Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti 19.09.2017 22:18
Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
Elikkä kyseessä -79 w123 coupe. Se on tällähetkellä purettuna niin ettei ilman rälläkkää siitä saa enään yhtäkään osaa irti. Auto on ollut minulla vuodesta 2010 ja siitä on tullut kultaakin arvokkaampi minulle. Niin paljon hyviä muistoja tämän auton kanssa. Ehkä siinä suurin syy näin perusteelliseen rakentamiseen. Haluan auton olevan täydellinen. Kaiken pitää olla uutta tai uuden veroista, jokaista mutteria ja prikkaa myöden.
Autoon on paljon tehty. Ennen hylsyksi purkamista pellin alta löytyi ahdettu M110 jonka perästä vahvistettu automaattilaatikko. Menohaluja löytyi vähän päälle 1 bar ahdoilla riittävästi ja moottorin ulkonäkö on yksinkertaisuudessaan juuri sitä mitä haen. Siinä vastaus teille jotka moottori valintaa ihmettelette. Auto tuli juuri takaisin maalauksesta. Jonkin verran peltiosaa vaihdettiin ja tehtiin muokkauksia ilma alustaa varten. Erittäin paljon kaikkea pientä kivaa ja erikoista jota teille matkan varrella esittelen.
Kuten näkyy projekti on aika laaja ja tarvitsemme varmasti apua. Siksi laitoin tämän topikin pystyyn jotta te, joita tälläinen rakentaminen kiinnostaa, voisitte auttaa meitä tietämyksellänne.
Tarkoitus on aloittaa kasaamalla akselit jotta saadaan mese renkailleen. Tämä kärry on alunperin 230 ja nyt pellin alle laitetaan se ahdettu M110. Joten Ensinmäinen kysymys johon tarvitsisin vastauksen jatkaakseni mersun rakentamista on että, mitä eroa on 230 ja mallisarjan tehokkaimmalla, eli 280 alustoilla ja jarruilla? onko eroja? puslissa jne.? mitä tulee ottaa huomioon alustaa tehdessä tulevaa muutoskatsastusta varten?
ps. jostain syystä en saa lisättyä kuin tuon yhden ainoan kuvan joten lisää kuvia vasta myöhemmin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
Kiinnostaa ehdottomasti! Kuvat täytyy olla maks. 500 kt kokoisia eli pienennä vaikka paintilla sen verran että onnistuu lisääminen.
Mulla on omassa projektissa (300 td turbodiesel) vähän sama juttu, kaikki paikat käydään läpi, kaikki pultit ja mutterit pitäis olla alkuperäiset ja kiiltävät jne. Mun oma tulee vaan täysin alkuperäiseksi ja museoon, mutta eipä sillä väliä.
Näissähän on kaikissa sama alusta jarruineen, poikkeuksena etukallistuksenvakaaja joka on farmarissa millin paksumpi. Takavakaajassakin saattaa olla eroa. Tietysti jousia on erilaisia painon mukaan. W126 mallin etujarrut käy suoraan, erona jäähdytetty levy ja jarrusatula on sitten leveämpi. Farmarin takasatuloissa on vähän isommat männät.
Näissähän on paljon kaikkia pidikkeitä ja kiinnikkeitä, plus kaikki pultit ja mutterit keltapassivoitu eli niitten uudelleen keltapassivointi tuo ainakin sen viimeisen silauksen siihen että auto on entisöity/rakennettu täydellisesti. Jos kiinnostaa/et ole hommaa jo tehnyt niin kerron mielelläni lisää
Mulla on omassa projektissa (300 td turbodiesel) vähän sama juttu, kaikki paikat käydään läpi, kaikki pultit ja mutterit pitäis olla alkuperäiset ja kiiltävät jne. Mun oma tulee vaan täysin alkuperäiseksi ja museoon, mutta eipä sillä väliä.
Näissähän on kaikissa sama alusta jarruineen, poikkeuksena etukallistuksenvakaaja joka on farmarissa millin paksumpi. Takavakaajassakin saattaa olla eroa. Tietysti jousia on erilaisia painon mukaan. W126 mallin etujarrut käy suoraan, erona jäähdytetty levy ja jarrusatula on sitten leveämpi. Farmarin takasatuloissa on vähän isommat männät.
