Ismo84 kirjoitti:Aukaisin lämmittimen osittain. Eli kuminen suojus pois päältä ja kaksi ruuvia auki. Siinä rungon ja kannen välissä ei ollut tiivistettä vaan liima, jota tuntui olevan niin vähän ettei ihme jos joillain on vesi päässyt sinne... Kannen alla on sähkökytkennät ja kaksi termostaattia sarjaan kytkettynä. En oikein kahden termostaatin ideaa ymmärtänyt. Jokatapauksessa aion vaihtaa niiden tilalle yhden 15 asteisen termostaatin. Energian säästö tulee olemaan varmasti huikea
Toinen termostaateista on varsinainen termostaatti ja toinen on ylilämpösuoja. Näin saadaan tuplavarmistus, nythän tuo on yhdellä termostaatilla laiton kytkentä.
Toinen alkuperäisistä olisi kannattanut jättää paikalleen ja vaihtaa ainoastaan toinen
Voishan sen toisen tietenki jättää, jos vain tila riittää. En siis ole vielä tehnyt mitään kytkentää, eikä minulla vielä ole uutta termostaattia.
Kuva lämmittimestä https://goo.gl/photos/vY1QsQcpjLVkM1ta9" onclick="window.open(this.href);return false;
Huonostipa olen sisäistänyt jutun kysessä onkin SLD malli.
En tiedä mallinimestä, kun tuohan ei edes ole tt-thermo. Mutta varmasti samalta tehtaalta.
Kun selasin netistä kuvia noiden rakenteesta, niin ei muidenkaan mallien aukaisu sen ihmeellisempää näyttäisi olevan. Melkein jopa suosittelisin käyttämään tuon sähköpuolen kotelon auki ja liimaamaan sen kunnolla kiinni. Epäilen vahvasti, että sen puutteellinen tiivistys aiheuttaa suurimman osan täällä mainituista ongelmista. Takuuasiat voi tosin vaikeutua, jos vielä sen jälkeen on tarvetta.
Ismo84 kirjoitti:Aukaisin lämmittimen osittain. Eli kuminen suojus pois päältä ja kaksi ruuvia auki. Siinä rungon ja kannen välissä ei ollut tiivistettä vaan liima, jota tuntui olevan niin vähän ettei ihme jos joillain on vesi päässyt sinne... Kannen alla on sähkökytkennät ja kaksi termostaattia sarjaan kytkettynä. En oikein kahden termostaatin ideaa ymmärtänyt. Jokatapauksessa aion vaihtaa niiden tilalle yhden 15 asteisen termostaatin. Energian säästö tulee olemaan varmasti huikea
Toinen termostaateista on varsinainen termostaatti ja toinen on ylilämpösuoja. Näin saadaan tuplavarmistus, nythän tuo on yhdellä termostaatilla laiton kytkentä.
Toinen alkuperäisistä olisi kannattanut jättää paikalleen ja vaihtaa ainoastaan toinen
Voishan sen toisen tietenki jättää, jos vain tila riittää. En siis ole vielä tehnyt mitään kytkentää, eikä minulla vielä ole uutta termostaattia.
Kuva lämmittimestä https://goo.gl/photos/vY1QsQcpjLVkM1ta9" onclick="window.open(this.href);return false;
Uusi termostaatti oli samankokoinen kuin vanhatkin. Uudessa oli kaksi urospuolista lattaliitintä. Katkaisin noiden alkuperäisten välissä olevan johdon ja tinasin sen uuden termarin toiseen liittimeen. Toisen väänsin samaan suuntaan kuin vanhassakin oli ja suoraan alkuperäiseen liittimeen. Eli kokonaisuudessaan yksinkertainen homma ja termarit sopivat alkuperäisille paikoille. Kannen tiivistin vielä moottorisilikonilla, ettei vesi pääse sisään. Käytännön testi tapahtuu myöhemmin, kun autossa on vaihteistoremontti kesken.
