STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 139
- Liittynyt: Su 09.04.2017 05:13
- Paikkakunta: Pomarkku
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tuoreena starin omistajana virhekoodeja lueskellessa löytyi F korkeustason tunnistimesta vasen taka. Johdotus on mitattu ja vika on paikallistettu itse tunnistimeen. Kun vaihdan sen niin tunnistin pitää kait jotenkin kalibroida sydeemiin. Ajaa suoralle alustalle ja staarilla aloittaa kyseinen tapahtuma. Nyt varsinainen kyssäri. Tarviiko sinne syöttää jotain arvoja vai hoitaako staari varsinaisen kalibroinnin? Tarkoitan, että pitääkö minun jotenkin varutua vaikka nyt esim. syöttämään joitain lukuja?
Toinen aloittelijan kyssäri. Kun treenailee simulaattori puolella niin voiko laitteen liittää autoon ja tehdä tutkimusretkiä sen sielunelämään, ilman pelkoa siitä että joutuisi jalkamieheksi. Vai onko simulointipuoli tarkoitettu ainoastaan harjoitteluun, ilman autoon liittämistä?
Vastaukset näihin niin kiitän ja kumarran:)
Toinen aloittelijan kyssäri. Kun treenailee simulaattori puolella niin voiko laitteen liittää autoon ja tehdä tutkimusretkiä sen sielunelämään, ilman pelkoa siitä että joutuisi jalkamieheksi. Vai onko simulointipuoli tarkoitettu ainoastaan harjoitteluun, ilman autoon liittämistä?
Vastaukset näihin niin kiitän ja kumarran:)
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
vastatkoon leijupatjojen omistajat tarkemmin mutta ne kulma-arvot sinne ainakin piti muistaakseni käsin antaa...
Ei, simulaattoritilassa ei olla eikä päästä autoon kiinni, muksiakaan ei tarvita (eikä sitä käytetä vaikka se kiinni olisikin). Simulaattorissa voi esim antaa vikoja/koodeja joita sitten diagnosoida (en kyllä koskaan ole tuota erikseen kokeillut). Simuloitavan auton varusteethan asetetaan ennen simulointia, jolloin suurimpaan osaan juttuja pääsee kopeloimaan (vanhojen autojen HHTWin ei ole tuettu), ja muistelen että jotkut modulit ovat rajoitetuimpia kuin toiset, esim alustuksen simulointi ei onnistu tms.
Ei, simulaattoritilassa ei olla eikä päästä autoon kiinni, muksiakaan ei tarvita (eikä sitä käytetä vaikka se kiinni olisikin). Simulaattorissa voi esim antaa vikoja/koodeja joita sitten diagnosoida (en kyllä koskaan ole tuota erikseen kokeillut). Simuloitavan auton varusteethan asetetaan ennen simulointia, jolloin suurimpaan osaan juttuja pääsee kopeloimaan (vanhojen autojen HHTWin ei ole tuettu), ja muistelen että jotkut modulit ovat rajoitetuimpia kuin toiset, esim alustuksen simulointi ei onnistu tms.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Ei sinne tarvitse mitään muuta kuin tehdä 0 kaliprointiMiHe kirjoitti:vastatkoon leijupatjojen omistajat tarkemmin mutta ne kulma-arvot sinne ainakin piti muistaakseni käsin antaa...
Ei, simulaattoritilassa ei olla eikä päästä autoon kiinni, muksiakaan ei tarvita (eikä sitä käytetä vaikka se kiinni olisikin). Simulaattorissa voi esim antaa vikoja/koodeja joita sitten diagnosoida (en kyllä koskaan ole tuota erikseen kokeillut). Simuloitavan auton varusteethan asetetaan ennen simulointia, jolloin suurimpaan osaan juttuja pääsee kopeloimaan (vanhojen autojen HHTWin ei ole tuettu), ja muistelen että jotkut modulit ovat rajoitetuimpia kuin toiset, esim alustuksen simulointi ei onnistu tms.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Sattuukohan kellään olemaan ylimääräisiä A5W-K-releitä tai rikkinäistä muksia, josta voisi moisia ottaa hyötykäyttöön? Omasta C3-muksista on pari kappaletta releitä pimeänä.
