Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ma 22.07.2013 09:05
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Morjes !
Vähän nostan tätä, mutta meinaatteko siis että m3 ja 328 bemareissa olis sama lodju, ja se kestäis ??
Jos näin, niin mitä se kestää ? Entä käykö muuten kytkinkopan muutosta lukuun ottamatta ?? Ja vaihdekeppi systeemiä..
Vähän nostan tätä, mutta meinaatteko siis että m3 ja 328 bemareissa olis sama lodju, ja se kestäis ??
Jos näin, niin mitä se kestää ? Entä käykö muuten kytkinkopan muutosta lukuun ottamatta ?? Ja vaihdekeppi systeemiä..
MB Sprinter 312D maxi -99
MB 300TDT -91, 606, mynä, hx40billet, Siekkinen
Ford Sierra 2.0iS -86
ex. MB 300 TDT -93
ex. MB S202 200CDI -00
ex. MB 300 TDT -94
MB 300TDT -91, 606, mynä, hx40billet, Siekkinen
Ford Sierra 2.0iS -86
ex. MB 300 TDT -93
ex. MB S202 200CDI -00
ex. MB 300 TDT -94
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
vaihdekeppi systeemi, kardaani muutosta, vaihdelaatikon kannakkeen muutosta, kytkimen työsylinteri/letku muutokset,
jos tärkeää niin miettiä nopeusnäyttööm joku muu systeemi saatikka mersun oma mikä on vaijerilla ainakin w124, BMW laatikolla se ei onnistu.
jos tärkeää niin miettiä nopeusnäyttööm joku muu systeemi saatikka mersun oma mikä on vaijerilla ainakin w124, BMW laatikolla se ei onnistu.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
sehän hölmöys on m3 laatikossa et 5 on suora, tai itse ainakin haluaisin viimeisen ylivaihteeksi...
oliskohan esim. e91 6-v laatikko hyvä?
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E90-E91-3 ... 232a613fb0" onclick="window.open(this.href);return false;
oliskohan esim. e91 6-v laatikko hyvä?
http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-E90-E91-3 ... 232a613fb0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Bemarin laatikoista löytyy GS6-53BZ/DZ jota löytyy mm. e90 330d, 335i, M3 ja e63 645i, 650i:n perästä. Pitäisi olla ihan kestävässä huudossa.
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
perävälitys ratkaisee aika paljon mut kyl suora 5 ja 2.65 välitys peräs on aika asiallinen, itel 3.06 on turhan tiheä suoral 5 vaihteel.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
komppaan tota iso E:tä. vaikka toosassa oliskin välitykset 1:1:teen 5 vaihteella, niin jos perässä on harva välitys, niin sillonhan se ratkasee loppuvälityksen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
tottahan tuo, mutta sattuu vaan olemaan hyvä lukollinen perä omassa autossa. niin ei sitä suotta tartte vaihtaa jos laittaa tuollasen 6 v laatikon siihen ja onpahan sit vaihteita, kun joku laatikko pitää kuitenki sovittaa siihen 

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Oliko jollain heittää numeroita, milloin on kyseessä ns. pitkäakselinen loota ja milloin taas lyhyt? Pitkäakselisissa on ilmeisesti hiukan paremmin tehonkestoa? Kaverilla olis tarjolla w124 260 bensamersusta peräisin oleva manuaaliloota jossa on numerot 126 260 10 01 717 430 00 880003 ja 126 261 05 01. Mahtaako tuossa olla tehonkestoa yhtään sen ihmeemmin kuin 300d:n vakiossa? Olis haaveissa heittää oman lankun keulille vakio tai melkein vakio 606 turbokone ja "järkeviä" manuaalivaihteistoja ton koneen kaveriks ei taida Mersulla oikein olla.