Se on painetestatattu toi tt-tehtaalla vuotojen varalta mitä muut ei vättämättä tehtaalta lähtiessä ole koska siitä pitää maksaa lisähintaa...muutenkin tt-termossa on parempi laatuinen tiiviste.
Taitaa olla vuotavan syy että sen lämpö nousee liian isoksi joko ekalla kokeilulla tai kierto ei ole riittävä koska joissakin audin malleissa ei ole vuoto ongelmaa yhdessäkään..mersuissa taas on eli asennus väärin tai vesiventtiililtä ei tule tarpeeksi nestettä ja lämpö nousee....kuulemma vesiventtiili jos liika virtaus niin sulkeutuu ja kuristaa..tällöi tai oikeastaan pitäisi omassa kokeilla vaihtaa virtaus suuntaa niinkuin myyjä sanoi...voihan sitä kokeilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Laittelin 1500w kld;n w164 om642 keulalle tossa syksyllä.Oli pari päivää kiinni kunnes alkoi puskemaan vedet ulos sieltä panssariletkun reiästä...No irti pömpeli,että kiritään vähän pultteja koska oltava vaan löysällä.No auki ja siellähän on VALETUT onnettomat silikonitiivarit joista räippeitä pursuilee joka suuntaan,vesi pääsi sinne sähkömoottorin. Ei kauheen terveellinen laitos ole! Lensi seinälle suutuspäissään,ja nyt pöhisee Eberi konehuoneessa..Takuu kai niissä pelaa,mutta mutta.
Minä laitoin 1500 w KLD mallin w211 bensaan. Asennus onnistui kuvan mukaiseen paikkaan lähes heittämällä ( ylimääräisiä mutkia tms ei tarvittu) Ainoa modaus, mikä täytyi tehdä, oli sähkötökkelin kääntäminen toiselle sivulle.
6-koneeseen vaikuttaa tuo 1500W olevan tehollinen minimi. Seuraava 1850 W on tosin kokolailla suurempi, eikä mene tuohon kohtaan ilman sovitteita. Laite on toiminut hyvin.
Ei se kuvan lisääminen onnistunutkaan. Varmaan opin sen vielä
katalysaattori kirjoitti:6-koneeseen vaikuttaa tuo 1500W olevan tehollinen minimi. Seuraava 1850 W on tosin kokolailla suurempi, eikä mene tuohon kohtaan ilman sovitteita. Laite on toiminut hyvin.
Jos kurkkaat tuolta ensimmäisiä viestejä, niin huomaat ettei se 1000W laite kovin huono 3.0 6-koneiseen CDI:hin ole.
Nostaa lämpöjä vähintään riittävästi ja useasti on kohtuu pitkään päällä, kun se sisätilan lämmitinkin ottaa aikansa ikkunoiden aukomisessa
Ja siihen voi tilannekohtaisesti olla tarve asentaa se pienempi, säästellä 500W...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Ismo84 kirjoitti:Aukaisin lämmittimen osittain. Eli kuminen suojus pois päältä ja kaksi ruuvia auki. Siinä rungon ja kannen välissä ei ollut tiivistettä vaan liima, jota tuntui olevan niin vähän ettei ihme jos joillain on vesi päässyt sinne... Kannen alla on sähkökytkennät ja kaksi termostaattia sarjaan kytkettynä. En oikein kahden termostaatin ideaa ymmärtänyt. Jokatapauksessa aion vaihtaa niiden tilalle yhden 15 asteisen termostaatin. Energian säästö tulee olemaan varmasti huikea
Toinen termostaateista on varsinainen termostaatti ja toinen on ylilämpösuoja. Näin saadaan tuplavarmistus, nythän tuo on yhdellä termostaatilla laiton kytkentä.