Näissähän on paljon kaikkia pidikkeitä ja kiinnikkeitä, plus kaikki pultit ja mutterit keltapassivoitu eli niitten uudelleen keltapassivointi tuo ainakin sen viimeisen silauksen siihen että auto on entisöity/rakennettu täydellisesti. Jos kiinnostaa/et ole hommaa jo tehnyt niin kerron mielelläni lisää
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
Nyt on tulossa hienon näköistä vehjettä.
Tuo 123 ei omaa silmää niin miellytä mutta se johtuu yleensä auton korkeudesta ja tässä vehkeessä se ei ilmaalustalla jää varmaan ongelmaksi .
Tuo 123 ei omaa silmää niin miellytä mutta se johtuu yleensä auton korkeudesta ja tässä vehkeessä se ei ilmaalustalla jää varmaan ongelmaksi .
230ce 91
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
300d 2.5 turbo 92
Sprinter 316cdi bussi
Raadot
250td 91
Sprinter 312D bussi
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
Mielenkiintoinen projekti! Täälä yksi varma seuraaja. Hienoa ettei aina mennä mistä aita on matalin. Lisää kuvia!
Käyttiis: W124 300DT -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Projekti: S124 om606 4Matic -89
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
Kuten edellä jo kerrottu ei mitään katsastusta vaikeuttavaa eroa. Vertailutodistuksen tarvitset muutoskatsastukseen ja siitä aiheesta tarvittaessa lisää yyveellä.mitä eroa on 230 ja mallisarjan tehokkaimmalla, eli 280 alustoilla ja jarruilla? onko eroja? puslissa jne.? mitä tulee ottaa huomioon alustaa tehdessä tulevaa muutoskatsastusta varten?
wiimax.fi
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
Väri on mun mieleen!
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
nyt on väri kohdallaanMouTine kirjoitti:Väri on mun mieleen!
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Pe 22.01.2016 21:48
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
Maalaustyön tinkimättömyydestä näkee, että suomen autoileva kansa on saamassa joukkoonsa upean lisän;) Alkaako teholukema kolmosella vai nelosella?
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
Tulee varmasti hieno peli! W126 jarrupäivityksessä kannattaa etsiä faceliftin etujarrut. Ne on jäähdytetyt ja tuuman suuremmat...
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti 19.09.2017 22:18
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
Vähän kesti vastailla tänne kun kovasti tuntu tän viikon olevan kiireitä eikä ole ehtinyt harrastaa! Mutta täällä taas.
Tulipas hyvä mieli kun näin paljon kiinnostuneita ja auttajia! Kiitos jo nyt ihan älyttömästi.. pääsen näillä tiedoilla tilailemaan osia. Ja tuo jarruhommahan on ihan loistava. Eli siis w126 faceliftin jarrut hakusessa! vinkatkaas jos jostain löytyis. Mahtaako niihin saada sellaisia esim reijitettyjä levyjä jostain? ihan ulkonäkö kysymys.
Ja kyllä tuo keltapassivointi itseasiassa kiinnostaa. Kertoisitko lisää "S202" !? minkä hintasta ja miten tapahtuu? Ja onko sulla täällä projekti topikkia sun kärrystäs? En ole ehtinyt vielä oikeen tutustumaan tähän foorumiin. Mielenkiinnolla seuraisin.
Äsken koitin pakata kuvaa mutta tietotekniikka tuntuu nykyään olevan mulle niin utopiaa ettei se onnistunut! Ei edes paintilla yritän alkavalla viikolla saada kuvia. Nyt osia tilaukseen ja täältä voi sitten seurata tilanteen kehittymistä. Pikkuhiljaa hyvä tulee
Niin ja "w211cdijge", kyllä se nelosella alkaa!
Tulipas hyvä mieli kun näin paljon kiinnostuneita ja auttajia! Kiitos jo nyt ihan älyttömästi.. pääsen näillä tiedoilla tilailemaan osia. Ja tuo jarruhommahan on ihan loistava. Eli siis w126 faceliftin jarrut hakusessa! vinkatkaas jos jostain löytyis. Mahtaako niihin saada sellaisia esim reijitettyjä levyjä jostain? ihan ulkonäkö kysymys.
