Laatikko luistaa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petkutus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 13.02.2006 19:15

Laatikko luistaa?

Viesti Kirjoittaja Petkutus »

Ois pieni ongelma vai liekkö ominaisuus ml:ssä. Siis 400 cdi -04 ajettu vähän yli 200 . Laatikko antaa nostaa kierroksia jo pienellä kiihdytyksellä siis jos vaikka ajaa noin 80 kmh ja vähän painaa kaasua kierrokset nousee heti yli 500 ylöspäin. Meno on aika kuminauhan venytystä. Vasta kun kaasun survasee pohjaan niin jossain 3000 rpm tuntuu että vauhtiin nousee. Öljyjä on vaihdettu ja kyb venttiiliä ja * ei anna mitään vikakoodeja. Pienillä vaihteilla saman tuntuinen pikku kaasulla liikkuu nätisti ja kun vauhtia tarvii niin pitää kaasua painaa erikoisen paljon jos vertaa johonkin saman ikäisenä E malliin. Muuten vaihtaa kaikki vaihteet oikein nätisti.
Sprinter 313 cdi w906
ex ML 400 cdi
ex Sprinter 316
ex E 290 tdi ex
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Laatikko luistaa?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Askin luistoon en usko kun se menee heti vikatilaan jos pyörintä ero tulee....venttiilikoneiston karan väljyys aiheuttaa toki myös luistoa joka muistuttaa pakkojen luistoa.Turbiini lukituksen levyjen kuluneisuus...siitä en osaa sanoa ...mitä se antaa..jyrinää vedättäessä????
Ajapa vikakoodit ja nollaa aski samalla...adaaptio..muuttuuko?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Petkutus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 13.02.2006 19:15

Re: Laatikko luistaa?

Viesti Kirjoittaja Petkutus »

On nollattu ja opetettu monta kertaa ei vaan muutu miksikään ja niitä vika koodeja ei tuu eikä oo. Vähän alkaa tuntua paine tai turbiini vialta
Sprinter 313 cdi w906
ex ML 400 cdi
ex Sprinter 316
ex E 290 tdi ex
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Laatikko luistaa?

Viesti Kirjoittaja simosami »

Jos on jo jotain tehty ja tiedossa, niistä voisi kertoa...
Mutta selviäähän nämä kyselemällä

Onko vakio mylly vai lastutettu?
Missä ja miten öljyt on vaihdettu?
Luistaako kaikilla vaihteilla?
Onko laatikko ollut auki, osat olleet pöydällä? Siis puhdistettu siivilät yms.? Tai vaihdettu uutta osaa, muutakin kuin suodatin ja kyb?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
Petkutus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 13.02.2006 19:15

Re: Laatikko luistaa?

Viesti Kirjoittaja Petkutus »

Joo sori. Vähän jäi vajaaksi. Olut ehkä.. Eli auto on ihan vakio. Laatikkoon on vaihdettu öljyt pariin otteeseen huuhtelemalla ja sitten toisella tuo kyb. Öljyt ei ole kertaakaan ollut palaneet tai muutenkaan huonot. Muuta ei Oo purettu. Ongelma on joka vaihteella luiston tunne. Esim jos paikaltaan laittaa D lle niin jarrulla on pidettävä paikallaan ihan normaalisti. Kun löysää jarrun lähtee aivan normaalisti kulkeen ja vaihtaa normisti 1-2 ilman mitään väli luistoa ja 2-3 normisti ja loput kans ja alaspäin vaihdot pelaa kans moitteetta. Luistoa ei tunnu kevyellä kiihdytyksellä mutta jos ajaa jotain tasaista nopeutta vaikka 1200rpm ja siitä pyytää vähänkään lisää vauhtia niin kierrokset nousee keveästi 2000 ja vauhti ei juuri muutu. 3000 rpm paikkeilla ottaa sitten kiinni. Öljymäärä on ok. Ei täristä.
Tutkin vielä viikonloppuna jos töiltä kerkee ja Käytän *ssa. Emännän kauppakassi niin ei tuu joka kuukausi ajettua ite.
Sprinter 313 cdi w906
ex ML 400 cdi
ex Sprinter 316
ex E 290 tdi ex
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5497
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Laatikko luistaa?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Onhan se ominaisuus noissa vanhemmissa että kierrokset nousee jonkun verran, tosin ei ehkä ihan noin. Jotain vikaa varmaan siinä turbiinissa tai sen ohjauksessa. Periaatteessa väärä lämpötilatietokin vois tehdä tuon. Starilla jos ajossa kattoo mitä sielä tapahtuu.
S124 300TE
W124 300D
Vastaa Viestiin