C180 bensa vuosimallia 2011 (ilmeisesti M271 moottori) oli männä viikolla nokka-akseliketjun vaihdossa. Ketju tuli vaihdettua ja huollon mukaan kaikki muut siihen liittyvät osat ovat nyt kondiksessa.
MUTTA, ilmoittivat samalla, että imunokka-akselin säätöyksikkö on viallinen. Tämä aiheuttaa heidän mukaansa sen, että juuri asennettu ketju kuluu nopeammin. Nyt vaan on niin, että mersulta on tulossa uusi säätöyksikkömalli. Tätä uutta yksikköä ei ole vielä saatavilla, mutta huollon mukaan ei myöskään tätä nykyisten käytössä olevaa säädintä ei enää ole virallista kautta saatavilla. Ja ilmoittivat samalla, että säädin maksaa noin 1000€ kappale ja molemmat olisi uusittava samanaikaisesti vaikka vaan ylempi on viallinen. Ja koska säätöyksikkö on viallinen, niin huolto ei antanut takuuta ketjun vaihdolle.
Sattuuko nyt kenellään olevan tietoa, että saako noita säätöyksiköitä jostakin ja jos saa, niin pitääkö tosiaan molemmat vaihtaa samanaikaisesti? Ja kuinka suuri homma sen/niiden vaihtaminen on? Ja kuinka kauan tällä voi ajaa, ennen kuin jokin taas hajoaa?
W204 Imunokka-akselin säätöyksikkö ongelma
Re: W204 Imunokka-akselin säätöyksikkö ongelma
Tehtiinkö tuo vaihto veholla vai nyrkki pajalla.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W204 Imunokka-akselin säätöyksikkö ongelma
Käyttöautossa täällä Kokkolassa. Virallinen mersuhuolto.
Re: W204 Imunokka-akselin säätöyksikkö ongelma
Taitaa olla M271 EVO, noihin suositus vaihtaa AINA säätöyksiköt kun ketju vaihdetaan, ja remonttihan on edessä 100000 km paikkeilla viimeistään. Jonkin verran lisää ketjunvaihdon työaikaa, ei mahdottomia.
Ketju ja pyörät tyystin erilaiset kuin edeltäjässä joka oli jakopään osalta ns. susi. Itkeä vai nauraa; onnistuivat tekemään yhtä heikon rakenteen.
Ketju ja pyörät tyystin erilaiset kuin edeltäjässä joka oli jakopään osalta ns. susi. Itkeä vai nauraa; onnistuivat tekemään yhtä heikon rakenteen.
wiimax.fi
Re: W204 Imunokka-akselin säätöyksikkö ongelma
Tilannehan on se, että auto on ketjunvaihdon jälkeen ajossa ja yksiköiden vaihto pitäis tehdä nyt jälkikäteen. Eivät tosta vaihtotarpeesta puhuneet sanaakaan kun siinä vaiheessa kun purkivat konetta. Vasta kun auto piti olla valmis, niin ilmoittivat että toinen säätöyksikkö pitäisi vaihtaa, mutta sitä ei tällä hetkellä ole mistään saatavilla, eikä ole mitään aikatauluarvioita milloin niitä uusia säätimiä taas on saatavilla. Ja autolla on ajettu 79 tkm.