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
melkein joku CDI:n manuaali loota. nehän kestää vääntöä jo selvästi paremmin, kun nämä 124:n manuaali lootat.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
itel kesti 300D-24v laatikko, lyhyt akselinen
om606 turbo 7mm pumppu 70 millikuutio syöttöä tehoa tuli 232hv ja 400nm. Hyvin kesti ajella vakio massapyörä ei kestä enään vääntöjä isolla vaihteella rupes täristää. (om606 vaparin massa pyörä ja kytkin)
kiinteällä vauhtipyörällä kesti kans ajaa kunnes lisättii tehoa uudella ahtimella 318hv ja 534nm niin johas rupes laatikot hajoamaan kiinteällä vauhtipyörällä(vääntö käyrä lähti nousemaan jo 1700 kierroksesta aika pystyyn ylös huippu vääntöön), kaksmassa sprintterin pyöräl kesti ajaa 20tuhatta laatikko.
om606 turbo 7mm pumppu 70 millikuutio syöttöä tehoa tuli 232hv ja 400nm. Hyvin kesti ajella vakio massapyörä ei kestä enään vääntöjä isolla vaihteella rupes täristää. (om606 vaparin massa pyörä ja kytkin)
kiinteällä vauhtipyörällä kesti kans ajaa kunnes lisättii tehoa uudella ahtimella 318hv ja 534nm niin johas rupes laatikot hajoamaan kiinteällä vauhtipyörällä(vääntö käyrä lähti nousemaan jo 1700 kierroksesta aika pystyyn ylös huippu vääntöön), kaksmassa sprintterin pyöräl kesti ajaa 20tuhatta laatikko.
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
käykös ne cdi:n laatikot miten vähällä? esim.606 perään. tarviiko muuta kun sopivan v pyörän ja kytkimen ja kardaani? ja eikös ne ole kaikki lyhyt akselisia?
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
pontsei kirjoitti:käykös ne cdi:n laatikot miten vähällä? esim.606 perään. tarviiko muuta kun sopivan v pyörän ja kytkimen ja kardaani? ja eikös ne ole kaikki lyhyt akselisia?
kyllä lyhyt akselisia ovat cdi laatikot.
vaihdekeppi tarvitsee myös hommata cdi laatikko yhdellä tangolla vaihteiden ohjaus, vainhoissahan on kolmella, kardaania joutuu pituutta ainakin muuttamaan, vaihdelaatikon takakanneke, ja nopeus toteuttaa jollakin, cdi sähkönen , ja näis vanhois vaijerilla, (paitsi v8 niissä on sähkömittaria ollu w124 malleis)
Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Onko tuo bmw-työsylinteri työntävää vaiko vetävää mallia?
Mulla on menosa kolmas wilwoodin työsylinteri 7/8 männällä ja o-renkaat ei tahdo kestää noissa. Tulee jarrunesteet pihalle.
Ajattelin jos kyhäisi bemarin sylkystä kun näyttää joillakin olleen sre765sen kanssa ni pelais varmaan passelisti
Mulla on menosa kolmas wilwoodin työsylinteri 7/8 männällä ja o-renkaat ei tahdo kestää noissa. Tulee jarrunesteet pihalle.
Ajattelin jos kyhäisi bemarin sylkystä kun näyttää joillakin olleen sre765sen kanssa ni pelais varmaan passelisti
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Työntävämjiivee kirjoitti:Onko tuo bmw-työsylinteri työntävää vaiko vetävää mallia?
Mulla on menosa kolmas wilwoodin työsylinteri 7/8 männällä ja o-renkaat ei tahdo kestää noissa. Tulee jarrunesteet pihalle.
Ajattelin jos kyhäisi bemarin sylkystä kun näyttää joillakin olleen sre765sen kanssa ni pelais varmaan passelisti
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Exami kirjoitti:Työntävämjiivee kirjoitti:Onko tuo bmw-työsylinteri työntävää vaiko vetävää mallia?
Mulla on menosa kolmas wilwoodin työsylinteri 7/8 männällä ja o-renkaat ei tahdo kestää noissa. Tulee jarrunesteet pihalle.
