Näillä ohjeilla oli kyllä helppo vaihtaa... Yritin itsekin ensin irroittaa sitä alapulttia mutta ei se mahtunut tulemaan siltä pois kun oli siivapyörän sisällä...B. Wikström kirjoitti:Stop seis halt tai miten vaan kunhan toivottavasti nyt ei kukaan vielä ole mennyt viskoa repimään irti turhaan... Vaihdoin tänään sen keinun ja ällistyin omaa tyhmyyttäni. Selitänkin nyt järjestyksessä miten se tehdään ja sama pätee iskarin vaihtoon.
1. Irroita tuulettimen ympäriltä se ensimmäinen muovikaulus ja sitten toinen.
2. Irroita jousen kiinnikemutteri ja vapauta ja poista jousi.
3. Irroita iskarin yläpultti.
4. Irroita kiristinpyörä keinusta.
5. Käännä keinua sen jälkeen niin ettei jää siivapyörän taakse ja ruuvaa keinun akseli irti.
6. Kiinnitys päinvastaisessa järjestyksessä.
Hemmetti kun voin olla tyhmä kun en tuota ennen tajunnut että kun sen kiristinpyörän irroittaa niin keinun saa käännettyä tarpeeksi jotta iskarin alapään saa ihan helposti irti ja samaten keinun saa helposti irti. Hommaan olisi ilman paria miettimistä mennyt max 20 min...
W124/300D moniurahihnan iskarin vaihto
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: W124/300D moniurahihnan iskarin vaihto
Kiristin rullan keinuvipu on myös laakeroitu ja kun nuo laakerit pettää siinä puolen miljoonan kilometrin kohdilla, niin keinuvipu alkaa värähtelemään ja pitämään omituista sirisevää/kitisevää ääntä. Mersun alkuperäinen laakeri on tuplakuulalaakeri kokoa 42x20x29mm, sen voi korvata kahdella 6004-2RS laakerilla, jotka ovat mitoiltaan 42x20x12mm tällöin tarvitaan 5mm paksu soviteholkki, joka on helppo leikata vaikkapa 42mm putkesta. Pultin kannan alle tarvitsee myös laittaa aluslevyjä tuon 5mm verran.
Tai sitten voi olla laiska ja ostaa uuden keinuvivun laakereineen, maksaa 35e
Tai sitten voi olla laiska ja ostaa uuden keinuvivun laakereineen, maksaa 35e
300E sedan -87
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78
300TD farmari -91
Entiset:
-190E 2,3 -88
-300TE-24 -91
-260E -89
-190E -83
-240TD -78