W201 2.0 käy todella rikkaalla [homma OK]
W201 2.0 käy todella rikkaalla [homma OK]
Auto on siis 190e w201 2.0 automaatti. Kone kaiketi m102..
Päästöt eivät mene lähellekkään läpi.
Tyhjäkäynnillä Co% 12.3, Co2 6.80, HC ppm 729, O2 1.00 Kierroksilla Co% 4.90, Co2 11.80, HC ppm 233, O2 0.51, Lambda 0.880.
Käy ilmeisen rikkaalla koska maa mustuu nopeasti.
Ennen katsastusta seissyt vuoden, muutama pieni siirto ja käynnistys ainoastaan.
Vanhaa bensaa oli jonkun verran tankissa ja 20€ otin lisää. Korjaamolla jossa päästöt otettiin veikkasi että lambdan jos vaihtaa niin homma ok sit. Varaosista suositteli tankkiin jotain valvolinen puhdistus ainetta. Laitoin ja vähän ajelin ennen kuin meni toiselle korjaamolle alapallonivelen vaihtoon. Päästöissä ei mitään muutosta ja seosruuvia olivat käännelleet ilman mitään muutosta. Veikkasivat ryypyn olevan päällä koko ajan.
Tyhjäkäynti seilaa vähäsen 600-900rpm välillä.
Tulpat ovat uudet ja ilmanputsari ei vanhalta/likaiselta näyttänyt.
Viime kesänä päästöt menivät läpi ilman kikkailuja ja seissyt käytännössä koko ajan sen jälkeen. Oli jopa takapöntössä putken sisäänmenossa ympäri ruostunut ja melkein irti, silti läpi.
Mikähän nyt voisi olla vikana ja mitä pitäisi tarkastella yms?
Tarkennan kyllä jos teksti epäselvää ymmärtää
Päästöt eivät mene lähellekkään läpi.
Tyhjäkäynnillä Co% 12.3, Co2 6.80, HC ppm 729, O2 1.00 Kierroksilla Co% 4.90, Co2 11.80, HC ppm 233, O2 0.51, Lambda 0.880.
Käy ilmeisen rikkaalla koska maa mustuu nopeasti.
Ennen katsastusta seissyt vuoden, muutama pieni siirto ja käynnistys ainoastaan.
Vanhaa bensaa oli jonkun verran tankissa ja 20€ otin lisää. Korjaamolla jossa päästöt otettiin veikkasi että lambdan jos vaihtaa niin homma ok sit. Varaosista suositteli tankkiin jotain valvolinen puhdistus ainetta. Laitoin ja vähän ajelin ennen kuin meni toiselle korjaamolle alapallonivelen vaihtoon. Päästöissä ei mitään muutosta ja seosruuvia olivat käännelleet ilman mitään muutosta. Veikkasivat ryypyn olevan päällä koko ajan.
Tyhjäkäynti seilaa vähäsen 600-900rpm välillä.
Tulpat ovat uudet ja ilmanputsari ei vanhalta/likaiselta näyttänyt.
Viime kesänä päästöt menivät läpi ilman kikkailuja ja seissyt käytännössä koko ajan sen jälkeen. Oli jopa takapöntössä putken sisäänmenossa ympäri ruostunut ja melkein irti, silti läpi.
Mikähän nyt voisi olla vikana ja mitä pitäisi tarkastella yms?
Tarkennan kyllä jos teksti epäselvää ymmärtää
Viimeksi muokannut Rempsu, Pe 14.07.2017 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W201 2.0 käy todella rikkaalla
Kaksi tappinen vihreä anturi ohjaa ryyppysuutin ta imusarjan keskellä..voithan ottaa sähköliittimen irti tai sitten kokiella jos se kusisi läpi kokoajan..toinen mikä lisää seosta on lämpöanturi mutta se on toi vihreä ja sitten eha joka säätää seosta niin olisiko siinä jotain vikaa että se ei toimi tai saa virtaa jolloin se jököttää siinä säädössä johon se on ruuvattu mutta tällöin on sitten sähköinen ruisku vikatilassa ja lamda ohjattu säätö ei toimi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 2.0 käy todella rikkaalla
Sen liittimen otin irti siitä imusarjan keskeltä ja ei mitään vaikutusta. Huomasin että paineentasaajasta kun lähtee se alipaineletku/putki? niin vuotaa bensaa sieltä huohotinletkun päästä. Ei taida bensa kuulua siihen putkeen.. olisko se paineen tasaaja siis rikki
Re: W201 2.0 käy todella rikkaalla
Rikki se on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 2.0 käy todella rikkaalla
Uusi ei tule kyseeseen koska niin kallis. Olisko mitään halvempaa keinoa tai sitten joltain jos löytyy käytettynä.
Re: W201 2.0 käy todella rikkaalla
Löytyy useampi kappale
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 2.0 käy todella rikkaalla [homma ok]
Löytyi käytetty, ja kaiketi toimivakin koska nyt päästöt ok.
Vika oli siis tuo paineentasaaja ja nyt oikein mainiot päästöt
Vika oli siis tuo paineentasaaja ja nyt oikein mainiot päästöt
Re: W201 2.0 käy todella rikkaalla [homma OK]
Nyt olis "ongelmana" moottorin epätäydellinen toimnta. Päästöjä ottaessa säätivät kai seoksia ja tuntui toimivan hyvin, mutta kun antaa kaasua enempi alkaa kilkattamaan. Ezl nupikka oli asennossa S ja tankissa 98. Se nupikka N asentoon ja ei kilkata kiihdyttäessä mutta ei tunnu muuten oikein vastaavan kaasuun kuten S asennossa. Koitin ettiä tietoa sivuilta mutta en saanut tolkkua mitä alkaa nyt tekemään että saisi pelaamaan "täydellisesti"? Akun vieressä oleva namiskuukkeli on asennossa 1. Moottori vaihdettu joku aika sitten ja virranjakaja ei ehkä täysin optimaalisessa asennossa mutta onko väliä sytytykseen sillä. Kannattaako valolla laittaa kohdalleen vaiko mitä?
Re: W201 2.0 käy todella rikkaalla [homma OK]
Jakajan ja pyörijän katsot vain ykk kohdassa ykkösen kohdalle...muutenhan toi säätää itse ennakon.
Yleensä pidetään tossa s asennossa ja ei ole kyllä ollut ongelmia...vai onko joku höylännyt kantta kauheasti.
Yleensä pidetään tossa s asennossa ja ei ole kyllä ollut ongelmia...vai onko joku höylännyt kantta kauheasti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W201 2.0 käy todella rikkaalla [homma OK]
Kyl se sit pitäs kohillaa olla.. Kyllähän se kansi silloin kävi suoristettavana tai mikä nimitys onkaan. En kyllä tiedä paljon pois otti mutta tarvittavan sanoin ainakin vaan.