Ainakaan nopealla etsimisellä en samanlaista ongelmaa löytynyt, niin ajattelin ongelmasta kirjoittaa...
Ongelmahan on sellainen, että mersu lähtee käyntiin vain jos lautasen alle laittaa ihan vaikka bräkleeniä ja starttaa. Tai jos kaveri painaa lautasta alas päin...? Muuten lähtee hyvin harvoin käyntiin, jos jompaa kumpaa temppua ei tee. Kun käyntiin pärähtää, niin kierrokset 1500-2000 ja pysyy korkeena sen aikaa, ennenkun kone lämpenee. Kun kone on lämmin kierrokset putoo n. 800-1000 ja kun rupee autoa kuormittamaan vaikka valoilla ja puhaltimella niin kierrokset putoo ja auto sammuu, ellei kaasua pole.
Vika on aika mielenkiintoinen ja itselle ei kyllä tule mitään muuta mieleen, kun imuvuoto. Tiedä sitten... Onko jollain tietoa miten noi konehuoneen alipaineletkut tulevat?
w124 260e käynnistymisongelma
Re: w124 260e käynnistymisongelma
Luulen että vika on selvinnyt... Kuuluisa kumikaukalo oli ihan halkeamia täynnä, ja muutenkin tuntu siltä että se murenee käsiin... Myös sitä oli yritetty paikkailla tiivistemassalla... Katsotaan miten se käyttäytyy, kun uuteen vaihtaa.
Re: w124 260e käynnistymisongelma
Käynnistymisongelma selvis sillä. Nyt lähtee käyntiin helposti. MUTTA tyhjäkäynti on korkeaa vieläkin? N. 2500...
Sen tyhjäkäyntimoottorin ku nappaa pois nii kierrokset putoo siihen noin. 1500-1700?

Sen tyhjäkäyntimoottorin ku nappaa pois nii kierrokset putoo siihen noin. 1500-1700?
Re: w124 260e käynnistymisongelma
Katso että kaasuvaijeri on varmasti löysällä ja kaasu palautuu kotiinsa täysin...sitten lisäilmaluisti kliinerillä puhtaaksi ja kokeile toimiiko se suoralla virralla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-