Ajattelin jos kyhäisi bemarin sylkystä kun näyttää joillakin olleen sre765sen kanssa ni pelais varmaan passelisti
Kiitos

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Ei oo mulla superia, ainakaan todistetusti ja bensakin vielä, mutta tietääkö kukaan mitä muutoksia vaatii esim 270cdi:n perästä otettu, vaikka nyt 6v manuaali ympätä m103:seen, missä tällä hetkellä 722.3 ja ennen ollut 717.430, eli kait "pitkätikkunen" aski? onko noissa sama kaaveli ja akseli kuitenki?
Nykyinen kalusto:
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
C124 M103 2.6 Turbo+megasquirt (Versio 2.0 rakenteilla) -89
S124 E280 -93
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Akseli ei ole pitkä eikä lyhyt vaan siltä väliltä jos noihin perus mersun 5 ja 4 lovisiin vertaa, sinne tarvii vissiin sorvata joku holkki väliin ja ongelmana kaiketi se että akseli ei yletä kuin laakerin huulille. Itsellä ei ole kokemusta tuosta asiasta mutta muutamalla tutulla on tuo laatikko käytössä.sotahiiri kirjoitti:Ei oo mulla superia, ainakaan todistetusti ja bensakin vielä, mutta tietääkö kukaan mitä muutoksia vaatii esim 270cdi:n perästä otettu, vaikka nyt 6v manuaali ympätä m103:seen, missä tällä hetkellä 722.3 ja ennen ollut 717.430, eli kait "pitkätikkunen" aski? onko noissa sama kaaveli ja akseli kuitenki?
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Tuo silmälaakeri ei ole ongelma jos löytää pienemmällä ulkohalkaisijalla olevan laakerin ja sorvauttaa vaan holkin väliin. Pitäisi käydä muuten saman kytkinpaketin kanssa kuin pitkäakselisella.
Mites keppi ja kardaani??
Mites keppi ja kardaani??
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
onko porukka ängenny 6v zf tenavan koppaan? onko mimmonen savotta?? kartaanitunneli uusksi osittain
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Kyllä se sinne menee, ja keskikonsoliki mahtuu viel paikalleen..Ropsoni88 kirjoitti:onko porukka ängenny 6v zf tenavan koppaan? onko mimmonen savotta?? kartaanitunneli uusksi osittain
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
jaa no sepä hyvä. mitäpä jouduit tekeen uusiksiExami kirjoitti:Kyllä se sinne menee, ja keskikonsoliki mahtuu viel paikalleen..Ropsoni88 kirjoitti:onko porukka ängenny 6v zf tenavan koppaan? onko mimmonen savotta?? kartaanitunneli uusksi osittain
Nyk. w201 605+8mynä+hx40+man+ ASD
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
ex w201 td 602
ex w201 2,6
ex w201 602
kawa 9R,1100 iiöö tappelija
pensalla ja dieselillä pestään pensselit, viinalla tehään voimaa
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ti 08.03.2011 08:53
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
moro!
mille tehoille ja väännöille kestää tommonen 270cdi kytkin ja asetelma? itellä on mb 190 om603 7mynä holset 341VGT 6v cdi laatikko jossa on 240mm kytkin joka luistaa.. mitä kytkimiä porukka on käyttäny??
mille tehoille ja väännöille kestää tommonen 270cdi kytkin ja asetelma? itellä on mb 190 om603 7mynä holset 341VGT 6v cdi laatikko jossa on 240mm kytkin joka luistaa.. mitä kytkimiä porukka on käyttäny??
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Onko kellää kokemusta cdi kytkimestä Om606 perässä? Mulla on nyt kiinni cdi vauhtipyörä/kytkinpaketti 606perässä lankkussa. 6v vaihteistokin olis, mut pitäs saada tänäkesänä ajoon nii laiton väliaikasesti vakio 5 lovisen kiinni. Onkelmana on kytkin täysin pohjaan painettaessa tärinää polkimessa ja pahankuuloinen ääni kytkimestä. Mietittiin et voiko olla cdissä lyhempi työsylinterin liike? et onko kyseessä asetelman pohjaaminen? kun ei paina kytkintä aivan pohjaan nii kytkin pelaa normaalisti.
