Juu ei.Legge kirjoitti: Noissahan ei kuitenkaan viat liity Rellun moottoriin.
Vm 2014 B180 CDI 1,5 rellun koneella manuaalina oli 98 tkm ajossa ennen C:tä - ilman pienintäkään vikaa moottorissa tahi koko autossa.
Juu ei.Legge kirjoitti: Noissahan ei kuitenkaan viat liity Rellun moottoriin.
Kannattaa käydä kokeilemassa molempia. Minulle tuo rellun kone oli pettymys väännöltään ja ääneltään. Olen ollut tyytyväinen 220 koneeseen, ei mitään harmeja.anntti kirjoitti:Tässä vähän kahden vaiheilla, mieluummin 2.2 ottais mutta amg line pitäis löytyä ja tällä hetkellä c200d löytyy parhaiten näitä. Kai suurin ongelma tuossa koneessa on se fakta että rellu tehny sen..
Tällaisia kokemuksia takseissa on rellun koneista kirjoitettu tälläkin palstalla.Legge kirjoitti:No kerro nyt ihmeessä, mitä negatiivista. Minäkin olen nähnyt paljon nenän nyrpistelyjä kyseistä mottia kohtaan, mutta kukaan ei ikinä listaa konkreettisia ongelmia. Foorumillakaan ei taida olla ketjuja katastrofaalisista hajoamisista. Itsekin ottaisin toki OM651:n, mutta lähinnä viripotentiaalin vuoksi.simosami kirjoitti:Legge kirjoitti:200d:tä on tehty sekä Rellun 1.6-litraisella koneella että Mersun omalla OM651-moottorilla. Tälläkin hetkellä business-mallit on OM651:llä ja perus karvalakki Relllulla. Emmää tiedä, onko tuo Rellun konekaan täysi susi. Kovasti noita on takseissa...ei kai niillä ammattimiehet ajelisi, jos koko ajan huoltamolla seisoisivat.
Pitäisi varmaan kysyä omistaja-kuskeilta, kumman ottaisivat, tai ottivat.
Ne jotka ajaa jonkin muun autolla, joka on ehkä vielä huoltoliisattu, ilmaisella vara-autolla, on varmaan eri juttu.
Kyllä olen kuullut paljon negatiivista nimenomaan rellu koneisista.
Aika karvalakkimallilta vaikuttaa. Ei peruutuskameraa, perusvakkari (ei adaptiivinen), ei kaistavahteja yms, ei navia, ei Led-valoja. Puhumattakaan erikoisemmista varusteista, HUD, Airmatic yms.-mIDE- kirjoitti:S205 (2015) varustelistaa ihmettelen. Taitaa olla ihan perusmalli ilman ylimääräisiä herkkuja? Voiko joku auttaa, löytyykö tutkat, kamerat, kaistavahti yms.?
Tässä pitäisi kuitenkin olla pysäköintitutkat, pysäköintiavustin, Speedtronic-nopeudenrajoitin, mäkilähtöavustin, vireystilan valvonta ja BAS-hätäjarruavustin. Onko nämä kaikki karvalakkimallissa jo vakiona? Kaistavahtiako ei siis kuitenkaan ole? Autossa on myös Garmin Map Pilot navigaattori.jols kirjoitti:Aika karvalakkimallilta vaikuttaa. Ei peruutuskameraa, perusvakkari (ei adaptiivinen), ei kaistavahteja yms, ei navia, ei Led-valoja. Puhumattakaan erikoisemmista varusteista, HUD, Airmatic yms.-mIDE- kirjoitti:S205 (2015) varustelistaa ihmettelen. Taitaa olla ihan perusmalli ilman ylimääräisiä herkkuja? Voiko joku auttaa, löytyykö tutkat, kamerat, kaistavahti yms.?
Kuten Monsterikin totesi, nuo ovat perusvarusteita. Kaistavahtia ei listan mukaan ole ko. autossa. Garminin navigaattoriin on valmius, toimii muistikortilta joka siis lienee autoon hommattu. On varmasti parempi kuin ei mitään mutta häviää nopeudessa ja käytettävyydessä Comandille reilusti.-mIDE- kirjoitti:Tässä pitäisi kuitenkin olla pysäköintitutkat, pysäköintiavustin, Speedtronic-nopeudenrajoitin, mäkilähtöavustin, vireystilan valvonta ja BAS-hätäjarruavustin. Onko nämä kaikki karvalakkimallissa jo vakiona? Kaistavahtiako ei siis kuitenkaan ole? Autossa on myös Garmin Map Pilot navigaattori.jols kirjoitti:Aika karvalakkimallilta vaikuttaa. Ei peruutuskameraa, perusvakkari (ei adaptiivinen), ei kaistavahteja yms, ei navia, ei Led-valoja. Puhumattakaan erikoisemmista varusteista, HUD, Airmatic yms.-mIDE- kirjoitti:S205 (2015) varustelistaa ihmettelen. Taitaa olla ihan perusmalli ilman ylimääräisiä herkkuja? Voiko joku auttaa, löytyykö tutkat, kamerat, kaistavahti yms.?
