W202 moniurahihna + muuta pientä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jonkkaaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 08.07.2017 22:57

W202 moniurahihna + muuta pientä

Viesti Kirjoittaja jonkkaaa »

Tuli ostettua tuossa noin kuukausi takaperin W202 mersu.
Nyt kuukauden ajon jälkeen huomannut seuraavaan:

-Moniurahihna vinkuu välillä (käytin auton öljynvaihdoissa ja samalla sanoivat, että hihna olisi ok?)
-Jarrut jarruttaa vähä epätasaisesti, huomaa varsinkin hennossa jarrutuksessa.
-putki vuotaa vähän, kylmänä kuulee selvästi, mutta lämmitessä ei melkein huomaa (voiko olla jokin liitos löysällä?). Pitäisi päästä monttuun/nosturille, että näkisi kunnolla mistä vuotaa.

Mitkä voisi olla vikoina ja mitä näillä kannattaa tehdä? Ihan käsi en ole autojen kanssa, mutta suuret projektit ei vielä onnistu :D , kiitos!
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W202 moniurahihna + muuta pientä

Viesti Kirjoittaja dealer »

- Moottoreita on näissä vaikka kuinka monia erilaisia, hihnasta ei viitsi edes yrittää miettiä kun ei tiedä mikä kone.
- Jarruremonttia tarpeen mukaan, noilla tiedoilla ei voi sanoa missä vika. Palat lopussa, jumissa satulassa, mäntä jumissa, ilmaa .... jne ... todennäköisimmin satulassa vikaa
- Vuotaisiko pakosarjan tiiviste ? Niin, mikähän se moottori oli. Vuotopaikka löytyy kun kylmänä kuuntelet mistä vuotaa, onhan siellä liitoksiakin auton alla.
wiimax.fi
jonkkaaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 08.07.2017 22:57

Re: W202 moniurahihna + muuta pientä

Viesti Kirjoittaja jonkkaaa »

dealer kirjoitti:- Moottoreita on näissä vaikka kuinka monia erilaisia, hihnasta ei viitsi edes yrittää miettiä kun ei tiedä mikä kone.
- Jarruremonttia tarpeen mukaan, noilla tiedoilla ei voi sanoa missä vika. Palat lopussa, jumissa satulassa, mäntä jumissa, ilmaa .... jne ... todennäköisimmin satulassa vikaa
- Vuotaisiko pakosarjan tiiviste ? Niin, mikähän se moottori oli. Vuotopaikka löytyy kun kylmänä kuuntelet mistä vuotaa, onhan siellä liitoksiakin auton alla.
Joo kone pääsi unohtumaan, eli 1.8 bensa siis. :)

Putken vuoto kuulostaa enemmän tulevan auton alta kuin koneen päästä.

Tänään teki vielä ensimmäistä kertaa niin, että jätti matkalle, seisoi parkissa 10min ja ei startannut sen jälkeen. Ei lähtenyt käyntiin vaikka kone kumminkin kiersi. Puolnen tunnin istumisen jälkeen yhtäkkii lähtikin taas käyntiin.

Millasissa hintaluokissa pyöritään tuommoisessa jarruremontissa?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W202 moniurahihna + muuta pientä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Satuloiden hinta ehkä 70-150 euroa kappale, palat 30€, levyt 20-30€/kpl, työt...
wiimax.fi
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W202 moniurahihna + muuta pientä

Viesti Kirjoittaja AK47 »

jonkkaaa kirjoitti:Tuli ostettua tuossa noin kuukausi takaperin W202 mersu.
Nyt kuukauden ajon jälkeen huomannut seuraavaan:

-Moniurahihna vinkuu välillä (käytin auton öljynvaihdoissa ja samalla sanoivat, että hihna olisi ok?)
-Jarrut jarruttaa vähä epätasaisesti, huomaa varsinkin hennossa jarrutuksessa.
-putki vuotaa vähän, kylmänä kuulee selvästi, mutta lämmitessä ei melkein huomaa (voiko olla jokin liitos löysällä?). Pitäisi päästä monttuun/nosturille, että näkisi kunnolla mistä vuotaa.

Mitkä voisi olla vikoina ja mitä näillä kannattaa tehdä? Ihan käsi en ole autojen kanssa, mutta suuret projektit ei vielä onnistu :D , kiitos!
Onnea w202 kanssa, ihan kelpo pelihän se kunnossa ollessaan on.