Toinen alkuperäisistä olisi kannattanut jättää paikalleen ja vaihtaa ainoastaan toinen
Voishan sen toisen tietenki jättää, jos vain tila riittää. En siis ole vielä tehnyt mitään kytkentää, eikä minulla vielä ole uutta termostaattia.
Kuva lämmittimestä https://goo.gl/photos/vY1QsQcpjLVkM1ta9" onclick="window.open(this.href);return false;
Uusi termostaatti oli samankokoinen kuin vanhatkin. Uudessa oli kaksi urospuolista lattaliitintä. Katkaisin noiden alkuperäisten välissä olevan johdon ja tinasin sen uuden termarin toiseen liittimeen. Toisen väänsin samaan suuntaan kuin vanhassakin oli ja suoraan alkuperäiseen liittimeen. Eli kokonaisuudessaan yksinkertainen homma ja termarit sopivat alkuperäisille paikoille. Kannen tiivistin vielä moottorisilikonilla, ettei vesi pääse sisään. Käytännön testi tapahtuu myöhemmin, kun autossa on vaihteistoremontti kesken.
Nyt on käytännön testiä suoritettu. Toimii melkein kuten oli tarkoituskin, mutta ei kuitenkaan ihan. Eli moottori lämpenee nollan tuntumaan ja pysyy siinä lämmössä. Kone kuitenkin yskii senverran käynnistäessä, että muutaman asteen saisi vielä lämmetä. Tunnissa nousi -17 asteesta pariin pakkasasteeseen. Aiemmin oli lauhalla koko päivän piuhan päässä ja koneen lämpö oli pari astetta plussalla. Lämmöt mitattu infrapunamittarilla kannesta, joten ihan eksaktia tietoa ne ei ole. Varmaan 20 tai 25 asteinen termostaatti olisi sopiva. Taidan tilata sellaiset ja kokeilla.
hop hop , miten on porukoitten tt thermot toimineet ? nythän näemmä tullut uudet kld mallit ja joku uusi sld malli rinnalle, onko näistä jo kokemuksia ?
Kokeilin tänä aamuna w221 3.0 cdi viime talven jälkeen ja hyvin pelas. Lämmitin on 1000w kld ja parannettu malli vm 2016 jonka sain takuuseen kun vanha löi vikavirta suojaa pois päältä. Lämmitin oli reilun puol tuntia päällä ja lämpömittari nousi melkein 40 asteeseen, ulkolämpö oli jotain +10 astetta.
epk kirjoitti:nythän näemmä tullut uudet kld mallit ja joku uusi sld malli rinnalle, onko näistä jo kokemuksia ?
Mitäs uutta niissä on?
Nuo kld2 mallit on samoja kuin 1850w on ollut aina, mutta vastuksen kokoa muutettu. Runko siis sama kuin tossa 1850:ssa. Kyllä ne kaikki kestää hyvin kun kierto pelaa hyvin eikä paistu Tiivisteet.. Itsellä taitaa olla vanhin lämppäri 4-5v sitten asennettu, hyvin porskuttaa. Kyllähän ne joillain hajoilee kun on katolleen asennettu tai jossain öljypohjan tasolla, uudessa käyttöohjeessa mainittu max. Nostokorkeus korkeimpaan nestepintaan taisi olla 0,6m.
Ajattelin tilata tuon KLD2 1000w - auto w212 250CGI (2010).
Mutta mitäs muuta sieltä pitäisi samalla tilata, eli lähinnä jotain letkumutkia näytti olevan tarjolla ja sovittimia/muutopaloja eri letkukokojen mukaan.
Onko antaa vinkkiä mitä muuta kannattaa siis tilata kuin tuo pelkkä lämmitin?
Ei se ole koskaan täyttänytkään. Jos palautat niin sinun kuuluu saada rahasi takaisin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
tn62634 kirjoitti:Joo siis Calixiin saa Boschin pumpun. Made in West Germany. Ja lämmitin made in Sweden.