Näkyy, esim. tuossa ylempänä U85 large SCR tank. Mielestäni järkevämpi ostaa auto, jossa jo comand, jos se omasta mielestä välttämätön varuste. Garmin navillakin pärjää. Mercedes me palvelu on maksuton, itselle ei ole sitä tarjottu huollossa, enkä sen perään ole kysellyt. Junge sternestä löytynee haulla ohjeet.-mIDE- kirjoitti:Vielä pari lisäkysymystä...
Näkeekö varustelistasta, onko autossa suurempi AdBlue-säiliö?
Onko Comand jälkiasennettavissa kohtuullisilla kustannuksilla?
Onko Mercedes Me -palvelun (adapter) käyttäminen maksutonta?
Miten pitää toimia Junge Sternen kanssa omistajanvaihdoksen jälkeen?
Itselläni oli ainakin tuollainen luottokortin näköinen ja kokoinen läpyskä, jossa oli VIN ja JS päättymispäivä. Sitä vilauttamalla homma toimi Veholla.simosami kirjoitti:Junge Sterne on liitetty autoon, ei omistajaan. Seuraa automaattisesti autoa. Ja loppuu sitten juuri täsmälleen määrättynä päivänä.
Ei kannata miettiä ja siirtää, jos on jokin ongelma, johon ajattelee takuuta tarvittavan.
Auton mukana tulee paperi, jossa takuu näkyy. Ilman sitä takuuta ei ole.
Veho taitaa laskuttaa suoraan mersua, mutta pienemmät narikat pitää itse maksaa, ja hakea korvaus jälkikäteen mersulta. Rahat tuleva sitten n. viikossa pankkiin. Toimii erittäin hyvin.
Joo, läpyskä löytyy, mutta ei siis ilmeisesti ole välttämätöntä tarvetta siirtää omiin nimiin?tj86430 kirjoitti:Itselläni oli ainakin tuollainen luottokortin näköinen ja kokoinen läpyskä, jossa oli VIN ja JS päättymispäivä. Sitä vilauttamalla homma toimi Veholla.simosami kirjoitti:Junge Sterne on liitetty autoon, ei omistajaan. Seuraa automaattisesti autoa. Ja loppuu sitten juuri täsmälleen määrättynä päivänä.
Ei kannata miettiä ja siirtää, jos on jokin ongelma, johon ajattelee takuuta tarvittavan.
Auton mukana tulee paperi, jossa takuu näkyy. Ilman sitä takuuta ei ole.
Veho taitaa laskuttaa suoraan mersua, mutta pienemmät narikat pitää itse maksaa, ja hakea korvaus jälkikäteen mersulta. Rahat tuleva sitten n. viikossa pankkiin. Toimii erittäin hyvin.
Loppukevään jälkeen on tullut melkein 10tkm lisää Ceemelin mittariin, ja ajattelin päivittää hieman tuntemuksia.Jyri1387E kirjoitti:Kovan vertailukohdan otat, kun 5-sarjaan vertaat. Valitettavasti kehitys ei ole mennyt eteenpäin meluasioissa vaan sekä ajotuntuma, että painon vähentämistarve molemmat johtavat ennemminkin kabiinin melun lisääntymiseen, kuin sen vähenemiseen. W205 220d omapaino on sen mitä tuo viitonen keveimmillään - toki korimallit vaikuttaa tuohon mutta noin yleistäen voisi todeta, että se on tuo keveys mikä sen suorituskyvyn saa aikaan. Vaihteisto on kanssa ihan ok ja ainoastaan eco -moodi on vähän rasittava ajettava, kun se kaasupoljin pistää vastaan ja kaikkea alkaa tapahtumaan vasta, kun lappu on ns. lattiassa.Äskaks05 kirjoitti:BMW E61 vaihtui alkuvuodesta C-Meseen. Itsellä nyt 4000km takana S205 220D Premium Business kulkineella, mittarissa 58tkm.
Plussat:
- Ajettavuus etenkin ohjausasetuksen ollessa sport-moodilla. Ajettavuus lähentynyt hyvällä tavalla BMW:tä.
- Ulkonäkö ja sisätilat viihtyisät
- Moottorin ja vaihteiston yhteistyö, voiko tässä tosiaan olla vain 170hp? Tuntuu 520d:n jälkeen todella ripeältä, tosin onhan tämä Ceemese 5-sarjaa kevyempi.
- Ajoasento ja penkit sopivan sporttiset.
Miinukset:
- Tuulen suhinat nyt varsinkin kesärajoituksilla. Autosta takuu ehtinyt loppua ja menee ensi viikolla Mega-Autoon, jolloin koeajavat auton ja lähettävät goodwill-kyselyn. Vika/ominaisuus taitaa olla hyvinkin tuttu tämän ketjun lukijoille.
- Rengasmelu ei ole mielestäni Premiumautolta odotettavalta tasolla, ero on jäätävä vanhempaan BMW:hen verrattuna, etenkin nastarenkailla. Toivottavasti asiaan tulee parannusta uusien renkaiden myötä.