Arvaat varmaan että vanha hihna saattaa vinkua tai uusi tarvikekin. Voihan sitä kokeilla ruiskauttaa vettä hihnaan niin tietää kitiseekö hihnan luistamisen puolesta vai onko vapaarullan laakeri tai muu laakeri joka kitisee. Kitkaspräy auttaa joskus joksikin aikaa ja joskus vaan pahentaa :D contin hihnat ei ylensä kitise mutta motonetin HQ tms on aina kitissyt uutena ja lentänyt lepikkoon sen takia (no, oikeesti takakonttiin varahihnaksi). Vapaarulla saattaisi olla laakeriltaan sökö.

Jarruista sen verran että näet kyllä onko levyt ja palat kuluneet. Jos on vielä pintaa niin reipasta jarruttelua ja ajoa viikko (kerta ajokin saattaa riittää kun ei säästele jarrupolkimen kumia) niin sit tietää tarviiko oikeesti korjata vai onko hissuteltu jarrut jumiin ja levyjä ruosteeseen. Uutta osaa laittamalla aina paras ratkaisu.

Putken vuotokohta saattaisi selvitä ilman nosturia perinteisellä harjanvarrella eri kohdista painelemalla ja kuuntelemalla.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
jonkkaaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: La 08.07.2017 22:57

Re: W202 moniurahihna + muuta pientä

Viesti Kirjoittaja jonkkaaa »

AK47 kirjoitti:
jonkkaaa kirjoitti:Tuli ostettua tuossa noin kuukausi takaperin W202 mersu.
Nyt kuukauden ajon jälkeen huomannut seuraavaan:

-Moniurahihna vinkuu välillä (käytin auton öljynvaihdoissa ja samalla sanoivat, että hihna olisi ok?)
-Jarrut jarruttaa vähä epätasaisesti, huomaa varsinkin hennossa jarrutuksessa.
-putki vuotaa vähän, kylmänä kuulee selvästi, mutta lämmitessä ei melkein huomaa (voiko olla jokin liitos löysällä?). Pitäisi päästä monttuun/nosturille, että näkisi kunnolla mistä vuotaa.

Mitkä voisi olla vikoina ja mitä näillä kannattaa tehdä? Ihan käsi en ole autojen kanssa, mutta suuret projektit ei vielä onnistu :D , kiitos!
Onnea w202 kanssa, ihan kelpo pelihän se kunnossa ollessaan on.

Arvaat varmaan että vanha hihna saattaa vinkua tai uusi tarvikekin. Voihan sitä kokeilla ruiskauttaa vettä hihnaan niin tietää kitiseekö hihnan luistamisen puolesta vai onko vapaarullan laakeri tai muu laakeri joka kitisee. Kitkaspräy auttaa joskus joksikin aikaa ja joskus vaan pahentaa :D contin hihnat ei ylensä kitise mutta motonetin HQ tms on aina kitissyt uutena ja lentänyt lepikkoon sen takia (no, oikeesti takakonttiin varahihnaksi). Vapaarulla saattaisi olla laakeriltaan sökö.

Jarruista sen verran että näet kyllä onko levyt ja palat kuluneet. Jos on vielä pintaa niin reipasta jarruttelua ja ajoa viikko (kerta ajokin saattaa riittää kun ei säästele jarrupolkimen kumia) niin sit tietää tarviiko oikeesti korjata vai onko hissuteltu jarrut jumiin ja levyjä ruosteeseen. Uutta osaa laittamalla aina paras ratkaisu.

Putken vuotokohta saattaisi selvitä ilman nosturia perinteisellä harjanvarrella eri kohdista painelemalla ja kuuntelemalla.
Juurin eilen tutkin vähän tarkemmin niin hihna vaikuttaa kyllä hyvältä (vaihdettu 10 000km sitten). Ainaki kun nitinä kuuluu yks niistä rullista vähän liikahtaa poikittain kun tarkasti katsoo, varmaa vika siis siinä tai sen laakerissa. Yritin siihe vähä suihkutella rasvaa mutta ei vaikuttanut :D.

Täytyypä käydä kunnolla jarruttelemassa :P

Eilen kuitenkin meinasi jättää tielle, kun ei suostunut käynnistymään 10min parkissa olon jälkeen (eli vähän lämpimänä). Puolen tunnin jäähdytyksen jälkeen lähti taas käyntiin. Syypää saattoi ehkä olla polttoainepumpun releessä, mutta varma en kyllä ole :S. Pienen kopsuttelunn ja crc:llä voitelun jälkeen käynnistyi, mutta silti kyllä jännittää selvisikö noin vähällä.
Vastaa Viestiin