Toki erillisen saa - se onko se sitten enää kustannustehokasta ja muuten näppärää jokainen osaa omalta kohdaltaan sen järkeillä.
Noidet TT:den isoin ongelma on ollut laatuvaihtelut - takuu vaihdiot kyllä toimineet - jota ei ainakaan samassa mittakaavassa Deafa/Calix akselilla ole kuulunut.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
taky kirjoitti:
Toki erillisen saa - se onko se sitten enää kustannustehokasta ja muuten näppärää jokainen osaa omalta kohdaltaan sen järkeillä.
Noidet TT:den isoin ongelma on ollut laatuvaihtelut - takuu vaihdiot kyllä toimineet - jota ei ainakaan samassa mittakaavassa Deafa/Calix akselilla ole kuulunut.
Juu. Kalliimpi kyllä on. Lämmitin oli 75 euroa ja pumppusarja 159 euroa ilman alennusta. Sitten vielä letkut, liittimet ym. päälle. Ja tehottomampi lämmitinkin tuo Calixin. Mutta kätevän kokoinen ja painoinen, kun on päältä jotain muovia.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Viime vikolla oli sitten autot ekaa kertaa jäässä, näin kun koiraa aamulla ulos vein, naapureiden kadulla skrapaavan...
Tästä tuli sitten oma kinnerikin mieleen, että minkä mötikän sihen mättäisin poloista pakkasaamuina lämmittämään. En epäile etteikö lähtisi ilman apujakin. Enemmänkin olen ns vanhan liiton mies joka uskoo siihen että ei se autolle helppoa eikä herkkua ole nousta pystyyn pakkasilla. Ja kun tolppapaikkakin on, niin miksei laittaisi jotain avuksi.
Näitä TT-Thermon tarinoita nyt lueskellut. Ja hämmästellyt/kauhistellut hajonneiden määrää.
Moinen kyllä kiehtoisi. Vai onko varmempaa ruuvata Defa tai Calix vaan ja kaivaa kuvetta syvemmältä?
Jos rohkeasti TT:een testaajien joukkoon liityn, mikä koko olisi se paras ? Ja mihin kohtaan tuonne konetilaan se parhaiten päätyy ? Kun jotkut kehuivat että 500 on OK ja toimii parhaiten kun ei ehdi lömpöä pätkimään , toiset puhuu 1000 oltava että pelittää ja lämpenee, tuskin sen 1000 yli tarttee mennä. Ei oo tarkoitus kuin saada vedet hiukan lämpenemään, starttia avustamaan. Ja toki pelästyin hiukan noita kirjoituksia kiertosuunnan tärkeydestä ja asennuspaikan tärkeydestä tämänkin takia.
Kulkine siis -14 GLK 250 Bluetec. Ja ajokki asustaa pääkaupunkiseudulla, ja tuskin liikkuu paljonkaan alle -15 pakkasilla.
Jos joku moiseen on TT:n asentanut, kokemuksia, vinkkejä ja paikka asennukseenkin otetaan riemuiten vastaan !
Vai onko tämä esim juuri niitä malleja joihin asennusta nimenomaan ei suositella lainkaan ? Jos koneen ohjaus siitä ei tykkää, tai sekoaa tyystin ?
Käytössä on ollut Defan liittimellä oleva 1000KLD (https://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000 ... piva-malli). Lämmitysteho riittää pari litraselle dieselille varmasti kaikissa olosuhteissa. Pienemmillä pakkasilla lyhytkin lämmitysaika riittää. Kiertovesipumppu todennäköisesti vielä tehostaa lämmön siirtymistä huomattavan paljon verrattuna Defan/Calixin pumputtomiin malleihin. Erittäin hyvä lämmitin, toimiessaan.