- Herjaa joskus pesun jälkeen "tail lights left hand" ongelmaa, vaikka kaikki valot perässä toimii. Häviää, kun auto kuivahtaa, toivottavasti vettä ei pääse mihinkään kriittiseen paikkaan.
Tiedossa olevat kampanjat ja korjaukset matkan varrelta:
- Kun ostin auton, kuuntelin sattumalta miltä moottori kuulostaa tyhjäkäynnillä. Kierrättäessä moottorista kuului kova suhina, ajattelin aluksi että päästää ahtoja pois tyhjäkäynnillä mutta vein huoltoon ja selvisi että välijäähdyttimeen menevän putken tiiviste päästää paineet pihalle. Tiiviste oli vain jotain euroja, mutta vaati päivän työn purkamista, onneksi meni vielä myyjäliikkeelle piikkiin.
- Ahtovuodon korjauksen jälkeen huomasin, että perökontin yllä olevasta ledijarruvalosta oli melkein kaikki pisteet pimeenä. Tämäkin meni vielä onneksi myyjäliikkee piikkiin, mutta tehtiin muualla kuin merkkiliikkeessä halvemman hinnan takia.
- Matkan varrelta jakoketjun kiristävän tiiviste uusittu jonain kampanjana ja tehty ohjelmistopäivityksiä.
Hyvä ja hieno auto, mutta onhan tässä hieman liikaa kiinalaatua tämän hintaiseksi kulkineeksi. Onko muilla ollut samanlaisia huomioita, ominaisuuksia, vikoja?
Noihin suhinoihin on käsittääkseni löytynyt tehtaan ratkaisu, joka on yhdistelmä oven säätöä, tiivisteiden vaihtoa ja niiden akustolasien vaihtoa. Aloitetan helpoimmasta (säätö) ja mennään kalleimpaa kohti (lasit) ellei edellinen korjaus auta. Valitettavasti tämä voi johtaa useaan korjaamokäyntiin, mutta ei niitä suhinoita pitäisi kuulua (minulla ei esimerkiksi kuulu mitään ylimääräistä siltä suunnalta).
Rengasmelun suhteen ainakin farkku on aika herkkä renkaalle ja tien pinnalle. Toki kaikki vaikuttaa kaikkeen ja minulla on kokemusta vain Avantgarde S205:sta 17" ja 18" vanteilla. Sillä pienellä pippuroinnilla maustettuna, voin sanoa, että alkuperäisellä 17" Conti SC5:lla (kesä) tai GY UG Ice2 (kitka) renkaalla tuo ei ole kohtuuttoman meluisa. Kokemusten perusteella aika tunteeton pinnalle ja melu semmoista tasaista huminaa ja pientä kuminaa. Uskallan jopa väittää, että perusmalli 16" renkaalla on hiljainen Suomalaisillakin teillä.
18" rengas on sitten selkeästi meluisampi. Voi olla, että tuo johtuu valitusta vanteesta tai renkaasta, mutta melua on selkeästi liikaa. Erityisesti herkkyys tien pinnalle lisääntyi ja mukaan tuli todella ärsyttävä "kaiku". Ei semmoista normaalia kuminaa vaan oikein kunnon resonanssi - huh! Koepallona alla pyörii OZ Leggera HLT ja GY Eagle F1 Asymmetric 3.
Kaipa tuolla tablettinäytöllä kosiskellaan alle 3-kymppisiä asiakkaita. CD-soitinkin on taidettu jättää pois E:n tavoin.Hage kirjoitti:Tuon iPadin saisivat heittää jo mäkeen.
Tuo on siis GLC F-CELL kojelauta ymmärtääkseni, mutta on varmaan ihan todennäköistä, että samanmoinen voi löytyä myös faceliftistä. Minusta tuo näyttää tyylikkäältä eniten jännittää miten tuo pelkkä kosketuslevy toimii, kun sitä käyttää ajon aikana.Laaksonen kirjoitti:C-faceliftin kojelauta:
[ http://blog.mercedes-benz-passion.com/wp-cb4ef-content/uploads/2048_MB-IAA2017_308-1.jpg ]
http://blog.mercedes-benz-passion.com/2 ... m=facebook" onclick="window.open(this.href);return false;
-Auto paljastetaan Detroitin autonäyttelyssä ensi tammikuussa.
Jos autossa on Fahrassistenz-Paket Plus (koodi 23P) on Distronic koodilla 233. Jos autoon on otettu pelkkä Distronic, on se koodilla 239. Tuossa sun autossa oli toisella foorumilla olleen varustelistan mukaan otettu hiukan hassusti pelkkä Spur-Paket (koodi 22P) ja siihen päälle tuo Distronic erikseen. Toiminnallisesta erosta en suoraan osaa sanoa, mutta tässä vielä Ajoavustinpaketti Plussan ja pelkän Distronicin, sekä Kaistapaketin kuvaukset Saksan hinnastosta 2/2015.tn62634 kirjoitti:Minäkin tein kaupat C250d:stä:
Entä onko toiminnallista eroa Distroniceilla 233 ja 239?