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Eikö noita saa ihan elektroniikka liikeistä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
SP-Elektroniikka myi eioota, mutta PSEK sai relettä hommattua järkihinnoin ja parin päivän toimitusajalla. Pikkusen epäröin, että löytyykö, mutta onneksi löytyi!
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Onko kellään tullut vastaan Sd4 muxia jossa toimisi ainoastaan xentry osio?
Tilasin tuossa kevät talvella sd4 ja silloin vain kokeilin, että toimiiko mux ainoastaan noihin w212 ja x218 autoihin.
Nyt yrittänyt useamman illan saada toimimaan autoissa jossa vikakoodinluku menee dassin kautta.
Ohjelman "Lukko" toimi oikein eli näyttää oikein että on autossa kiinni ja myös sen että jos ottaa liittimen irti.
Kokeiltu myös lan kaapelin kautta, mutta sama ongelma
Kokeiltu sprinter 316, w203, 211, 220 ja w221 Ei pääse mihinkään noista sisälle ja antaa virheilmoituksen
"Initialization of multiplexer failed.
Possible causes:
The link between the diagnosis multiplexer and the diagnostic socket is interrupted.
The link between the diagnosis multiplexer and the diagnostic unit is interrupted.
The voltage supply at the diagnostic socket (circuit 30 and (or ) circuit 31) is faulty.
Näissä kokeiltu 5/2015, 5/2016 ja 3/2017 versioita softassa.
Kaikki yllä olevat versiot toimii edelleen omissa autoissa.
Onko kellään tietoa mitäs nyt seuraavaksi...
Tilasin tuossa kevät talvella sd4 ja silloin vain kokeilin, että toimiiko mux ainoastaan noihin w212 ja x218 autoihin.
Nyt yrittänyt useamman illan saada toimimaan autoissa jossa vikakoodinluku menee dassin kautta.
Ohjelman "Lukko" toimi oikein eli näyttää oikein että on autossa kiinni ja myös sen että jos ottaa liittimen irti.
Kokeiltu myös lan kaapelin kautta, mutta sama ongelma
Kokeiltu sprinter 316, w203, 211, 220 ja w221 Ei pääse mihinkään noista sisälle ja antaa virheilmoituksen
"Initialization of multiplexer failed.
Possible causes:
The link between the diagnosis multiplexer and the diagnostic socket is interrupted.
The link between the diagnosis multiplexer and the diagnostic unit is interrupted.
The voltage supply at the diagnostic socket (circuit 30 and (or ) circuit 31) is faulty.
Näissä kokeiltu 5/2015, 5/2016 ja 3/2017 versioita softassa.
Kaikki yllä olevat versiot toimii edelleen omissa autoissa.
Onko kellään tietoa mitäs nyt seuraavaksi...
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Terve,
Onko kukan Suomessa kokeillut käyttää Xentry:a Applen laitteilla? Äkkiseltään ajateltuna se voisi toimia esim. Parelles:sin tai bootcampin kautta.
Onko kukan Suomessa kokeillut käyttää Xentry:a Applen laitteilla? Äkkiseltään ajateltuna se voisi toimia esim. Parelles:sin tai bootcampin kautta.
W204 200 cdi -2013
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Mitä etua tuolla haet verrattuna pilkkahintaan hankittuun läppäriin joka saa rauhassa pyöriä tallissa romujen joukossa? Jännitystä elämään jos ei ole tarpeeksi ongelmia normi läppärin kanssa?ameren kirjoitti:Terve,
Onko kukan Suomessa kokeillut käyttää Xentry:a Applen laitteilla? Äkkiseltään ajateltuna se voisi toimia esim. Parelles:sin tai bootcampin kautta.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Näinhän se varmasti on.