Ja kyllä tuo keltapassivointi itseasiassa kiinnostaa. Kertoisitko lisää "S202" !? minkä hintasta ja miten tapahtuu? Ja onko sulla täällä projekti topikkia sun kärrystäs? En ole ehtinyt vielä oikeen tutustumaan tähän foorumiin. Mielenkiinnolla seuraisin.
Äsken koitin pakata kuvaa mutta tietotekniikka tuntuu nykyään olevan mulle niin utopiaa ettei se onnistunut! Ei edes paintilla yritän alkavalla viikolla saada kuvia. Nyt osia tilaukseen ja täältä voi sitten seurata tilanteen kehittymistä. Pikkuhiljaa hyvä tulee
Niin ja "w211cdijge", kyllä se nelosella alkaa!
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
On se täällä, sielä on hieman juttua aiheesta. Itse sähkösinkitys (eli keltapassivointi) on halpaa, mutta osien putsaamisessa on oma työ. Mutta on ne kiiltävät osat sitten hienojakin. Lyhykäisyydessään osat putsataan täysin puhtaiksi ja sinkittämö hoitaa loput. Mä putsasin osia fosforihapolla ja lasikuulapuhalluksella. Fosforihappo jättää pintaan hyvän fosfaattikerroksen maalausta ajatellen, mutta sinkitystä se voi haitata niin kannattaa lasikuulalla vielä puhaltaa.kakkelikoo kirjoitti:Ja kyllä tuo keltapassivointi itseasiassa kiinnostaa. Kertoisitko lisää "S202" !? minkä hintasta ja miten tapahtuu? Ja onko sulla täällä projekti topikkia sun kärrystäs? En ole ehtinyt vielä oikeen tutustumaan tähän foorumiin. Mielenkiinnolla seuraisin.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
Hieno väri ja mielenkiintoinen projekti. Täytyypä seurailla miten etenee...
Tuo M110:n ahtaminen kiinnostaa. Miten se oli toteutettu? Onko tuossa mekaaninen- vai sähköinenruisku? Kansi, imusarja jne. ginostelee? Itsellä w114 coupe projekti alussa ja siinä myös m110 ja ahtaminen mielessä.
Tuo M110:n ahtaminen kiinnostaa. Miten se oli toteutettu? Onko tuossa mekaaninen- vai sähköinenruisku? Kansi, imusarja jne. ginostelee? Itsellä w114 coupe projekti alussa ja siinä myös m110 ja ahtaminen mielessä.
W114 Coupe M110
seuratkaa Instagramissa: @W114_coupe_project
seuratkaa Instagramissa: @W114_coupe_project
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
Tuosta karkista olis kyllä kiva nähdä enemmän kuvia!
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
Ai niin... Semmosestäkin propsit että hyvä ettei hienoa autoa pilattu millään diiselöinnillä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
Hieno projekti saa taas yhden seuraajan. Missä päin Suomea ? Minua kiinnostaa ilmajousien asennus, miten joutuu muokkaamaan paikkoja. Minulla projektina -71 114 long
Pasi P
-71 230 long, -95 CE 320/24
-71 230 long, -95 CE 320/24
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
No tästä projektista on sitten pakko laittaa päivityksiä kuvien kanssa. On sen verran komia pussitus-aihio!pasi p kirjoitti:Hieno projekti saa taas yhden seuraajan. Missä päin Suomea ? Minua kiinnostaa ilmajousien asennus, miten joutuu muokkaamaan paikkoja. Minulla projektina -71 114 long
Upea on kakkelikoon C123!
C124 W212 W213
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
Kauneus on katsojan silmässä. Komia tuosta tulee!
Minun mielestä W115 ja W123 Coupet ovat hienoimpia Mersuja (joihin normaali kuolevaisella on varaa).
Minun mielestä W115 ja W123 Coupet ovat hienoimpia Mersuja (joihin normaali kuolevaisella on varaa).
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Re: Ahdettu ja pussitettu vuoden -79 w123 coupe
Mitä tälle projektille kuuluu?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 494tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
S206 180 2022 16 tkm pääasiallinen käyttöauto
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -7X ja Jönserad vm 9X http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561