tj86430 kirjoitti:Wilhelm_Maybach kirjoitti:tj86430 kirjoitti:Wilhelm_Maybach kirjoitti:Huomasitteko muuten, että uusi Active Speed Limit Assist ei toimi täydellisesti Suomessa?
Onko jossain muualla joku muu käytäntö? (ts. nopeusrajoitus ei alakaan merkistä vaan vasta joskus myöhemmin)
Siinä jollekin selvittämistä, mutta pakkohan Saksassa olla eri käytäntö, jos mersussa on moinen ratkaisu. Muuta selitystä en itse keksi.
Ei kai se nyt mikään pakko ole. Kai se _voi_ olla niinkin, että jostain teknisestä syystä tuo on ainoa ratkaisu jonka saa järkevästi toimimaan, ja haitta on katsottu pienemmäksi kuin hyödyt. Eli vaihtoehtona on tehdä hieman puutteelliinen tai jättää kokonaan tekemättä ja on päätetty tehdä hieman puutteellinen.
En siis tiedä onko näin, mutta pidän sitä silti mahdollisena.
Foorumillahan sopii esittää mielipiteitä ja oletuksiakin mutta aika hauskaksi menee jos olettaa että toisten tehtävä olisi ne oletukset toteen näyttää.
Tässä kai viitattiin johonkin animaatioon eikä videokuvaan elävästä elämästä? Mitenkähän tuo toteutus todellisuudessa edes on:
Geschwindigkeitslimit-Pilot (mit Code 23P (Fahrassistenz-Paket
Plus) und Code 513 (Verkehrszeichen-Assistent) und Code 531
(COMAND APS))
Ändert sich die angezeigte Geschwindigkeitsbegrenzung bei aktivem
Abstands-Pilot DISTRONIC, dann verändert sich die eingestellte
Setzgeschwindigkeit automatisch. Es sei denn, die
Setzgeschwindigkeit wurde bereits vorausschauend vom Fahrer
verändert. Ist der Abstands-Pilot DISTRONIC durch Betätigung des
Fahrpedals passiviert, werden Geschwindigkeitsbegrenzungen
übernommen, die größer als die eingestellte Setzgeschwindigkeit sind.
Die Änderung der angezeigten Geschwindigkeitsbegrenzung findet
immer auf Höhe des Verkehrsschildes statt. Bei Zufahrt auf bebautes
Gebiet (Ortschaften/Städte) erfolgt die Anpassung der
Setzgeschwindigkeit vorausschauend, sodass die Anpassung der
Setzgeschwindigkeit noch vor Beginn des bebauten Gebietes erfolgt.
Dabei ändert sich die angezeigte Geschwindigkeitsbegrenzung durch
die Verkehrszeichenerkennung erst bei Überfahrt in bebautes Gebiet.
Unabhängig vom Regelzustand des Abstands-Piloten DISTRONIC
wird beim Heranziehen des Tempomathebels die angezeigte
Geschwindigkeitsbegrenzung als Setzgeschwindigkeit eingestellt,
sofern der Geschwindigkeitslimit-Pilot in der Headunit konfiguriert ist.
Ist bei der Betätigung des Hebels keine Geschwindigkeitsbegrenzung
angezeigt, erfolgt die Wiederaufnahme der zuvor gewählten
Setzgeschwindigkeit.
Harvinaisen sekava selitys mutta tulkitsen että ainakin taajamaa lähestyttäessä nopeutta muutetaan ennakoivasti (vaikkakin nopeusrajoitusnäyttö seuraa liikennemerkin kohtaa)?
