Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Mitenköhän noiden takana olevien kierrejousien käytännöllisyyden kanssa mahtaa olla? Lehtijousillahan saadaan pakettiauton jousituksesta progressiivinen eli jousitus toimii sopivan jämäkästi/pehmeästi sekä kuormaamattomana että kuormattuna. Kierrejousilla taitaa olla vaikeaa saavuttaa tätä ominaisuutta (vai miksi kuorma-autoissa sitten rautajousina käytetään lehtiä?).
Taitaa niillä kierrejousilla olla haettu jonkinlaista henkilöautomaisuutta. Eikä tommosilla avolavoilla yleensä ajeta yhtä raskaita kuormia kuin vaikka pakuilla.
Edit. Sekotin Navaran Pathfinderiin.
"Tietoni perustuu vahvasti olettamukseen"
S210 280 4Matic -98
Entisiä:
S211 280CDI -06, W124 200 -87, W220 S500 -99, W210 E200 CDI -02, W124 230E -91, S124 300TE -90, Audi A4 2.8 -96, Ford Mondeo -94, Ford Sierra 2.0 -90
Lehtijousitettu jäykkä akseli on tosiaan helppo tapa saada kantavuutta, ja halvalla.
Kierrejouset sinällään ei paljoa vielä auta, ja vievät tilaakin. Lavassa ei voi olla jousitornejakaan kuten matkustamossa.
Mutta kun siihen ympätään IRS niin kaikki on kunnossa. Paitsi hinta...
Pitänee siis tutustua lähemmin tuohon autoon, jommalla kummalla merkillä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Onko se sitten peltikorjaajien unelma jos on japanilainen alusta ja mersun kori
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Nissanin pakettiautodieselit eivät ole viime vuosina saaneet järin hyvää mainetta, X-sarjan nelisylinteriset moottorit, jotka tunnetaan X-sarjassa valmistekoodilla OM 699 ovat kuitenkin käsittääkseni itse asiassa Renaultin Cléonin tehtaalla valmistamia 2.3 dCi (M9T)-moottoreita, jotka tunnetaan Nissaneissa YS23-koodilla.
Laaksonen kirjoitti:Nissanin pakettiautodieselit eivät ole viime vuosina saaneet järin hyvää mainetta, X-sarjan nelisylinteriset moottorit, jotka tunnetaan X-sarjassa valmistekoodilla OM 699 ovat kuitenkin käsittääkseni itse asiassa Renaultin Cléonin tehtaalla valmistamia 2.3 dCi (M9T)-moottoreita, jotka tunnetaan Nissaneissa YS23-koodilla.
Voisiko joku vääntää rautalangasta tyhmälle, että mitä Mersua tässä koko X-viritelmässä oikein mahtaa olla?
Merkit ja sisusta. Ihan kuten Citan siis.
Ja sitten se tuleva V6-versio on pikkusen enemmän Mersu, mutta perusta siinäkin Ratsunia.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Ennen kuin kukaan suunnittelee osatavan X350d:n ja repivänsä siitä pakettiautoveron vuoksi takapenkin irti, niin muistuttaisin, että oikeus henkilöautoja alempaan pakettiautoveroon ei riipu pelkästään istuinpaikoista vaan myös pakettiauton tehopainosuhteesta:
autoverolaki 8§ kirjoitti:
*auton kokonaismassa on yli 2 500 kilogrammaa
*autossa ei ole muita istuimia tai istuinten kiinnitykseen tarkoitettuja laitteita (pl. pyörätuolin kiinnittämiseen tarkoitetut laitteet) kuin kuljettajan istuin ja tämän vieressä olevat istuimet
*kokonaismassan ja omamassan välinen erotus (kantavuus) on vähintään 680 mutta alle 1 000 kilogrammaa ja tehon (kilowatteina) ja kokonaismassan (kilogrammoina) osamäärä on enintään 0,05, tai kantavuus on vähintään 1 000 kilogrammaa ja tehon ja kokonaismassan osamäärä on enintään 0,06.
Joku oli jo ennakoinut.
Tänään tuli vastaan tuon näköinen Ratsuni, mutta keulamerkkinä oli iso Mersun tähti
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Ja tässä sisarukset MB sekä Renaut, kuvattu IAA'ssa viikolla.
Hyvin on kyllä sisustuksessa saatu eriytettyä merkeilleen autot.
MB_X250 (1).JPG
MB_X250 (2).JPG
P1280753.JPG
RenaultAlaskan (1).JPG
RenaultAlaskan (2).JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Juhani Halmeenmäki, Ma 23.10.2017 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Tähti keulalla maksaa siis reilun viitisen tonnia, ja osan varusteista kun vertaa Ratsuniin...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Tähti keulalla maksaa siis reilun viitisen tonnia, ja osan varusteista kun vertaa Ratsuniin...
Tietysti nyky Trump aikana saman asian toistaminen tekee siitä totuuden, mutta jos siis eri sisusta, merkittävästi parempi äänieristys, leveämpi ja pidempi lava, leveämpi raideväli perus-Navaraan verrattuna, käytännössä kaikki ulkopuolen metalliosat, eri maalit ja ruosteensuojaus - jättää täysin huomioimatta niin varmaan sitten maksaa vain merkistä. 350d mallissa, kun vielä voimansiirto tulee Mersulta niin ilmeisesti samat akselit ja alustan pohjalevy on sitten se ratkaiseva asia joka tekee mistä tahansa autosta Nissanin.
350d toimitukset aikaisintaan 12/2018.
Tämä on oikeastaan ainoa oikea Mersu näistä toistaiseksi.
Jatkossa luultavasti Mersu aloittaa kaikkien X-glasse mallien valmistuksen omalla tehtaallaan ja omilla moottoreillaan.
Ei luultavasti ole järkeä pitää mallistossa 220/250 malleja jotka pohjautuvat liikaa Nissanin pohjalle vaan näihinkin asennetaan Mersun omat moottorit jatkuvalla nelivedolla.
Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Tähti keulalla maksaa siis reilun viitisen tonnia, ja osan varusteista kun vertaa Ratsuniin...
Tietysti nyky Trump aikana saman asian toistaminen tekee siitä totuuden, mutta jos siis eri sisusta, merkittävästi parempi äänieristys, leveämpi ja pidempi lava, leveämpi raideväli perus-Navaraan verrattuna, käytännössä kaikki ulkopuolen metalliosat, eri maalit ja ruosteensuojaus - jättää täysin huomioimatta niin varmaan sitten maksaa vain merkistä. 350d mallissa, kun vielä voimansiirto tulee Mersulta niin ilmeisesti samat akselit ja alustan pohjalevy on sitten se ratkaiseva asia joka tekee mistä tahansa autosta Nissanin.
Olin väärässä. Koska raideleveys on kasvanut niin akselitkin tulevat Mersulta.