Toisaalta nuukuus iskee kun firmassa lojuu kolme kappaletta Mac Book pro i7, 2,33 prossulla sekä 16 gigan rammilla nurkissa käyttämättömänä.
Toisaalta nuukuus iskee kun firmassa lojuu kolme kappaletta Mac Book pro i7, 2,33 prossulla sekä 16 gigan rammilla nurkissa käyttämättömänä.
W204 200 cdi -2013
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Starin osto suunnitelmissa. Löytyisikö joku hyvä sivusto tms.. josta löytyisi starin käyttöönohjeet.
Sitten tuota ebayta selasin ja näitä stareja on sitten 100 erillaista versiota eri lisälaitteineen. Onko näihin jotain hyvää nyrkkisääntöä että mitä kannattaa huomioida??
Sitten tuota ebayta selasin ja näitä stareja on sitten 100 erillaista versiota eri lisälaitteineen. Onko näihin jotain hyvää nyrkkisääntöä että mitä kannattaa huomioida??
- mlowner
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ti 06.04.2010 18:56
- Paikkakunta: 4-tie akselilla Helsinki-Jyväskylä
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Bootcampilla pitäisi toimia ihan normaalisti, jos hommaat jostain jonkun joka asentaa sen natiiviasennuksena koneellesi. Koneen tyyppi ei natiiviasennuksena vaikuta, koska SD4 multiplekseristä eteenpäin kommunikaatio koneen ja muksin välillä menee IP-verkkodatana, mitä ei kiinnosta mikä kone sen ottaa vastaan. Windows 7 puhtaana sisään macciin ja natiiviasennus sisään.ameren kirjoitti:Terve,
Onko kukan Suomessa kokeillut käyttää Xentry:a Applen laitteilla? Äkkiseltään ajateltuna se voisi toimia esim. Parelles:sin tai bootcampin kautta.
Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
---------------------------------
Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi
Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Miten vediamoa käytetään simulaatio moodissa?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tämä ei kyllä oikein osu otsikon alle (käytön opastus ja star harrastajien sijaintitiedot jne. omassa threadissään) mutta eikö simulointi onnistu jos valitse simulaatiotilan ja tutkittavan ohjainlaitteen ja sitten vaan ohjainlaitetta sotkemaan kun uskaltaa rauhassa tehdä.Absinthe kirjoitti:Miten vediamoa käytetään simulaatio moodissa?
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
0 kalibroinnilla ei lähtenyt nostamaan oikeaan korkoon, manuaalisesti ajamalla sain ylös mutta tallennusvaiheessa kyseli kulma-arvoja.arska10 kirjoitti:Ei sinne tarvitse mitään muuta kuin tehdä 0 kaliprointiMiHe kirjoitti:vastatkoon leijupatjojen omistajat tarkemmin mutta ne kulma-arvot sinne ainakin piti muistaakseni käsin antaa...
Ei, simulaattoritilassa ei olla eikä päästä autoon kiinni, muksiakaan ei tarvita (eikä sitä käytetä vaikka se kiinni olisikin). Simulaattorissa voi esim antaa vikoja/koodeja joita sitten diagnosoida (en kyllä koskaan ole tuota erikseen kokeillut). Simuloitavan auton varusteethan asetetaan ennen simulointia, jolloin suurimpaan osaan juttuja pääsee kopeloimaan (vanhojen autojen HHTWin ei ole tuettu), ja muistelen että jotkut modulit ovat rajoitetuimpia kuin toiset, esim alustuksen simulointi ei onnistu tms.
Mitkäköhän on w211 -03 avarin arvot?
Ei airmatic, vain takana pusssit.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tankoa säätämällä auton alta. Testerillä voi olla uskomaton suo. Kokeiltu on..