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Wesseli kirjoitti:Onko kellää kokemusta cdi kytkimestä Om606 perässä? Mulla on nyt kiinni cdi vauhtipyörä/kytkinpaketti 606perässä lankkussa. 6v vaihteistokin olis, mut pitäs saada tänäkesänä ajoon nii laiton väliaikasesti vakio 5 lovisen kiinni. Onkelmana on kytkin täysin pohjaan painettaessa tärinää polkimessa ja pahankuuloinen ääni kytkimestä. Mietittiin et voiko olla cdissä lyhempi työsylinterin liike? et onko kyseessä asetelman pohjaaminen? kun ei paina kytkintä aivan pohjaan nii kytkin pelaa normaalisti.
Kuulostaa juurikin siltä, että kytkimen liike on liian suuri, tullut monet kerrat vastaan W201 kanssa, ongelmaan on helppo ratkaisu, kytkinpolkimen alla on muovitulppa (tehtaan stoppari) siihen reikään kääntää M8 kierretapilla jengan ja laittaa M8 pultin stoppariksi.
W201 - 1/4 Mile: 9.83 @ 238kmh
W108 - "Low"Rider
W108 - "Low"Rider
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Laitoin tonne polkime alle vähä shimmiä ja tuntus pelittävän. Kun kerkiän voisin tehä toho tehtaan toppariin kierteen! 

-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ke 23.12.2015 11:23
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
onkos muilla tuommoinen bemarin M3/328 loota miten äänekäs jousettomalla levyllä???.mulla ois kivimäen muokkaama loota+kytkinpaketti.ajossa pitää ihme kahinaa jossain 1500-2500 kierroksen välillä ja etenkin nelos vaihteella pahinta,korkeimmilla kierroksilla hiljainen.tyhjäkäynnillä hämmästyttävän hiljainen verrattuna mersun getrakkiin mikä kolisee jousettomalla levyllä aika miehekkäästi.lootassa redlinen mtl öljyt jotka kaiken lisäksi tulee pihalle lootan ja koneen välistä,eli luultavasti kytkinakselin stefa vuotaa.eli joutuu irti käyttämään.paineilmalla huohottimeen puhalsin joten pitäis senkin auki olla.kytkinakselin laakeri ei kyllä vaikuttanut väljältä mitä ennen kasausta kokeilin.
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Tarkistitko kytkikopan kiinnityspinnan suoruuden? Jos ei oo plaanissa niin varmasti rallattaa ja sylkee öljyä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Ke 23.12.2015 11:23
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Niin siis kivimäkihän on tähän tehnyt kytkinkopan muutoksen että passaa mersun koneen persiiseen.silmämääräisesti tarkistin enkä huomannut siinä mitään poikkeavaa.ja nätisti se meni paikoilleenkin.ei kai se auta kun irti ottaa ja tutkia 

Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
mulla on ollut pari noita mitkä ääntäny 4 vaihteella, kumpikin ollut kokoaika ajossa ja toiminut, toinen oli valmiiksi muutettu ja toinen itse tehty. Kannattaa tarkastaa samalla kun irrottaa laatikon että kytkinakseli menee silmälaakeriin ja on tiukka, se aiheuttaa myös ääntelyä jos välystä. Dieselin perässä monesti voi ääntää kovalla kytkimellä pikkukierroksilla, bensassa ei niinkään.
Re: Manuaali vaihdelaatikot? superissa kesto?
Mulla cdi:n 6v laatikko, mutta samanlaista ääntämis ongelmaa on havaittavissa. Kytkinlevy tosiaan on jousittamaton ja kova vauhtipyörä. Kivahan se olis äänettömäks saada eli jos tähän joku keino on jollaki ni olis kiva kuulla. Ajattelin että voisin koittaa jousitetullakin levyllä, mutta en ole mistään löytänyt sellaista minkä halkasija oli 240mm ja ois vielä mersun boorilla..