 4cm. eteenpäin...sekin aiheutti tuskaa aikalailla.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Niin sinulla on lauhdutin, minulla ei. Eikös öljynsuodattimessa ole vielä proppu?unski kirjoitti:Öljysäiliö, öljypohja ja öljynlauhdutin...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Ei ole minulla vissiin proppua suodattimessa...en tosin ajatellut edes asiaa, pitää tarkastaa. Suodatin kun menee vaihtoon kuitenkin.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
W109:n ilme on oikeastaan aika vakavamielinen. Ei mikään dollarihymy.
Timppa
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut unski, Su 17.09.2017 20:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 53
- Liittynyt: Pe 04.04.2014 14:17
- Paikkakunta: Oulu
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Hienolta näyttää, tämä on kyllä yksi mersun hienoimmista korimalleista! Ainakin omaan silmään nuo jenkkimallin valot näyttää huomattavasti paremmalta kuin eurooppamallin myrskylyhdyt.
-Jaakko
-Jaakko
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Makukysymyksiä, jne. asiasta on monta sananlaskua. Valoina minulle myrskylyhdyt olisi tähän tällähetkellä se oikea valaisin. Jenkkilyhty on muutamasta kulmasta katsottuna niin pakolla tehdyn näköinen...mitä se itseasiassa onkin, jenkkimarkkinoita varten. Mieltymyshän saattaa aina muuttua, minäkin aikanaan pidin enemmän jenkkilampuistä...ehkäpä se fiilis tulee takaisin. Nuo loppusarjan jenkkivilkut onneksi vähän tasoittaa näkymää.
Tällä hetkellä vain löytyi varastosta kolme sarjaa jenkkilamppuja ja vain yksi ainoa myrskylyhty, siinäkin huono heijastin. Joten ratkaisu oli selvä. Ulkonäöstä vielä, kun noita on aika kauan eri kulmista katsellut, niin itseasiassa tuo W109 on suhteiltaan sivusta vähän tyhmän näköinen minusta, W108 on parempi. Siinäkin on hytin ja katon korkeussuhde loppukoriin on siinäkin vähän töksö...mutta sille nyt ei kannata neliovisessa tehdä miyään, tolppa-auto on tolppa-auto.
Timppa
Timppa
Tällä hetkellä vain löytyi varastosta kolme sarjaa jenkkilamppuja ja vain yksi ainoa myrskylyhty, siinäkin huono heijastin. Joten ratkaisu oli selvä. Ulkonäöstä vielä, kun noita on aika kauan eri kulmista katsellut, niin itseasiassa tuo W109 on suhteiltaan sivusta vähän tyhmän näköinen minusta, W108 on parempi. Siinäkin on hytin ja katon korkeussuhde loppukoriin on siinäkin vähän töksö...mutta sille nyt ei kannata neliovisessa tehdä miyään, tolppa-auto on tolppa-auto.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
makuasioita nimenomaan. minunkin silmään jenkkivalot istuvat paremmin, mutta jokainenhan laittaa omaansa juuri sellaiset kuin haluaa.
jos ilme jenkkivaloilla on vakava, niin myrskylyhdyillä minusta oikea sana lienee alakuloinen
piti ihan googlata kuvia ja törmäsin tälläiseen vekottimeen: http://www.office-kk.jp/GALLERY/033.html" onclick="window.open(this.href);return false; jollain perverssillä tavalla hieno mutta toisaalta sitten ei laisinkaan.
jos ilme jenkkivaloilla on vakava, niin myrskylyhdyillä minusta oikea sana lienee alakuloinen

piti ihan googlata kuvia ja törmäsin tälläiseen vekottimeen: http://www.office-kk.jp/GALLERY/033.html" onclick="window.open(this.href);return false; jollain perverssillä tavalla hieno mutta toisaalta sitten ei laisinkaan.
"Elämä, oli se hassu juttu joka sattui matkalla kalmistoon" -komisario Jansson-
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
"You never actually own a Mercedes-Benz. You merely look after it for the next generation."
toistaiseksi ei tähdellistä elämässä.
menneitä:
r170 230 K
c123 230ce
W140 500se c124300CE
w201 190E
w124 260E Sportline w124 200E
a124 E220 s124 300TD
c123 230C c123 230CE s123 300TD
w126 260SE w126 500SE
c124 300CE c124 320CE
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Innostuin sitten laittamaan takaikkunan kehyksen ja hattuhyllyn kuntoon. Hattuhyllyn kaiuttimen reikiin ja pariin ruostekohtaan hitsasin puretusta w108:sta leikatut palat. Sitten vähän ruosteenpoistoa ja maalia. Loppuun hyllylle pikimatto alkuperäistä mukailevassa muodossa ja takalasi. Takalasiin piti piti ilman muuta jättää paikalleen saksalaisen autojärjestön tarra 70-luvulta.





Lopuksi, ihan fiiliksen takia, nostin takaluukun paikalleen ilman saranoita ja lukkoa.

Timppa





Lopuksi, ihan fiiliksen takia, nostin takaluukun paikalleen ilman saranoita ja lukkoa.