W213 220d +W242 electric drive
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Joo, toi mersun tapa ottaa kantaa alustan korkeuteen kulmatietona tukivarresta on ihan perseestä.markoala kirjoitti:Tankoa säätämällä auton alta. Testerillä voi olla uskomaton suo. Kokeiltu on..
MISTÄ se kulma mitataan? Tukivarren sisä akselin keskilinjalta jonnekkin navan kiinnitys pultin keskelle vai tukivarren alapinnasta vai yläpinnasta vai joku satunnaisesti vaittu kohta jonka voi mitata vain mersun omalla mitta-apuvälineellä...
Tollaset kun sais lainaan niin tekis harrastajille kopioita...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Tuossa on w220075 -02/-03 josta tutkailtiin moottorinohjauksen boksin asetuksia. Pääsyyhän oli muuttaa japanin 210 rajoitus eurooppalaiseksi 250 ettei jää saksassa jalkoihin liian pahasti.
Asetuksiin mentäessä herjasi että yksi asetus on väärä.
Rajoitus korjattiin Implizite kodierung ME28 F3-Stand valikosta ja siihen mentäessä herjasi yhtä virheellistä asetusta.
Myös Explizite kodierung ME28 F3-Stand valikkoon mentäessä sama herja.
Asetuksissa oli jostain syystä valittuna R230 E37 vaikka kyseessä W220 E50.
Vaihdoin tuon paremmin passaavaksi mutta ei herja kadonnut.
Mitäs tuolla asetuksissa meinaavat pitkässä rimpsussa olevat:
EU3EU4
NAG
VGB
PKK
MRM
Sitten on esim 600W-_DC_Luefter_Temic_1131530479_-1131530079
Toi 113 alkuinen voisi olla toki moottorin sarjanumero ja MRM muistaakseni on rattiin liittyvä lyhenne mutta mitä se tekisi ME28 lootassa....NAG tais olla vaihteistoon liittyvä lyhenne... EU3EU4 tietty päästöhommelit.
Jostain syystä noi asetukset tuolla ME28 lootassa näissä valikoissa ei näy kun --- viivana... Jotain arvelen olevan pielessä vaikka auto toimiikin. No tutkitaan....
Korimalli tais olla 202 kun aukas valikon, mutta taitaa olla niin että se näyttää aina sen ekan siinä kun aukaisee kun jotenkin ei vaikuta ettei noi tallentuis sinne.
Jos japsit on vaihtanu boksin ja jättäny koodaamatta sen ja se on lukittunu autoon väärillä asetuksilla niin voisko se selittää tämmöisen...
Vai oiskohan tossa testeripuolella vikkaa laitteistossa tai käyttäjässä?
Asetuksiin mentäessä herjasi että yksi asetus on väärä.
Rajoitus korjattiin Implizite kodierung ME28 F3-Stand valikosta ja siihen mentäessä herjasi yhtä virheellistä asetusta.
Myös Explizite kodierung ME28 F3-Stand valikkoon mentäessä sama herja.
Asetuksissa oli jostain syystä valittuna R230 E37 vaikka kyseessä W220 E50.
Vaihdoin tuon paremmin passaavaksi mutta ei herja kadonnut.
Mitäs tuolla asetuksissa meinaavat pitkässä rimpsussa olevat:
EU3EU4
NAG
VGB
PKK
MRM
Sitten on esim 600W-_DC_Luefter_Temic_1131530479_-1131530079
Toi 113 alkuinen voisi olla toki moottorin sarjanumero ja MRM muistaakseni on rattiin liittyvä lyhenne mutta mitä se tekisi ME28 lootassa....NAG tais olla vaihteistoon liittyvä lyhenne... EU3EU4 tietty päästöhommelit.
Jostain syystä noi asetukset tuolla ME28 lootassa näissä valikoissa ei näy kun --- viivana... Jotain arvelen olevan pielessä vaikka auto toimiikin. No tutkitaan....