Ensimmäinen lämmitin kesti vajaat kaksi talvea ennen takuuvaihtoa. Takuuseen saatu laite asennettu viime syksynä ja taas rikki. Molemmissa sama vika eli vuotaa nestettä sähköliitännän koteloon. Ensimmäisen lämmittimen avasin ja rakenne ei vakuuttanut oikein miltään osin. Laitteen maadoitus oli sentään tehty kunnolla, joten siltä osin lämmitin on turvallinen. Uudemmassa näyttää päällepäin olevan erilaiset tiivisteet, mutta kestoikä jäi vanhempaa lyhyemmäksi. Pitkä alumiinirunko kiristettynä pitkillä pulteilla voi lämpölaajenemisen takia olla vaikea saada tiiviiksi pitemmäksi aikaa.
Kaksi raatoa riittää kokemukseksi, varsinkin kun vaihtaminen ei ahtaan tilan takia ole mikään puolen tunnin homma. Veikkaisin että Defan tai Calixin letkulämmitin tehostettuna laadukkaalla pumpulla on huomattavasti luotettavampi ja turvallisempi ratkaisu.
Calixin pumppusarjassa tulee käytännössä samanlainen Boschin siirtopumppu, jota Mercedes itsekin käyttää moottoriensa kanssa. Päällä lukee Made in Germany.
Käytössä on ollut Defan liittimellä oleva 1000KLD (https://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000 ... piva-malli). Lämmitysteho riittää pari litraselle dieselille varmasti kaikissa olosuhteissa. Pienemmillä pakkasilla lyhytkin lämmitysaika riittää. Kiertovesipumppu todennäköisesti vielä tehostaa lämmön siirtymistä huomattavan paljon verrattuna Defan/Calixin pumputtomiin malleihin. Erittäin hyvä lämmitin, toimiessaan.
Ensimmäinen lämmitin kesti vajaat kaksi talvea ennen takuuvaihtoa. Takuuseen saatu laite asennettu viime syksynä ja taas rikki. Molemmissa sama vika eli vuotaa nestettä sähköliitännän koteloon. Ensimmäisen lämmittimen avasin ja rakenne ei vakuuttanut oikein miltään osin. Laitteen maadoitus oli sentään tehty kunnolla, joten siltä osin lämmitin on turvallinen. Uudemmassa näyttää päällepäin olevan erilaiset tiivisteet, mutta kestoikä jäi vanhempaa lyhyemmäksi. Pitkä alumiinirunko kiristettynä pitkillä pulteilla voi lämpölaajenemisen takia olla vaikea saada tiiviiksi pitemmäksi aikaa.
Kaksi raatoa riittää kokemukseksi, varsinkin kun vaihtaminen ei ahtaan tilan takia ole mikään puolen tunnin homma. Veikkaisin että Defan tai Calixin letkulämmitin tehostettuna laadukkaalla pumpulla on huomattavasti luotettavampi ja turvallisempi ratkaisu.
Mulla on nyt kolmatta talvea (aloitin lämmityskauden tänä aamulla taas) S204:ssä (OM651 kone) tuo 1000wattinen tt-thermo ja se on toiminut kuin junan vessa. Joko mulle on asttunut hyvä yksilö tai sitten asennuspaikka ja asento on ollut oikein. Tai sitten molemmat. Nyt kun kehun niin tiertysti hajoaa huomenna
Käytössä on ollut Defan liittimellä oleva 1000KLD (https://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000 ... piva-malli). Lämmitysteho riittää pari litraselle dieselille varmasti kaikissa olosuhteissa. Pienemmillä pakkasilla lyhytkin lämmitysaika riittää. Kiertovesipumppu todennäköisesti vielä tehostaa lämmön siirtymistä huomattavan paljon verrattuna Defan/Calixin pumputtomiin malleihin. Erittäin hyvä lämmitin, toimiessaan.
