Se on moro,
moottorivalo syttyy aina säännöllisesti vikakoodien poiston jälkeen... aikaisemmin näytti melko litanian vikakoodeja, herjasi mm. ilmamäärämittaria yms.
Nyt näyttää vain PO410, eli "Secondary Air Injection System Malfunction".
Minkälaisia kokemuksia tästä pumppu-härpäkkeestä on? Joltain Lontoonkieliseltä foorumilta löytyi kyllä juttua, mutta jollakin oli sama koodi vielä pumpun vaihdon jälkeenkin - eli voiko joku muu vika aiheuttaa tuon saman koodin? Ilmavuotoja yms? En ole jaksanut tutkia vielä tarkemmin, eli uskaltaiskohan kysyä mistä päin konehuonetta tuo härpäke löytyy?
// Eki
C200 Kompressor -02 vikakoodi?
C200 Kompressor -02 vikakoodi?
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: C200 Kompressor -02 vikakoodi?
Halvimmalla taitaa selvitä kun tarkistaa ensin releiden kunnon, joillain korjaantunut tuolla. (+sulakkeet) Pumppu on sellainen minijalkapallon kokoinen mötikkä konehuoneessa, mihin menee peukalon paksuinen letku. Katsii puhdistaa myös se liitin pumpusta.
Re: C200 Kompressor -02 vikakoodi?
Tuosta olikin jossain juttua. Rele katkoo kuulemma aika isoa virtaa ja kärjet palavat.
Onx tietoa, missä tuo rele sijaitsee tässä mallissa?
// Eki
Onx tietoa, missä tuo rele sijaitsee tässä mallissa?
// Eki
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: C200 Kompressor -02 vikakoodi?
Kuskin puoli, konehuone ja sama iso boxi missä sijaitsee ecukin. Siinä konepellin saranan nurkassa.ejla kirjoitti:Tuosta olikin jossain juttua. Rele katkoo kuulemma aika isoa virtaa ja kärjet palavat.
Onx tietoa, missä tuo rele sijaitsee tässä mallissa?
// Eki
Boxi kun auki, niin auton sivulta katsottuna oikealla iso rele sulakerivin vieressä. Ehkä merkintä O ja sen alapuolella on 40A sulake pumpulle (F65)
Re: C200 Kompressor -02 vikakoodi?
Tack! Pitääpä tutkia asia.
//Eki
//Eki
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
Re: C200 Kompressor -02 vikakoodi?
No joo... onhan tässä vierähtänyt muutama vuosi. Hokasin kysymyksen kun katselin vanhoja viestejä...miksalo kirjoitti:ei enää mitään?
En nyt muista tarkalleen, miten oli mutta siellä konehuoneessa, jossain alhaalla vasemmalla puolella oli joku sähköllä? (vai oliko alipaineella) ohjettava lisäilma venttiili joka jumitti.
Juniori oli käyttänyt sen irti ja putsannut. Vika häipyi heti eikä palannut.
W203 270 CDI -03 Autom.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.
ex. Passat Variant 1.9 TDI -01, 220S -55, 220S -59, 220S -62, 190D -63, 220D -73, 240D -78, MB E250D -92, MB 190E KAT -89, BMW E39 523 iA, BMW 850i, BMW 635CSi, Moskvits Elite, Fiat 600, ym.