Piipahdus Herran huoneessa antoi vissiin siunausta myös tähän askareeseen, koska sain jarrusatulat tehtyä ja helman maalattua. Kävin kaapilla puhaltamassa satulat ja teräsharjalla ennallistin männänpäät. Pientä jäkeä oli mäntien tiivistepinnassa, mutta kelpuutin ne jatkoon. Kaikki urat hinkkasin niin puhtaaksi, kuin kohtuudella sain. Eli niihin ei jäänyt vierasta ainesta. Kiltisti ohjeen mukaan.


Tiivisteen laittossa ei ollut mitään ihmeellistä, jarruvaseliiniä ja painelemalla lokoseensa. Vaikka kuinka tihrustin, niin keskimmäisessä kuvassa oleva takasatulan, tiiviste saanee mennä kumminpäin hyvänsä, kuten myös etupää. Takapään pölysuojat olivat eri mallia, kuin edelliset, ja uudet pölysuojat lukittiin lukkorenkaalla, kun taas aiempi oli urassaan puristuksella. Jotenkin jäi fiilis, että vanha oli laadukkaampi.
Etupäähän pölysuojan jamelointi toi mieleen flashbackejä aikojen takaa, kuin niin sanotusti "päästiin pukille" ensimmäisiä kertoja. Vaseliinissä olevan pölysuojan venyttely mäntään oli kuin spärdärin käpistely vapisehin käsin. Jotenkin selvittiin silloin ammoin ja menihän se nytkin. Eli pölysuoja mäntään puoliksi, niin että sisemmän huulen saa satulassa olevaan uraan, sitten mäntä satulaan ja painetaan se sisään, nyt saa pölysuojan ulomman huulen taas männän uraan. Aluksi meinasi fiilis latistua, kun yritin toisin ja kaikki muljahteli mihin sattuu. Väkisin laittamalla hajoaa varmaan kumi

ja silloin ei taas pääse tavoitteeseen, paitsi jos on toinen kumi.
Päivän päätteeksi asensin vielä levyt taakse ja säädin käsijarrun + maalailin helmoja ynnä suukkasin massaa aiemmin maalattuun etulokaraiden sisäpintaan, eli sinne alareunan taskuun, mikä aiheuttaa lokarin helman haihtumisen. Takalevyt oli kakkos osat, eräästä toisesta autosta, mutta kun olivat ihan mitoissaan, niin kelpuutin ne alle. Hiukan rälläköin reunoja, erityisesti käsijarrun puolelta, ettei se rahisisi niin vietävästi jarrukilpeen.
Puhalluksineen jarruhommissa meni yli 3h ja levyjen ja käsijarrun kanssa melkein 3h. Tiivisteet/korjausssarjat sekä uudet jarruletkut maksoivat 105€ (siinä on myös uudet tapit yms. taakse).
Netistä tilaamani etulevyt ja kaikki palat ovat vielä matkalla, ja niihin meni 108€. Eli 213€ kustannukset tähän mennessä. Maalit ja liuottimet on tietty päälle, mutta ne on sellaista pientarviketta mitä nurkissa pyörii aiemmista räpellyksisitä. Muutamia kymppejä.