Ensimmäinen lämmitin kesti vajaat kaksi talvea ennen takuuvaihtoa. Takuuseen saatu laite asennettu viime syksynä ja taas rikki. Molemmissa sama vika eli vuotaa nestettä sähköliitännän koteloon. Ensimmäisen lämmittimen avasin ja rakenne ei vakuuttanut oikein miltään osin. Laitteen maadoitus oli sentään tehty kunnolla, joten siltä osin lämmitin on turvallinen. Uudemmassa näyttää päällepäin olevan erilaiset tiivisteet, mutta kestoikä jäi vanhempaa lyhyemmäksi. Pitkä alumiinirunko kiristettynä pitkillä pulteilla voi lämpölaajenemisen takia olla vaikea saada tiiviiksi pitemmäksi aikaa.
Kaksi raatoa riittää kokemukseksi, varsinkin kun vaihtaminen ei ahtaan tilan takia ole mikään puolen tunnin homma. Veikkaisin että Defan tai Calixin letkulämmitin tehostettuna laadukkaalla pumpulla on huomattavasti luotettavampi ja turvallisempi ratkaisu.
Mulla on nyt kolmatta talvea (aloitin lämmityskauden tänä aamulla taas) S204:ssä (OM651 kone) tuo 1000wattinen tt-thermo ja se on toiminut kuin junan vessa. Joko mulle on asttunut hyvä yksilö tai sitten asennuspaikka ja asento on ollut oikein. Tai sitten molemmat. Nyt kun kehun niin tiertysti hajoaa huomenna
Oliko jossain kuvia asennuksesta? Jos ei niin pystytkö lisäämään?
Käytössä on ollut Defan liittimellä oleva 1000KLD (https://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000 ... piva-malli). Lämmitysteho riittää pari litraselle dieselille varmasti kaikissa olosuhteissa. Pienemmillä pakkasilla lyhytkin lämmitysaika riittää. Kiertovesipumppu todennäköisesti vielä tehostaa lämmön siirtymistä huomattavan paljon verrattuna Defan/Calixin pumputtomiin malleihin. Erittäin hyvä lämmitin, toimiessaan.
Ensimmäinen lämmitin kesti vajaat kaksi talvea ennen takuuvaihtoa. Takuuseen saatu laite asennettu viime syksynä ja taas rikki. Molemmissa sama vika eli vuotaa nestettä sähköliitännän koteloon. Ensimmäisen lämmittimen avasin ja rakenne ei vakuuttanut oikein miltään osin. Laitteen maadoitus oli sentään tehty kunnolla, joten siltä osin lämmitin on turvallinen. Uudemmassa näyttää päällepäin olevan erilaiset tiivisteet, mutta kestoikä jäi vanhempaa lyhyemmäksi. Pitkä alumiinirunko kiristettynä pitkillä pulteilla voi lämpölaajenemisen takia olla vaikea saada tiiviiksi pitemmäksi aikaa.
Kaksi raatoa riittää kokemukseksi, varsinkin kun vaihtaminen ei ahtaan tilan takia ole mikään puolen tunnin homma. Veikkaisin että Defan tai Calixin letkulämmitin tehostettuna laadukkaalla pumpulla on huomattavasti luotettavampi ja turvallisempi ratkaisu.
Mulla on nyt kolmatta talvea (aloitin lämmityskauden tänä aamulla taas) S204:ssä (OM651 kone) tuo 1000wattinen tt-thermo ja se on toiminut kuin junan vessa. Joko mulle on asttunut hyvä yksilö tai sitten asennuspaikka ja asento on ollut oikein. Tai sitten molemmat. Nyt kun kehun niin tiertysti hajoaa huomenna
Oliko jossain kuvia asennuksesta? Jos ei niin pystytkö lisäämään?
Kuvat on jossain TT-Thermo ketjussa (olisiko peräti sama ketju) jo laitettuna, en nyt muista missä. Sinne oikeaan etukulmaan pystyasentoon sen laitoin ja pistoke sitten reskiterikilven viereen. Samalla laoitoin sisäpistokkeen niin ei tarvitse ikkunoitakaan raapia.