Korimalli tais olla 202 kun aukas valikon, mutta taitaa olla niin että se näyttää aina sen ekan siinä kun aukaisee kun jotenkin ei vaikuta ettei noi tallentuis sinne.
Jos japsit on vaihtanu boksin ja jättäny koodaamatta sen ja se on lukittunu autoon väärillä asetuksilla niin voisko se selittää tämmöisen...
Vai oiskohan tossa testeripuolella vikkaa laitteistossa tai käyttäjässä?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: To 03.11.2016 21:49
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Mistä löytyy tuo tiedosto, tuli 204 pihaan ja pitäisi päästä heti xentryyn sisälle..arska10 kirjoitti:Sulla on tuo hakemisto johon tuo yrittää kirjoittaa tuota lisenssiä on read only modessa. En nyt muista mihin tuo kirjoittaa tuon lisenssi filun. Nyt ei just oo star konettakaan tulilla.
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Siis ei hyväksy uutta lisenssiä vai mitä tarkoitit
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: To 03.11.2016 21:49
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Joo joskus viime vuoden lopulla olen kysellyt lisenssiavaimia, jäänyt homma unholaan kun en ole xentry puolta tarvinnut. Das siis pelaa ja siihen hyväksyi avaimen mutta xentryyn ei..arska10 kirjoitti:Siis ei hyväksy uutta lisenssiä vai mitä tarkoitit
Noita kysyin
LanID 0800D1664713
HW-ID 464231C3000B
AppID 252
Ja vastaus oli
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7539
Liittynyt: Ti 14.09.2010 16:55
Paikkakunta: Vaasa
ViestiLähetetty: La 05.11.2016 19:12
das *1rrt0ztk24vm1luflzsfhhtz3jgvtgoohjdgphl0vrj52
xentry Y5AF9WDXDCC5MQ7SQVFNW5X9LUCAT8FJVU2RW7FT7268WZBWM5L8T8ZK8JEFB29QUG5M6QCQWKWUD247P7NNH73C4XC5AYEZSBQ48DTZXJWHZRBR2KVDQT9HDVWGG836EW
wis *1rrt0zsz24vm1luflzsfhhtz3lhxtaonyquzqyd0vsex2 tai *1rrt0zsz24vm1luflzsfhhtz3lhxtaonyquzqyd0vsex2
Koita noilla
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Koita tolla
BAGTJ5Z4QX547JCQ2UEHYMQG89BNRDNCJ7ZQMH6BKE5WBU3MJ8XXHB5KFR6ATHUYXSJAADBN64JW4AARQVKJCPN7ESKKGXABD2FD36F394KXN9YSH9HWBHSX3FC8FPGZNJ
BAGTJ5Z4QX547JCQ2UEHYMQG89BNRDNCJ7ZQMH6BKE5WBU3MJ8XXHB5KFR6ATHUYXSJAADBN64JW4AARQVKJCPN7ESKKGXABD2FD36F394KXN9YSH9HWBHSX3FC8FPGZNJ
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: To 03.11.2016 21:49
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kiitos, silti näyttää seuraavaa herjaa;
Save not succesfully, licCheckLicence XENTRY Diagnostic 5- hardware id of the machine does not match to the encoded infoation
Save not succesfully, licCheckLicence XENTRY Diagnostic 5- hardware id of the machine does not match to the encoded infoation
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Mikä versio sulla on xentrystä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Koita vielä tolla
8VXF6MZTMW6KQDPRPNWWUH2N6LZBJBZBHY24BGG693VEPNUGD7XGP5CN2HKGCTM6KQT7QHPKB88ET6QLHXSLH6A4DFLPRBZ4ZNQ3WUULUY9YBB47U2VBSPZZ5BAWUFZWSE
On se kumma jos ei toimi
8VXF6MZTMW6KQDPRPNWWUH2N6LZBJBZBHY24BGG693VEPNUGD7XGP5CN2HKGCTM6KQT7QHPKB88ET6QLHXSLH6A4DFLPRBZ4ZNQ3WUULUY9YBB47U2VBSPZZ5BAWUFZWSE
On se kumma jos ei toimi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: To 03.11.2016 21:49
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Kiitos paljon, tuolla toimi
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Mennee ehkä puhtaasti tietokonepuolen ongelmaksi, mutta kysäistään nyt onko jollain antaa helppiä kun en ite keksinyt mitä tehdä...