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Pikkuisen pitää säätää tasonsäätöventtiilien vipusuhteita...suorassa menee, mutta yläasento on hieman liian korkealla.


Huomaa, että keulassa on n. 400kg enemmän painoa...tipahtaa kuvaajan jalkoja nopeammin. Takapää takertelee nastarenkaiden takia, akseliston geometria on sellainen, että rengas liikkuu paljon sivusuunnassa, kun korkeus vaihtelee.
http://vid225.photobucket.com/albums/dd ... bph2m2.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa


Huomaa, että keulassa on n. 400kg enemmän painoa...tipahtaa kuvaajan jalkoja nopeammin. Takapää takertelee nastarenkaiden takia, akseliston geometria on sellainen, että rengas liikkuu paljon sivusuunnassa, kun korkeus vaihtelee.
http://vid225.photobucket.com/albums/dd ... bph2m2.mp4" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Moi,
ylemmässä kuvassa on varmaankin renkaanvaihto asento aktivoitu
ylemmässä kuvassa on varmaankin renkaanvaihto asento aktivoitu

mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: W109 300 SEL 6.3 -70

IG: @pyrytakkunen
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Pikeä ja mattoja...
paikkailin tuossa pari iltaa sitten peltitöissä kärsineitä bitumiäänieristeitä, en ottanut vanhoja pois, koska minusta ne alkuperäisinä ovat vain hauskat. Paikkailin ihan hyllytavarana saatavalla bitumimatolla reiät. Pikkuisen vielä kiiltävät, mutta siitä ne mattaantuvat käytöss.





Joskus tuli ostettua alkuperäisen näköistä ja tapaista mattoa Saksasta, sitä oli nyt kiva tekaista mm. hattuhylly ja muutama maton palanenkin. Pohjaksi kävi sopivasti joku säästetty kaapin taustapahvi. Vielä en löytänyt mattoliikettä, joka vetäisi noihin kanttinauhat...tosin, en vielä paljoa kysellytkään. Lattiamatot eivät ole vielä liimattu lattiaan, mutta maton pohjamateriaali on sopivan jäykkää, että sitä voi muotoilla lämpöpuhaltimella ja se säilyttää sitten muotonsa.




Timppa
paikkailin tuossa pari iltaa sitten peltitöissä kärsineitä bitumiäänieristeitä, en ottanut vanhoja pois, koska minusta ne alkuperäisinä ovat vain hauskat. Paikkailin ihan hyllytavarana saatavalla bitumimatolla reiät. Pikkuisen vielä kiiltävät, mutta siitä ne mattaantuvat käytöss.





Joskus tuli ostettua alkuperäisen näköistä ja tapaista mattoa Saksasta, sitä oli nyt kiva tekaista mm. hattuhylly ja muutama maton palanenkin. Pohjaksi kävi sopivasti joku säästetty kaapin taustapahvi. Vielä en löytänyt mattoliikettä, joka vetäisi noihin kanttinauhat...tosin, en vielä paljoa kysellytkään. Lattiamatot eivät ole vielä liimattu lattiaan, mutta maton pohjamateriaali on sopivan jäykkää, että sitä voi muotoilla lämpöpuhaltimella ja se säilyttää sitten muotonsa.




Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Sain sitten veroilmoituksenkin ährättyä...auton. Henkisesti olen jo valmistautunut noin 100€:n veroon... 
Timppa

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Sain ruuvattua etupenkit ja ratin paikoilleen. Kuvasta on tietentahtoen jätetty pois kuskin penkin etukulma joka on tietysti rikki. Matot heittelin likaisena paikoilleen, jotta sai vähän fiilisteltyä asialla, kun muuta ei juuri ole saanut aikaiseksi.
Timppa

Timppa

"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
w126:sen penkit? Mistä nää tohon väriin vielä löysit?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Nuo on W124:n. Pari vuotta kun odottelee, niin jostain aina putkahtelee. Menee alkuperäisiin kiinnikkeisiin. Taaskaan ei siis uusia reikiä
.Pitäisi löytää vielä 2kpl samanvärisiä etupenkkejä....saisi takapenkit. W124:n takapenkki on melkein 10cm kapea. Tai sitten joutuu tilamaan uutta nahkaa, se ei oikein huvittaisi, kun alkuperäinen sisustus on ollut musta nahka. Näissä malleissa olisi minusta aina hyvä jättää paluumahdollisuus. Silloin uuden, väärän värisen takapenkin nahan investoin ei oikein huvita.
Timppa

Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Veropäätöskin tuli. Pystyn elämään asian kanssa.
[img] [/img]
Timppa
[img] [/img]
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W109 300 SEL 6.3 -70
Jaaha, photobucket meni maksulliseksi. Tästäkin topicista hävisi sitten n. 100-200 kuvaa. Pahoittelen. En kyllä ala maksamaan valitettavasti 3€:tä kuussa, että voi muutaman kuva parilla foorumilla jakaa. Pitää kyllä keksiä jotain muuta.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.