Eli starikone T30 oli lienee tyhjännyt akun(?) ja biosin patteri tietty tyhjä koska startissa herjasi biosin päivästä ja kellosta sekä verkkokortista. Laitoin päivän kohdilleen jolla se herja poistui mutta ilmoitus "Unauthorized network card is plugged in, power off and remove miniPCI network card".
Kuikin biosin asetuksia, mutta en löytänyt mitään verkkokorttiin viittaavaa, Networkin alla kaikki on Enabled, PCI slottien kaikki IRQt olivat 11 laitoin niihin auto select... sama herja käynnistyksessä pysyy. Tuhat vuotta kun viimeksi tällaisten kanssa paininut, ei enää osaa...
Edittiä:
pari tuntia googlettelua, ja tosiaan ibm:n biosit tsekkailee EI-IBM korttien ideitä ja blokkaavat pois jos niitä ei löydy 'white' listalta... siinä on ehkä ollut joku hackki mikä on tuon sallinut, tai sitten jotain on korruptoitunut koska mitään toimenpiteitä koneelle ei tehty. Wikistä löytyi jotain ohjeita mutta linkki ei toiminut, pitää kaivella lisää mistä löytyy non1802 bootti... ongelma on että ei saa edes boottilistausta (F12) toimimaan, toki homma lienee toimii kun käy muuttamassa biosista boottijärjestyksen.
Eli starikone T30 oli lienee tyhjännyt akun(?) ja biosin patteri tietty tyhjä koska startissa herjasi biosin päivästä ja kellosta sekä verkkokortista. Laitoin päivän kohdilleen jolla se herja poistui mutta ilmoitus "Unauthorized network card is plugged in, power off and remove miniPCI network card".
Kuikin biosin asetuksia, mutta en löytänyt mitään verkkokorttiin viittaavaa, Networkin alla kaikki on Enabled, PCI slottien kaikki IRQt olivat 11 laitoin niihin auto select... sama herja käynnistyksessä pysyy. Tuhat vuotta kun viimeksi tällaisten kanssa paininut, ei enää osaa...

Edittiä:
pari tuntia googlettelua, ja tosiaan ibm:n biosit tsekkailee EI-IBM korttien ideitä ja blokkaavat pois jos niitä ei löydy 'white' listalta... siinä on ehkä ollut joku hackki mikä on tuon sallinut, tai sitten jotain on korruptoitunut koska mitään toimenpiteitä koneelle ei tehty. Wikistä löytyi jotain ohjeita mutta linkki ei toiminut, pitää kaivella lisää mistä löytyy non1802 bootti... ongelma on että ei saa edes boottilistausta (F12) toimimaan, toki homma lienee toimii kun käy muuttamassa biosista boottijärjestyksen.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Herjaako WLAN-kortista? Eikö sen voi heittää menemään (luukun alta).
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
Jaa... nyt en ole varma, ilmoitus on vain tuo ylläoleva... täytyypi tarkistaa missä tuo kortti luuraa...DBFI kirjoitti:Herjaako WLAN-kortista? Eikö sen voi heittää menemään (luukun alta).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: STAR - topikki (ohjelmisto/laite ongelmat)
No tämähän auttoi, kiitokset!DBFI kirjoitti:Herjaako WLAN-kortista? Eikö sen voi heittää menemään (luukun alta).

W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01